Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Wigen
Post : 16 paź 2021 20:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


W najnowszym numerze niemieckiego magazynu GameStar ukazała się zapowiedź Jagged Alliance 3. A jako że ja dość słabo znam niemiecki z pomocą przyszedł translator wujka Google. Poniżej postaram się przedstawić jego krótkie podsumowanie:

- powraca znany z poprzednich części serii laptop. Posłuży nam do zarządzania zespołem, za jego pomocą możemy wynajmować nowych najemników i kupować broń i inne elementy wyposażenia
- za pomocą rozmów wideo możemy przeprowadzać wywiady z najemnikami, których chcemy zatrudnić
- najemnicy tacy jak Igor, Ivan, Steroid czy Tex tworzą dla gracza uczucie nostalgii
- najemnicy będą mieli kilka sposobów na poziomowanie swoich umiejętności: automatyczne poprzez użycie lub według wyboru gracza (wspomniane jest celowanie i obrażenia)
- niektóre umiejętności są specyficzne dla niektórych postaci (np. wspomniane są pistolety z dwoma uchwytami)
- zdobywanie kolejnych poziomów sprawia, że umiejętności są droższe
- ponadto można (i nawet trzeba) kupować broń i materiały wybuchowe
- maksymalna ilość najemników w zespole: 6 (na razie nie jest to potwierdzone)
- podobnie jak w JA 2 otrzymujemy budżet początkowy, który wykorzystujemy na kupno najemników
- zniszczalne środowisko
- najemnicy opłacani są co tydzień
- co najmniej 40 najemników do wyboru
- planowana data premiery: 2022 rok

Zapowiedź gry kończy się w miejscu w którym autorka przechodzi do opisu zarządzania kampanią. Autorka tekstu zwraca uwagę na to, że do Jagged Alliance 3 zaimplementowano wszystkie mechaniki występujące w JA 2 i że niczego nie zabrakło a niektóre z nich zostały nawet zaktualizowane. To wszystko i na razie nic więcej.

https://www.gamestar.de/artikel/neues-gamestar-heft-ja-jagged-alliance-3-wird-wirklich-entwickelt,3374188.html


*
 
Starchris
Post : 17 paź 2021 11:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Wigen pisze:
- zdobywanie kolejnych poziomów sprawia, że umiejętności są droższe

Umiejętności będzie można kupić, np. za pieniądze? Jest gdzieś szerszy opis tej funkcji?

Wigen pisze:
- zniszczalne środowisko

W tym przypadku, poprzednio zawsze było tak samo, że miało być, a wdrożono jedynie zniszczenie np drzwi. Zniszczalne środowisko, to masa pracy, zasobów, pieniędzy, więc jestem sceptyczny do tej zapowiedzi.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Wigen
Post : 17 paź 2021 12:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Starchris pisze:
Umiejętności będzie można kupić, np. za pieniądze? Jest gdzieś szerszy opis tej funkcji?


Proszę, najbardziej zbliżone tłumaczenie o co chodzi w tej funkcji:

Cytuj:
Zatrudniasz najemników na określony czas; im dłużej, tym więcej pieniędzy chcą. W trakcie gry ich umiejętności poprawiają się automatycznie, a także poprzez dobór pewnych ogólnie przydatnych (więcej obrażeń, wyższa precyzja) oraz talentów specyficznych dla postaci (używanie dwóch broni jednocześnie).

Ale im wyższy jest poziom najemników, tym większy jest ich tygodniowy koszt. Jest to trochę trudne, ponieważ potrzebujesz pieniędzy, aby kupić sprzęt, taki jak broń, zbroje i materiały wybuchowe.


Nie ma absolutnie żadnych wskazań, że kupujesz umiejętności bezpośrednio za pieniądze. Jednak pośrednio każda nowa umiejętność zwiększa tygodniowe koszty najmu najemnika, więc i umiejętności kosztują.


*
 
Starchris
Post : 17 paź 2021 12:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Wigen pisze:
Nie ma absolutnie żadnych wskazań, że kupujesz umiejętności bezpośrednio za pieniądze. Jednak pośrednio każda nowa umiejętność zwiększa tygodniowe koszty najmu najemnika, więc i umiejętności kosztują.

Dzięki. Tak przypuszczałem, że to chodzi o leveling najemnika, tak jak to było w JA2. Im wyższy poziom doświadczenia, tym za każdym razem podnosili cenę za swoje usługi.

Aczkolwiek w JA3 mogą to trochę wykonać inaczej i utożsamiać cenę z kilkoma parametrami najemnika, nie tylko zwiększającym się doświadczeniem, ale również np. ze strzelectwem, mechaniką, medycyną itd. Jeśli wprowadzą także leveling umiejętności, no to też będzie mogło mieć wpływ na tygodniową cenę najemnika.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Wigen
Post : 17 paź 2021 19:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Ale z drugiej strony jakby spojrzeć chociaż na te screeny to trzeba Bułgarom przyznać że trochę jednak kasy w ten projekt wrzucili. Nawet te zdjęcia najemników w porównaniu do poprzednich części w końcu normalnie wyglądają.


*
 
Starchris
Post : 17 paź 2021 22:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Wigen pisze:
Ale z drugiej strony jakby spojrzeć chociaż na te screeny to trzeba Bułgarom przyznać że trochę jednak kasy w ten projekt wrzucili. Nawet te zdjęcia najemników w porównaniu do poprzednich części w końcu normalnie wyglądają.

Aktualni deweloperzy to zupełnie inna liga niż poprzedni wydawcy. Doświadczeniem, zrealizowanymi grami, zasobami ludzkimi, biją ich na głowę, więc i JA3 wydaję się, że będzie czymś solidnym, ale to tylko moje nadzieje, które nie wiem czy będą zrealizowane.

Zresztą poprzedni wydawcy raczej wiedzieli, że nie mają na tyle sił produkcyjno-jakościowych, by nazwać swoją wersję JA3, dlatego pewnie dawali je pod innymi nazwami. Co innego obecni producenci, Ci czują się na siłach, że dadzą radę dać nam godnego następcę JA2. Pożyjemy zobaczymy.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Wigen
Post : 18 paź 2021 16:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Zgaduje, że im większe studio, tym gra będzie bardziej uproszczona dla większej liczby odbiorców. Nie tylko ze względu na sam zysk, ale duże studia zwykle nie zajmują się tytułami niszowymi (chyba, że jest to studio, które głównie zajmuje się wydawaniem gier niszowych). Jednocześnie wyższy budżet może oznaczać też lepszą grafikę, lepszy dźwięk, narrację i ogólne dopracowanie gry. I chociaż nie wierzę aż tak bardzo w grafikę, to wierzę w samą rozgrywkę.

Fajnie byłoby mieć nowoczesny rzut izometryczny w stylu JA z bronią palną z prawdziwego świata. Widać że Haemimont Games ma dobre oko szczegółów i zawiłości. Surviving Mars to bardzo dobrze zbalansowana gra. Nie jest zbyt skomplikowana, ale daleko jej do uproszczenia.

Jeżeli zachowają podobny lub taki sam poziom złożoności i szczegółowości w JA 3 to myślę że powinnyśmy być zadowoleni.

Sam wybór dewelopera to już dobry znak, samo ich portfolio daje nadzieję, że przynajmniej dostaniemy coś przemyślanego i pozbawionego błędów. A to już dobra wiadomość po 20 latach mizernych prób.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron