Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Slay
Post : 19 sty 2013 18:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


BTW. Machnąłem też skrypcik do generowania nowych ścian, oto efekt:

Obrazek

Dodatkowo, sądzę, że choć tylko dla efektu wizualnego, można pomyśleć też nad "wysokimi" dachami, nad czymś takim:

Obrazek

Wiadomo, że to tylko efekt wizualny, wejść do takiego budynku na wyższe piętra nie można, ale nie uważacie, że z wysokimi budynkami (nie mówię, że aż tak wysokimi jak ten, ale np. 3-4 piętra + parter) miasto w grze wyglądało by już zupełnie inaczej? To co pokazałem to oczywiście tylko test, do tego jeszcze można dołożyć okna czy balkony.

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 19 sty 2013 20:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Slay pisze:
Wiadomo, że to tylko efekt wizualny, wejść do takiego budynku na wyższe piętra nie można, ale nie uważacie, że z wysokimi budynkami (nie mówię, że aż tak wysokimi jak ten, ale np. 3-4 piętra + parter) miasto w grze wyglądało by już zupełnie inaczej? To co pokazałem to oczywiście tylko test, do tego jeszcze można dołożyć okna czy balkony.

Domek z czerwonych cegieł robi wrażenie tego powiewu świeżości i nowości w ja2, którego rzeczywiście brakuje. A co do pięter, to nie do końca masz rację, to w kodzie źródłowym jest limit pięter, gdzie ziemia to pierwsze piętro, a dach to drugie piętro. Wystarczy to zmienić plus parę innych potrzebnych rzeczy i możesz tworzyć wielopiętrowe budynki, po których najemnicy będą mogli wychodzić.

Zobacz wystarczyło by dodać grafikę pięter (w sensie podłogi) i gotowe.

Obrazek


Co do dużych wysokich budynków, to w plikach gry jest gotowa oryginalna animacja wspinania się, więc również nie widzę problemów dla wdrożenia wchodzenia i na takie wysokie budynki.

Załącznik:
wspinanie.jpg
wspinanie.jpg [ 103.08 KiB | Przeglądany 3301 razy ]

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Slay
Post : 19 sty 2013 20:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Starchris pisze:
Domek z czerwonych cegieł robi wrażenie tego powiewu świeżości i nowości w ja2, którego rzeczywiście brakuje. A co do pięter, to nie do końca masz rację, to w kodzie źródłowym jest limit pięter, gdzie ziemia to pierwsze piętro, a dach to drugie piętro. Wystarczy to zmienić plus parę innych potrzebnych rzeczy i możesz tworzyć wielopiętrowe budynki, po których najemnicy będą mogli wychodzić.

Zobacz wystarczyło by dodać grafikę pięter (w sensie podłogi) i gotowe.


Oj badałem ten temat już nie raz. Wnioski są jednak zawsze takie same - do zrobienia czegoś takiego potrzebne są naprawdę dobre umiejętności programistyczne. Niestety, ale to nie jest kwestia skopiuj-wklej kod pierwszego piętra i jest już piętro drugie. W grze nie ma jako takich pięter - masz tylko dwa poziomy - grunt oraz dach. Żeby wprowadzić taki wielopiętrowy budynek i aby on był w pełni sprawny trzeba też przypatrzeć się kwestii wyświetlania tego wszystkiego - teraz masz tylko opcję ukrycia dachu, przy wielu piętrach musisz zrobić opcję wyświetlania każdego piętra z osobna. Wierz mi, roboty przy tym było by mnóstwo. Owszem efekt byłby wspaniały, bo tego brakuje w oryginalnym Jaggedzie, ale moim zdaniem na obecną chwilę jest to niewykonalne.

Starchris pisze:
Co do dużych wysokich budynków, to w plikach gry jest gotowa oryginalna animacja wspinania się, więc również nie widzę problemów dla wdrożenia wchodzenia i na takie wysokie budynki.


Moim zdaniem ta animacja nie była przeznaczona dla wysokich budynków - twórcy gry chcieli wprowadzić możliwość wspinania się na klify, i sądzę, że ta animacja została stworzona właśnie w tym celu. A co twórcom wyszło, a co nie wyszło, to każdy sam grając widzi ;)

Ale ogólnie, to jak się wam te nowe ściany widzą? Pisząc na tym forum oczekuje przede wszystkim waszych opinii ;)

Lutek70 pisze:
Tymczasem prośba do forumowiczów;czy te projekty,Waszym zdaniem trzymają "styl" JA2.Każda krytyka mile widziana ;)


Wyglądają fajnie, przy dopracowaniu na pewno będzie można ich użyć do stworzenia nowych animacji ;) Osobiście skupił bym się na możliwości dowolnej konfiguracji, tzn. np. zdejmowalny hełm czy kamizelka. Mniej skupił bym się na elementach takich jak twarz, bo przy pomniejszeniu i tak nie będzie widać tych szczegółów.

Swoją drogą - byłbyś w stanie utworzyć np. w 3ds max scenę z odpowiednim oświetleniem i kamerami, aby można było tylko wstawić model i go wyrenderować? Chodzi mi dokładnie o uzyskanie odpowiedniego cienia dla modelu, takiego jak jest w grze, bo tak jak wcześniej pisałem, za Chiny poprawnego cienia nie mogę uzyskać.

_________________
Obrazek


*
 
Perry
Post : 19 sty 2013 21:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Slay pisze:
Ale ogólnie, to jak się wam te nowe ściany widzą? Pisząc na tym forum oczekuje przede wszystkim waszych opinii


Jak dla mnie bomba, fajny efekt wizualny, natomiast jeśli chodzi o realizację wspinaczki na taką kondygnację oraz możliwości ruchowe pod względem graficznym, to niestety wyższa szkoła jazdy jak dla mnie...
Ale pomysł jak najbardziej trafiony... ;)

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Slay
Post : 19 sty 2013 22:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Perry pisze:
Jak dla mnie bomba, fajny efekt wizualny, natomiast jeśli chodzi o realizację wspinaczki na taką kondygnację oraz możliwości ruchowe pod względem graficznym, to niestety wyższa szkoła jazdy jak dla mnie...
Ale pomysł jak najbardziej trafiony... ;)


Dzięki za opinie! Oczywiście te "wysokie" dachy które tu pokazałem to tylko test - jak widać elementy się powtarzają, nie ma okien, etc. Mi głównie chodziło, czy tekstury ścian się wam podobają, czy w dobrym kierunku idę.

_________________
Obrazek


*
 
Perry
Post : 19 sty 2013 22:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York



_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Starchris
Post : 19 sty 2013 22:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Same ściany, przede wszystkim te czerwone, to coś naprawdę fantastycznego. Chyba wszyscy gracze chcieli by sobie zagrać na mapach gdzie są całkowicie nowe tilesety. Nawet granie na całkowicie nowych mapach, ale wykonanych na starych tilesetach, to nic szczególnego.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
lost
Post : 20 sty 2013 06:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Cytuj:
Same ściany, przede wszystkim te czerwone, to coś naprawdę fantastycznego. Chyba wszyscy gracze chcieli by sobie zagrać na mapach gdzie są całkowicie nowe tilesety. Nawet granie na całkowicie nowych mapach, ale wykonanych na starych tilesetach, to nic szczególnego.

I wielokrotnie już wałkowanego ;)

Super wyglądają te nowe tekstury, a pomysł wspinaczki, czy po ścianach, czy po klifach daje zupełnie nowe możliwości fabularne, czy taktyczne, np. możliwość odtworzenia tego starcia http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_o_Pointe_du_Hoc. Gdzieś w przyszłości: super :one:

_________________
Obrazek


*
 
Kushin
Post : 20 sty 2013 17:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Pamiętam że Bartek0511 pracował nad piętrowymi budynkami :) To są tylko Ściany mam rozumieć a nie nowe piętra?

Myślę że warto by było zrobić dwie dyskusje :) Jedną odnośnie Sprites Postaci i drugą o Modyfikowaniu Otoczenia czy Budynków bo bardziej chciałbym w tym temacie rozwinąć edycje Postaci niż budynków i się troche może bałagan porobić hehe :D

_________________
Obrazek


*
  WWW
Starchris
Post : 20 sty 2013 21:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Ściany budynków, to myślę powinna być podstawowa rzecz do wymiany, jeśli myślimy o powiewie świeżości w JA2. W przyszłym modzie Revenge of the Fallen będą wdrożone takie ściany (stworzył je Bartek0511).

Załącznik:
mapa_01.JPG
mapa_01.JPG [ 307.38 KiB | Przeglądany 3278 razy ]


Załącznik:
mapa_02.JPG
mapa_02.JPG [ 321.47 KiB | Przeglądany 3278 razy ]

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Marius123404
Post : 21 sty 2013 10:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 30.12.2011
  • Skąd: Koło


Wszystko ładnie wygląda :one: czyżby będzie jakiś nowy mod ?? ;-)


*
  WWW
Starchris
Post : 21 sty 2013 14:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010



_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
hasan_talib
Post : 22 sty 2013 14:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


@ Slay

Świetne tekstury, też uważam, że takie coś w Jaggedach jest potrzebne. A co do piętrowych budynków, to może faktycznie kilka kondygnacji to oranie pola nosem, ale ja wpadłem kiedyś na inny pomysł. Mianowicie podziemia mogłyby udawać kolejne kondygnacje. Fakt, byłoby to tylko wnętrze budynku bez możliwości strzelania np. z drugiego piętra z okna, ale za to wraz z iluzjami wysokich budynków mogłoby tworzyć niezły klimat walki w mieście ;)


*
 
Slay
Post : 22 sty 2013 15:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


hasan_talib pisze:
@ Slay

Świetne tekstury, też uważam, że takie coś w Jaggedach jest potrzebne. A co do piętrowych budynków, to może faktycznie kilka kondygnacji to oranie pola nosem, ale ja wpadłem kiedyś na inny pomysł. Mianowicie podziemia mogłyby udawać kolejne kondygnacje. Fakt, byłoby to tylko wnętrze budynku bez możliwości strzelania np. z drugiego piętra z okna, ale za to wraz z iluzjami wysokich budynków mogłoby tworzyć niezły klimat walki w mieście ;)


Dokładnie tak! Też o tym myślałem - np. można stworzyć wysoki biurowiec i nie koniecznie wszystkie piętra muszą być dostępne - mamy dajmy na to windę i nią wjeżdżamy na np. ostatnie piętro - to piętro to oczywiście "podziemia". Coś takiego było też w grze Fallout - np. w kasynach w New Reno - piętra kasyna to oddzielne mapy. Ale moim celem jest stworzenie jako tako realnie wyglądającego miasta - nawet takie "wysokie dachy" udające wyższe piętra są lepsze niż tylko parterowe budynki, które wyglądają bardziej na wioskę.

_________________
Obrazek


*
 
hasan_talib
Post : 22 sty 2013 20:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Też tak uważam. A btw. to ciekaw jestem, czy nie dałoby rady zrobić teleportu z podziemi na wysoki dach. Bo dla przykładu w wersji 1.13 można teleportować się kodem na klif (!), chodzić po nim i strzelać do tych, co są na dole. I swoją drogą jakby zrobić nowego tileseta na dach (imitującego trawę na przykład), pokryć dachem klif to można byłoby i normalnie po klifie latać ;-) O ile takie coś jest możliwe, bo tego akurat pewien nie jestem.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron