Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Starchris
Post : 17 lip 2011 21:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Mam niestety poważne problemy z kompilacją kodów źródłowych do JA2 oraz do JA2 UB. Chodzi o te kody, które są w dziale download.

Natomiast jeśli chodzi o kod źródłowy do 1.13 (2085) ten, który też jest w dziale download to kompiluje mi się bez większych problemów. Jest co prawda kilkanaście ostrzeżeń (warnings) ale nie wpływają one na szczęście na końcowy efekt w postaci pliku exe. Tutaj używam do kompilacji pliku "ja2_2005Express.sln" oraz Visual studio 2005 i wszystko kompiluje się bez problemu.

Wracając do kodów źródłowych do JA2 oraz do JA2 UB to najprawdopodobniej czegoś nie wiem, albo coś pomijam ponieważ w obydwu wypadkach pojawiają się dokładnie te same błędy i jest ich naprawdę dużo bo ponad 300.

Co prawda jest instrukcja jak wykonać kompilację ale niestety muszę coś źle wykonywać bo ani razu nie udało mi się skompilować kodu źródłowego.

How to pisze:

1: Extract the included files
2: Copy the "ja2" and "Standard Gaming Platform" directories into c:\
3: Set up the include directories in VC6 to include the Build directory as well as subdirectories, and the "Standard Gaming Platform" on the list
4: Include the "Standard Gaming Platform" path in the library paths
5: Go to Build->Set Active Configurations and chose Win32 ja2.exe release
6: Build the projects (press "Build ja2.exe")
7: Wait for 5 minutes, serve when ready

Please note that it's preferable to open the source by opening the workspace in the Build directory
If something's difficult to understand, find Digicrab (me) on the http://www.ja-galaxy-forum.com and ask nicely for help. Bring cookies.



Co do błędów to to jak wspominałem wszystkie są takie same. Poniżej jest przykład z JA2 UB. Tutaj do kompilacji używam pliku "JA2.vcproj" i Visual Studio Net 2003.

Zrzut VS NET 2003 pisze:
------ Build started: Project: Tactical, Configuration: Release Win32 ------

Compiling...
World Items.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
Weapons.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
Vehicles.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
UI Cursors.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
Turn Based Input.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
TeamTurns.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
Tactical Turns.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
Tactical Save.c
GENERATED PCH FOR TACTICAL PROJECT.
e:\JA2 UB\Build\Tactical\Tactical All.h(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'sgp.h': No such file or directory
Structure Wrap.c


Czy mógłby ktoś doświadczony w kompilowaniu kodów źródłowych wytłumaczyć co wykonuje nie tak lub o czym zapomniałem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Jaahquubel
Post : 18 lip 2011 08:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1154
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


Ja bym stawiał na to, że coś ominąłeś w tym punkcie:
Starchris pisze:
3: Set up the include directories in VC6 to include the Build directory as well as subdirectories, and the "Standard Gaming Platform" on the list

Wszystkie podane błędy dotyczą przecież tego samego - braku plików.
Poszukaj pliku sgp.h i np. Weapons.c i sprawdź, czy foldery, w których one siedzą (a właściwie ten drugi) są "widziane" przez Visuala.


*
  WWW
Starchris
Post : 24 lip 2011 11:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Dzięki cennym radom Bartka 0511 na PW wszystkie problemy znikły jak ręką odjął. Wszystko działa i kompiluje się bez problemu.

Również dziękuje wszystkim innym za pomoc.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Jaahquubel
Post : 25 lip 2011 15:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1154
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


Może warto, abyś podzielił się rozwiązaniem tutaj, na forum?


*
  WWW
OsamodasxD
Post : 06 mar 2013 15:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Nie mogę odnaleźć odpowiedniego info na forum dlatego też piszę do was tutaj :)
Chciałem skompilować oryginalny kod do ja2, mam VC 6 i wszystko działa... jedyny problem to kompilacja gry w języku polskim. Po zmianie zawartości w pliku language_defines.h z:
#define english.h
na
#define polish.h
kompilator wyrzuca błędy mimo że zaznaczony jest tylko jeden język. Wiecie może coś o tym problemie albo jak go rozwiązać?

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Starchris
Post : 06 mar 2013 15:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Znany problem. Najlepiej nie zmieniaj define na polish, tylko zostaw na english, natomiast pliki odpowiedzialne za teksty w grze zamień ze sobą. Nazwę pliku _PolishText.cpp zamień na _EnglishText.cpp i na odwrót. Wtedy skompiluje się poprawnie, ale pod nazwą angielskiej nazwy będziesz miał polskie teksty.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
OsamodasxD
Post : 06 mar 2013 20:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Kod się kompiluje ale plik exe nie chce działać z grą.... wyskakuje że brakuje procedury w mss32.dll mimo że biblioteka znajduje się w pliku z grą.

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Starchris
Post : 07 mar 2013 12:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Prawdopodobnie masz ten plik dll, nie z tej wersji językowej co powinnaś. Jeśli masz możliwość to sprawdź z plikiem dll z innej wersji językowej gry.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
OsamodasxD
Post : 07 mar 2013 15:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Działa jak należy :) Jedyny problem jaki pozostał to polskie czcionki... niby poprzestawiałem co nieco w kodzie i część polskich znaków wyłapuje... ale np. ń lub ś już nie. Pamiętam że kiedyś wprowadzało się jakieś poprawki w kodzie które umożliwiały kompilację kodu na polski tylko że ty było chyba w 1.13. Dacie radę pomóc i w tym przypadku? Trochę dziwnie się czyta słowo doAwiadczony :D

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
OsamodasxD
Post : 07 mar 2013 16:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Udała się kompilacja z #define polish, brakowało elementu w utils ja25polishtext.c .... natomiast problem z polską czcionką pozostaje ten sam... parę znaków wychwytuje a parę nie

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie