Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2
Autor Wiadomość
marcinl0
Post : 24 mar 2023 21:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Na szybko rozpocząłem nową grę celem sprawdzenia i coś niesamowitego Starchris zupełnie inny świat! Wszystko działa OK ! Thx !

Czy udałoby się zwiększyć ilość dostępnej startowej gotówki dla poszczególnych poziomów trudności - który parametr i w jakim pliku za to odpowiada -- podobnie jak w miarę łatwo można to zrobić w 1.13 (w modzie NO głównie i tak chodzi o poziom NOVICE).

Jak rozumiem zamiast aluminium ROD (jak w JA2) jest wymienna lufa do Steyr Aug - i niestety nie da się w modzie NO zrobić najbardziej przydatnej w oryginalnym JA2 modyfikacji broni rod&spring - zmniejszającej potrzebne AP do strzału w broni.


*
 
Starchris
Post : 24 mar 2023 22:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


marcinl0 pisze:
Czy udałoby się zwiększyć ilość dostępnej startowej gotówki dla poszczególnych poziomów trudności - który parametr i w jakim pliku za to odpowiada -- podobnie jak w miarę łatwo można to zrobić w 1.13 (w modzie NO głównie i tak chodzi o poziom NOVICE).

Nie da się, to siedzi w pliku EXE. Dołożyłem trochę gotówki do sektora.

marcinl0 pisze:
Jak rozumiem zamiast aluminium ROD (jak w JA2) jest wymienna lufa do Steyr Aug - i niestety nie da się w modzie NO zrobić najbardziej przydatnej w oryginalnym JA2 modyfikacji broni rod&spring - zmniejszającej potrzebne AP do strzału w broni.

Prawdopodobnie już połączony pręt i sprężyna jest jako kolimator, a osobne elementy pewnie zostały zamienione na inne. Dołożyłem już połączone do sektora.

W obydwu przypadkach, trzeba zacząć grę od nowa.

Załącznik:
A10_B1.7z [17.24 KiB]
Pobrany 25 razy

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 24 mar 2023 23:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Jeszcze raz thx, do pełni szczęścia brakuje (jak realnie Ukrainie...) jeszcze amunicji i broni może się zmieści w 2 schowku u rebeliantów A10_B1:

8 magazynków taśma skrzynka NATO AP 100 7.62mm do LKM M60
2 magazynki taśma skrzynka NATO HP (albo zwykły jak nie ma HP) 100 7.62mm do LKM M60
8 x 7.62mm x 51mm AP 20 naboi NATO do snajperek NATO MSG-90 + sam karabin snajperski NATO MSG-90

8 x bęben AP 5.45 mm (po 90 patronów jak mówi Ivan) do RPK-74
2 x bęben HP 5.45 mm po 90 naboi do RPK-74
8 x magazynek AP 5.45mm po 30 naboi do AK-74M + sam AK-74M

8 x bęben AP 7.62 mm WP po 75 naboi do RPK + sam LKM RPK 7.62 (starego typu RPK - dokładnie taki jaki ma Gus)
2 x bęben HP (albo zwykły jak nie ma HP) 7.62 mm WP po 75 naboi do RPK
8 magazynków 7.62 mm WP x 39mm AP po 30 naboi do AKM + sam AKM

8 magazynków AP 5.7mm po 50 nabojów do FN P90 + sam FN P90
2 magazynki HP 5.7mm po 50 nabojów do FN P90

8 x taśma 5.56 mm x 45mm AP po 100 naboi do FN Minimi + sam LKM FN Minimi + HK G36E
2 x taśma 5.56 mm x 45mm HP po 100 naboi do FN Minimi

8 magazynków 9 x 39mm SP6 AP po 20 naboi + 8 x SP6 20 zwykły (sam zwykły x16 jak nie ma AP) + karabin snajperski Tabuk + AUG Para
8 magazynków 7,62 mm x 54mm AP i 8 x HE po 10 naboi do SVD + sam karabin snajperski SVD
8 amunicja granaty 40mm regular + 8 x granaty 40mm Stun + 8 x 40mm Mustard do granatnika + 8 Mortar Shell
i jeszcze 4 dodatkowe kolimatory + 4 nocne celowniki + 4 laserowe celowniki - skoro tak podstawowe w NO.


Jeśli się nie zmieści - to może uda się w drugim schowku obok w tym samym A10_B1 (ale nie w tym na stałe zastawionym przez rebelianta).
Oczywiście sorry "bo już za dużo dobrego" i jeszcze raz wielkie thx - także jak myślę w imieniu Kolegi Mahone44.
Naprawdę, nie rozumiem co przyświecało Twórcom NO że zdecydowali się na usunięcie sklepu internetowego Bobby.
Może uda się będąc porządnie uzbrojonym tym sposobem zagrać nawet na poziomie Experienced a może i Hard (marzenie) w modzie NO.


*
 
Starchris
Post : 25 mar 2023 18:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


To są mapy do JA2, więc w bezpośredni sposób edytowalne w 1.13.

1. Zainstaluj sobie którąkolwiek BETĘ 1.13
2. Skopiuj i wklej pożądaną mapę do folderu "Profiles / UserProfile_JA2113 / Maps" - jak by nie było tam takiego folderu, to go stwórz.
3. Uruchom edytor mapy, załaduj Twój sektor i dokładaj co chcesz.
4. Na koniec zapisz i skopiuj mapę do Twojego moda.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 25 mar 2023 20:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Próbowałem parę godzin napracowałem się - niestety nie jestem moderem i robię to źle - po moich niefachowych wprowadzeniach do schowka w A10_B1 niestety teraz zniknęła mi cała milicja w pierwszym sektorze - i nie da się normalnie grać nawet przejście pierwszego sektora bez milicji jest za trudne bo za duża przewaga wrogów. Po prostu niestety robię to źle - a chciałbym już pociągnąć dalej fabułę z modem NO - a nie wgryzać się i to niefachowo w poprawianie Autorów moda przez co czynię mod niegrywalnym. Po prostu tego nie umiem.

Starchris bardzo bardzo bardzo proszę to już będzie ostatni raz z tym modem: fachowo dodaj w/w szczegółowo wymienioną amunicję i broń do nowego innego schowka najbardziej z prawej (najbardziej na krawędzi na wschodzie) w A10_B1 który nie posiada zamknięcia (jest w nim oryginalnie sznurek) i nie blokuje go najemnik u rebeliantów A10_B1 (oczywiście proszę pozostaw poprzednio dodany cenny sprzęt w pierwszym schowku) - i będę mógł z przyjemnością pograć w fotumowy mod NO Night Ops v1.11 rc2 PL nawet na poziomie Experienced dzięki Tobie i Twojej wiedzy.
Jak trzeba zmniejsz ilość amunicji o połowę - tak aby się zmieściła.
Z góry wielkie Thx.


Ostatnio zmieniony 26 mar 2023 12:21 przez marcinl0, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Starchris
Post : 26 mar 2023 12:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


To są przedmioty z moda, które zostały albo dodane poza zakresem edytora albo zamienione za coś innego. W edytorze masz tylko zakres broni i przedmiotów z oryginalnego JA2 i nic więcej. Dodałem wszystko, być może się coś trafi co było zamienione z czymś, a nie dodane poza zakres przedmiotów edytora.

Załącznik:
A10_B1.7z [18.04 KiB]
Pobrany 24 razy

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 31 mar 2023 17:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Dzięki Starchrisowi i Mahone44 jestem w trakcie morderczej rozgrywki mod NO trudność Novice (powyłączane utrudniające opcje w nooptions) i na gorąco napiszę: albo Twórcy celowo "przegięli" z poziomem trudności w tym modzie aby wszyscy słabeusze JA ugrzęźli na amen już na etapie Drassen ew. Cambria i posmakowali moc wyćwiczonych wrogów - albo jednak jestem taki słaby w JA2 mod Night Ops v1.11 rc2 PL.

Bez ożywczych poprawek Starchrisa w ogóle nie ma nawet mowy o jakiejkolwiek dalszej rozgrywce NO pociągnięciu fabuły (i nawet z poprawkami jest trudno - można łatwo szybko polec i koniec) - po prostu szybko zostaniemy literalnie zmiażdżeni czołgami BWPami ciężkim sprzętem z najlepszymi wytrenowanymi wrogami w ogromnych ilościach - i to już na etapie Cambrii / Drassen / ew. barykad na drogach dojazdowych.

Największym utrudniającym początkowym "mankamentem" moda NO jest brak podstawowego sklepu internetowego BR - bo Twórcy moda NO po prostu celowo usunęli BR - dostajemy w trakcie gry (w 2-4 dniu) sążnisty email wyjaśniający ten nieszczęsny fakt. Niestety nawet nie ma gdzie na początku dokupić tak brakującej porządnej amunicji NATO / WP nie mówiąc o niezbędnej ciężkiej broni granatach moździerzach granatnikach przeciwpancernych i amunicji do nich itd. Po prostu zostaniemy "ujajeni na amen" na jakimś etapie - bez szansy na ukończenie moda.

Cudem udało mi się zwerbować niezbędnych w NO RPC Manuela i Siergieja - to było trudne termin polecam lekturę Bears Pit.

Jak pociągnę NO dalej napiszę więcej.


*
 
marcinl0
Post : 09 kwie 2023 01:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Ponieważ nie wyświetla się opis po najechaniu kursorem, co dokładnie w modzie Night Ops v1.11 rc2 PL z kodu moda daje:

I. Umiejętność Sniper ma go m.in. Magic (nazwa Sniping na początku tworzenia IMP - ale brak opisu),
- i czy jest możliwy w Night Ops v1.11 rc2 PL Sniper na poziomie Experta - i u jakiej konkretnie postaci.
Jest to o tyle istotne iż w klasycznym JA2 występuję jako On The Roof bonus - a jak jest w kodzie w Night Ops v1.11 rc2 PL.

Inną niezmiernie ważną umiejętność Night Ops Nocne Operacje i to na Expert (nie ma na Expert chyba żadna postać w klasycznym JA2 dlatego zawsze tworzę Impa z Expertem po teście) ma niezbędny D10 RPC Manuel w Night Ops v1.11 rc2 PL - niezwykle istotne - Experci są najcenniejsi.


II. Od razu zapytam o "Szybkie reakcje" w modzie NO w wersji RU - co konkretnie wnosi i czy jest Expert i u jakiej postaci - pytania pewnie do niezawodnego Starchrisa (kod moda).


*
 
Starchris
Post : 11 kwie 2023 18:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Tak jak już kilka razy wspomniałem na forum, te informacje siedzą w pliku EXE, a dostępu do kodu źródłowego nie ma, wiec nikt nie zna takich informacji oprócz samych twórców. Musiałbyś bezpośrednio o to zapytać autorów moda na forum rosyjskojęzycznym.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 22 kwie 2023 18:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Gram jak tylko mam czas w JA2 mod Night Ops v1.11 rc2 PL i jestem pod wrażeniem jak Autorzy utrudnili rozgrywkę - najtrudniejsze są misje z uwalnianiem Eskimo (trujący gaz i arcycenny Eskimo ginie jak natychmiast nie przejmiemy kontrolki i nie zneutralizujemy żołnierza uruchamiającego gaz) i zdobywania "stash" jak wrogowie szybko wysadzają cenne zasoby (amunicję przeciwpancerną granaty) - jak praktycznie natychmiast nie dostaniemy się do pomieszczenia kontrolnego - co jest niezmiernie trudne nawet najlepszymi najemnikami.

Ciekawe czy w najnowszej wersji tego wymagającego i znakomitego wciągającego moda (niestety dostępna tylko RU) obecnie 1.50.06 (od lat ciągle aktualizowany) - czy też jest tak trudno w w/w misjach (ale najpierw mam nadzieję ukończę JA2 mod Night Ops v1.11 rc2 PL).
Od razu mam pytanie czy genialne w/w zmodyfikowane pliki Starchrisa data: Early Recruitable Rebels + pakiet startowy z zestawem broni amunicji akcesoriów w dwóch schowkach u rebeliantów A10_B1 - czy też zadziałają w najnowszej wersji moda NO - czy będę musiał za jakiś czas jednak ponownie bardzo prosić o te pliki do najnowszej wersji (aktualnie 1.50.06-cały czas w rozwoju) - bo inaczej nie da się w mod NO sensownie pograć.
http://forum.ja2.su/cgi-bin/yabb/YaBB.p ... 1672555427


*
 
marcinl0
Post : 25 kwie 2023 09:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Jak rozumiem później bardzo poproszę o pliki do aktualnie najnowszej wersji moda NO (aktualnie 1.50.06-cały czas w rozwoju i to od lat).


Natomiast co do zapytania o Sniper w NO znalazłem taki oto wpis na Bears Pit - ale z błędem:

- Bonus "sniper" (+15%) now works form everywhere only from the roof. It also affects the more efficient use of optics.

- zatem na pewno daje bonus do celowania plus 15 procent podobnie jak w JA2 On The Roof bonus ale na jakich dokładnie warunkach w NO - jak dobrze rozumiem pomimo błędu we wpisie nie tylko bonus "z dachu" tylko wszędzie.
Ekspert Sniper (Carlos w NO) pewnie podwaja premię plus 2 x 15 procent = plus 30 procent do celowania.


*
 
marcinl0
Post : 25 kwie 2023 10:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Nota bene, w modzie NO Twórcy naprawdę bardzo skomplikowali jak tylko mogli sprawę dodatków do broni teoretycznie poprawiających celność - i chyba nikt do końca nie wie (włącznie z Twórcami) jak dokładnie w NO (poszczególnie i łącznie) owe dodatki praktycznie łącznie zadziałają:

Sights

- Bonus-range view with Night Scope (+3 tiles) and Sniper Scope (+3 tiles - if weapon non Sniper Rifle, +15 tiles at Sniper Rifles), Depending on the lighting of sector (TTX.txt - parameter "RangeBonus").
- Game automatically choses between the Night Scope and Sniper Scope, depending on the lighting of Sector (i.e. if night - working Night Scope, if day - working Sniper Scope).
- Collimator sight increases accuracy and speed of sight.
- If you have Collimator and Sniper Scope when you aim at target without right clicks of mouse - Collimator is working (i.e. "fast shot"). But if you right-clicks on target, the game selects the Sniper Scope.
- Railmount to install Scopes on the weapon (for example, Sniper Scope at MP5SD3).
- Limit the range of Laser Scope (15 tiles). Accuracy bonuses of Laser Scope similar to a Collimator, so they do not need to combine weapons. (Collimator is better than Laser Scope)
- Reduced effectiveness of Scopes, if the weapon's not Sniper Rifle. If weapon's Sniper Rifle, but the shooter has not trait "Sniper" then reduced effectiveness depending on the accuracy (if Accuracy > 90 - then shooter can use Sniper Rifle but "Sniper" specialists use it much better).


*
 
marcinl0
Post : 25 kwie 2023 11:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Zazwyczaj dodaję Collimator jako pierwszy (i Laser jeśli możliwe) jeśli tylko konkretna broń to umożliwia - bo działa jak Rod&Spring z JA2.

Zazwyczaj dołożenie Night Sight w modzie NO niestety dodaje potrzebnych do działania punktów akcji (i wtedy warto dodać także Sniper Scope bo już bardziej nie zwiększa ilości tych punktów) nawet jak się walczy głównie w nocy - ale jednak tak zawsze nie jest w każdej broni np. w snajperkach czy w broni które integralnie już posiadają Sniper Scope albo Collimator. Jest to w NO naprawdę mocno skomplikowane i zależne od konkretnego modelu broni i konkretnych dodatków - w praktyce trzeba wszystko oddzielnie w NO poszczególnie sprawdzać i optymalnie dobierać.

Oddzielną kategorią są bronie "wiekowe" (np. Thompson) i proste bronie wymagające jako 1.pierwsze Railmount dla dodania jakiejkolwiek optyki.


Generalnie: w klasycznym JA2 sprawa była prosta zawsze warto było dołączyć do broni praktycznie wszystkie dodatki z Rod&Spring na czele (może poza Sniper Scope bo wtedy więcej potrzebnych pkt akcji) dla każdej broni przekazanej każdej postaci - i praktycznie był wyraźny bonus.

W modzie NO już trzeba wszystko indywidualnie dobierać - i to oddzielnie skonfigurowane snajperki specjalnie dla konkretnych Snajperów - absolutnie niezbędni "darmowi" wybitni snajperzy Eskimo + Carlos (+ darmowi Miguel + Manuel i Gromov oraz płatny ale mocny Iggy do broni ciężkiej ew. napraw (do napraw przede wszystkim darmowi Dimitri Dynamo Maddog a także tani a świetny w mechanice Gasket z MERC i ew. Barry & Steroid z AIM)): "If weapon's Sniper Rifle, but the shooter has not trait "Sniper" then reduced effectiveness depending on the accuracy (if Accuracy > 90 - then shooter can use Sniper Rifle but "Sniper" specialists use it much better)".


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2


cron