Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Wigen
Post : 16 mar 2023 21:01
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Cytuj:
W swoim najnowszym pamiętniku dewelopera twórcy podejmują temat tworzenia najemnika oraz to w jaki sposób zaprojektowano stare jak i stworzono nowe postacie. Jako przykład tego jak wygląda proces tworzenia postaci w Jagged Alliance 3 posłużył znany z pierwszych dwóch odsłon serii najemnik Tex Colburn.

Aby sprostać wyzwaniu w odtworzeniu starych najemników takich jak Tex zespół z Haemimont Games musiał przeprowadzić swoje własne badania. Jako pierwsze zaczęto od stworzenia dokumentu najemnika, który zawierał dane o jego pochodzeniu, opis jego historii lub przynajmniej to co o nim wiadomo. Następnie wyodrębniono wszystkie kwestie głosowe z Jagged Alliance 1 i Jagged Alliance 2 aby uzyskać klimat i charakter danej postaci. Łącząc to wszystko w celu uzyskania informacji o animozjach i kaprysach. Twórcy wiedzieli dokładnie, że chcąc przyśpieszyć czas gry tylko o kilka lat musieli odzwierciedlić to w niektórych postaciach. W przypadku Unfinished Business (dodatek do Jagged Alliance 2) wiadomo, że Texowi nie układało się najlepiej ponieważ filmy klasy B z jego udziałem dawno wyszły z mody i w tym wypadku musiał znowu wstąpić do A.I.M.

Następny etap to stworzenie koncepcji wizualnej najemnika. W tym celu musiano odtworzyć postacie jako pełne modele 3D w świecie gry. Dla twórców było to duże wyzwanie ponieważ pierwszą przeszkodą było odtworzenie twarzy. Przy tworzeniu portretów bardzo pomocne okazały się być wizerunki najemników z oryginalnych gier ponieważ potrafiły przekazać wiele za pomocą zaledwie kilku pikseli, dlatego też przełożenie tego na model 3D było dużym wyzwaniem.

Sami twórcy w najnowszym pamiętniku dewelopera przyznają, że jednym ze źródeł inspiracji były komentarze użytkowników na forach jak i wpisy na portalach społecznościowych takich jak Discord czy Reddit. Wszystkie te połączone ze sobą rzeczy dały możliwość uczynienia tych koncepcji jeszcze bardziej szczegółowymi i dokładnymi.

W następnej części wpisu omawiane są szczegóły stroju najemnika. Początkowo zaczęto od systemu łączenia mundurów, różnych elementów opancerzenia i wyposażenia bojowego. Jednak nie potoczyło się to tak jakby życzyliby sobie tego twórcy ponieważ najemników trudno byłoby odróżnić od wrogów i wyglądaliby bardzo podobnie do siebie a ich wyjątkowość zniknęłaby całkowicie z wizualnej strony gry. Jednocześnie okazało się, że nie można za bardzo zmieniać kolorów kamuflażu, a przy zbyt wielu dodatkach postacie wyglądałby jak choinki.

Postanowiono pójść w zupełnie innym kierunku. Każda postać posiada unikalny model z własnym stylem. Odzwierciedla to charakter, a nie sytuację, w której dany najemnik się znajduje. Każde ubranie zostało zaprojektowane w oparciu o osobowość najemnika, aby był natychmiast rozpoznawalny. Postać Texa łatwo było twórcom rozpracować ponieważ przypomina współczesnego kowboja lub bohatera kina akcji, ale niektórzy najemnicy byli bardzo trudni do zidentyfikowania.

W kolejnej części tekstu twórcy przechodzą do przedstawienia sylwetki jednego z nowych najemników dostępnych w grze - Faudy. Zgodnie z tradycją, nowa odsłona Jagged Alliance wprowadza w szeregi A.I.M. "nowe twarze". Fauda jest doświadczonym ekspertem od broni ciężkiej i materiałów wybuchowych. Dołączyła do Peszmergi (tj. formacji bojowników kurdyjskich) wraz ze swoim bratem Zoranem, ale po jego tragicznej śmierci postanowiła przejść na emeryturę i zasilić szeregi A.I.M. Początkowo Fauda swoje doświadczenie zdobywała szkoląc się jako młody i doświadczony strzelec wyborowy, ale obawiano się, że ze swoimi umiejętnościami będzie podobna do innych postaci dlatego też zadecydowano o zmianie jej specjalizacji na ciężką broń i materiały wybuchowe, a jednocześnie wraz z tą zmianą Ian Currie wpadł na pomysł postarzenia jej wyglądu i nadania jej jeszcze bardziej szorstkiej osobowości.

A na koniec jeszcze jedna bardzo ciekawa dla wszystkich informacja. Otóż do Jagged Alliance 3 oficjalnie powraca I.M.P. wraz z nowym testem osobowości! Jak wygląda strona internetowa możecie zobaczyć na poniższym screenie. A my jak zwykle bardzo serdecznie wszystkich zapraszamy do zamieszczania komentarzy pod tym newsem jak i na naszym forum dyskusyjnym.


*
 
luk3Z
Post : 18 mar 2023 10:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Mogliby dodać opcję ustawiania kamery w rzucie izometrycznym, bo nie każdy lubi pełne 3D (+ przeźroczystość obiektów, które mogłyby zasłaniać ekran w takim rzucie). Gdy będą wszyscy najemnicy z JA 1/2 to będzie klimat. Fajnie gdyby zachowano możliwość kombinowania rónych przedmiotów i broni np. szmatka + alkohol = kotajl mołotowa.

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
marcinl0
Post : 19 mar 2023 03:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Jak najbardziej popieram - jestem za w JA3:

- jak najwięcej starego dobrego JA JAUB JA2 w odnowionej klasycznej turowej formie
- tworzenie impa test psychologiczny z JA2 - mogą po prostu skopiować z tymi samymi wynikami
- rozszerzony "McGyver" tworzenie przedmiotów ulepszanie broni przez specjalistów
- ulepszony miodny system rozwoju postaci z JA JAUB JA2 i trenowanie w trakcie gry
- ewentualnie więcej rozszerzonych perków traitów - jak z Fallout 2 i 1
- zachowanie klimatu Kingpin itd. nieusuwanie starych dobrych questów ew. ich poszerzenie i dodanie nowych
- jak najwięcej przydatnych smaczków ciekawostek wymagających wiedzy- tak aby gra wciągała
- lekka niezamulająca grafika i cała gra- tak aby działała OK śmigała także na starszych maszynach
- i tak mogę bardzo długo wymieniać krótko: jak najwięcej starego dobrego JA JAUB JA2 i będzie OK.

Może Ian Currie i Twórcy JA3 czytają to forum i uwzględnią nasze ważne uwagi.

(Tak szczerze, jak dla mnie to mogliby po prostu wydać JA3 jako odnowione nieśmiertelne JA2 działające OK na starszych maszynach)


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie