Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Luuuki
Post : 28 paź 2021 20:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


Mam problem z poziomem rozgrywki. Mam zainstalowany
1. JA2
2. JA2 1.13 mod 7609 ENG
3. JA2 + AI 7609 ENG
4. JA2 + AI 7609 Eng do PL

i dzień 50, połowa mapy zajęta, ale poziom przeciwników się zrobił nie do przejścia. Czy podczas walki w nocy czy tym bardziej w dzień. Przykładowy sektor .. przeciwników jest dużo 29 w sektorze, wchodzę oddziałem 9 i słabo to wygląda... Komp prawie każdy strzał celny, nawet strzały gdzieś z końca mapy wydawałoby się na ślepo, a dochodzą... a moje ... cóż niby mam strzelców >90 umiejętności strzelania ale niewiel to daje, celny co któryś strzał.. przeciwnicy podchdzą i mnie wybijają w pień.
Co zrobić żęby to wyglądało lepiej ?


*
 
Starchris
Post : 28 paź 2021 21:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Nie za bardzo jest co zrobić, ponieważ to jest generalnie ten nowy ich poziom inteligencji. Żołnierze królowej to teraz machiny do zabijania, gdzie od strony taktycznej wielokrotnie są nie do ubicia.

Niestety w mojej ocenie trochę przeholowano z ich poziomem, a wszystko to w celu zbliżenia kolejny raz moda 1.13 do jak najbardziej realistycznej wersji, bez zachowania jakiegoś balansu między realizmem, a przyjemnością z samej rozgrywki. Powinni przynajmniej wdrożyć stopniowe narastanie ich inteligencji wraz z postępem gry, a nie od razu rzucić wszystko na maksa, bo kilkukrotnie wspominano o tym na Bears Pit, ale raczej nie zostało to chyba wdrożone.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Halucyn
Post : 31 paź 2021 11:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


Miałem ostatnio podobną rozkminę na temat stosunku realistyczności gry do czerpania z niej przyjemności. Zainstalowałem najnowszą wersję bety 1.13, nająłem jak to zwykle bywa trzech najemników z AIM + IMP i okazało się że problemy pojawiają się już po wyjściu z Omerty, gdzie niemal każdy przeciwnik cisnął we mnie ogniem zaporowym z jakichś pepesz (oczywiście nie widząc mnie) a wroga było oczywiście kilka razy więcej niż moich najemników. Stwierdziłem że to nie dla mnie. Jeśli już gra ma być tak realistyczna pod względem poziomu trudności, to w sumie nie powinniśmy mieć szans najmując jakieś stado komandosów. :D Radziłbym pogrzebać w INI edytorze i wyłączyć choć częściowo tą ulepszoną inteligencję.

_________________
Obrazek


*
 
Luuuki
Post : 31 paź 2021 13:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


Ten edytor INI to chyba skomplikowana sprawa? trzeba wiedzieć jak i gdzie grzebać.
A czy można 'wyłączyć' ten dodatek AI po zaintalowaniu ?


*
 
Starchris
Post : 31 paź 2021 16:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Niestety sam dodatek w postaci nowego AI, jest bezpośrednio wdrożony w plik EXE i nie ma możliwości go wyłączyć. Jedyne co możemy doradzić to zagrać na najłatwiejszym poziomie trudności, bo i tak wtedy będzie bardzo trudno.

INI Editor i związanych z nim plików XML jest już taka masa, że chyba nie warto tracić czasu na szukanie, grzebanie i weryfikowanie, czy to działa, no chyba, że ktoś byłby wstanie podać konkretne wartości, które należało by zmienić. W tym przypadku chyba musiałbyś założyć nowy wątek na Bears Pit i tam zapytać o tę kwestię, bo tutaj będzie ciężko, żeby ktoś to ogarniał.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Luuuki
Post : 01 lis 2021 01:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


ok rozumiem. Dzięki za poradę. A czy mogę zmienić poziom trudności w trakcie rozgrywki? nie chce mi się zaczynać od zera


*
 
Starchris
Post : 01 lis 2021 11:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Nie, tego się nie da zmienić.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
DanielS
Post : 01 lis 2021 11:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 07.09.2014


Pisałem już o tym tutaj

https://forum.jagged-alliance.pl/viewto ... 569#p59569

W pliku CTHConstans zlikwiduj bonusy dla AI i kary dla siebie (możesz tez dać kary dla AI) - poziom celności powinien się wyrównać.

Żeby prawie zupełnie zlikwidować możliwość przypadkowego trafienia przy ogniu zaporowym - musisz przełączyć się na OCTH - jakimś cudem wtedy zjawisko to nie występuje (a przynajmniej nie występowało bo może coś zmienili w ostatnich aktualizacjach). Dla NCTH trzeba się już nakombinować taktycznie - skradanie się, kamuflaż, tłumiki, częste zmiany pozycji, szukanie twardych osłon, asekuracja najemników, pilnowanie flank i tyłów. Broń maszynowa to podstawa - jak nie zabijesz to przynajmniej przyciśniesz do ziemi.


*
 
Luuuki
Post : 01 lis 2021 22:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


ok spróbuję, a gdzie ten plik CTHConstans znadję ? w katalogu gry nie znalazł nic


*
 
Starchris
Post : 01 lis 2021 22:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


W zasadzie to on znajduje się bezpośrednio w każdym katalogu Data: "Data / CTHConstants.ini", "Data-1.13 / CTHConstants.ini", itd.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Luuuki
Post : 01 lis 2021 22:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


aaah rzeczywiście jest ! :ok: wypróbuję, dzięki


*
 
Luuuki
Post : 02 lis 2021 08:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


A może mi coś poradzicie jeszcze z jednym problemem, z rozgrywką
Mam IMPa z umiejętnością tajne operacje. Jak zaczynałem to miał kapelusz przy zdjęciu. Korzystałem z tego skilla, ale już nie moge. Nie zauważyłem kiedy, ale kapelusz zniknął :( i nie chce się pojawić ponownie. Przeczytałem poradnik https://very-unofficial-113.fandom.com/ ... Operations pisze o 3 truach podczas walki od kiedy mnie zdemaskują itp.. ale ja to chcę zrobić w neutrlanym sektorze, bez walki
Miał ktoś taki problem? jak temu zaradzić ?

update
temat ze szpiegiem nie aktualny. Udało mi się ustalić jak to naprawić. Trzeba się przebrać w cywilne ubranie i w oknie taktycznym w sektorze nacisnąć 'ctrl' + '.' i wybrać 'disguise'


*
 
luk3Z
Post : 04 lis 2021 13:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Luuuki pisze:
Mam problem z poziomem rozgrywki. Mam zainstalowany
1. JA2
2. JA2 1.13 mod 7609 ENG
3. JA2 + AI 7609 ENG
4. JA2 + AI 7609 Eng do PL

i dzień 50, połowa mapy zajęta, ale poziom przeciwników się zrobił nie do przejścia. Czy podczas walki w nocy czy tym bardziej w dzień. Przykładowy sektor .. przeciwników jest dużo 29 w sektorze, wchodzę oddziałem 9 i słabo to wygląda... Komp prawie każdy strzał celny, nawet strzały gdzieś z końca mapy wydawałoby się na ślepo, a dochodzą... a moje ... cóż niby mam strzelców >90 umiejętności strzelania ale niewiel to daje, celny co któryś strzał.. przeciwnicy podchdzą i mnie wybijają w pień.
Co zrobić żęby to wyglądało lepiej ?


Ze swojej strony moge dodać, iże warto pogrzebać w pliku Ja2_Options.ini. W Legion 2 (JA2 1.13 7609.) gram na poziomie łatwym i ręcznie wyłączyłem bonusy dla AI.
JA2Legion2v38\Data-Legion2\Data-Files\Ja2_Options.ini (plik ten jest w każdym modzie 1.13)
Jako, iże istnieje kilka takich plików w tym modzie (4) to pozmieniałem wszystkie (CTRL+F w N++ i szukam [Tactical Difficulty Settings]):
Linia 1099:
Kod:
[Tactical Difficulty Settings]

;******************************************************************************************************************************
; These settings have a direct effect on the difficulty of the game in TACTICAL mode (combat).
;******************************************************************************************************************************


Aby np. zlikwidować wszystkie bonusy dla żołnirzy AI należy ustawić wzystko na 0 (jak poniżej - teraz AI nie będzie oszukiwał - wg. mnie gra się bardziej realistycznie):

Kod:
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; Bonus APs for Enemy Soldiers:
; Number of extra APs for enemy troops at the various difficulty levels.
; Please note, this number is NOT automatically adjusted based on your selected AP system (25 / 100).
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ENEMY_AP_BONUS_NOVICE       = 0
ENEMY_AP_BONUS_EXPERIENCED    = 0
ENEMY_AP_BONUS_EXPERT       = 0
ENEMY_AP_BONUS_INSANE       = 0

;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; Enemy CtH bonus
; Theses settings determine percentual multiplier of enemy Chance To Hit with guns or in close combat.
; "0" means <no change>, 100 means the CtH will be doubled every time (so if the enemy would have 30% CtH on the
; current shot, he has 60% instead).
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

; values represent percentual increase
ADMIN_CTH_BONUS_PERCENT = 0
REGULAR_CTH_BONUS_PERCENT = 0
ELITE_CTH_BONUS_PERCENT = 0

;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; Enemy item quality modifiers
; These settings modify coolness value for enemy item selection. Valid values are from -5 to 10
; Default is 0
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ADMIN_EQUIPMENT_QUALITY_MODIFIER = 0
REGULAR_EQUIPMENT_QUALITY_MODIFIER = 0
ELITE_EQUIPMENT_QUALITY_MODIFIER = 0

;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; Enemy damage resistance bonus
; These settings allows you to set a damage resistance of the enemies. All damage from bullets, explosives, blades and
; punches will be reduced by as many percent as you set here.
; The setting also reduce the breath (aka energy) damage inflicted.
; The settings can go from -50 to 95. (Negative value will actually amplify the damage inflicted.)
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

; values represent percentual reduction
ADMIN_DAMAGE_RESISTANCE = 0
REGULAR_DAMAGE_RESISTANCE = 0
ELITE_DAMAGE_RESISTANCE = 0


Nadto wyłączone mam zasadzki:
Kod:
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; Enemy Ambushes
; This setting allows a chance an enemy group ambush player's squad.
; The chance is based on many factors:
; * Game difficulty.
; * Whether you know if the enemy is there or not.
; * How big the enemy group is (very large groups will not likely ambush you, smaller groups can ambush you more likely).
; * Number of your mercs (meaning how easily the enemy can detect you soon enough to prepare for you. More mercs
;    mean higher chance).
; * Highest level amongst the mercs in your squad.
; * Some other small circumstances.
; * Finally the calculated chance is percentually multiplied by ENEMY_AMBUSHES_CHANCE_MODIFIER

; If you play with new traits, the "Scouting" trait in your squad can prevent these ambushes.
; If you like to play vanilla JA2 style, set this to FALSE.
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ENABLE_CHANCE_OF_ENEMY_AMBUSHES = FALSE


Ciekawe jest również rozdział dot. [Strategic Enemy AI Settings]:
Kod:
[Strategic Enemy AI Settings]

;******************************************************************************************************************************
; These settings change the behavior of the queen's army on the Strategy Map.
;******************************************************************************************************************************

;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; New strategic AI
;
; This AI is capable of launching massive attacks (with reinforcements) at important sectors. Teams of several dozen enemies
; will assemble to attack your sector SIMULTANEOUSLY. This is similar to the Drassen Counterattack event, except it happens
; to every city, possibly several times during the campaign!
; When set to TRUE, this setting has the potential of making the game considerably harder.
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NEW_AGGRESSIVE_AI = FALSE

;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
; Enemy army composition
;
; These settings are used to control the composition of enemy troops, at the start of the game and later on in the campaign.
;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

; Percentage of troops that are actually placed on the map at the start of the game.
; 100 = All "default" troops are placed.
; 200 = Twice as many troops are placed.
INITIAL_GARRISON_PERCENTAGES_NOVICE       = 70
INITIAL_GARRISON_PERCENTAGES_EXPERIENCED    = 100
INITIAL_GARRISON_PERCENTAGES_EXPERT       = 150
INITIAL_GARRISON_PERCENTAGES_INSANE       = 200

; Minimum enemy group size. Enemy groups will never be smaller than this!
MIN_ENEMY_GROUP_SIZE_NOVICE       = 3
MIN_ENEMY_GROUP_SIZE_EXPERIENCED    = 4
MIN_ENEMY_GROUP_SIZE_EXPERT       = 6
MIN_ENEMY_GROUP_SIZE_INSANE       = 12

; Percent of troops converted to extra elites in enemy groups
PERCENT_EXTRA_ELITES_EXPERIENCED = 0
PERCENT_EXTRA_ELITES_EXPERT = 25
PERCENT_EXTRA_ELITES_INSANE = 50


Miłego grania !

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
Luuuki
Post : 07 lis 2021 21:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


oo super sprawdzę. dziękuję.


*
 
Luuuki
Post : 08 lis 2021 20:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 28.11.2020


zapoznałem się z tymi ustawieniami i w zasadzie u mnie tylko elite mieli ustawiony bonus. Wygląda że to nie to jakoś bardzo za poioziom odpowiada. A najbardziej dokucza mi celność AI i to bym chciał zmienić


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron