Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
Aver
Post : 09 lut 2012 15:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 259
  • Dołączył: 07.04.2010


Akutalnie BiA jest na 24 miejscu pod względem ilości grających na Steamie z 2450 włączonymi kopiami gry. Ogólnie dość słaby wynik, ja na grę która miała dzisiaj premierę i wymaga aktywacji na Steamie. :(
Można by powiedzieć że jest jeszcze wczesna pora, ale dla innych gier też jest jeszcze wczesna.


*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 15:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Aver pisze:
Akutalnie BiA jest na 24 miejscu pod względem ilości grających na Steamie z 2450 włączonymi kopiami gry. Ogólnie dość słaby wynik, ja na grę która miała dzisiaj premierę i wymaga aktywacji na Steamie. :(
Można by powiedzieć że jest jeszcze wczesna pora, ale dla innych gier też jest jeszcze wczesna.


Trudno się dziwić jak już w nocy trafiła na warezy ;) Z drugiej strony inne gry też trafiają, nawet przed premierą a dobrze się sprzedają. Myślę, że na kilkaset tysięcy sprzedanych kopii mogą liczyć. Bo gra jako gra a nie Jagged, nie jest zła.

Poza tym część ludzi cofnęła preordery po premierze dema, plus argumentacja weteranów JA2. Trudno oszacować ile to było osób. Niektórzy mogą czekać na jakiś dzień gdy jest obniżka danej gry o 75% na Steamie. Grę chyba sprzedawano też w innych sklepach np. Impuls i Gamersgate?

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
Wigen
Post : 09 lut 2012 16:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Ciekaw jestem jak sprzedaż nowego Jaggeda odbije się na produkcji trzeciej części gry. Pewnie sprzedaż będzie słaba (odpukać w niemalowane!) sądząc po opiniach na zagranicznym forum. Czas pokaże ;)


*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 16:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Wigen pisze:
Ciekaw jestem jak sprzedaż nowego Jaggeda odbije się na produkcji trzeciej części gry.


Właśnie. Na pewno na browserówce trochę zarobią - dla mnie szału nie ma, ale jeszcze pogram trochę. Nie lubię gier tego typu.

Żeby tylko trójka nie miała grzechów BiA.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
chaffee
Post : 09 lut 2012 16:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 09.02.2012


Chciałem zagrać w demo na notebook-u, bo na moim PC nie odpali, ale na notebook-u (DELL Inspiron Q15R) nie ma przycisku "pause/break". Czy w pełnej wersji można przestawić klawisze, albo czy jest jakaś ikonka pauzy, żebym mógł myszką wł. pauzę?

Już miałem taki problem w grze Company of Heroes, a w starszych grach np. Sudden Strike pamiętali o tym, żeby umieścić ikonę z pauzą... A już kompletnym idiotą był ten kto usunął przyciski "pause/break" i "scroll lock" z mojego modelu laptopa i żadne kombinacje klawiszy też nie zastępują tych przycisków... Ehhh...


*
 
Aver
Post : 09 lut 2012 16:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 259
  • Dołączył: 07.04.2010


chaffee pisze:
Chciałem zagrać w demo na notebook-u, bo na moim PC nie odpali, ale na notebook-u (DELL Inspiron Q15R) nie ma przycisku "pause/break". Czy w pełnej wersji można przestawić klawisze, albo czy jest jakaś ikonka pauzy, żebym mógł myszką wł. pauzę?

Już miałem taki problem w grze Company of Heroes, a w starszych grach np. Sudden Strike pamiętali o tym, żeby umieścić ikonę z pauzą... A już kompletnym idiotą był ten kto usunął przyciski "pause/break" i "scroll lock" z mojego modelu laptopa i żadne kombinacje klawiszy też nie zastępują tych przycisków... Ehhh...


Jeśli chcesz po prostu zatrzymać grę to kliknij ikonę zębatki w lewym górnym rogu (o ile dobrze pamiętam). Włączy się menu i gra się zatrzyma.

Jeśli chodzi Ci o aktywną pauzę (tryb taktyczny plan&go), to możesz ją aktywować spacją.


*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 16:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


chaffee pisze:
Chciałem zagrać w demo na notebook-u, bo na moim PC nie odpali, ale na notebook-u (DELL Inspiron Q15R) nie ma przycisku "pause/break". Czy w pełnej wersji można przestawić klawisze, albo czy jest jakaś ikonka pauzy, żebym mógł myszką wł. pauzę?


Robisz spacją pauzę.

Nie można przestawić klawiszy, a ikonki nie kojarzę.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
chaffee
Post : 09 lut 2012 16:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 09.02.2012


Dzięki! Zaraz odpalę i sprawdzę, być może faktycznie pominąłem tak oczywisty przycisk jakim jest spacja. :-P


*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 16:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


A przypomniało mi się co mi najbardziej przeszkadza w walce. Za wolno strzelają... Wróg zdąży podbiec i zdzielić nas siekierą.

7.62 ma chyba najlepszy model walki, np. strzelanie z biodra w takich sytuacjach wielokrotnie ratowało mi tyłek.

Czasami nie reagują na rozkazy, tak jakby się na moment przyblokowali, gdy jesteśmy blisko przeciwnika. Warto mieć włączony tryb strażnika, ale należy pamiętać o jego wyłączaniu, jak podchodzimy do wroga. Na ogół przeciwnik biegnie w naszą stronę, albo tak się ustawi, że jest łatwym celem.

Dobre jest ustawianie by strzelali w tym samym momencie. W aktywnej pauzie przeciąga się ikony. Średnio idą mi 4 pociski na przeciwnika, jak dwóch strzela jednocześnie. Z Beretty 92F.


Hehe padło im forum...

Ciekawe kiedy wyjdzie patch na te crashe.

Część osób pisze, że cofnęła preorder na wieść o braku IMPa. Jeden z kolesi z bitComposer tłumaczył się problemami z balansem rozgrywki. nie rozumiałem o co mu chodzi, ale walka im za prosto wyszła, więc może dlatego?

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 16:44 przez Premislaus, łącznie zmieniany 8 razy

*
  WWW
Wigen
Post : 09 lut 2012 16:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1324
  • Dołączył: 30.01.2007
  • Skąd: Warszawa


Premislaus pisze:
Ciekawe kiedy wyjdzie patch na te crashe.


Hmm...Z tego co udało mi się wyczytać to jeden z administratorów tamtego forum napisał, że jakiś patch jest gotowy i trwa jego testowanie. Jakie poprawki będzie wnosił? Tego nie wiadomo, na ten czas.


*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 16:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Zapomniałem napisać o jednej rzeczy. Brak IMPa to poważna wada, bo po pierwszym uruchomieniu gry zastanawiałem się przez 40 minut kogo wynająć, bo nie widziałem nikogo w roli dowódcy, a Nails nie chciał się wynająć. No i przyglądałem się mordom.

http://steamcommunity.com/stats/JaggedA ... hievements - ktoś już przeszedł grę.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 17:13 przez Premislaus, łącznie zmieniany 1 raz

*
  WWW
Aver
Post : 09 lut 2012 18:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 259
  • Dołączył: 07.04.2010


Na Steamie godziny szczytu. BiA awansował na 23 pozycję - 3788 włączonych kopii gry. Choć liczba wciąż rośnie, to wynik nadal niestety bardzo słaby. Chociażby dwa razy więcej osób gra w 3 letnie Empire: Total War.


Dodano: 09 lut 2012 18:37

Premislaus pisze:
http://steamcommunity.com/stats/JaggedA ... hievements - ktoś już przeszedł grę.


Pamiętaj że prasa miała grę wcześniej.
A tak na marginesie: 0% osób zabiło królową, a 0,2% osadziło Miguela na tronie. How?


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 18:37 przez Aver, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 19:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Sprawa z milicją wygląda tak. Jak wygramy bitwę w danym sektorze( mam zajęte lotnisko, Drassen, pompę wodną i blokadę drogową, a teraz szturmuje kopalnie obok Cambrii), to po bitwie pojawiają się npc z ikonką pięści. Trzeba wyjść z lokacji i wejść do niej jeszcze raz. Jak klikam w przycisk, żebym wszedł do lokacji to mnie wywala do windy, więc całkowicie na mapie globalnej opuszczam sektor, tak na skraj i zaraz do niego z powrotem wchodzę. Trzeba nacisnąć ikonę wymiany i przekazać każdemu z osobna broń. W lotnisku siedzi dwóch milicjantów, w Drassen trzech, w pompie jeden i w blokadzie trzech. Po blokadzie doszło po jednym nowym w lotnisku i Drassen( jak będę się wracał to im dam broń). Na steamie jest archivment za zwerbowanie 100 milicjantów...

Można im dać broń( nie wymagają amunicji), czapkę\hełm, podkoszulek\uniform i jakąś kamizelkę. No i oni sobie wtedy łażą po mapie, albo siedzią w jednym miejscu. Tej milicji są różne poziomy - od czego to zależy nie wiem, nie pisze w instrukcji na "stronie" o milicji.

Nie możemy nimi sterować, ustalać taktyki, etc.

No i teraz co mnie niepokoi. Wróg z początku jest kiepsko uzbrojony i mało liczny, część łazi z siekierami. W kopalni teraz jest ich chyba 11, a w Cambrii 21. Przypominam, ze teraz są wielkie sektory, takie zbiorcze( mapy ogólnie są biedne, spodziewałem się większej zabudowy). Ciekawi mnie ile wrogów będzie atakować poszczególne lokacje? I jak będzie się milicja bronić?

Jest to irytujące, trzeba będzie się co chwile wracać, by dać komuś giwerę, a w późniejszej grze dać im lepszą broń i wdzianka :/.

W JA2 20 wrogów liczył często patrol wroga. W ogóle ta wojna tam była bardziej mordercza i było wiele gorących akcji. Tu na razie jest spacerek.

W 1.13 ustawiałem sobie zawsze, że w jednym sektorze może szkolić milicje 10 najemników i można szkolić weteranów. Włączałem też mobilną milicję. Było to bardzo wygodne rozwiązanie i ułatwiające grę i mikrozarządzanie w pozytywnym sensie. Zwłaszcza, że milicja tam była rozsmarowywana na Insane. Dopiero granatowi jako tako wytrzymywali.

No i tu pewnie będzie trzeba łazić w te i wewte. Dozbrajanie milicji to krok w dobrą stronę, mogliby to zaimplementować w 1.13. Ale według mnie to powinno być tak, że klikamy na mapie na miasto i mamy panel z milicją, gdzie np. każemy jej zbierać i naprawiać dropy po wrogu, szmelc opylać, przeznaczamy fundusze na broń i szkolenia i możemy sobie dokładnie ustalić co dany poziom milicjanta ma nosić. A jak nam przybędzie kasy, to u Bobiego Raya możemy zamówić fajne giwerki od razu dla milicji. Albo jeden globalny panel. Przydałoby się też ustalanie taktyki, np. gdzie maja siedzieć, gdzie patrolować, etc.

Tak samo mogliby zwiększyć oddział gracza do 10 chłopa. A jak zaczynamy nową grę to np. dostajemy 100000$ na wynajem ludzi i za resztę na wstępie kupujemy ekwipunek.

Po drugiej stronie mapy z pompą wodną jest chata. W środku zablokowane drzwi, worek z diamentami Oswalda warty 45000$, M14 i jakaś dobra strzelba, plus masa piwa w puszce ;). No i ta broń powędrowała do dwójki milicjantów w sektorze z blokadą drogi. Chciałem im coś dać a, że do M14 miałem niewiele amunicji, etc. Te diamenty pewnie są z jakiegoś questa. Każdy kupiec ma określona ilość kasy i nie można sprzedać za mniej niż jest coś warte. Opłaca się zbierać biżuterię.

Na razie łażę z dwoma Berettami 92F które bardzo dobrze się sprawdzają. Strzelby nie są bezużyteczne.

W sektorze z blokadą drogi znalazłem przy drodze jedną minę. Przeniosłem ją pod murek przy południowej drodze ;-).

Jak nie będzie problemów z modami, to moderzy tę grę wymaksują i będzie git. Chciałbym toczyć długą bitwę, gdzie trup się ściele gęsto...

Jako, że nie ma cutscenek( gigantyczny błąd autorów). To mogli dać jakiś newsletter na e-mail w grze, z komentarzami z sytuacją w Arulco. Albo dodatkową stronę w grze z jakimś portalem informacyjnym o Arulco.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 20:22 przez Premislaus, łącznie zmieniany 7 razy

*
  WWW
lukasamd
Post : 09 lut 2012 20:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


W pełną (jeszcze) nie grałem ale moim zdaniem wszelkie problemy z klimatem wynikają z... zabetonowania przekonań. Nie no seryjnie jest tak, że ludzi podchodzą do tego jak do JA2. Niemcy sami zrobili błąd mówiąc, że to remake, ale jednak gra nie nazywa się JA2: Back to Action. Jeżeli podchodzimy do niej jako do zupełnie czegoś nowego, nie wzorujemy się cały czas na modach, no to dopiero wtedy nasza ocena jest fair.
Swoją drogą, ciekawe jak wiele osób po zetknięciu się z JA2 1.13 mówi że czyste JA2 to "bida"... a przecież bez tego nie byłoby v1.13. Podobnie jest w innych grach. Mi się podoba to co zrobili Niemcy - akcja marketingowa na niesamowitą skalę i o ile Hired Gunsem prawie nikt się nie interesował pomimo że wiele osób wiedziało iż to JA ze zmienioną nazwą, o tyle w wypadku BiA zainteresowanie jest spore. Jeżeli gra nie będzie miała wzięcia w wypadku zupełnie nowych graczy, to możemy spakować JA do trumny i wpakować w piach - nikt nie będzie robił nowej produkcji z rozwiązaniami sprzed 13 lat dla "garstki" weteranów.


*
  WWW
Len
Post : 09 lut 2012 21:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


lukasamd pisze:
W pełną (jeszcze) nie grałem ale moim zdaniem wszelkie problemy z klimatem wynikają z... zabetonowania przekonań. Nie no seryjnie jest tak, że ludzi podchodzą do tego jak do JA2. Niemcy sami zrobili błąd mówiąc, że to remake, ale jednak gra nie nazywa się JA2: Back to Action. Jeżeli podchodzimy do niej jako do zupełnie czegoś nowego, nie wzorujemy się cały czas na modach, no to dopiero wtedy nasza ocena jest fair.

Święte słowa. A najlepsze jest to, że osoby, które porównują BiA do Hired Guns nawet nie ukończyły tego drugiego (albo i nie zaczęli...).

Ja już przestałem traktować BiA jako kontynuację, która "ma być taka sama jak JA2, najlepiej bez żadnych zmian, ale lepsza" i gra mi się zajebiście.


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna


cron