Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Madboy
Post : 27 cze 2016 16:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 5
  • Dołączył: 27.06.2016


Witam,

czy przenoszenie przedmiotów z jednego moda JABIA od drugiego jest trudne ? (np. z Realistic Rebalancing do Combat Evolved lub odwrotnie).

Mam przeciętne umiejętności w tym zakresie, więc ciekawi mnie czy to skomplikowana sprawa..


*
 
Mixtero
Post : 27 cze 2016 16:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 71
  • Dołączył: 21.11.2013
  • Skąd: Korniaktów Płd.


Chyba się nawet nie da

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 27 cze 2016 18:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1899
  • Dołączył: 25.06.2010


Moderzy z zagranicznych for zrobili narzędzia (https://jagged-alliance.pl/plik493/), które umożliwiają taką kwestię, ale nie da się tego zrobić na zasadzie skopiowania plików, tylko trzeba dodać po kolei te przedmioty, które chcesz mieć.

Niestety najpierw musisz z parę ładnych godzin posiedzieć nad poniższymi poradnikami i spróbować wdrożyć jedna nową broń, a potem to już wszystko momentalnie zrobisz, oczywiście modeli 3D nie musisz robić, bo one są gotowe w modzie, z którego pobierasz dane.

https://jagged-alliance.pl/artykul429/w ... -folderow/
https://jagged-alliance.pl/artykul440/d ... zedmiotow/

Ewentualnie pomocnicze
https://jagged-alliance.pl/artykul430/e ... -amunicji/
https://jagged-alliance.pl/artykul431/e ... zedmiotow/

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Madboy
Post : 27 cze 2016 19:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 5
  • Dołączył: 27.06.2016


Ok, rozumiem.

No to inne pytanie: w Realistic Rebalancing tłumik jest kompatybilny z zaledwie kilkoma typami broni. Czy da się ten katalog jakoś rozszerzyć? w pliku weapons.txt jak widzę nie da się tego zrobić... Gdzie to jest zapisane i jak się tem dostac ??


*
 
Starchris
Post : 27 cze 2016 20:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1899
  • Dołączył: 25.06.2010


To jest właśnie w pliku Weapon.txt

https://jagged-alliance.pl/artykul430/e ... -amunicji/

Cytuj:
Część II. Opis parametrów dodatków do broni

I. Struktura parametrów

Wszystkie dodatki do broni, które znajdują się w pliku "weapons.txt" (na samym dole pliku) mają takie same odwzorowanie jeśli chodzi o strukturę, a nawet i ułożenie parametrów. Poniżej przedstawiam ułożenie statystyk na podstawie pierwszego dodatku do broni czyli silencer.
// silencer
Attachment (90, HandGun)
{

Weight 250
Price 650
ResourceId 4461
ShotEffectId 4479
Icon 0 168 320 56 40
Picture 0 9 5 1

// logic:
Silencing 95
Deliverable
}

Tutaj również teoretycznie nie powinno być problemu jeśli ktoś ułoży sobie powyższe parametry wedle swojego uznania. Jeśli jednak nie musimy tego robić, to zalecam pozostawienie kolejności parametrów każdego dodatku do broni z osobna w spokoju i zająć się edytowaniem jedynie ich liczb.
II. Opisy poszczególnych parametrów
Attachment
(90, HandGun)


1.) Attachment - przedmiot z tym znacznikiem oznacza przynależność do dodatków do broni.

2.) Liczba 90 - jest to unikatowy numer, który posiada każdy przedmiot w tej grze i w każdych innych plikach jest przez tę wartość identyfikowany.

1.) Handgun - wartość ta decyduje o tym, która z rodzajów broni może posiadać ten dodatek. Wyróżniamy pięć głównych rodzajów broni:
- None,
- Knife,
- HandGun,
- Rifle,
- Launcher.

Weight
Jest to waga odzieży, która jest wyrażona w gramach. Jeśli chcemy aby nasz dodatek ważył 1 Kg, to musimy w tym miejscu wpisać 1000.
Price
Jest to cena broni wyrażona w pojedyńczych dolarach. Jeśli chcemy aby nasz dodatek kosztował 1 tyś. dol., to musimy wpisać tam liczbę 1000.
ResourceId
Jest to unikatowy numer, który w innym pliku ("bin_win32 / main.vtp") wskazuje, który trójwymiarowy model danego dodatku do broni ma być pobrany do pokazania go na broni.
ShotEffectId
Jest to numer, który wskazuje na plik dźwiękowy pobierany do odtworzenia wyciszonego wystrzału broni. Numer dla tego dźwięku to: 4461. Przy innych dodatkach też można dodać numer jakiegoś pliku dźwiękowego i z momentem założenia takiego dodatku odgłos wystrzału danej broni zmieni się na ten wskazany tutaj.
Icon
Współrzędne kierujące nas do ikony danego obrazka. System ten będzie wytłumaczony w innym poradniku.
Picture
Współrzędne kierujące nas do obrazka danego dodatku do broni. System ten będzie wytłumaczony w innym poradniku.
Silencing
Jest to wartość, która decyduje o tym, jak bardzo wyciszony będzie strzał po założeniu tego dodatku. W grze wartość ta jest pokazana jako "Stealth Bonus". Każdy dodatek do broni może posiadać tę opcję.
Deliverable
Czynnik ten decyduje o tym, czy dany dodatek do broni ma być dostępny w sprzedaży w sklepie internetowym w laptopie. Aby skasować dostępność danej broni ze sklepu internetowego wystarczy usunąć całe słowo "Deliverable".
Parametry występujące przy innych dodatkach
Accuracy
Jest to wartość, która powoduje zwiększenie precyzji strzału, a co za tym idzie większe szanse na trafienie. Każdy dodatek do broni może posiadać tę opcję.
Aimtime
Jest to wartość, która powoduje zmniejszenie czasu potrzebnego do oddania strzału. Każdy dodatek do broni może posiadać tę opcję.


Musisz tam tylko dołożyć wartości dla pozostałych rodzajów broni i ewentualnie je pozmieniać wedle upodobania.

Cytuj:
// silencer
Attachment (90, Rifle)
{

Weight 250
Price 650
ResourceId 4461
ShotEffectId 4479
Icon 0 168 320 56 40
Picture 0 9 5 1

// logic:
Silencing 95
Deliverable
}


// silencer
Attachment (90, Launcher)
{

Weight 250
Price 650
ResourceId 4461
ShotEffectId 4479
Icon 0 168 320 56 40
Picture 0 9 5 1

// logic:
Silencing 95
Deliverable
}


Aha i z tego co pamiętam, to trzeba grę rozpocząć od nowa.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Madboy
Post : 27 cze 2016 21:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 5
  • Dołączył: 27.06.2016


Kurczę, tak coś mi chodziło po głowie...

Nawet sobie zrobiłem (90, Handgun, Rifle), ale później pomyślałem, że 2 wartości to za dużo.

Rozumiem, że jeśli zmienię na Rifle, to do SMG i pistoletów nie będzie działać..

Więc może wybrać "pusty" numer Attachment i stworzyć 2 identyczne, ale jeden dla Handgun a drugi dla Rifle - z różnicą np ceny żeby móc odróżnić...

Da radę ?

P.S. może nie trzeba rozpoczynać od nowa, tylko dodać przedmiot jako AddTradeItem, u któregoś handlarza.. ??

ROZWIĄZANIE:
powołałem do życia Attachment 99, jest odstępny w sklepie i u handlarza pod TradeItem. Można dołączyć do karabinu, ale SoudEffect tłumika nie zastepuje dźwięku broni, więc nadal jest głośno = LIPA.

P.S. z pozytywnych rzeczy, to udało mi się zrobić z Medicine (te leki w pudełkach, co wyglądają jak dla Dr Willisa) normalny medikit. można kupić i używać. Fajne !

Nie trzeba rozpoczynać od nowa ! Żeby było dostepne w sklepie u handlarza trzeba poczekać tyle godzin, ile się wpisało w definicji TradeItem, a w sklepie On-line pojawia się przy nastepnej rotacji New Stock Available.


*
 
Starchris
Post : 28 cze 2016 13:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1899
  • Dołączył: 25.06.2010


Niepotrzebnie tak kombinujesz, po prostu dołóż do atrybutów każdego dodatku wszystkie inne atrybuty i po sprawie.

Z tym że nie będzie właściwego odgłosu i nie wiem, czy to da się wykonać, czy to siedzi już w pliku exe, do którego nie ma dostępu. Ale samym odgłosem się nie przejmuj, to że jest głośny nic nie oznacza, liczy się to co jest w opisie dodatku. Jeśli tam jest 100, to pomimo, że ty słyszysz normalny wystrzał, to przeciwnik już nie, bo kod gry mówi przeciwnikowi, że Ty strzelasz z wytłumionej broni i ma nie reagować i nie wiedzieć skąd strzelasz.

Np. masz tłumik i lunetę:

Cytuj:
// silencer
Attachment (90, HandGun)
{
Weight 250
Price 650
ResourceId 4461
ShotEffectId 4479
Icon 0 168 320 56 40
Picture 0 9 5 1

// logic:
Silencing 95


Deliverable
}

// 12 scope
Attachment (95, Rifle)
{
Weight 450
Price 3900
ResourceId 4463
Icon 0 112 320 56 40
Picture 0 6 3 2

// logic:
Accuracy 35



Deliverable
}


Walnij tam wszystkie atrybuty po kolei i ustaw pod siebie parametry liczbowe i po sprawie:

Cytuj:
// silencer
Attachment (90, HandGun)
{
Weight 250
Price 650
ResourceId 4461
ShotEffectId 4479
Icon 0 168 320 56 40
Picture 0 9 5 1

// logic:
Silencing 95
Accuracy 35
Aimtime 25


Deliverable
}

// 12 scope
Attachment (95, Rifle)
{
Weight 450
Price 3900
ResourceId 4463
Icon 0 112 320 56 40
Picture 0 6 3 2

// logic:
Silencing 95
Accuracy 35
Aimtime 25


Deliverable
}


Faktycznie nie trzeba rozpoczynać od nowa gry.


Załączniki:
luneta.jpg
luneta.jpg [ 183.92 KiB | Przeglądany 658 razy ]

_________________
Obrazek
Poradniki Modera
*
 
Madboy
Post : 28 cze 2016 17:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 5
  • Dołączył: 27.06.2016


Dzięki !!! Super pomysł :)


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron