Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Wigen
Post : 21 kwie 2023 11:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Cytuj:
Widać że, studio Haemimont Games nie spoczywa na laurach i w dalszym ciągu kontynuuje dzielenie się z graczami nowymi informacjami publikując kolejny pamiętnik dewelopera, który tym razem został poświęcony tematyce jaką jest proces rozwoju postaci. I trzeba przyznać, że twórcy do tematu podeszli bardzo kompleksowo, albowiem dowiadujemy się co nieco na temat tego w jaki sposób najemnicy w miarę postępów w kampanii rozwijają swoje umiejętności.

Już praktycznie od samego początku twórcy gry wiedzieli, że Jagged Alliance 3 będzie posiadał bezklasowy system rozwoju postaci. Pomimo że, niektórych najemników śmiało można w miarę rozsądnie uznać za "lekarzy polowych" lub "ekspertów od materiałów wybuchowych" tylko na podstawie ich początkowych zestawów umiejętności, a samo A.I.M. jak wiadomo mogło ich w taki sposób reklamować na swojej stronie internetowej, to jednak nie chciano ograniczać umiejętności najemników w wąskich archetypach, aby nie zmuszać graczy do korzystania lub rozwijania ich w określony sposób. Awansowanie najemnika, który posiada umiejętności medyczne na strzelca wyborowego lub mechanika, który ma wyższy poziom doświadczenia wymagałoby znacznego wysiłku.

1. STATYSTYKI NAJEMNIKA

W podobny sposób jaki miał miejsce w klasycznych odsłonach Jagged Alliance podstawowe atrybuty jak i najważniejsze umiejętności każdej postaci są przedstawiane liczbą od 0 do 100. Poniżej znajduje się lista podstawowych statystyk, które musi posiadać każdy najemnik oraz ich bezpośrednie efekty:

    * Zdrowie - reprezentuje zarówno fizyczne samopoczucie najemnika, jak i ilość obrażeń, jakie może przyjąć, zanim zostanie trafiony i padnie na ziemię.
    * Zwinność - mierzy to, w jaki sposób najemnik reaguje na nową sytuację w której się znalazł. Wpływa to na całkowitą liczbę punktów akcji, swobodny ruch na początku tury, oraz na to jak dobrze skrada się najemnik.
    * Zręczność - zdolność najemnika do wykonywania precyzyjnych ruchów. Wpływa ona na premię z celowania i szansę na trafienie z ukrycia.
    * Siła - jest szczególnie ważna jeśli decydujemy się na walkę wręcz. Wpływa także na zasięg rzutu oraz wielkość ekwipunku postaci.
    * Inteligencja - wpływa na zdolność najemnika do uczenia się na podstawie doświadczenia i treningu. Inteligencja ma wpływ także na szansę zauważenia ukrytych przedmiotów i wrogów.
    * Umiejętności dowodzenia - składa się na to szacunek i "urok osobisty" najemnika. Ważny atrybut potrzebny do szkolenia milicji lub innych członków teamu. Wpływa na szansę uzyskania pozytywnych i negatywnych wydarzeń oraz na morale drużyny.
    * Umiejętności strzeleckie - odzwierciedlenie zdolności najemnika do precyzyjnego strzelania do celu z broni palnej.
    * Mechanika - ocenia predyspozycje najemnika do naprawy zużytych, uszkodzonych lub zepsutych przedmiotów i wyposażenia. Umiejętność ta przydaje się podczas otwierania zamków, obsłudze maszyn lub hakowaniu urządzeń elektronicznych. Może także służyć do rozbrajania ukrytych pułapek.
    * Materiały wybuchowe - zdolność najemnika do używania granatów i podkładania materiałów wybuchowych.
    * Medycyna - wiedza medyczna i umiejętność leczenia rannych.

Warto zauważyć, że statystyki najemnika nie są stałe. Można je bowiem ulepszać na kilka sposobów, w tym trenować przez bardziej doświadczonych najemników w drużynie i efektywnie wykorzystywać statystyki w terenie. Jednak zyski z doświadczenia w terenie są ograniczone, a także są luźno powiązane z regularnymi postępami w zdobywaniu kolejnych poziomów.

Wyżej wymienione nazwy statystyk mogą być niektórym znane chociażby z Jagged Alliance 2, ale warto pamiętać, że niektóre z nich w Jagged Alliance 3 według twórców mają działać teraz zupełnie inaczej. Powracający najemnicy mają podobne statystki do swoich odpowiedników w dwóch pierwszych częściach, ale zostały one nieco zmienione, aby uwzględnić upływający czas i zbalansować je z nowym systemem.

2. POZIOM I PROGRESJA

Gdy indywidualne statystyki pokazują, jak dobry jest najemnik z określoną umiejętnością, to ogólne doświadczenie jest mierzone na podstawie jego poziomu. Ci początkujący zaczynają od poziomu 1, ale bardziej doświadczonych najemników możemy zatrudnić już w początkowej drużynie. Wszyscy najemnicy mogą maksymalnie awansować do 10 poziomu, podnosząc przy tym swoje wynagrodzenie i rozwijając swoje statystyki.

W czasie gdy poziom najemnika oferuje pewne bezpośrednie korzyści mechaniczne, takie jak ulepszona szybkość i szansa na uzyskanie trafienia krytycznego czy też zwiększona okazja na trafienie w przypadku ataków na cele znajdujące się na niższym poziomie, to każdy wyższy poziom daje wówczas możliwość na dalszą specjalizację najemnika za pomocą wybranego przez nas atutu. Perki są powiązane z konkretną statystyką i wymaga pewnej biegłości w posługiwaniu się nią (obecnie minimalne wymaganie to 70 punktów). Złote i srebrne ikony perków mają silniejsze efekty i są bardziej wymagające na wstępie - odpowiednio 80 i 90 punktów w danej statystyce.

Wspomniane wyżej profity wraz z określoną statystyką mają na celu uzyskania dobrego współdziałania między sobą i są często najbardziej przydatne gdy skupimy się na takim stylu gry, który dobrze wykorzysta tą statystykę. Np. niektóre atuty wykorzystywane w zręczności współgrają w tworzeniu postaci, która nie musi wydawać zbyt wielu AP na ruch:

    * Uderz i uciekaj (Hit and run) - zyskujemy swobodny ruch po wykonaniu ataku wręcz (wymaga 70 punktów zręczności).
    * Żabi skok (Frogleaping) - zwiększony zasięg swobodnego ruchu podczas rozpoczęcia tury ukrywając się za osłoną (wymaga 80 punktów zręczności).

3. CECHY I TALENTY

Ostatni punkt pamiętnika dewelopera dotyczy cech i talentów. Cechy są to zwykle drobne efekty, które prezentują kaprysy lub skłonności najemnika. Nie zapewniają jednak one korzyści mechanicznych i zazwyczaj używane są jako narzędzia do uczynienia najemników bardziej wyróżniającymi się. Na przykład Dr. Q korzysta z umiejętności sztuk walki, ale jest możliwość stworzenia takiego wojownika do walki w zwarciu, który nie musi posiadać akurat tej cechy. Możemy więc skupić się jednocześnie na poprawie statystyk walki w zwarciu i wybieraniu powiązanych profitów zwiększających poziom. Jednak niektóre cechy takie jak Psychoza czy Negocjator mogą odblokowywać unikalne opcje konwersacji.

    * Zoofobia - postać traci morale gdy zostanie zaatakowana przez zwierzę.
    * Psycho - czasem najemnik zdecyduje się na użycie bardziej silniejszych ataków niż podstawowy. Odblokowuje dodatkowe opcje dialogowe.
    * Stealthy - nasi najemnicy są trudniejsi do wykrycia przez wrogów podczas skradania się. Daje to nieznacznie zwiększoną szansę na bezpośrednie pozbycie się wroga podczas ataku z ukrycia.

Jak widać powyżej talent to bardzo unikalny atut, wyłącznie tylko dla wybranego przez nas najemnika. Może być to umiejętność aktywna, taka jak charakterystyczny atak lub może być to coś bardzie subtelnego, ale najważniejsze w tym wszystkim jest to, że żaden inny najemnik w grze nie ma takiej zdolności.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron