Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Svean
Post : 23 lut 2012 09:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Generalnie jeśli chodzi o składy i ludzi to trochę mnie BiA denerwuje (nawet nie tylko troche :P) - ze względu na brak konieczności przedłużania kontraktu i FATALNY sposób rozwiązania rozwoju postaci.

W JA2 lubiłem potrenować sobie ludków w sumie od zera do twardzieli rozwalających niezliczone ilości Elit. Tyle że wszystko działało zupełnie inaczej.

Początkowy wysoki poziom najemników był bardzo dużym plusem bo wpływał na korzystanie z innych umiejętności których uczyliśmy się oddzielnie, oraz przerwania w turze przeciwnika itp. Dodatkowo, tani najemnik z wysokim poziomem był nawet po zrobieniu kilku poziomów doświadczenia wciąż wielokrotnie tańszy niż ci którzy startowali z lepszymi statami i wyższą ceną startową, a mniejszym levelem. Tutaj wysoki poziom najemnika na początku jest MINUSEM bo oznacza że mniej się możemy nauczyć... Kompletny bezsens zwłaszcza biorąc pod uwagę, że najemnicy z dolnej półki choćby nie wiadomo ile expa zdobyli nigdy nie będą tak dobrzy jak ci z półki górnej bo 7 pkt umiejętności/poziom (niezależnie od inteligencji) to tyle co nic :P

W JA2 uwielbiałem np takiego Grudy'ego startującego z poziomu 3 a taniego jak barszcz, kończył zwykle u mnie z poziomem 10 i bijącego na głowę Gusa i podobnych. W BiA Grundy właśnie ze względu na poziom jest beznadziejny - w stosunku do tych startujących z poziomu 1 ma 14 punktów mniej do rozdzielenia, a w stosunku do tych lepszych jest jeszcze bardziej beznadziejny bo różnice w ilości umiejętności z takim Magickiem (zwłaszcza biorąc pod uwagę zaledwie 2 poziomy różnicy) są kolosalne.

Poza tym dochodzi kwestia dziwnej i przegiętej specjalizacji...
W BiA składzie z całą pewnością nie potrzebujemy więcej niż 1 mechanika i 1 medyka. Wszystko załatwia się na mapie i natychmiastowo.
W starym dobrym JA2 żeby szybko uleczyć kilku rannych w składzie zawsze przydawało się 2-3 medyków (nawet jeśli jeden służył jako pielęgniarka bo miał mniejsze staty medycyny to też się przydawał), bo leczenie trwało jakiś czas. Tutaj dodawanie komukolwiek poza głównym medykiem statów w medycynę jest kompletnym marnotrawstwem.
Podobnie rzecz się ma z mechaniką - jak mamy Wolfa i kiedyś planujemy zatrudnić Trevora albo Magicka to zupełnie sensu nie ma podnoszenie Wolfowi mechaniki - po co marnować te kilka pkt umiejętności. I tak nie można/nie ma sensu naprawiać sprzętu kilkoma ludkami naraz :P

Generalnie robiąc BiA ludzie z bitComposera spierdzielili jeden z najlepszych konceptów rozwoju postaci w grach w ogóle (nie tylko RPG). Bo ten ogólnorozwojowy poziom, konieczność przedłużania kontraktów i umiejki wyuczalne poprzez robienie to była naprawdę genialna sprawa (do której nie umywają także systemy z Elder Scrolls-ów). I to mam bitComposerowi bardzo za złe (poza oczywiście brakiem FoW ;)).

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 23 lut 2012 09:17 przez Svean, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Starchris
Post : 23 lut 2012 13:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Svean pisze:
Generalnie jeśli chodzi o składy i ludzi to trochę mnie BiA denerwuje (nawet nie tylko troche ) - ze względu na brak konieczności przedłużania kontraktu i FATALNY sposób rozwiązania rozwoju postaci.

W mojej ocenie gra na tym cierpi i to poważnie ponieważ nie musimy się już martwić o kasę na kontrakty. Tutaj kasa jest nam potrzebna tylko na wymianę tak naprawdę kamizelek. Sprawę tutaj uprościli do bólu.


Svean pisze:
Początkowy wysoki poziom najemników był bardzo dużym plusem bo wpływał na korzystanie z innych umiejętności których uczyliśmy się oddzielnie, oraz przerwania w turze przeciwnika itp. Dodatkowo, tani najemnik z wysokim poziomem był nawet po zrobieniu kilku poziomów doświadczenia wciąż wielokrotnie tańszy niż ci którzy startowali z lepszymi statami i wyższą ceną startową, a mniejszym levelem. Tutaj wysoki poziom najemnika na początku jest MINUSEM bo oznacza że mniej się możemy nauczyć... Kompletny bezsens zwłaszcza biorąc pod uwagę, że najemnicy z dolnej półki choćby nie wiadomo ile expa zdobyli nigdy nie będą tak dobrzy jak ci z półki górnej bo 7 pkt umiejętności/poziom (niezależnie od inteligencji) to tyle co nic

W tym względzie rozumiem twórców co chcieli osiągnąć. Moim zdaniem chcieli tak zrobić aby dany najemnik miał przez całą grę podobne statystyki jak początkowe. Chcieli najprawdopodobniej uniemożliwić tworzenia rambo z każdego najemnika ponieważ każdy z nich powinien (według twórców) odróżniać się od innych. Gdyby wszyscy mogli mieć po 100 pkt, to ta specjalizacja w grze nie miała by sensu bytu, a tak to musimy nająć przynajmniej medyka i mechanika. Ale również jest to zrozumiałe, że nie każdemu się to podoba.


Svean pisze:
W JA2 uwielbiałem np takiego Grudy'ego startującego z poziomu 3 a taniego jak barszcz, kończył zwykle u mnie z poziomem 10 i bijącego na głowę Gusa i podobnych. W BiA Grundy właśnie ze względu na poziom jest beznadziejny - w stosunku do tych startujących z poziomu 1 ma 14 punktów mniej do rozdzielenia, a w stosunku do tych lepszych jest jeszcze bardziej beznadziejny bo różnice w ilości umiejętności z takim Magickiem (zwłaszcza biorąc pod uwagę zaledwie 2 poziomy różnicy) są kolosalne.

Tak jak wcześniej pisałem, podyktowane jest to tym, że w grze mamy wysoką specjalizację. Mnie się tylko nie podoba, że jest tak mało punktów do przydzielenia za poziom. Gdyby nawet było dwa razy więcej to i tak nie dawał bym tych punktów na mechanikę, medycynę czy inne podobne bo to kompletna strata punktów. Z tego co patrzyłem to Magic ma najwięcej punktów w stosunku do niskiego poziomu i po dotarciu do 10 miałby prawie wszystkie statystyki na 100 pkt.


Svean pisze:
Tutaj dodawanie komukolwiek poza głównym medykiem statów w medycynę jest kompletnym marnotrawstwem.
Podobnie rzecz się ma z mechaniką - jak mamy Wolfa i kiedyś planujemy zatrudnić Trevora albo Magicka to zupełnie sensu nie ma podnoszenie Wolfowi mechaniki - po co marnować te kilka pkt umiejętności. I tak nie można/nie ma sensu naprawiać sprzętu kilkoma ludkami naraz

Tu się zgodzę, ze względu na wysoką specjalizację przyznawanie punktów na umiejętności medyczne, mechaniczne i inne to marnotrawstwo.


Svean pisze:
Generalnie robiąc BiA ludzie z bitComposera spierdzielili jeden z najlepszych konceptów rozwoju postaci w grach w ogóle (nie tylko RPG). Bo ten ogólnorozwojowy poziom, konieczność przedłużania kontraktów i umiejki wyuczalne poprzez robienie to była naprawdę genialna sprawa (do której nie umywają także systemy z Elder Scrolls-ów). I to mam bitComposerowi bardzo za złe (poza oczywiście brakiem FoW ).

Czytałem wiele komentarzy i wniosek mam taki, że osoby, które wcześniej dużo grały w JA2 mają to za wielką wadę Back in Action. Natomiast osoby, które po raz pierwszy zasiadły do Back in Action (nie grając wcześniej w JA2) wręcz przeciwnie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Benoslav
Post : 23 lut 2012 14:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 04.08.2011


Hmmm... Zdaję sobie sprawę, że pewnie nie to kierowało twórcami, tylko generalnie wszędzie widoczna chęć uproszczenia gry, ale przynajmniej teraz nie można w pierwszym sektorze stanąć i przez zamknięte okno rzucać w siebie na wzajem nożami, żeby 'wykoksić skille'... Nie, żeby miało to kolosalne znaczenie w grze typu single player, ale i tak zawsze mnie irytowały tego rodzaju porady na różnych forach... :043:


*
 
ranger667
Post : 23 lut 2012 15:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.02.2012


Moim zdaniem gra jest ogólnie tak na 6 może (ale to z sentymentu) 7. Za bardzo uproszczona wątek ekonomiczny prawie nie istnieje.


*
 
Svean
Post : 23 lut 2012 15:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Benoslav pisze:
Hmmm... Zdaję sobie sprawę, że pewnie nie to kierowało twórcami, tylko generalnie wszędzie widoczna chęć uproszczenia gry, ale przynajmniej teraz nie można w pierwszym sektorze stanąć i przez zamknięte okno rzucać w siebie na wzajem nożami, żeby 'wykoksić skille'... Nie, żeby miało to kolosalne znaczenie w grze typu single player, ale i tak zawsze mnie irytowały tego rodzaju porady na różnych forach... :043:

Taa - ale to był błąd, a nie feature. Zresztą tu (w BiA) chyba się nie da strzelać do cywilów i siebie nawzajem :P

Niemniej - jeśli nawet tak uprościli rozwój postaci to mogli zrobić choćby balansować go na tyle żeby powiedzmy słabsi najemnicy na wyższych levelach mogli dogonić tych lepszych. Przynajmniej w cechach bojowych i fizycznych :P

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 23 lut 2012 15:39 przez Svean, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Jurgen82
Post : 31 paź 2023 23:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 14
  • Dołączył: 26.08.2023
  • Skąd: Kąty Wrocławskie


Może tak może nie :D ja grałem w 1, 2 i teraz w BiA i uważam że każda część ma swój klimat :) Mi się osobiście chyba najbardziej podoba 1 część i bardzo bym chciał, żeby ją ktoś przerobił w przyszłości na lepszą rozdzielczość i nic więcej w niej nie zmieniał :D

A wracając do rozwoju postaci, to trzeba poznać dokładnie o co chodzi z każdym atrybutem jaki ma najemnik i dopiero wtedy będziesz świadomie zatrudniał najemnika, który pasuje do koncepcji Twojej taktyki na rozgrywkę :D w 1 brałem zawsze tych których lubiłem i robiłem co chciałem, tutaj jednak to wygląda inaczej i jeśli lubię grać z trybem guard to już patrzę czy gość ma percepcję wysoko i czy ma zręczność żeby szybko celował + celność wysoko. Jakie ma doświadczenie startowe i jak jestem w stanie go rozwinąć maksymalnie :D grałem w BiA kilka razy i za każdym razem odkrywałem nowe aspekty i podejmowałem inne decyzje co do wyboru najemników, a w 1 zawsze brałem Ivana, Fidela itd :D


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron