Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 695 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 47  Następna

Czy mod 1.13 uważasz za dobry?
Tak 94%  94%  [ 136 ]
Nie 6%  6%  [ 8 ]
Liczba głosów : 144
Autor Wiadomość
mac402
Post : 03 sty 2013 13:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 29.12.2012


Ja uważam, że generalnie na dzień dzisiejszy zmiany w 1.13 idą jeszcze in plus, ale jest już praktycznie pod ścianą jeśli chodzi u zwiększanie realizmu. Dalsze próby wprowadzania takich rzeczy jak przegrzewanie, brudzenie, jedzenie sprawi spadek grywalności. W sumie lubię sobie pograć z tymi nowymi opcjami, bo dzięki temu gra trwa dłużej, a niespecjalnie lubię sobie utrudniać ją przez lawiny kolejnych nowych wrogów, bo to wymusza zabarykadowanie się w jakiejś kanciapie i tak całą grę. Zresztą gram teraz z mapkami z Wildfire, a tam starczy przeciwników. Nie powiem, żeby to jeszcze tak utrudniało grę, może oprócz tego nieszczęsnego żarcia, które zresztą można wyłączyć całkowicie. Gdyby dodać możliwość opróżniania manierek tak jak teraz można je napełniać i ich automatycznego napełniania przez najemników kiedy np. stoi w sektorze beczka z wodą byłoby ok. Przegrzewanie się broni jest problemem tylko wtedy kiedy wali się bezsensownie z automatu, czyścić broń zaś trzeba dopiero po jakimś czasie użytkowania.

Ja bym jednak zwrócił uwagę, że oprócz w/w doszła cała masa ekstra bajerów, które bezpośrednio uatrakcyjniają grę. Mówię o np. możliwości przebierania się za wroga, posiadania więzień i brania wrogów do niewoli, werbowania więźniów do milicji, możliwość walki bez zabijania (paralizatory, kajdanki, gaz pieprzowy), nurkowanie itp. - dla mnie dużo bardziej warte uwagi nowości.


*
 
Starchris
Post : 03 sty 2013 13:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


mac402 pisze:
...sprawi spadek grywalności

To prawda, ale dla fanów realizmu (nie ja) nie będzie to miało znaczenia.


mac402 pisze:
Ja bym jednak zwrócił uwagę, że oprócz w/w doszła cała masa ekstra bajerów, które bezpośrednio uatrakcyjniają grę. Mówię o np. możliwości przebierania się za wroga, posiadania więzień i brania wrogów do niewoli, werbowania więźniów do milicji, możliwość walki bez zabijania (paralizatory, kajdanki, gaz pieprzowy), nurkowanie itp. - dla mnie dużo bardziej warte uwagi nowości.

To wszystko znamy i będzie o tym mowa, ale w części trzeciej albo i czwartej newsa o nowościach technicznych.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
mac402
Post : 03 sty 2013 14:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 29.12.2012


Starchris pisze:
To prawda, ale dla fanów realizmu (nie ja) nie będzie to miało znaczenia.


Pewnie nie. Zależy na ile twórcy są jego fanami, bo jeżeli są to mogą rzeczywiście wdrażać jeszcze więcej realizmu, tylko dla samego realizmu, a nie dla rozgrywki. Ja sobie osobiście nie wyobrażam dalszego drążenia realizmu w tej grze. Załóżmy, że oprócz morale wprowadzi się np. parametr stres i wymagał on będzie odreagowania przez naszych najemników - będziemy musieli dawać najemnikom papierosy, alkohol, świerszczyki, zabierać ich do burdelu itp. :P No nie wyobrażam takiej gry. O ile zaopatrzenie w jedzenie można by podciągnąć jeszcze pod taki element logistyczny to w/w przykład to już nie miałby nic wspólnego z taktyką/strategią tylko z symulatorem żołnierza, a to jak już tu było pisane byłyby takie Simsy.

Starchris pisze:
To wszystko znamy i będzie o tym mowa, ale w części trzeciej albo i czwartej newsa o nowościach technicznych.


A, to ok :) . Sorry, że wybiegam naprzód :D .


*
 
Kushin
Post : 03 sty 2013 16:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Nie spodziewałem się że 1.13 dojdzie do takiego punktu rozwijania realizmu w grze że w końcu fani powiedzą STOP, już jest "za realistycznie" haha :D

Wiele czynników takich jak naprawa broni, wymagany sen itd. przyciągało gracza lubiącego gry taktyczne. Sam pamiętam wielokrotnie jak już miałem pięknie wymierzoną główkę Shadowem, aż tu nagle... broń się zacina, punktów akcji nie ma i trzeba się ukryć i coś z tym zrobić hehe :P To było ciekawe ale jak sobię teraz pomyślę że już nie tylko broń, ale i głód i wiele innych czynników zmusi mnie do zabunkrowania się w jakiejś "kanciapie", jak to mówił mac402, by wgl zacząć przeprowadzać jakąś akcje, to było by to męczące. To chyba jest właśnie te upierdliwe mikrozarządzanie.

mac402 pisze:
Ja bym jednak zwrócił uwagę, że oprócz w/w doszła cała masa ekstra bajerów, które bezpośrednio uatrakcyjniają grę. Mówię o np. możliwości przebierania się za wroga, posiadania więzień i brania wrogów do niewoli, werbowania więźniów do milicji, możliwość walki bez zabijania (paralizatory, kajdanki, gaz pieprzowy), nurkowanie itp. - dla mnie dużo bardziej warte uwagi nowości.


To jest rzeczywiście o wiele bardziej warte uwagi i w tą strone rozwoju można iść. Krępowanie sił wroga i likwidowanie go w cichy nie zauważony sposób przypomina mi Desperados czy Commandos, świetna sprawa.

Twórcy 1.13 mogli by pójść też mocniej w stronę graficzną i nie mówię tu o poruszaniu się drzew poczas wiatru czy bardziej efektywniejsze eksplozje i zniszczenia itd. Ale może wygląd postaci w grze by te bardziej przypominały te z avatarów (np. długie włosy/związane w kitke/łyse/wystające cygaro Stogiego :P, zmiana topu gdy ten zakłada jakąs kamizelkę czy coś, tak jak np. w Nox, o ile ktoś pamięta ten tytuł).

_________________
Obrazek


*
  WWW
lukasamd
Post : 03 sty 2013 16:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Szkoda tylko jednego - że siły są angażowane w takie zmiany zamiast np. w tworzenie moda będącego kontynuacją JA2.
Ja wiem, potem jest UB, potem jest wymiatający B2B. No ale skoro takie rzeczy są wdrażane, to i mogłyby powstać jeszcze lepsze modyfikacje, np. pokroju Legion 2.


*
  WWW
lost
Post : 04 sty 2013 10:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Ja mam kilka pytań.

Czy wy też nie możecie na mapie taktycznej znaleźć prawie żadnego przedmiotu? W szafkach, na półkach itp. nic nie leży?

Jak czyści się broń? Potrzeba najemnika ze specjalnym sprzętem?

Czy wasi najemnicy też tak często nie trafiają? Czy najemnik musi zapoznać się z jakąś bronią, czy coś w tym rodzaju, zanim przestanie tak często pudłować?

Jak przebrać się za wroga? Mam perki spy, a ostrzał zaczyna się normalnie?

Jak brać wrogów do niewoli? Próba ich zakajdankowania byłaby fajniejsza, niż odstrzeliwanie raz za razem ;)

Gdzieś przeczytałem, że istnieje opcja gry z zombie? Czy to są nowi animowani przeciwnicy, czy tylko Ci, którzy zginęli po prostu zmarchwystają?

Moim zdaniem, nowa modyfikacja jest świetna ;)
Jedynie opcja, która mi nie pasuje, to jedzenie. Jest wepchnięta na siłę i do tej pory nie za bardzo dopracowana. Reszta (może oprócz brudzenia się broni) dodaje realizmu walki i stawia przed nami kolejne wyzwania.

_________________
Obrazek


*
 
Ronnie
Post : 04 sty 2013 14:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 05.03.2012
  • Skąd: Radom


lost pisze:
Czy wy też nie możecie na mapie taktycznej znaleźć prawie żadnego przedmiotu? W szafkach, na półkach itp. nic nie leży?

Też to zauważyłem ale to dopiero wersja beta więc pewnie przedmioty zostaną dodane. Tak samo z tymi czerwonymi krzyżykami na mapie (wszystkie sektory A-D wyłączając Chitzenę). Zdaje się, że pokazują które sektory są już powiększone.

lost pisze:
Jak czyści się broń? Potrzeba najemnika ze specjalnym sprzętem?

Od tego jest zestaw do czyszczenia broni.

lost pisze:
Jak brać wrogów do niewoli? Próba ich zakajdankowania byłaby fajniejsza, niż odstrzeliwanie raz za razem ;)

Trzeba użyć opcji rozmowy na wrogu żeby zaoferować poddanie się. Fakt, niektórzy najemnicy mają w ekwipunku kajdanki ale jeszcze nie zdążyłem przetestować czy da się kogoś zakuć.

lost pisze:
Gdzieś przeczytałem, że istnieje opcja gry z zombie? Czy to są nowi animowani przeciwnicy, czy tylko Ci, którzy zginęli po prostu zmarchwystają?

W zombiaki zamieniają się zabici przeciwnicy.

_________________
Obrazek


*
 
mac402
Post : 04 sty 2013 16:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 29.12.2012


Cytuj:
Jak czyści się broń? Potrzeba najemnika ze specjalnym sprzętem?


Wciśnij Ctrl+. (kropka), a tam się otworzy menu gdzie możesz wybrać czyszczenie. Zestaw do czyszczenia zamów z BR.

Cytuj:
Czy wasi najemnicy też tak często nie trafiają? Czy najemnik musi zapoznać się z jakąś bronią, czy coś w tym rodzaju, zanim przestanie tak często pudłować?


Generalnie ujmując to duże koło przy celowaniu zakreśla rozstrzał maksymalny a to mniejsze gdzie może polecieć kula po podliczeniu wszystkich czynników jak celowanie itd., więc w zależności od jego wielkości wiesz jak dużą masz szansę na trafienie.

Cytuj:
Jak przebrać się za wroga? Mam perki spy, a ostrzał zaczyna się normalnie?


Użyj noża tak jak przy obcinaniu głowu. Pojawi się menu gdzie możesz zabrać wrogowi ubranie (ale może być niekompletne góra/dół jak podziurawiłeś go kulami). Jak się przebierzesz to masz ikonę kapelusza przy portrecie. Jako żołnierz wroga nie możesz mieć na sobie zbyt dobrego sprzętu, bo cię rozpoznają.


*
 
void
Post : 05 sty 2013 09:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 24.02.2012
  • Skąd: Wrocław


Podoba mi się pomysł mapy 23k x 3k pixeli. Może nareszcie broń będzie mogła strzelać na rozsądne dystanse, a nie tak jak teraz że dalej rzucę granatem lub splunę niż doleci pocisk z rewolwera .38spc.


*
 
Assur-ad-mu
Post : 05 sty 2013 12:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 294
  • Dołączył: 30.06.2010


Witam

Czy u was też tak jest że nie widać całej mapy sektora (gdy otwieram ją na całym ekranie)? tylko niewielki skrawek. A także mini mapa ma starą stara mapa z podstawowej wersji?

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 05 sty 2013 12:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Assur-ad-mu pisze:
Czy u was też tak jest że nie widać całej mapy sektora (gdy otwieram ją na całym ekranie)? tylko niewielki skrawek. A także mini mapa ma starą stara mapa z podstawowej wersji?

Starchris pisze:
Ja również zauważyłem, że podgląd mapy (PKM na minimapę) pokazuje tylko jej fragment, a nie całą dużą mapę. To tez przy wydaniu końcowej wersji będzie zrobione.

Jazz pisze:
Wyświetla tylko fragment mapy, ale jak użyjesz strzałek na klawiaturze, to będziesz mógł przesuwać mapę.


Tego nie zauważyłem, ani nawet jeszcze nie próbowałem ... ok, już próbowałem i faktycznie działa.


Poza tym, ktoś może wie, gdzie się w INI czy w samym edytorze map ustala wielkość sektorów, bo nie mogę tego za nic w świecie znaleźć.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Jazz
Post : 05 sty 2013 13:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 325
  • Dołączył: 09.12.2006


Starchris pisze:
Poza tym, ktoś może wie, gdzie się w INI czy w samym edytorze map ustala wielkość sektorów, bo nie mogę tego za nic w świecie znaleźć.


W edytorze map, tworząc nową mapę ustawiasz jej wielkość. Można też podać wielkość mapy i wczytać mniejszą mapę. Taka mapa zostanie przerobiona na większą. W odwrotnym kierunku niemożna.

_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Starchris
Post : 05 sty 2013 14:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Jak by bardziej schowali tę opcję, to bym ją od razu znalazł, a tak to jak jest na wierzchu, to ciężko ją znaleźć. Dzięki za info. Teraz to już wiem na jakiej zasadzie to rozwiązanie jest wprowadzone. Poprawiłem opis newsa dotyczący tej opcji, aby bardziej merytorycznie przedstawiał, jak to się wszystko prawdopodobnie będzie używało.

Trzeba najpierw kliknąć na główną zakładkę Options, a tam z kolei kliknąć na opcję Enlarge map on loading, wtedy uaktywni się możliwość wpisania liczby w zakładce Rows. Maksymalnie można wpisać 2000 i enter i klikamy na nową mapę i gotowe.

Dodatkowo sprawdziłem jak wygląda sprawa z punktem trzecim tego newsa i we wszystkich większych rozdzielczościach będzie można mieć maksymalnie 10 najemników w oddziale, nawet w HD i większych rozmiarach.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Starchris
Post : 13 lut 2013 23:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010



_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
cygan027
Post : 14 lut 2013 18:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 9
  • Dołączył: 25.05.2011


Witam wszystkich i mam prosbe do kogos kto jest w stanie od poczatku do konca wyjasnic mi jak powinienem uruchomic moda do JA2 1.13 nie mam pojecia jak to zrobic i jak zagrac w ta gre , posiadam oczywiscie JA2 ale czy ono musi byc zainstalowane zeby to zrobic ?Jesli znalazl by sie ktos chetny to ewentualnie jesli nie na forum to cygan027@o2.pl jakies instrukcje bym prosil .
Cos slyszalem tez o Back in A ze sa zestawy broni i takie inne bajery jak to mozna uruchomic w tej grze ? Wybacznie nie jestem ekspertem w tych sprawach a lubie pocisnac ta gierke ..
Z gory dziekuje za okazana pomoc .


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 47  Następna