Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Wigen
Post : 24 sty 2023 18:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1309
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Cytuj:
Wydaje się być jasne, że wydawca jakim jest THQ Nordic doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że podczas tworzenia następcy legendarnej serii, jakim jest Jagged Allliance, najczęstszym życzeniem fanów jest to żeby po prostu, po raz kolejny tego nie zepsuć. Wiadomo, że jest to w praktyce balansowanie po cienkim i kruchym lodzie, bo z jednej strony należy upewnić się co do tego, że dla osób które w dalszym ciągu czują więź i przywiązanie do Jagged Alliance 1 i Jagged Alliance 2 nowa odsłona gry musi być taka sama jak jej poprzednicy, a z drugiej strony należy wprowadzać ulepszenia i uwzględniać przy tym nowoczesne założenia projektowe.

A kogo najlepiej poprosić o radę w jaki sposób stworzyć grę, aby była jak najbliżej wierna oryginałowi, jak nie autora i projektanta dwóch pierwszych odsłon serii. Ian Currie, bo o nim mowa wziął udział w najnowszym dzienniku dewelopera twórców ze studia Haemimont Games, którzy wzięli na siebie próbę stworzenia pełnoprawnej trzeciej części kultowej serii Jagged Alliance. Sam Currie już na samym początku stwierdza, że był sceptycznie nastawiony do propozycji udziału w pracach nad Jagged Alliance 3, biorąc pod uwagę fakt w jaki zły sposób, przez lata były traktowane poprzednie części serii przez różnych wydawców i deweloperów. Najwyraźniej jednak THQ Nordic zdołało przekonać autora dwóch pierwszych odsłon serii do tego, że ekipie z Haemimont Games bardzo zależy na tym aby stworzyć prawdziwego następcę Jagged Alliance 2 i to bez wątpienia wystarczyło, by Currie w pełni zaangażował się w projekt.

Nie ulega zatem wątpliwości, że współpraca z projektantem odpowiedzialnym za oryginalną koncepcję Jagged Alliance jest z pewnością krokiem we właściwym kierunku, a sam Currie w pracę nad grą jest zaangażowany już od "pierwszego dnia". Ian dodał również, że praca nad grą pozwala mu na realizację tych koncepcji których z różnych powodów nie udało się zrealizować w drugiej części. Zaznacza też, że bardzo fajnie i miło współpracuje mu się z dyrektorem kreatywnym Haemimont Games, ponieważ nie tylko jest doświadczonym projektantem gier, ale też prawdziwym fanem dwóch pierwszych części. Według dewelopera Currie dołączył do produkcji gry jako scenarzysta i ma pomagać przy fabule, zadaniach i opisach postaci. Sam fakt że, Ian stał się częścią zespołu sprawia, że prace nad grą idą w dobrym kierunku. Ponadto pracownicy studia co i rusz wymyślają dla niego różne pomysły, a on najlepiej wie czy pasują one do ogólnej koncepcji, czy też należy je porzucić. Jest to szczególnie ważne w kontekście presji ze strony fanów, ponieważ bardzo wielu z nich z wielką uwagą śledzi rozwój wydarzeń.

Gry z serii Jagged Alliance znane są z wyjątkowego strategicznego zarządzania kampanią, ogromnego otwartego świata, różnorodnych zadań pobocznych, dogłębnej walki taktycznej i unikalnych postaci. Miejmy nadzieję, że nadchodzące Jagged Alliance 3 pozostanie wierne tym elementom, a z opublikowanego przez THQ Nordic zwiastuna wynika, że zarówno Ian Currie jak i cały zespół Haemimont Games zdecydowanie wiedzą o czym mówią. Chociaż gra nie jest jeszcze w pełni ukończona to nowa zapowiedź powinna ucieszyć wieloletnich fanów i sprawić że, Jagged Alliance 3 będzie jeszcze bardziej kuszącą perspektywą dla tych osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z serią.

Jagged Alliance 3 ma ukazać się w tym roku, a THQ Nordic obiecuje informować o pojawiających się wkrótce nowościach. W międzyczasie można też dodać grę na swoją listę życzeń Steam aby być na bieżąco ze wszystkimi pojawiającymi się tam wydarzeniami. A my jak zwykle bardzo serdecznie wszystkich zapraszamy do zamieszczania komentarzy pod tym newsem jak i na naszym forum dyskusyjnym.


Jagged Alliance 3 Legacy Trailer


*
 
wierzba
Post : 01 lut 2023 13:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 204
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


Obawiam się, że pomimo obecności Iana Currie, w grze będzie brakować tego klimatu lat 90', to robiło ogromną robotę


*
 
luk3Z
Post : 02 lut 2023 20:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


wierzba pisze:
Obawiam się, że pomimo obecności Iana Currie, w grze będzie brakować tego klimatu lat 90', to robiło ogromną robotę


Też tak uważam. Nawet te nowe twarze do mnie nie przemawiają. Wolałbym stare gęby i stare staty w nowej odsłonie.
Nie zmienia się tego co jest dobre. Nawet ci developerzy nie wyglądają na pewnych powodzenia JA3.
Wg mnie za późno gdyż powstała masa klonów. Ktoś to kupi ale hitu nie będzie. Taka jest moja opinia.
Jak mantrę powtarzam, iże 3D nie zawsze oznacza lepszą grywalność czy klimat gry. Ja preferują raczej rzut izometryczny to nie jest first person shooter typu Quake czy Unreal.

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
wierzba
Post : 02 lut 2023 23:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 204
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


"-Wciągające walki w trybie turowym
-Szeroki wybór oryginalnych najemników, w tym wielu znanych z wcześniejszych gier
-Grab, znajduj i dopasowuj do własnych potrzeb broń i wyposażenie
-Szeroki wachlarz premii dostępnych podczas rozwoju najemników
-Zdecyduj o losie Grand Chien w nielinearnej fabule RPG
-Kontroluj terytoria, szkol tubylców, dowódź licznymi grupami i odpieraj ataki wroga w żywym, dynamicznym świecie
-Rozegraj kampanię ze znajomymi w sieciowym trybie kooperacji"

to znajduje się w opisie JA3 na Steam i to mi daje drobny, bardzo drobny płomyk nadziei


*
 
Wigen
Post : 02 lut 2023 23:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1309
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Wiele wskazuje na to, że w grze będzie też kreator tworzenia własnego najemnika. Zaznaczyłem to czerwoną ramką.


Załączniki:
IMP.jpg
IMP.jpg [ 65.21 KiB | Przeglądany 38 razy ]
*
 
wierzba
Post : 03 lut 2023 00:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 204
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


W trakcie wywiadu twórcy nie chcieli się wypowiadać otwarcie co do kreatora postaci, ale dawali delikatnie do zrozumienia, że będzie, także to też byłby znaaaczny plus. Pytanie, czy będzie to forma jak w JA2 czy raczej dowolna możliwość konfiguracji jak np. w Cyberpunku.

Jak dla mnie mogliby totalnie zerżnąć pomysł podejścia psychologicznego z JA2 - zabawny i nieco przerażający quiz, przez który do końca nie wiesz, czy Twój najemnik nie będzie lekko stuknięty, oczywiście mogliby poszerzyć możliwości wyboru zarówno wizerunków/głosów jak i wątek intelektualny.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie