Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Szaruga
Post : 06 sty 2024 22:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


Na wstępie przyznam się że grałem tylko trochę, parę początkowych walk, więc między innymi dlatego ten wątek.

Gdzieś w necie mignęło mi kilka opinii sugerujących że jednak JA3 jest grą słabą, dlatego że pozbawioną większości tych grywalnych drobiazgów jakie miało JA2.
Trudno mi podać konkretne przykłady, ponieważ te opinie nie były zbyt precyzyjne, a ja nie mam pełnego porównania pomiędzy JA3 (prawie nie grałem) a JA2 (grałem dawno i nie pamiętam)

Ogólnie chodzi podobno o takie "drobiazgi" jak:
- o wiele większa różnorodność możliwości taktycznego rozpoczynania walk w JA2
- bardziej klimatyczne zarządzanie ekwipunkiem, a także samą drużyną na mapie głównej w JA2
- o wiele lepsza mechanika przerwań w JA2
itd... itp...

Jeśli ktoś grał zarówno w JA2 jak i w JA3, to poproszę o jakiś komentarz.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Jaahquubel
Post : 07 sty 2024 18:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


U mnie na drugie wrażenia jest za wcześnie, ale jedno mogę już teraz rzucić w tym temacie. Obawiam się modyfikowania broni. Nie widzę z czym się to je i o co chodzi.

To, czym JA2(UB) wyróżnia się na tle wielu gier jest intuicyjny interfejs. Nawet jak ktoś nie studiował instrukcji, to od razu wiedział jak zacząć i co robić. Co gdzie kliknąć, żeby coś osiągnąć. W JA3 tak intuicyjnie nie jest. I skróty klawiszowe są inne.


*
  WWW
wierzba
Post : 13 sty 2024 09:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 209
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


Dla mnie modyfikowanie broni jest niejasne i może przez to zbyt skromne. Pograłem kilkanaście godzin i zrobiłem przerwę, czekam na wszystkie większe updaty


*
 
bzbociek
Post : 02 lut 2024 17:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 14.07.2023


Dla mnie JA3 warte pieniędzy ale:
Bardziej to Wasteland z najemnikami niż JA3 i ze znacznymi uproszczeniami dla małolatów. (wersja wolf czy jakos tak - poprawiająca wkurzające bugi przy wdrożeniu)

Dlaczego:

- brak taktycznego osprzętu - tylko miejsce na broń (jednym sie podoba, innym nie) ja lubiłem kombinowac z magazynkami, plecakami itd.
postac ma x slotów na przedmioty gdzie broń zajmuje 2 sloty, ale np. taki kamień ostrzący to jeden slot i wiele kamini mieścisz w jednym slocie (max 10) ale inne małe przedmioty np. chip czy inne pierdy to kolejny oddzielny slot - tylko wielokrotności małych możesz miec w slocie, dla zbyt duże uproszczenie bo takich diamentów możesz mieć 20 (na dwa sloty) jak i moździerz.
W JA2 3.1 było to duzo sensowniej rozwiązane, że nie tylko waga, ale i rozmiar się liczy. Tutaj uproszczono do bólu.
W ja 2.13 testowałem chyba wszystkie kamilezki by wybrac odpowiednie dla odpowiedniego najemnika/ typu uzbrojenia itd.
To na minus, ale dla osób które tego nie lubią na plus - tyle, że wtedy sie JA3 nie wyróżnia wśród innych gier.
najbardziej mnie denerwowała logika amunicji - cały oddział dzieli swoją amunicję (wtedy nie trzeba zyżywac slotów "osobistych") i jak gościa dajesz na oddzielny trzeba pamiętać o odpowiednim przydziale. i tak może oddział nosić 30 rakiet, tony amunicji rożnego typu.

Liniowość
- w Ja 2.13 liniowe były tylko zdarzenia zależne i jasno z siebie wynikające, oraz dające sie przewidzieć konsekwencje. typu jak wykradłeś dziwkę albo zabijałeś najemników którzy jej szukali, albo ginęła z bratem. jak ukradłes kaskę z piwnicy to musiałeś ją oddać, albo zabić kingpina, albo miałes na głowie jego zabójców ale misje nie były zależne, że trzeba je w kolejności i nie kojarzę by jakieś były na czas.
a Tutaj trzeba inaczej masz do dupy rozwiazania: przykłady UWAGA SPOJLERY:
a) gdy masz odzyskać zielony diament - wiesz że ma go BIFF, ale pokojowa opcja odebrania mu go pojawia się jedynie gdy wyleczysz jednego najemnika z uzależnienia (ale to wyczytałem na forum gdy dawno BIFF w piachu leżał :) ).
b) rozwiązanie konfliktu na złomowisku - potrzebujesz współczynnika lojalność nie miałem pojecia jak go zdobyć, więc odłożyłem sobie misje, wracam po jakims czasie spróbować pogadać a tu wszyscy wybici bo nagle legion ich spacyfikował, a wszystkie oddzialy legionu wybite. Save z odwiedzinami na wysypisku strasznie stary i nie chciało mi sie już ratować złomiarzy.
c) muzeum anami czy jakos tak nie wiadomo jak zmusić gościa by sie zgodził by laska otworzyła muzeum męczyłem się długo, zanim znalazłem podpowiedź że powinieneś mieć w zespole 3 osoby o rożnych perkach (które dają rożne opcje dialogowe) wystarczy że nie masz takiej osoby i ... nie masz jak zrobić misji.
Czy też, że po zaatakowaniu wojsk i zdobycia tej pozycji anami ucieka
czy też że trzeba jej znosić przedmioty "o wartości historycznej" masę takich sprzedałem, bo muzeum w połowie gry sie dopiero pojawia i szukaj jakichś czaszek itd.

Modyfikacja broni
sprowadza się do posiadania umiejętności mechanika + odpowiedniej części + cierliwości w load
bo nie wystarczy mieć umijętności modyfikacja może się nie udać i pogarsza stan - w praktyce sprowadza sie to do save przed modyfikuje, load w przypadku porazki. ale wkurza gdy Magic który ma 98 mechaniki czwarty raz psuje broń z modyfikacją która jest opisana jako średnia. Powinni zostawić tylko limit umiejętności.
Modyfikacja sprowadza się do kilku części (rurka - na tłumik, soczewka lunety, chip -celowniki termowizyjny, noktowizyjny, uv, laserowy)
Cześci zapasowe - każda modyfikacja je zużywa i to dużo, więc trzeba nosić złom ale na szczęście nie zabiera miejsca.

Skradanie/ciche zabójstwa
Oj zwalone strasznie
W JA 2.13 grałem z perkiem spieg i kasowałem zazwyczaj kilku, lub większość zanim sie orientowali bo np. znaleźli ciało, tu nie wiesz nigdy jak dana czynność sie zakończy (goście czasami słyszą z daleka, znajdują ciało ktorego nie mają prawa widziec, czasami sie potykają a nie widzą ciała - za to wszystko prawie słyszą). przykład mamy 2 gości jeden na dachu, drugi na dole moja postać ma nóż i pistolet z tłumikiem jest wspierana przez snajpera (z tłumikiem).
Snajper jesli zabijesz tego na górze, ten na dole usłyszy i odwrotnie.
Jesli próbujesz rzucić nożem to masz jakieś szanse, ale na wyższych poziomach nie, bo nóż w szyję nie zawsze zabija... mimo, że robisz to z bliska.
z pistoletu praktycznie to samo co ze snajperki.
Jedyne co fajne, że czasami jak pierwszy strzał nie wyjdzie i postać jest zaskoczona to stoi w bezruchu, lub też robi serię w góre - by ostrzec kumpli, ale to jest bez sensu, bo czesto jest tak, ze tej serii nie słyszą kumple o kilkanaście pól dalej.

Pieniądze
ogólnie fajnie przemyślane pozyskiwanie (kopalnie diamentów) gdzie złoża nie są nieskończone, transporty które możesz znaleźć zaatakować, znajdzki wartościowe itd. Na początku ograniczona ich ilość wymaga rozsądnego dysponowania ale od gdzieś 3ciej kopalni to masz ich tyle że jedynym ograniczeniem jest ilość najemników których możesz zatrudnić. A sklep ubogi. A przecież aż się prosi o możliwość kupowania informacji o sektorach (bo masz dobywanie informacji wywiadowczych w przypadku hackowania urządzeń).
Czyli najpierw na nic/nikogo fajnego Cię nie stać, potem nie masz co kupić - ale nająć możesz, potem już nie masz z nimi co robić.

Misje
Mam mieszane uczucia bo niektóre fajne i fajnie pomyślane a niektóre wkurzają, że inaczej by sie chciało to rozwiązać.
Niektóre jak szukanie skarbów (jest taki poszukiwacz z kurczakiem który wskazuje skarby) - znalazłem skarb, a ten dalej że kurczak wyczuwa skarby obniuchałem całą mape, poświeciłem z 2 h zanim poddałem sie i czytam poradnik, a tam jest, że po znalezieniu skarbu, kurak pojawia sie w innych sektorach.
No ja p...
Wkurza to że, nie wiesz jakie będa konsekwencje Twoich wyborów bo są nieprzewidywalne - niby jak w życiu, no ale nie spodziewasz się, że jakiś quest poboczny moze Ci znacznie utrudnić rozwiązanie problemu (to nie mój przypadek, a czytałem na forum że w questcie ducha i sługi gościowi nie chciało się szukać właściciela rudery i skłamał w efekcie tego mial buga że nie mógł ukończyć prawilnie gry, bo cały czas nie mógł zdobyć wystarczającej ilości dowodów)

najemnicy
naprawdę klimatyczni, do znajdowania darmowi - to zachowane :)
ale wkurzało mnie bo zastanawiałem sie jak wynająć mojego ulubionego Psa wojny bo chciałem znów słyszeć "kołku" :D jak go ściągnac z emerytury ? okazało się, ze nie mogłem... bo miałem za dużo wynajętych i jak wyczytałem na forum jak i co to dopiero się udało, ale można na to wpaść przez przypadek, albo wcale. - bez forum nie ma opcji. A gra sama nie naprowadza na żaden trop.

Brak pojazdów
No nie brakuje za bardzo, ale wkurza że po wodzie sie poruszasz łodkami, wszedzie masa wraków, a żadnego znaleźć nie można i używać. A fajne by to było, bo trzeba by go zostawiać np. na danej wyspie lub zdobyć prom - według mnie zmarnowany pomysł.

Przemieszczanie miedzy sektorami
z jednej strony fajnie ze poruszanie sie po sektorze miasto to szybkie, a po pustynii wolne (jak w JA 2.13 ale wkurza ze wszedzie na piechote) i musisz drałowac na miejsce po czym okazuje sie ze czegoś nie masz np. jakiegoś atrybutu i dawaj kolejnego najemnika z wyzszym atrybutem. Gra gdy pokazuje ci, że oblałes test siły nie pokazuje ile jej potrzebujesz i teraz zastanawiaj się ile potrzeba.

Podsumowując Gra naprawdę fajna, można spędzić trochę czasu ale nie będzie legendą ot naprawdę fajny produkt czyli w skali szkolnej 5 jesli lubisz wasteland, jesli jesteś fanem JA3 i dlatego je kupiłeś to 4+ bo zawiedzione oczekiwania. To tak jak fallout 2 i Fallout 3 czy 4. już zupełnie co innego. NA PEWNO warta zakupu.


*
 
luk3Z
Post : 08 mar 2024 11:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


A jak Wam się podobają inne gry na tym samym silniku co JA3 ? Widzicie podobieństwa ?

Omerta: City of Gangsters:
https://duckduckgo.com/?q=Omerta+City+o ... &ia=images

Tropico 5:
https://duckduckgo.com/?t=h_&q=Tropico+ ... &ia=images

Stranded: Alien Dawn:
https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=Strand ... &ia=images

Surviving Mars:
https://duckduckgo.com/?t=h_&q=Survivin ... &ia=images

Victor Vran:
https://duckduckgo.com/?t=h_&q=Victor+V ... &ia=images

Nie oszukujmy się - JA3 to kolejny klon... i gra przez to straciła cały swój urok...
JA3 = Omerta: City of Gangsters + Tropico 5
Ehh takie dzisiejsze czasy (jednak zostaję przy JA2 i starym klimacie)...

Źródło:
https://en.wikipedia.org/wiki/Haemimont_Games

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
Jaahquubel
Post : 09 mar 2024 13:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


A kto ma czas na to porównywanie?

Żeby nie wiem jak podobną do innych grą było JA3, dla mnie jest to gra jedyna w swoim rodzaju – przez to właśnie, że w te podobne nie będę grał.

No, jest jedna współczesna gra trochę podobna, w którą zacząłem grać – Broken Lines – i różnic jest wiele, na czele z zarządzaniem czasem zamiast punktów, wykonywaniem przydzielonych zadań przez żołnierzy jednocześnie i brakiem wpływu na skład na czele.


*
  WWW
luk3Z
Post : 10 mar 2024 10:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Jaahquubel pisze:
A kto ma czas na to porównywanie?
(...)


Chodziło mi o to, że ta sama firma ze swoich 2 gier opartych na tym samym silniku zrobiła JA3. Nie stworzono gry od podstaw tylko wzięto silnik gry (HG Engine - 3D napisany dla wcześniejszych gier), assety, dodano parę mechanik i textur... i tak powstało JA3. To tak jak z firmą Renault: kupili Dacię i robią Logana z części: Renault Modus, Thalia i Megane. Dla mnie to nie jest innowacyjność tylko wtórność/klonowanie. Grafika w starym stylu i rzut izometryczny mają więcej klimatu niźli pełne 3D. Nie lubię takiego podejścia do tworzenia gier (brak pasji i tworzenie czegoś na siłę oraz zatrudnienie osób związanych z poprzednimi częściami). Może gdyby bardziej przebudowali silnik i upodobnili grę do JA2 byłoby ciekawiej... Jedyne co przypadło mi do gustu to podziemia z patcha 1.4 - wyglądają bardzo klimatycznie.

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
bzbociek
Post : 19 mar 2024 10:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 14.07.2023


no mi najbardziej brakuje wielorakiego sprzętu tj. broni, kamizelek, plecaków, ile czasu spędziłem na kombinowaniu najlepszych konfiguracji.
ja wiem, że to dla niektórych będzie nudne, ale dla mnie to tworzyło klimat - zarządzanie amunicja, magazynkami i wybory czy lepiej wziąć trochę słabsza broń, ale bez problemu z amunicja, czy lepsza, ale z rzadka amunicja. No i czy zapakować na maksa, czy zostawić zapas na znajdki.
w JA3 takich dylematów nie ma.
Ja 2.13 przechodziłem kilkukrotnie (tak co kilka miesięcy) z rożnymi konfiguracjami zespołów, JA3 1 raz, niby zacząłem drugi, ale nie chciało mi się jakoś po chwili, może jeszcze nie ten czas :). Jak już przeszedłem to fajna gra, ale jakoś mi się nie chce do niej wracać.
A teraz zastanawiam się nad tym co grać i chyba znów Ja 2.13 zostanie ściągnięte.


*
 
Jaahquubel
Post : 25 mar 2024 09:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


luk3Z pisze:
firma ze swoich 2 gier opartych na tym samym silniku zrobiła JA3
To, że robi się wiele gier na jednym silniku, to chyba dziś normalne? Bo rozumiem, że mówimy o silniku graficznym.
Jeśli mechanika gry jest taka sama, jak gdzie indziej, no to gorzej. Jeżeli JA3 to właściwie inna gra, tylko przefarbowana, to należałoby spytać, nad czym oni tyle czasu pracowali. A jeśli różnice jednak są, to może… po prostu gry tego typu stały się popularne?


*
  WWW
luk3Z
Post : 28 mar 2024 09:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Jaahquubel pisze:
luk3Z pisze:
firma ze swoich 2 gier opartych na tym samym silniku zrobiła JA3
To, że robi się wiele gier na jednym silniku, to chyba dziś normalne? Bo rozumiem, że mówimy o silniku graficznym.
Jeśli mechanika gry jest taka sama, jak gdzie indziej, no to gorzej. Jeżeli JA3 to właściwie inna gra, tylko przefarbowana, to należałoby spytać, nad czym oni tyle czasu pracowali. A jeśli różnice jednak są, to może… po prostu gry tego typu stały się popularne?


Tak, dzisiaj wiele gier powstaje na tym samym silniku. Taki stan rzeczy jednym się podoba innym nie - na pewno developerzy mają mniej roboty ale gracze mogą się przyczepić o wtórność. Ja wolę silnik 2D i klimat retro. 3D do mnie nie przemawia. Sama gra JA3 nie jest zła, gdyż można się przy niej dobrze bawić. Osobiście wolę klimat retro z JA2, a JA2 UB to już ubóstwiam.

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron