Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
blackraven81
Post : 10 lut 2012 18:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 9
  • Dołączył: 08.02.2012


Podajcie swoje typy z jakimi najemnikami rozpocząć rozgrywkę?
Moje typy to Thor + Barry lub Wolf


*
 
Premislaus
Post : 10 lut 2012 18:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


blackraven81 pisze:
Thor + Barry


Dobry wybór. Barremu rozwinąłem mechanikę do 50.

Według mnie system rozwijania postaci z JA2 i Morrowinda jest lepszy. Postać im częściej coś robi i im wyższą ma inteligencję, tym szybciej się czegoś uczy. No i lubiłem patrzeć na statystyki postaci pod koniec gry.

Jak dozbieram kasę to kogoś od mechaniki wynajmę, tylko kogo?

Kamizelek kuloodpornych nie można łatać. Ale ubrania i buty mogłoby się dać naprawiać... Z resztą sami napisali, że wdzianek nie da się naprawiać tylko dlatego, by ich koszt drenował pieniądze gracza w grze.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
Starchris
Post : 11 lut 2012 15:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Wydzieliłem temat ponieważ robił się bałagan.


W grze jest wdrożona wysoka specjalizacja dlatego trzeba mieć najemników, którzy są bardzo dobrzy w jakiejś jednej konkretnej dziedzinie. Ja wziąłem Thora bo ma medycynę na 71 oraz Wolfa, który też ma medycynę na 48 i mechanikę na 65. Dzięki tym dwóm najemnikom zawszę mogę sprawnie wszystkich uleczyć i naprawić bronie. Nie biorę najemnika od materiałów wybuchowych ponieważ uważam, że w tej wersji materiały wybuchowe są bezużyteczne.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Premislaus
Post : 11 lut 2012 16:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Starchris pisze:
Nie biorę najemnika od materiałów wybuchowych ponieważ uważam, że w tej wersji materiały wybuchowe są bezużyteczne


A rozbrajanie min? Ciekawe ile trzeba mieć punktów do tego. Faktycznie wysadzanie jest kiepskie. Po ostatnim patchu ten guzik na ścianie jest już z dwóch stron ;-).

Obrażenia zależą też od statystyk postaci :no:. Ciekawe czy umiejętność materiały wybuchowe ma jakiś wpływ na granaty?

Wiecie, że jak zrobicie sobie pole minowe, to ono działa tylko wtedy jak jesteście na mapie? Jak walczy AI przeciwko AI, to miny się dezaktywują. Jakiś koleś to przetestował. Miejmy nadzieje, że to naprawią.

Ira to mój jeden z ulubionych najemników w JA2. W BiA jest nie przydatna, bo nie ma jak jej nabić szybko strzelectwa, medycyny i nie ma punktów dowodzenia...

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
Starchris
Post : 11 lut 2012 16:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Premislaus pisze:
A rozbrajanie min?

Jeśli są sektory, których oczyszczenie będzie wymagało przejścia przez jakieś pole minowe to takiego najemnika wynajmę, ale na chwilę obecną nie widzę takiej potrzeby.


Premislaus pisze:
Ira to mój jeden z ulubionych najemników w JA2. W BiA jest nie przydatna, bo nie ma jak jej nabić szybko strzelectwa, medycyny i nie ma punktów dowodzenia...

Ja na razie używam Iry, bo nie mam nikogo innego oprócz moich dwóch najemników ale faktycznie jest prawie bezużyteczna. W JA2 przynajmniej znakomicie się nadawała do leczenia i szkolenia samoobrony, a tutaj nawet bandaża nie założy. Ale największym szokiem było dla mnie to ile dali jej punktów życia. Wystarczy jeden średni strzał i ona już leży prawie martwa.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Premislaus
Post : 11 lut 2012 17:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Starchris pisze:
nadawała do leczenia i szkolenia samoobrony


Nie tylko. Wystarczyło jej dać Rugera Mini albo SKSa i szybciutko jej rosło strzelectwo. Potem lepszy pancerz, coś szybkostrzelnego i już może iść z przodu!

Gdzie jeszcze spotkaliście jakichś RPC?

Trochę głupio jest zrobione z questami. Bo ci się robi kółko i krzyżyk na mapie. Doktor Vincent daje questa by zająć wszystkie wyrzutnie rakiet w ciągu 30 dni, lub by utrzymać je przez 30 dni - nie pamiętam. Jakby ta pod Cambrią nie mogła wystarczyć.

Gra jest raczej nastawiona na regularne zdobywanie i tracenie tych samych pozycji, co mnie irytuje.

Leczenie jest zepsute bo to Arcade, czy jakiś CoD :P O.o. W JA2 jak miałeś zmasakrowany oddział to musiałeś mocno uważać...

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 11 lut 2012 17:17 przez Premislaus, łącznie zmieniany 1 raz

*
  WWW
McVoy
Post : 12 lut 2012 10:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 37
  • Dołączył: 02.10.2010


Ja na początek wynająłem trzech najemników: Hitman, Grunty i MD. Dwaj pierwsi mają wysokie Marksmanship i są jak niepokonana armia. Tłuką wszystkich po kolei. JUż trochę pograłem i żaden z nich nie dostał ani jednego silnego postrzału (może ze 2-3 razy lekko zostali draśnięci - nawet tego nie leczyłem). Zostali parę razy ranni ale od siekier czy noży. A MD stoi zawsze z tyłu, niesie sprzęt dla samoobrony, różne gadżety i czeka na moment kiedy przyda się do leczenia. Szkoda, że nie ma mgły wojny wtedy standardowo MD przydawał by się do osłaniania tyłów w razie zaskoczenia przez wroga. Taką taktykę stosowałam w JA2: najsilniejsi walczyli a najsłabsi nosili sprzęt i osłaniali tyły w razie czego.
Oddział obecnie składa się z 4-ch osób, bo doszła też Ira. Przydaje się ona do przygniatania ogniem, dostała Type-85 bo do tego jest masę amunicji 9mm i jak Grunty z Hitmanem czyszczą mapę to ona siecze seriami w kierunku wroga. Mało trafień ale czasem kogoś kulka zahaczy, wtedy taki wróg na jakiś czas gorzej trafia (tak mi się wydaje).
Przy okazji dodam mały błąd, którego nikt nie opisał. Jak dajemy samoobronie inne ubranie (zamiast zielonej koszulki) to wygląd samoobrońca się nie zmienia, szkoda. I małe pytanie przy okazji: znalazłem w jakimś sektorze diamenty (45.000,-$), ale nikt z handlarzy nie ma tyle kasy, żeby je kupić - spotkaliście gdzieś handlarza z taką kasą? To nie jest kasa, na którą czeka Skirider.


*
 
Starchris
Post : 14 lut 2012 01:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


McVoy pisze:
I małe pytanie przy okazji: znalazłem w jakimś sektorze diamenty (45.000,-$), ale nikt z handlarzy nie ma tyle kasy, żeby je kupić - spotkaliście gdzieś handlarza z taką kasą? To nie jest kasa, na którą czeka Skirider.

Bardzo proszę już nie odpowiadać na powyżej zacytowane pytanie w tym temacie. Odpowiedź na to pytanie jest w poniższym wątku. Wszystkie posty o diamentach również zostały tam przeniesione.

Diamenty Oswalda

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Ixvoknis
Post : 15 lut 2012 20:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Szeregowy
  • Posty: 2
  • Dołączył: 15.02.2012


Ja grę zaczynałem werbując Fox, Bully i Grunty. Fox jako medyk, zaś pozostali dwaj jako żołnierze. Aktualnie moja grupa ma 5 członków. Do trójki wyżej wymienionej dołączyli Igor i Hitman.

Fox (medyk) - Night Ops CARB-15
Bull - SKS
Grunty - NF-FAL
Igor - RPK-74
Hitman - G82

Jaką broń polecacie dla medyka?
No i ewentualnie dla reszty ekipy. Standardowo noszę broń + jakiś granat. Dodatkowo Bull i Igor noszą noże.


*
 
frank1
Post : 15 lut 2012 23:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 10.02.2012


dla medyka najlepszy chyba jakis lekki karabinek ja latam z MAC-10 z tłumikiem ,daje rade


panowie co do broni to te dodatki cos daja lepsza celnosc ? dłuzszy zasieg ? moze mogl by ktos rozpisac co do czego mozna wpiac bo zdziwiłem sie ze nie moge podczepic tłumika do M-14 lol


*
 
Benoslav
Post : 17 lut 2012 12:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 04.08.2011


Ja zacząłem z ekipą Fox jako medyk i CQB (dałem jej P90 w zasadzie od razu, sporo kasy zostaje na sprzęt jak sie weźmie tylko 2 osoby) oraz Nails (który zgadza się dołączyć od początku jeśli ma się Fox) na mechanika, a na materiałach wybuchowych też się zna. Ira jest mułem jucznym i gania mi od początku na lotnisko i z powrotem donosząc amunicję, której przeciwnicy nie zostawiają (.50 i 5.7 głównie) i zbroi milicje. Potem dorzucałem kolejno jej do 'squadu logistycznego' zwerbowanych miejscowych. Grupę bojową wzbogacałem o małżeństwo Higginsów, potem Scully'ego do LKMu i Reapera. A potem zdobyłem Balime i wykonałem questa za 1 000 000$ i wszelkie problemy z personelem, czy sprzętem się skończyły. Wynająłem sobie cały drugi zespół - Gus, Len, Lynx, Igor, Ivan, Magic i pouzbrajałem ich. Ubranka i kamizelki w zasadzie kupuje na tony i rozdaje samoobronie, bo moje typki jak chodzą tymi grupami są nie do ruszenia i kamizelka jakaś mi się zepsuć potrafi góra raz na kilka lokacji.

Co do materiałów wybuchowych, to muszę powiedzieć, że strategiczne wysadzanie ścian to na prawdę przydało mi się chyba 2 razy - na uniwersytecie w Cambrii i w Tixie. Rozbrajanie min natomiast jest całkiem przydatne, też stawianie pól minowych, z punktu widzenia dziurawego wrogiego AI daje niezłe efekty. Przeglądam mapę centymetr po centymetrze, więc mam już nabite 29 dni i do zajęcia jeszcze niecałe pół mapy (generalnie stronę zachodnią)

Jakiś podobno developer na forum Steam powiedział, że skuteczność samoobrony zależy od stanu w jakim mają broń i trzeba im dawać w miarę naprawione sprzęty, dlatego najprawdopodobniej mi i wielu ludziom tak giną jak muchy, bo utylizowałem na nich, co tam znalazłem. Na prawdę brakuje tej grze pojazdów (do których paliwo powinno drenować kasę, a nie brak możliwości zaszycia munduru FFS), które miałyby swój inwentarz i jakiegoś interejsu pozwalającego zbroić samoobronę na mapie strategicznej, bez biegania po sektorze. Ten sector inwentory (w sensie, że przeżyje bez niego, a nie, że nie chciałbym, żeby go wpatchowali) jeszcze mogę im darować, bo eksploracja lokacji za pierwszym razem jest nawet spoko, ale bieganie po niej dziesiątki razy za każdym razem jak Deidrana wyśle kilku typków i trzeba dozbroić przetrzebiony oddział samoobrony jest męcząca.


*
 
Premislaus
Post : 17 lut 2012 13:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


W pliku zmieniłem sobie wymagania hiring reputation i wynająłem sobie Nailsa i Fox( głupi ma głos, miał brzmieć seksownie a brzmi jak kobieta udająca orgazm).

Fox dałem niedawno fajną giwerkę, nie pamiętam nazwy ale jest na amunicję 4,7 mm i waży 1.2 kg.

Ja grę exploituje( jak wczytasz grę podczas walki milicji, to resetują się często ustawienia) i nikt mi nie ginie, maks jeden milicjant. Oni z czasem wbijają na lepszy level. Nie mam siły na ciągłe bieganie do milicjantów.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 17 lut 2012 13:14 przez Premislaus, łącznie zmieniany 3 razy

*
  WWW
Rudy
Post : 18 lut 2012 12:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 18.02.2012


Na początek Sidney i Barry bo to nieźli strzelcy. Z czasem Sidneya ostro szkoliłem w strzelectwie, a Barrego uczyłem mechaniki, materiałów wybuchowych. W pewnym momencie Barry skutecznie używał wytrychów i naprawiał broń, a poza tym był bardzo przyzwoitym strzelcem. Sindey bardzo szybko zaczął w strzelectwie wprost kozaczyć, więc daje mu giwery zadające duże obrażenia i mające spory dystans (nosi też pod ręką jakąś snajperkę na specjalne okazje).

Jeśli chodzi o następnego wynajętego bohatera, to była nim Spider, ponieważ potrzebowałem kogoś, kto naprawdę nieźle zna się na leczeniu.

W jakimś momencie dołączyła Ira, ale jak powszechnie wiadomo ona jest zmarnowaną postacią, nawet udźwigu ma mało, więc do dźwigania się słabo nadaje. Za to pasek staminy ma spory, więc w razie czego biega po mapie.

Później w krótkich odstępach czasu zatrudniłem Igora (przyzwoity najemnik, choć bez rewelacji, ale ma potencjał i jak się go podszkoli to na pewno się przyda; jego główną zaletą jest zdolność specjalna związana z szybkim poruszaniem się po mapie, a poza tym gościu ma niezły udźwig więc taszczy trochę sprzętu oraz lepszą broń dla milicji) oraz pozyskałem niejakiego Igyego (głównie do noszenia gratów, ale w strzelance też jakoś sobie radzi).

Wkrótce wracam do lokacji Junk Jard (złomowisko) bo tam jest koleś, który chce zostać najemnikiem. Zwerbuję go i zobaczymy, czy się do czegoś nadaje.

Niby przybywa więcej kasy, ale ciągle trzeba wydawać na dobre pancerze, które są IMHO nieadekwatnie drogie (24 armor za 4800!). Powiedzmy jednak, że w końcu uzbieram na jakiegoś kozaka z katalogu.

Miał być "początkowy skład", ale się rozpisałem. Sorka.

_________________
Polecam grę RPG: "Robotica: Kult Technologii". Coś dla taktyków lubiących gry fabularne i klimaty science fiction. Nasza społeczność: www.roboticarpg.net Strona gry: www.roboticarpg.pl


*
 
Premislaus
Post : 18 lut 2012 12:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Rudy pisze:
Junk Jard


To koło San Mony? Nikogo tam nie ma... Poza wrogami i polem minowym.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
seboo
Post : 18 lut 2012 14:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 32
  • Dołączył: 08.02.2012


Wie ktos moze jak zwerbowac Monica "Buns" bo nie moge jej kupic? Bredzi cos o Fox ale nie wiem ocb bo Fox jeszcze nie mam a jak ja wynajme to Monica i tak nie chce dolaczyc do teamu?
Mozna zwolnic najemnika jakos po kupieniu?


Ostatnio zmieniony 18 lut 2012 14:07 przez seboo, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna


cron