|
Starszy kapral |
|
-
Posty:
75
-
Dołączył:
31.01.2021
|
Starchris pisze: ................Natomiast zwykli cywile, którzy są ochroniarzami, to ich uzbrojenie ustawia się w edytorze map, ale tu też zawsze będzie takie same, a jeśli będziesz chciał mieć inne, to za każdym razem będziesz musiał i to ręcznie wykonać. No to kiepsko I ze skarbami ze skrzynek umieszczonych na mapie jest tak samo? Jeśli tak - to poważny problem, według mnie zabija to przyjemność z grania w grę więcej niż raz. Ponieważ umieszczenie dobrego sprzętu w jakiejś lokacji, sprawi że grając drugi raz - od razu tam pójdziemy żeby go mieć, a umieszczenie słabego - spowoduje że nie będzie się opłacało tam iść, i jedynymi niespodziankami pozostanie drop z wrogów (i to tylko z żołnierzy Deidrianny). Wielka szkoda. Marzyło mi się np umieszczę jakąś skrzynkę w sektorze A6 - i w każdej rozgrywce będzie tam możliwość znalezienia innego łupu, raz słabego, raz mocnego. Bardzo mnie dziwi brak takiej możliwości. Miałem do czynienia z wieloma grami, modami i sam też moduję i tworzę kod - i prawie zawsze jest możliwość ustawiania losowego dropu, ze skrzynek, ukrytych miejsc itd, bo to bardzo prosty sposób na uatrakcyjnienie rozgrywki. Aż trudno uwierzyć że Sir-tech nie dało takich możliwości. (jeśli jest kod źródłowy, to mógłbym spróbować to zmienić, ale... stare przysłowie goblińskich programistów mówi: "Prawie zawsze, łatwiej i lepiej jest napisać cały kod od początku, niż poprawiać kod napisany przez innych.)"
Starchris pisze: Taki mod już istnieje i jego autor ostatnio się odezwał i dał kolejną wersję, w której już wykonał ponad 75% sektorów Arulco, więc nie wiem, czy dublowanie moda będzie w kręgu Twoich zainteresowań. Zainstaluj sobie tego moda, autor każdy sektor wykonał od nowa od podstaw oraz powiększył je do tak horrendalnych rozmiarów, że można by było z nich zrobić kilkadziesiąt standardowych map Arulco. Może i istnieje, ale ja bym wolał to zrobić po swojemu. A dla Was jako potencjalnych graczy, chyba lepiej jak modów jest więcej. Poza tym, skoro piszesz że mapy są drastycznie wielkie - to według mnie przesada.
edit //tematu moda AIMNAS// Właśnie pograłem trochę w tego moda AIMNAS i jest w nim dużo błędów, zarówno takich jak np: to że spodnie kevlarowe są założone jako luneta do broni, jak i też takich krytycznych, które zawieszają grę - a dodatkowo niby można sejwować grę, ale gra nie widzi sejwów i nie można nic załadować. (w takim stanie mod jest całkiem niegrywalny, nawet do testów). Poza tym - nie podoba mi się że bronie w tym modzie, mają zmienione statystyki, wychodzę z założenia że bronie z moda 1.13 są na tyle dobrze zbalansowane że zmiana tego jest niepotrzebna, dodawanie nowych broni - to jeszcze ok, ale zmienianie broni które tak dobrze zrobili twórcy 1.13 - nie podoba mi się. Jeśli chodzi o mapy, to nie udało mi się wyjść poza pierwszy sektor z powodu błędów, więc się nie wypowiem. edit2 //1.13 v8921// Pograłem w "czystą" wersję 1.13 beta v8921 i większość błędów jest podobna, więc to nie tyle wina moda AIMNAS, co samej, nowej wersji beta 1.13
Starchris pisze: Tak, wykonanie nowej mapy oraz miast jest bardzo proste, a sam edytor jest bardzo intuicyjny i przyjazny w użytkowaniu. Autorzy 1.13 nawet przystosowali tę sprawę do jeszcze przyjaznej edycji w plikach xml. Czy możesz dać namiary na jakąś najlepszą, stabilną wersję edytora map do JA2 1.13?
Starchris pisze: Co do stron konfliktu, to można by wyeksponować bardziej Kingpina, Hicksów na inne sektory, a pousuwać z nich zołnierzy Deidranny lub inną grupę cywili. Edytor map daje tyle możliwości i konfiguracji, że zawsze każdy znajdzie coś dla siebie No o coś takiego mi chodzi, czyli żeby motyw z Deidrianną był tylko tłem, a jej żołnierze przeszkodą do prawdziwych celów w grze. (będę musiał pograć w moda "Legion2" żeby zobaczyć jak to działa.)
Podsumowując: JA 2 1.13 - jest (według mnie) mistrzostwem świata jeśli chodzi o walkę, tury i wszystko co z nią bezpośrednio związane - ten aspekt to najwyższy znany mi poziom w świecie gier. (nawet podstawka, a mod 1.13 to już w ogóle Kosmos i Kwazary). Niestety (według mnie) kuleją trochę inne aspekty, takie właśnie jak cel gry, mała mapa, ograniczona losowość przygód itp... No i z punktu widzenia modera - brak narzędzi do porządnej modyfikacji tych aspektów.
Nie zaglądałem jeszcze do kodu (bo na razie zarywam nocki i gram ), jedyne co zrobiłem, to pozmieniałem skille najemników z AIM i MERC oraz parę innych ustawień. Ale tak sobie myślę że gdyby dało się "wyjąć" z gry moduły odpowiedzialne za te rzeczy które zmienia mod 1.13 (czyli walka, bronie, nowy system przerwań, nowe AI itd...) a resztę zrobić tak jakby od nowa - czyli mapę świata, zadania, NPC-tów, strony konfliktu itp...). To wtedy byłoby super. Może uznacie mnie za dziwaka, ale naprawdę bardzo mi przeszkadza, brak możliwości ustawienia losowego dropu ze skrzynek na mapie - z mojego punktu widzenia (jako gracza i jako programisty) - to ogromna wada. Być może dla kogoś kto gra w jakąś grę - to nie jest problem, ponieważ taki ktoś nie wie gdzie są ukryte skarby i gra jest dla niego ciekawą niespodzianką. Ale proszę wziąć pod uwagę - że jako ewentualny twórca moda - też bym chciał mieć niespodzianki, gdy będę grał. A skoro wiem gdzie w skrzynce na mapie jest ukryta moja ulubiona snajperka (bo sam ją tam umieściłem w edytorze jako twórca moda) - to przyjemność z grania leci bardzo mocno w dół A jeśli miałbym robić moda, to też chciałbym się dobrze bawić podczas grania w niego. Stworzyłem moda do gry "Age of Wonders 2 Magia Cienia" i później grałem w niego na mapie także stworzonej przeze mnie, ale dzięki prostym funkcjom ustawiania losowych skarbów i przeciwników - grało mi się ciekawe, mam nadzieję że rozumiecie mój punkt widzenia.
Dziękuję za porady i pomoc, na razie gra wciągnęła mnie jak odkurzacz, więc na modowanie nie mam nawet czasu Ale sprawa jest otwarta, bo doświadczenia jakieś mam i chęci też mogą być. Pożyjemy - zobaczymy.
_________________ “Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”
|
|