Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
bon007
Post : 29 lut 2012 12:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 29.02.2012


Witam wszystkich to moj pierwszy post.
Zagrałem w JA Bia ponieważ lubię gry w stylu Fallout Tacticsów, Comandosa, UFO (stare czesci pod dosa).
Ogólnie mimo iz wychowałem się nas turówkach lubię aktywną pałze ten styl mi osobiscie pasuje. JA BIA to gra bardzo fajna majaca jednak kilka irytujacych "rozwiazan", ktore oczywiscie mozna przełknąć. Najnowszą osłonę tej gry oceniam na 7/10 czyli solidną rozrywkę. Plusem gier taktycznych jest to ze mozna pograc z kolegą, bratem itp.
A oto moje kilka pytań odnosnie gry
1. Czy można coś poradzić na częste ataki wroga na: blokady dróg, miasta - czasami az za często atakują i ich składy są delikatnie mowiąc dość mocne (gram 20 dzien kampanii) moja milicja w miastach jeszcze powalczy choc na mniwejszych lokacjach gdzie jest ich po 3 nie maja szans sa istnym mięsem armatnim. Stąd moje pytanie moze jakies miasto bądź miejsce którego przejęcie częściowo ograniczyło by te irytujące "Enemy squad"
2. Jes jakis mod na zmianę bądź polepszenie tych brzydkich gęb jedynie chyba w UFO Aftermatch są brzydsi komandosi, a kobiety to chyba na Niemkach wzorowali tak samo "ładne"
3. Czy komandos może nauczyć się jakiejś zdolności jak np ma 2wie to 3 może się douczyć
4. Czy jest dużo "komandierów" do zwerbowania poza AIM ja mam narazie jakiegos doktora i Ire o której nawet nie warto wspominac.
5. Jaki jess według was najlepszy najemnik do tzw "Jatki" bo moj główny kozak to taki blondyn bodajże Scully ma dobre traity i wysokie umiejetnosci innymi słowy wole go od 10ciu Ir.
6. Czy maksymalny poziom merca to 10 ?
7. Iloma drużynami najlepiej grac obecnie mam 2 ekipy po 4 w tym po snajperze na ekipe i po jednym dewastatorze z machinegun.
8. Czy w grze można miec jakiś pojazd zeby się szybciej poruszac na mapie? co jak w Fallout Tactics.


*
 
Svean
Post : 29 lut 2012 19:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Więc tak po kolei:
1. Do obrony przed atakami najlepsi sa najemnicy (zamiast polegać na milicji). Najlepiej bronić kluczowych lokacji po drodze z Meduny - jak zatrzymamy to dalej nie pójdą.
2. Chwilowo gęby sa takie jakie są i nic mi nie wiadomo o modzie podmieniającym (można najwyżej popodmieniać istniejące na inne ale z zestawu Helg i Helmutów ;)).
3. Nie - traity sa na stałe (ale modowalne).
4. Jest parę osób do zwerbowania - polecam zapoznać się z opisem misji (jeden z artykułów na stronie głównej).
5. Każdemu inny najemnik pasuje - choćby ze względu na odzywki ;) A góra stawki jest dość wyrównana.
6. Z tego co wiem 10 poziomów to max.
7. Zależy jak kto gra - sa tacy do po 4-5 drużyn mają a są tacy którszy mają 1 skład i im starcza (a i w nim większość to tragarze).
8. Chwilowo żadnych pojazdów nie ma.

_________________
Obrazek


*
 
bon007
Post : 01 mar 2012 01:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 29.02.2012


Dzieki za szybką i konkretną odpowiedz.
Jeszcze jedno mam pytanie w lokacji gdzie sa baraki i doki ( to ta po prawej stronie mapy czyli daleko na wschodzie) jest zamkniete pomieszczenie z 5cioma zbirami w srodku jak sie tam dostac potrzebny jest klucz (przeczesałem mape i nic nie znalazłem oprocz karty, ktora służy do czego innego)
Czy moze trzeba miec bardzo wysokie wspułczynniki locpicka badz wyważania ?
Ok juz rozwiazalem trzeba było miec trevora w ekipie...z duzymi umiejetnosciami otwierania


Ostatnio zmieniony 01 mar 2012 02:01 przez bon007, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Masowski
Post : 20 mar 2012 13:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 20.03.2012


Aby nie zaśmiecać zapytam tutaj. Nie jestem doświadczonym graczem w JA więc dla was pytania mogą być głupie ale ja nie radze sobie z tym sam :)

1. Jak łączyć / rozłączać drużyny, zamieniać je między sobą członkami ?
2. Jak usuwać itemy z ekwipunku i ze skrzyni ?
3. Czy i jak mieć dobrego snajpera który zawsze trafia i w ogóle co wpływa na celność i na to, że postać to naprawdę snajper a nie że tylko ma taką bron ?


*
 
Starchris
Post : 20 mar 2012 13:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Masowski pisze:
1. Jak łączyć / rozłączać drużyny, zamieniać je między sobą członkami ?

oddzialy-i-mapa-strategiczna-w-ja-back-in-action-t2924.html


Masowski pisze:
2. Jak usuwać itemy z ekwipunku i ze skrzyni ?

Jak otworzysz ekwipunek, to na prawo od butów i spodni będzie ikona rączki, która upuszcza jakiś papierek. Przeciągnij tam przedmiot a usuniesz go bezpowrotnie.

Obrazek


Masowski pisze:
3. Czy i jak mieć dobrego snajpera który zawsze trafia i w ogóle co wpływa na celność i na to, że postać to naprawdę snajper a nie że tylko ma taką bron ?

Celność to przede wszystkim połączenie zręczności i strzelectwa, odpowiedniej postawy oraz umiejętności specjalnej. Jeden dobry snajper zawsze się na pewno przyda w drużynie. Najlepiej żeby miał na 100 zręczności i 100 strzelectwa (percepcja też na 100 bo będzie widział na maksa ale to nie wpływa na celność) oraz żeby zawsze strzelał z pozycji leżącej, kucznej lub wyprostowanej. Pozycja z biodra (Hip) nie daje praktycznie żadnych korzyści dla snajperek i bardzo ciężko trafić kogoś ze snajperki z tej pozycji. Ta pozycja jest przeznaczona dla shotgunów oraz submachine guns. Dla tych broni ta pozycja jest wręcz korzystna.

Co do umiejętności specjalnych to na pewno one dają dużo ale nikt nie wie ile bo uważam, że zostało to wdrożone do pliku exe, a jak na razie nikt dostępu tam nie ma. Ja na przykładzie Wolfa wiem, że expert w jakiejś dziedzinie daje aż o dwie pozycje więcej do szansy trafienia. Wolf ma expert shotgun i z pozycji Hip trafia z "High chance to hit", a gdy dałem shotguna innemu najemnikowi to jego szansa była "Unlikely to hit". Więc jest spora różnica.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Masowski
Post : 20 mar 2012 13:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 20.03.2012


Starchris pisze:
Masowski pisze:
2. Jak usuwać itemy z ekwipunku i ze skrzyni ?

Jak otworzysz ekwipunek, to na prawo od butów i spodni będzie ikona rączki, która upuszcza jakiś papierek. Przeciągnij tam przedmiot a usuniesz go bezpowrotnie.

A w tej skrzyni działa to tak samo ?


*
 
Starchris
Post : 20 mar 2012 13:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Masowski pisze:
A w tej skrzyni działa to tak samo ?

Ale w jakiej skrzyni ???

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Masowski
Post : 20 mar 2012 13:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 20.03.2012


Na lotnisku jest taka skrzynia co tam rzeczy zamówione w sklepie online wpadają.


*
 
Starchris
Post : 20 mar 2012 13:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


To jest skrzynia taka sama jak każda inna w całej grze i tam nie ma tej rączki z papierkiem, więc niczego tam nie usuniesz. Usunąć przedmiot możesz tylko w inwentarzu najemnika.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Masowski
Post : 20 mar 2012 14:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 20.03.2012


A jak mam tam coś niepotrzebne to muszę dać do ekwipunku żołnierza i tam usuwać ?


*
 
Starchris
Post : 20 mar 2012 14:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Masowski pisze:
A jak mam tam coś niepotrzebne to muszę dać do ekwipunku żołnierza i tam usuwać ?

Tak, na chwilę obecną nie ma innego wyjścia. Być może w przyszłych patchach będzie to poprawione ale wątpię.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Hanti
Post : 20 cze 2013 15:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Svean pisze:
Więc tak po kolei:
6. Z tego co wiem 10 poziomów to max.


Takie pytanie: czy jak najemnik ma już 10 poziom, to dalej nie da się zwiększać punktów umiejętności?
Czy TYLKO przy uzyskaniu poziomu dostajemy te 7 punktów umiejętności do rozdania?
Czy jest jakaś opcja RESET punktów i ponowne rozdzielenie?


Z innej beczki: dlaczego mając wymagane 10 punktów mechaniki do użycia oleju do naprawy broni i mając te 10 punktów, pokazuje się naszemu najemnikowi na czerwono komunikat "szanse zbyt małe"?

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
M'cin
Post : 20 cze 2013 15:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Olejem można naprawić tylko bronie nieznacznie uszkodzone, około 80-09% stanu. Wycior pozwalał "naprawić" bronie około 50-60% stanu, a narzędziami to już chyba wszystko szło zrobić.


*
 
Jurgen82
Post : 17 paź 2023 22:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 14
  • Dołączył: 26.08.2023
  • Skąd: Kąty Wrocławskie


Jeśli chodzi o obronę mapy przed oddziałami wroga to zauważyłem pewną zależność która mocno upraszcza grę:
a) zdobywając sektor z obroną rakietowa koło cambrii wszystkie oddziały będą od teraz wysyłane tylko i wyłącznie na sektor cambrii nawet jak się zdobędzie Grumm, San mone czy Almę, zawsze będą odbijali sektor z rakietami, ale atakują najpierw cambrie. Jak zdobędziesz kolejne sektory z obroną rakietowa to będą atakować losowo między te sektory, ale żadne inne - u mnie to tak wyglądało jak przechodziłem 3 krotnie grę za każdym razem.
b) skoro skupiają się w atakowaniu cambrii warto znieść tam całą broń z okolicy czyli szpitala, farmy hicksow itd i dozbroić lokalsow, których powinniśmy mieć jak najwięcej i powinniśmy sukcesywnie zwiększać ich lvl wtedy rzadziej giną
c) jeśli mamy tam że 20 milicjantów warto opuścić sektor, wiele razy testowałem ten manewr i jak miałem swoich w sektorze to milicja zachowywała się jakby byli bez mózgu wybiegali na środek na rzeź i ginelo ich wielu. Jak nie było mnie w sektorze to ginelo 2-3 na atak. Jak podnosiłem im lvl do 3-4 to nawet ginelo mniej.
d) wiadomo że szkolenie milicji kosztuje, ale się opłaca bo mamy z głowy całkowicie siły królowej która rzuca na cambrie co jakiś czas swoje wojska które giną a my w tym czasie czyścimy mapę .
e) zostaw w pobliżu cambrii jednego słabego zwerbowanego najemnika, który będzie co jakiś czas wpadał do miasta i dozbrajal nowych obrońców w miejsc tych zabitych
f) przeszukaj wszystkie domki po zajęciu każdego sektora bo za te płatki honko możesz ustawić sobie finanse na całą grę oraz zbieraj wszystko co się da i handluj tym u sprzedawców bo można zarobić dużo kasy na tym... Dużo więcej niż za kopalnie. Dlatego warto rekrutować darmowych najemników z wypełniania misji bo przydadzą się jako muły do noszenia sprzętu do sprzedawców. Nie każdy ze sprzedawców ma dużo siana więc czasem trzeba nosić towary przez pół mapy, ale się opłaca bo za to szkolimy milicję oraz rekrutujemy sobie najemników.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie