Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Starchris
Post : 15 sty 2013 13:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010



_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 15 sty 2013 17:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe



_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Slay
Post : 16 sty 2013 02:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Cześć!

Moim zdaniem powiększanie grafiki "ręcznie" mija się z celem - trzeba powiększyć przecież wszystko (animacje, tilesy terenu, etc), a to jest już masa pracy, której wątpię by ktokolwiek podołał. Ciekawszym pomysłem jeżeli już jesteśmy przy ręcznej pracy w Photoshopie jest opcja dodania animacji najemników w ubraniach z długim rękawem. Tego mi zawsze brakowało, szczególnie w UB, w zimowej scenerii. Trochę nad tym myślałem - podmienienie kolorów nie stanowi problemu, jak i przepakowanie wszystkiego aby zadziałało w grze, zostaje jednak wyznaczenie obszaru na którym kolory mają zostać zamienione.

No więc mamy dwa obrazki - oryginalny i z zamienionymi kolorami:
Obrazek Obrazek

Pozostaje zaznaczyć obszar w którym kolory pozostaną niezmienione.

Mamy oryginalną klatkę z animacją:
Obrazek

Zaznaczmy na niej obszar skóry, który ma zostać w oryginalnym kolorze:
Obrazek

Po nałożeniu na siebie obrazków, etc, otrzymujemy:
Obrazek

Oczywiście trzeba zaznaczyć wyżej wymieniony obszar na każdej klatce, jednak to i tak o wiele mniej pracy niż gdybyśmy mieli pokolorować każdą klatkę oddzielnie. Dodatkowo, można zaznaczać na dwa kolory - twarz na jeden, ręce na drugi - i mamy przy okazji najemników w kominiarkach i/lub rękawicach.

Co o tym myślicie? Podjęlibyście się tego zadania - mowa oczywiście o zaznaczaniu? ;)

BTW. Polecam wam przyjrzeć się programowi ja2export z katalogu głównego 1.13 - sti to wg. mnie już przeszłość, o wiele prościej operować na png i archiwach 7z zamiast slf. ;)

_________________
Obrazek


*
 
Kushin
Post : 16 sty 2013 03:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


No no Slay, ładnie wjechałeś pierwszym postem hehe :)

No rzeczywiście, więc zrobienie bluzy zamiast tanka jest mozliwe :) Teraz kwestia tego typu czy to jest podmienione czy dodane jako mozliwosc wyboru przy edycji czy IMP?

_________________
Obrazek


*
  WWW
Starchris
Post : 16 sty 2013 12:01
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Jest to bardzo dobry pomysł. Warto by to dodać do listy projektów. Poza tym mógłby ktoś wytłumaczyć jak działa ten program JA2Export, bo nie mam jeszcze wiedzy na jego temat, a wiem, że w JA2 1.13 da się obrazki wdrażać właśnie do png, co było by mega uproszczeniem roboty.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Lutek70
Post : 16 sty 2013 12:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


Starchris pisze:
Jest to bardzo dobry pomysł. Warto by to dodać do listy projektów.


Czy aby na pewno?Długie rękawki?Może jeszcze krótkie spodenki,kalesonki i sandałki?A najemnicy nadal będą wyglądać jak turyści w podkoszulkach,czyli efekt niekoniecznie wart czasu i pracy.Z całym szacunkiem dla Slaya ale Ameryki to on nie odkrył.Przyjrzyjcie się postaciom w Real Death Mod,tam zaczęto upodabniać najemników do żołnierzy i jeśli już coś zmieniać to lepiej w tą stronę.


*
 
Starchris
Post : 16 sty 2013 12:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


No i właśnie to by było upodabnianie w tę stronę. Nikt nie powiedział, że będziemy z nich robić turystów.

Każdy pogląd, uwagi i pomysły niezależnie jakie by były są dla nas cenne.

W RD widziałem ich, są bardzo fajnie wykonani, mi przypominają starych rosyjskich żołnierzy no i AK jest bardzo widoczny.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Kushin
Post : 16 sty 2013 12:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Starchris pisze:
No i właśnie to by było upodabnianie w tę stronę. Nikt nie powiedział, że będziemy z nich robić turystów.

Każdy pogląd, uwagi i pomysły niezależnie jakie by były są dla nas cenne.

W RD widziałem ich, są bardzo fajnie wykonani, mi przypominają starych rosyjskich żołnierzy no i AK jest bardzo widoczny.


To może takie pytanie, czy jest możliwość by np po założonej kurtce w interface, pojawiła się też ona jako narzucony element na sprite tak jak z bronią?

Bo właśnie to jest ważne czy coś podmieniamy czy dodajemy...

I czy sprawdzał już ktoś wilka od Fallouta :) (http://forum.jagged-alliance.pl/moder/chcecie-takiego-wilka-t2874-15.html)

_________________
Obrazek


*
  WWW
Slay
Post : 16 sty 2013 14:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Lutek70 pisze:
Starchris pisze:
Jest to bardzo dobry pomysł. Warto by to dodać do listy projektów.


Czy aby na pewno?Długie rękawki?Może jeszcze krótkie spodenki,kalesonki i sandałki?A najemnicy nadal będą wyglądać jak turyści w podkoszulkach,czyli efekt niekoniecznie wart czasu i pracy.Z całym szacunkiem dla Slaya ale Ameryki to on nie odkrył.Przyjrzyjcie się postaciom w Real Death Mod,tam zaczęto upodabniać najemników do żołnierzy i jeśli już coś zmieniać to lepiej w tą stronę.


Zapraszam więc, uruchom 3ds Maxa, Blendera, czy jaki już sobie program do grafiki 3d wybierzesz - stwórz nowy model postaci, w wojskowym mundurze oczywiście, dodaj do niego wszystkie animacje i w końcu wyrenderuj - tak, jak zrobili to w Real Death. Jestem pewny, że efekt będzie oszałamiający. Ale póki co, jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, po prostu zamilknij.


Starchris pisze:
Poza tym mógłby ktoś wytłumaczyć jak działa ten program JA2Export, bo nie mam jeszcze wiedzy na jego temat, a wiem, że w JA2 1.13 da się obrazki wdrażać właśnie do png, co było by mega uproszczeniem roboty.


Po prostu odpal ja2export z linii komend i dostaniesz pomoc wbudowaną w program. Nic więcej nie potrzeba, masz tam wszystko objaśnione. Program jest nieoceniony. Zapomnij o sti, jsd czy archiwach slf. Teraz masz png, xml i 7z, chyba nie muszę pisać jak ułatwia to sprawę.

_________________
Obrazek


*
 
Lutek70
Post : 16 sty 2013 17:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


@Slay dodałbym jeszcze ZBrusha,Sculptrisa,Posera i parę innych :D .Też znam parę programów.Nie ma się co podniecać.To co zaproponowałeś nie jest nowością,każdy kto zna trochę Photoshopa wie co to funkcja zastąp kolor.Sam jej użyłem ale po zrobieniu kilkudziesięciu animacji efekt był mizerny w stosunku do włożonej pracy dlatego uważam że szkoda tracić czas i energię na coś takiego.


*
 
Slay
Post : 16 sty 2013 18:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Lutek70 pisze:
@Slay dodałbym jeszcze ZBrusha,Sculptrisa,Posera i parę innych :D .Też znam parę programów.Nie ma się co podniecać.To co zaproponowałeś nie jest nowością,każdy kto zna trochę Photoshopa wie co to funkcja zastąp kolor.Sam jej użyłem ale po zrobieniu kilkudziesięciu animacji efekt był mizerny w stosunku do włożonej pracy dlatego uważam że szkoda tracić czas i energię na coś takiego.


Nie odkryłem ameryki? Sama prawda, ale z tego co widzę, twoja znana od dawna metoda nie dała jakoś żadnych rezultatów - jak dotąd widzę w 1.13 tylko oryginalne animacje najemników (plus dodane - tj. np. rzucanie granatu z przykucnięcia). Zamiana kolorów w Photoshopie? Nie wątpię, że edycja każdej klatki w ten sposób zajęła by wieki. A ty dalej chyba nie zrozumiałeś co napisałem wcześniej - tutaj nie jest potrzebna żadna zmiana kolorów w Photoshopie, nie jest konieczna żadna ręczna edycja klatek animacji, nie trzeba nawet samemu spakować z powrotem plików png w archiwum 7z. Tutaj nic nie zajmie wieków, a osiągnięty efekt w stosunku do włożonej pracy jest niebywały.

Tutaj tylko i wyłącznie trzeba zaznaczyć na każdej klatce dwa elementy - twarz/głowa i ręce. Reszta leci z automatu. Dostajesz obrazek jak pokazałem wyżej - http://picsee.net/upload/2013-01-16/eaf7f6d493e0.png - i na nim zaznaczasz wymienione dwa elementy. I tyle. Nic więcej.

Co dostajemy po zaznaczeniu głowy i rąk? Ano jak wcześniej pisałem:
1. najemnicy z długim rękawem
2. najemnicy w rękawiczkach
3. najemnicy w kominiarkach
4. wszystko co powyżej w dowolnej kofiguracji (tj. krótki rękaw + kominiarka, krótki rękaw + rękawiczki, krótki rękaw + rękawiczki i kominiarka, itd, itd).

Mało efektów? Za dużo pracy? Nie rozśmieszaj mnie. Nikt tu się nie chce bawić w twoje ręczne edytowanie każdej klatki po kolei. Pełna automatyka, pozostaje kwestia zaznaczenia kilku pikseli.

Dalej dla ciebie za mało efektów i za dużo pracy? Jak pisałem wcześniej - zapraszam do wyrenderowania nowych animacji z modelu 3d!

_________________
Obrazek


*
 
Kushin
Post : 16 sty 2013 19:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Lutek70 nie wyżywaj się na nim bo jest nowy, z tego co widze wie co robi i napewno nie robił tego Photoshopem. To przydatna informacja, kto wiedział, ten wiedział, ale warta jest uwagi każda informacja.

_________________
Obrazek


*
  WWW
Starchris
Post : 16 sty 2013 19:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Bardzo merytorycznie się sprzeczają :) Może z tego wyjść wiele, bardzo cennych informacji i uwag w jakim kierunku to wszystko powinno pójść. Mogą dalej prowadzić tę dysputę, byle kulturalnie i z szacunkiem do drugiej osoby.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Kushin
Post : 16 sty 2013 19:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Starchris pisze:
Mogą dalej prowadzić tę dysputę, byle kulturalnie i z szacunkiem do drugiej osoby.


Ja to się boję że zaraz najemników będą na siebie wynajmować :lol: :lol:

_________________
Obrazek


*
  WWW
Lutek70
Post : 16 sty 2013 20:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


Kushin pisze:
Lutek70 nie wyżywaj się na nim bo jest nowy, z tego co widze wie co robi i napewno nie robił tego Photoshopem. To przydatna informacja, kto wiedział, ten wiedział, ale warta jest uwagi każda informacja.

Nie miałem i nie mam zamiaru się na nikim wyżywać,ale przynajmniej dowiedziałem się że nie chodzi o ręczną edycję klatek,co jak mówiłem jest mordęgą i dlatego z niej zrezygnowałem.Te szaliczki,rękawiczki mogą się przydać jako np odróżnienie najemników od cywili ale mi zależy na upodobnieniu ich do żołnierzy czego inni też próbowali ale wszystko kończy się niestety na tworzeniu nowych animacji i znów wracamy do punktu wyjścia.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4  Następna


cron