Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
fallout152
Post : 17 sty 2012 15:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Zastanawiałem się kiedyś nad wprowadzeniem wilków do JA2, moje pytanie czy chcecie takiego wilka i czy jeśli tak to czy silnik gry pozwalałby na to by były zarówno wilki jak i tygrysy? Oczywiście nie ma problemu by zrobić jeszcze animacje gryzienia i umierania, czy co tam jeszcze. Mogłoby to trochę lepiej wyjść ale jeśli sprites pojawi się w grze to będzie znacznie mniejszy i nie będzie widać niedociągnięć. Osobiście widzę to tak że wilk mógłby przewracać wrogów, może nawet skakać na dach, mógłby być też postacią grywalną, dodatkiem do jakiegoś najemnika.

Obrazek

_________________
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 17 sty 2012 15:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Fajnie.
Psów bojowych zawsze brakowało w JA2.

_________________
Obrazek


*
 
Perry
Post : 17 sty 2012 15:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Dla mnie bomba, jeśli potrafisz umieścić wilka w grze. Pomysł z wskakiwaniem na dach też dobry... Im więcej do wyrzynania tym lepiej.. :D

fallout152 pisze:
mógłby być też postacią grywalną, dodatkiem do jakiegoś najemnika.


To też całkiem dobry pomysł.. Pasowałby do Dannyego ze względu na to, że jest samotnikiem... Wiecie ten klimat: północna Kanada, las, miśki grizzly i wierny pies husky...

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


Ostatnio zmieniony 17 sty 2012 15:24 przez Perry, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
fallout152
Post : 17 sty 2012 15:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Dzięki, kilka dni uczyłem się robić animacje biegu, to jest cholernie trudne u wilków. Później dorobię brakujące animacje, ale sam nie wiem jak to wrzucić do gry z tymi moimi propozycjami, znam się dość dobrze na kodzie GM ale sourca JA2 nie tykałem. Podejrzewam że najłatwiej by było zamienić plik sti z tygrysem.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 18 sty 2012 09:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Wreszcie coś nowego! Brawo za pomysł i wykonanie.
Nawet jeśli na podmiankę za tygrysy to i tak będzie bosko.

Mogłyby nie przewracać najemnika, tylko skakać im do gardeł ;)
A z tym skakaniem na dachy to jedynie po jakiś przeszkodach stojących obok ściany, bo wyjdzie trochę rambowato.

PS Będzie działać na wszystkich wersjach i modach?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 19 sty 2012 19:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Taki duży sprites w 2D to dla mnie jednak nowość, choć nabieram już wprawę. Na razie na próbę przetwarzam animacje biegu na 2D, nie wiem czy mam dobrze ustawioną kamerkę do renderingu i będę musiał przeprowadzić kilka testów jak to wygląda w grze. Zaoszczędziło by mi czasu jakby ktoś zrobił mapkę do UB gdzie będę miał tygrysy w sąsiednim sektorze(obok sektora startowego, najlepiej by były ogrodzone murem z oknami, albo siatką).

Myślę że podmianka będzie działać na wszystkich modyfikacjach ;) Tylko współczuję najemnikom którzy będą krzyczeć: KOT!

Jak się z tym uporam to może zrobię jeszcze pająki i latające roboty.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 19 sty 2012 22:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Ja mam jakąś kampanie własną z takowym sektorem. Jak znajdę to jutro rano (powiedzmy do 10:30) mogę podesłać, albo wrzucić tutaj jako załącznik (nie wiem tylko czy się zmieści).

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 19 sty 2012 22:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


fallout152 pisze:
Zaoszczędziło by mi czasu jakby ktoś zrobił mapkę do UB gdzie będę miał tygrysy w sąsiednim sektorze(obok sektora startowego, najlepiej by były ogrodzone murem z oknami, albo siatką).

Moim zdaniem lepszym sposobem było by gdybyś sam kierował tygrysami i je badał pod względem ruchowym i atakującym aniżeli na nie tylko patrzył za siatką.

Wklej sobie folder "Data" do głównego katalogu gry JA2 UB. Łatka ta sprawi, że wszyscy najemnicy MERC (tylko ci od Specka) zostaną zamienieni na tygrysy, którymi będziesz mógł kierować, atakować i tak dalej. Po prostu wynajmij kilku MERC, a koło rozbitego helikoptera w sektorze początkowym zamiast najemników będziesz miał tygrysy do swojej dyspozycji.

Załącznik:
Data.7z [54.51 KiB]
Pobrany 223 razy

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 19 sty 2012 22:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Obiecałem i zrobiłem.

Na szybkości bez eleganckości


Prawy górny róg - masz 5 kotków. Wchodząc lewymi drzwiami, poruszając się jak koń szachowy masz włącznik gazu uśmiercający kotki.

Prawy dolny - masz 32 wrogów. W lewym górnym rogu budynku na zewnątrz masz włącznik gazu uśmiercający wrogów.


Gaz musztardowy - just in case.


Załączniki:
h8.rar [22.92 KiB]
Pobrany 226 razy

_________________
Obrazek
Obrazek
*
 
fallout152
Post : 22 sty 2012 12:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Dzięki.

Wszystko idzie strasznie opornie postaram się wytłumaczyć dlaczego(pewnie i tak nikt kto nie miał z tym doczynienia nie załapie ale chcę zwrócić uwagę na ilość faz):

1 Najpierw renderuję 72 klatki blenderem, powstaje wtedy 72 pliki bmp. Wyłączam wtedy opcję OSA, polepsza ona jakość obrazu dając nieco rozmazaną grafikę ale rozmazuje też kontur obiektu razem z tłem, nie da się natomiast wyłączyć rozmazanego konturu cieni. Tworzę więc kolejne 72 klatki bez cienia, by później móc osobno obrobić grafikę cienia.

2 Używając gimpa tworzę dwa gify, z cieniem i bez.

3 Używam gamemakera, konkretnie wbudowanego sprite editora by zamienić gify na serię taśmowych obrazków.

4 Używam gimpa by te taśmy edytować, dzięki czemu mogę edytować wszystkie klatki na raz. Zaznaczam jeden najintensywniejszy kolor cienia i kasuję rozmyte kontury, to uszkadza również obiekt dlatego na całość nakładam drugą taśmę która jest tylko obiektem bez cienia. Mam teraz solidnie obrysowany obiekt razem z cieniem.

5 Używam gamemakera by zamienić taśmę z powrotem na gifa, przy okazji ucinam automatycznie tło wystające poza obiekt i cień.

6 Używam jakiegoś programu do edycji gifa by zamienić go na serię pojedynczych obrazków.

7 Każdy obrazek wklejam do STI edit.

8 Okazuje się że jakaś klatka jest źle ucięta i wracam do pkt 1 :D

Jak ruszę z kopyta to zajmie mi to 1 dzień ale potrzebuje czasu na skilla.


Dodano: 21 sty 2012 14:22

Wszystko zaczęło ładnie wychodzić od strony graficznej, również na podglądzie w STI ale w grze obiekt wygląda zupełnie inaczej, jakby korzystał z innej palety

Załącznik:
Komentarz: STI biegu
CT_RUN.7z [72.85 KiB]
Pobrany 237 razy
.


Dodano: 22 sty 2012 12:50

Problem rozwiązany! wszystko co musiałem zrobić to podmienić wszystkie animacje, nie tylko tę od biegu. Najwyraźniej pliki STI jednego obiektu przejmują od siebie paletę.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 22 sty 2012 14:25 przez fallout152, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
micand1989
Post : 22 sty 2012 14:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


A jakieś testy już robiłeś?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 22 sty 2012 15:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Post edytowany, problem naprawiony, niedługo dorobię resztę animacji.

_________________
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 30 sty 2012 13:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Ostatnio nie mam za wiele czasu na lepszym kompie, dlatego prace jeszcze bardziej spowolniły. Na chwilę obecną mogę dać betę:
http://chomikuj.pl/fallout152/JA/wolf,1383504159.7z

rzeczy do zrobienia:
-poprawić koordynaty klatek animacji
-uciąć zbędne tło przy niektórych animacjach(bieg, oddychanie, chodzenie, ogólnie te animacje podczas których można strzelać do celu) bo celownik się namierza również na niewidzialne tło
-zrobić animacje chodu(aktualnie skopiowana animacja biegu), oraz animacje alternatywnego ataku(aktualnie skopiowana animacja gryzienia)
-zrobić dźwięki, pozamieniać trofea

Zastanawiam się jeszcze nad zmniejszeniem wilka bo coś za duży wyszedł(potrwa czas). Być może trochę lepszy rendering i inna metodą skalowania dały by też ładniejszą grafikę, tylko nie wiem czy przy takim pomniejszeniu jakie trzeba zrobić do JA2 efekt byłby dalej widoczny.

Kolejna sprawa to że wziąłem teksturę do modelu od ma8201 z deviantart, nie dostałem odpowiedzi na pytanie czy mogę ją użyć poza serwisem, choć nie znalazłem nigdzie notki która by tego zabraniała. Jest notka: "With the wolf stock, Please do not use them in ways to show Animal Abuse" nie wiem czy to robi jakiś problem przy zabijaniu, choć obawiam się że wiem o co tu głównie chodzi. Na koniec zastanawiam się czy w tym spritesie w ogóle zostało coś z tej tekstury, bo cienie wygenerował blender.

_________________
Obrazek


*
 
wierzba
Post : 31 sty 2012 15:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 209
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


Pies bojowy to dobry pomysł, osobiście się zgadzam. Jak skończę studia informatyczne to zrobię dla was coś na podobieństwo JA2 tylko ułatwię "grzebanie" :D




Ewentualnie prywatny jastrząb mógłby latać wokół mnie:D


Ostatnio zmieniony 31 sty 2012 16:33 przez wierzba, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
fallout152
Post : 31 sty 2012 18:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


W tej chwili najważniejsza kwestia dla mnie jest czy tego wilka skalować.

Do robienia gier nie trzeba mieć wykształcenia w tym kierunku. Również myślę o zrobieniu jaggedowej gierki, ale jak już chyba wspominałem obecnie robię nawalankę.

Jastrząb dobra rzecz, mógłby dawać pozycje wroga. Zastanawiam się jeszcze czy nie podmienić robotom w New Classic spritesa a czołg, w ten sposób miałbym ruchome czołgi.

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna


cron