Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Starchris
Post : 19 lut 2012 11:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Wczoraj skończyłem grę i moje kolejne wrażenia na jej temat są dalej bardzo nie pozytywne. Jednak muszę przyznać, że gra ma pewien potencjał na dobrą grę ale został on całkowicie zniweczony przez błędy i niedopracowania. Jeśli wszystkie one zostaną naprawione to gra może osiągnąć jakiś przyzwoity poziom. Niestety na chwilę obecną w mojej ocenie tego poziomu ta gra nie posiada.

Zacznę od milicji. Twórcy muszą to zmienić aby milicja sama się dozbrajała albo przynajmniej żeby wdrożyli możliwość wyboru czy chcemy automata czy ręczne uzbrajanie. Dla przykładu w Cambrii jest 18, w San Monie 10, w Balime 9, w pozostałych średnio po 4 milicjantów. Nawet nie próbowałem biegać tam i z powrotem i dozbrajać tych wszystkich milicjantów, a trzeba dać im broń i ochronę. Ten pomysł jest totalnie nietrafiony i do poprawy. Choć widziałem komentarze, że niektórym osobom to się podoba bo mogą przyodziać milicjantów wedle własnego gustu i upodobań. Dla przykładu ubierali milicję w beret, gogle, biały kitel lekarski i siekierę, albo puszczali golasów jako samoobronę. Jak kto woli, ale wątpię, żeby twórcy gry przypuszczali, że do tego będzie służyć możliwość własnoręcznego uzbrajania milicji.

Z tego co słyszałem to inwentarz sektorowy zostanie wdrożony, no i bardzo dobrze bo bez tego ta gra jest tragiczna. Pod koniec gry już dosłownie resztkami motywacji i sił łaziłem po tej mapie i sektorach wyszukując konkretnych przedmiotów. Również wymiana towarów odbywa się tylko i wyłącznie z tych przedmiotów, które mamy w inwentarzu. Powinno to zostać poprawione aby i te przedmioty, które ma na sobie najemnik też wchodziły w zakres wymiany.

Z dostępem do broni i innych przedmiotów też przegięli. Wszystko jest od razu dostępne u Bobbiego Raya. Wystarczy szybko zdobyć milion dolarów za Da Honko Flakes i można prawie cały AIM wynająć i ich dozbroić na maksa. O wiele lepszym sposobem było by stopniowalne zwiększanie dostępności broni i przedmiotów. Przez to gra traci klimat i zainteresowanie dlatego zaraz na początku traci się motywacje do dalszego grania.

Wcześniej wspomniana misja z Da Honko Flakes. Przecież wiadomo, że większość najpierw pójdzie po to. Pieniądze powinny być z kopalń (większość przychodów), a nie z czegoś takiego, co można uznać prawie jak włączenie kodów. Jak zdobyłem ten milion dolarów, to gra stała się dla mnie taka nijaka i chciałem jak najszybciej zdobyć Medunę aby w końcu skończyć tę grę. Dochody powinny być z kopalń i powinny być o wiele większe bo w stosunku do cen sprzętu są prawie żadne i to powinno być poprawione. Dla przykładu fabrycznie nowa kamizelka kosztująca kilku krotność dziennego przychodu po kilku starciach nadaje się do wymiany, a naprawić się nie da.

Moim zdaniem aktywna pauza w tej grze jest w ogóle niepotrzebna. W 99% używałem tylko trybu guardian, a gdy trzeba było kogoś wykurzyć ze środka budynku, to rzucało się tam granaty i po sprawie. Tak właśnie przeszedłem grę, cały czas posuwałem się do przodu z trybem guardian i przeciwnicy jeden za drugim byli neutralizowani. Już po kilku sektorach z tym trybem jest tak nudno, że chce się grę wyłączyć. Poza tym jak idziemy do przodu w tym trybie to najemnicy zaczynają strzelać dopiero gdy się zatrzymają, a powinni strzelać gdy tylko zauważą wroga. Powinno to zostać poprawione.

Jest mnóstwo bezużytecznych przedmiotów, które zostały wdrożone chyba tylko po to aby były. Wszystkie produkty do jedzenia, nigdy ich nie używałem. Po pierwsze szkoda miejsca w inwentarzu, a po drugie po co to jeść skoro w 10 sekund energia nam się sama uzupełni do maksimum. Np. Fatima w nagrodę za wykonaną misję da nam kiełbasę, surową rybę i batonika. Jak to zobaczyłem to myślałem, że się skończę ze śmiechu.

Duże sloty są w mojej ocenie bezużyteczne. I tak większość używa tylko jednej broni więc te sloty zostają puste bo nic innego jak bronie nie można do nich włożyć. Małych slotów jest więcej niż w oryginalnym JA2 ale przez to w jaki sposób została wdrożona zużywalność amunicji jest jakby ich mniej. To musi zostać poprawione.

Czy ktoś z was używał w ogóle maski gazowej, granatów gazowych czy broni ciężkiej. W mojej ocenie jest to totalnie nieprzydatne i niepotrzebne. Żeby przywalić z broni ciężkiej to trzeba być ustawionym tak aby widzieć przeciwnika, tylko, że zanim zdążymy wystrzelić z broni ciężkiej to przeciwnik już dwa razy nas zabije.

Niestety na chwilę obecną nie można naprawiać nic poza bronią. Przy aktualnych cenach ubrania ochronnego w grze jest to totalnie nietrafiony pomysł. Kamizelka Gurdian kosztuje 4800 dolarów, a przychodów z kopalń jest na początku maksymalnie do 1000 dolarów. To również musi zostać poprawione. Misja z Da Honko Flakes to nie jest rozwiązanie tego problemu.

Za każdym razem gdy u Bobbiego Raya pojawiały się nowe przedmioty to dostawaliśmy maila. To jest tak irytujące, że powinno być to wyłączone bo nigdy nie wiadomo czy dostaliśmy ważny mail czy może znowu mail o nowym sprzęcie. To również powinno zostać poprawione.

Z ekranami ładowania to się nie popisali. Są tylko cztery i za bardzo to nie ma co w nich oglądać. Niczego nie sugerują, nie są związane z daną mapą. Po prostu są byle jakie. To powinno być poprawione przede wszystkim pod kątem większej ilości ekranów ładowania i większego obszaru, który jest w nich zawarty.

Muszę się też przyczepić do głosów wszystkich postaci AIM, RPC, NPC. Niektóre są te same, niektóre są nowe, w każdym bądź razie wszystkie są bez życia, są takie puste. Trzeba to porównać z głosami w oryginalnym JA2 gdzie osoby, które podłożyły swoje głosy konkretnym postaciom oddały całe swoje cerce w ten dubbing dlatego głosy w JA2 są tak genialne. W Back in Action ja mam wrażenie, że wszyscy najemnicy mają depresję. Zostało to totalnie schrzanione.

Karabiny snajperskie są niestety na ostatnim miejscu jeśli chodzi o super bronie. Skoro w tej grze liczy się aby mieć jak najszybszą broń, to lepiej używać karabinów maszynowych lub karabinów szturmowych. Zanim ja przyceluję z takiej M24 to wróg zdąży mnie kilka razy zabić z jakieś szybkostrzelnej broni. Ciężko mi powiedzieć jak by to można usprawnić bo to oddaje realia w grze ale fakt faktem snajperki w tej grze nie są już tak rozchwytywane.

Brak pojazdów daje się we znaki. Non stop chodzimy po całej mapie. Po pewnym czasie staje się to dosyć nużące. Powinien zostać dołożony choć jeden środek transportu choćby nawet dla urozmaicenia rozrywki, a tu nie ma nic i gra jak i cała rozrywka na tym kuleje.

Nie ma mgły wojny na ekranie taktycznym ale za to mamy mgłę wojny na ekranie strategicznym. Twórcy chyba pomylili sobie ekrany ponieważ powinno być na odwrót. Mnie osobiście nie przeszkadza brak mgły wojny na ekranie taktycznym ale na ekranie strategicznym mgła wojny już troszkę przeszkadza.

Mam zdobytą całą mapę bez Pałacu Królowej i chodzę po całej mapie wykonując pozostałe misje, a tu nagle maile od Enrico, że nic nie robię i gdyby wiedział o tym wcześniej to by wynajął kogoś innego. No myślałem, że to zostało poprawione i że te maile już nie przychodzą jak już mamy zdecydowaną większość mapy. Po czymś takim gra robi się taka sztuczna, że odechciało mi się grać i wyłączyłem ją w tamtym dniu i wróciłem do niej dopiero następnego dnia. To powinno zostać poprawione.

Pory dnia są zatarte. Nie ma to większego znaczenia czy walczysz w dzień czy w noc i tu i tu szanse na wygraną są takie same. Przy obecnym systemie walki wątpię, żeby się to dało zmienić.

Muszę się też przyczepić do dodatków do broni oraz do umiejętności specjalnych. Nie da się w żaden sposób odczuć, że one cokolwiek dają. Po połowie gry miałem to głęboko gdzieś jakie ktoś miał umiejętności specjalne oraz dodatki. Po prostu dawałem moim najemnikom broń najlepszą jaką miałem i zabierałem się do walki. To również wymaga mocnej poprawy.

Brak moździerza chyba każdy zauważył. Biorąc pod uwagę brak mgły wojny i moździerz, to można sobie łatwo wyobrazić co by się działo. Twórcy nie mieli wyjścia i nie mogli wdrożyć moździerza. Niestety przez to gra mocno traci na rozrywce. Wolałbym moździerz i mgłę wojny.

Skoro nasi najemnicy są prawie nieśmiertelni to zamiast rozbrajać miny, to lepiej wejść najemnikiem na tę minę i najemnika opatrzyć. Wychodzi o wiele szybciej i bardziej rozrywkowo. W ogóle miny, materiały wybuchowe i rozbrajacze min są totalnie bezużyteczne i niepotrzebne. Tylko raz użyłem ich w grze aby sprawdzić jak wybuchają. Tutaj twórcy naprawdę ponieśli dużą porażkę.

Czołgów spodziewałem się przynajmniej tyle samo co w oryginalnym JA2 czyli około 16, a tutaj mamy tylko około trzy i można je rozwalić zwykłym granatem. Dosyć szalony pomysł i powinien zostać poprawiony.

Walka w ciasnych uliczkach lub przejściach więcej niż czterema najemnikami jest strasznie irytująca. Ci najemnicy tak nieudolnie się przepychają nawzajem, obracają się w kółko, zanim się ustawią to już ich wrogowie kilka razy zdołają powystrzelać. System ustawiania najemników powinien być bardziej dopracowany. Dwoma najemnikami się dobrze steruje ale jest ich za mało jak leci na Ciebie 10 eliciarzy.

To co pozostawiają po sobie wrogowie to jakaś kpina. W przeważającej mierze wypadków jest to tylko amunicja. Pewnie jest to podyktowane tym, żeby bardziej korzystać ze sprzedawców i Bobbiego Raya. Tylko problem w tym, że przychody z kopalń są tak małe w stosunku do cen sprzętu, że i to jest nie możliwe przynajmniej do połowy gry. To również powinno zostać poprawione, żeby chociaż ubrania zostawiali.

Dachy są w tej grze całkowicie bezużyteczne. Poza tym wchodzenie po drabinie jest uciążliwe przez to, że trzeba trafić kursorem na szczebel drabiny, co czasem nie jest proste. Cała drabina powinna być linkiem do zmiany kursora.

Cała gra jest totalnie łatwa. Wystarczy cały czas używać trybu guardian i można przejść grę bez zająknięcia. Myślałem, że wraz z postępem gra stanie się trudniejsza, a okazało się, że jak już mamy lepsze bronie to gra staje się coraz łatwiejsza, a powinno być na odwrót.

Z tymi wszystkimi rodzajami ubrań, które możemy na siebie nałożyć to dla mnie ta gra to jakiś wielki dom mody z wybiegiem w postaci wyspy Arulco. Co sektor to inny teren. Przecież nie będę co chwilę latał i zmieniał ciuchy pod konkretny teren. Przecież by mnie to zabiło na miejscu. Moich najemników ubieram we wszystko co najlepsze, a rodzaj uniformu nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Czasem są kolorowi jak na pokazie mody. Poza tym wskaźniki głośności i widzialności najemnika są bezużyteczne bo i tak wszystkich wrogów kasuje się na odległość. Noże również poszły w odstawkę (zresztą mamy tylko jeden).

Ja rozumiem, że każda firma, która przyczyniła się do stworzenia tej gry musi mieć swoje intro ale żeby w sumie aż sześć intro poprzedzało wejście do menu to duża przesada i każde intro trzeba osobno skasować za pomocą przycisku ESC. Powinno być jedno ESC na samym początku i wchodzimy do głównego Menu. Mogliby chociaż zrobić, że po kilkunastokrotnym odtworzeniu tych intro można by było od razu przechodzić do menu. Jak tak dalej pójdzie to mi klawisz wyskoczy z klawiatury.

Oddalanie kamerki jest zbyt małe. Ja czuje, że gram tak jak się gra w oryginalne JA2 w rozdzielczości 640x480 czyli tylko nie wielki skrawek mapy widać. Mapy są ogromne więc mogliby wdrożyć o wiele dalsze oddalanie kamerki co przyczyniło by się do zmniejszenia używania strzałek do przesuwania mapy i jej obracania. Wiem, że przy takim oddalaniu zwiększyły by się mocno wymagania dla gry ale na tym właśnie polega dobra gra aby dać wybór jak bardzo chcemy mieć oddalona kamerkę.

Dlaczego jak nie chcę werbować w danej chwili konkretnego RPC, to po wyjściu z sektora i po powrocie do niego tego RPC już się nie da zwerbować. Kto takie coś wymyślił, przecież sami RPC mówią coś w stylu: „Ok. rozumiem, to przyjdź po mnie gdy będziesz potrzebował pomocy". Powinno to zostać poprawione.

Miałem nadzieję na porządny końcowy filmik po przejściu gry ale gdy zobaczyłem to co oni z tym zrobili to się tak zastanawiam czy oni w ogóle wiedzą co stworzyli. Przy tak fajnym i ciekawym intrze gry zrobić tak fatalny filmik końcowy. Tego się w życiu nie spodziewałem, że nawet to spaprają. Filmik końcowy to trzy strony gazety pojawiające się jedna za drugą i pływająca po całym ekranie. Na jednej stronie jest informacja o zabitej Deidrannie, na drugiej stronie jest informacja o Miguelu wstępującym na tron, a trzecia strona jest zarezerwowana dla ewentualnych niewykonanych misji. Ja na przykład nie wykonałem misji z bronią biochemiczną przez co ktoś później zaatakował Arulco i kilka milionów ludzi przez to zginęło.



Moja końcowa ocena dla gry, którą traktuje jako całkowicie nową to: 4,5/10
Natomiast jako kontynuacja JA2, to oceniam ją na: 3/10


W mojej ocenie ta gra w wersji, w której została wypuszczona dla wszystkich powinna zostać wydana dopiero jako release do zamkniętych beta testów. Nie wydaje mi się, żebym kiedykolwiek wrócił do tej gry. Modyfikacje wiele nie zmienią bez kodu źródłowego do pliku EXE.


Załącznik:
Deidranna.jpg
Deidranna.jpg [ 798.09 KiB | Przeglądany 1900 razy ]

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Premislaus
Post : 19 lut 2012 12:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Zgadzam się z Twoimi opiniami. Najlepiej jakbyś to napisał po angielsku i dał na ich forum :).

Ja nie mam cierpliwości do tej gry. Miałem dwa podejścia, teraz doszedłem dalej niż za pierwszym razem, ale znowu przestałem grać. W tej grze trzeba poprawić wszystko.

- Wróg powinien mieć mundury od samego początku gry.
- Każdy przeciwnik powinien mieć kałacha.
- Wróg powinien stosować formacje i taktykę. Na przykład 6 kolesi z kałachami, 1 z erkaemem i 1 ze snajperką.

Kup sobie HK 21, dopiero wtedy zobaczysz jaka jest rozpierducha w grze.

- Mapy są kiepskie. Większość lokacji jest źle zrobiona moim zdaniem.
- Zazwyczaj mamy jeden budynek po środku,a reszta to las albo pustynia.
- Według mnie już na pierwszej mapie powinno być kilkudziesięciu kolesi wroga, a my też powinniśmy lądować z kałachami.
- Brakuje różnych formacji wroga; policji, wojska, straży granicznej, komandosów, służb specjalnych i oddziałów paramilitarnych. W końcu można zmieniać wdzianka i by fajnie to wyglądało.

Przede wszystkim brakuje mi dużych bitwę i pojedynków ogniowych. Z drugiej strony potrzebny byłby jakiś pojazd. Bo ja walę wszędzie seriami. Każdy najmita bierze minimum 500 sztuk naboi.

U mnie część tych filmików źle się wyświetla. Ponoć problem z kodekami, ale nigdzie indziej tego nie mam. Ktoś już robi moda który to wyłączy.

Grafika jest kiepska, zwłaszcza nasze postacie. Powinny być bardziej szczegółowe, większe, gó*no widać na maksymalnym powiększeniu.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012 12:57 przez Premislaus, łącznie zmieniany 3 razy

*
  WWW
Starchris
Post : 19 lut 2012 12:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Premislaus pisze:
Kup sobie HK 21, dopiero wtedy zobaczysz jaka jest rozpierducha w grze.

Dwóch najemników z mojego oddziału używało właśnie HK21 z włączonym trybem automatycznym i aż chciałem, żeby mnie ktoś pokonał ale nie doczekałem się. Próbowałem FN Minmi ale strasznie szybko broń traciła stan używalności i trzeba było ją ciągle reperować.


Premislaus pisze:
- Wróg powinien mieć mundury od samego początku gry.

Ale żeby były stopniowalne to było by świetnie.


Premislaus pisze:
- Każdy przeciwnik powinien mieć kałacha.

Z tym nie do końca się zgodzę bo gra była by już tak nudna, że nikt by w to nie grał.


Premislaus pisze:
- Wróg powinien stosować formacje i taktykę. Na przykład 6 kolesi z kałachami, 1 z erkaemem i 1 ze snajperką.

No to było by znakomite gdyby udało się coś takiego wdrożyć.


Premislaus pisze:
- Mapy są kiepskie. Większość lokacji jest źle zrobiona moim zdaniem.
- Zazwyczaj mamy jeden budynek po środku,a reszta to las albo pustynia.
- Według mnie już na pierwszej mapie powinno być kilkudziesięciu kolesi wroga, a my też powinniśmy lądować z kałachami.
- Brakuje różnych formacji wroga; policji, wojska, straży granicznej, komandosów, służb specjalnych i oddziałów paramilitarnych.

No właśnie ja nie wiem po co twórcy w tak radykalny sposób uprościli rozrywkę. Przecież nie wyszła ona na żadną inną platformę aniżeli PC. W tę grę można bez problemu grać na dżojstiku lub na jakimś pilocie. Wiesz coś może o planach tej gry na inne platformy ?

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Svean
Post : 19 lut 2012 15:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Szczerze powiedziawszy jak dla mnie jakis tam postęp w rodzjach broni być powinien bo jak od razu dostaniemy kałachy to... bęzie nudno. Pamiętam że Urban Chaos był pod tym względem cudowny - lądowało sie kompletnie bez broni, a na lotnisku była szansa na jakieś kiepskawe pistoleciki ochrony, dopiero potem jakiekolwiek SMG sie pojawiały.

Co mnie najbardziej odrzuca to nie tam nawet rozkład plansz itp. tylko taki arkadowy/commandosowy tryb walki który mamy ze względy na brak mgły wojny...
Widzimy wszystko więc nie ma szans na to żeby zostać zaskoczonym, podkradamy i sie wystrzeliwujemy każdego po kolei. Czasem oczywiście trzeba minimalnie pokombinować np. przy wejściu do budynków z których nie idzie wywabic wrogów (a szyby są pancerne :P) - np przebiec sie jednym gosciem pod oknami zeby odwrócić uwagę gdy drugo bedzie wchodził na skradaniu, ale to wszystko.

W JA2 trzeba było co rusz się rozglądać i uważać na tyły a tu... wiemy co się dzieje i że nikogo nie pomineliśmy. Żadnych niespodzianek.
Czasami też zdarzało sie ostre pospolite ruszenie w JA2 po rozpoczeciu walki i naraz waliły na nas dzikie tłumy których nie przewidzielismy (i nie jestesmy w stanie naraz wystrzelać) - tutaj wszystko i wszystkich widać.

Baaardzo czekam na patcha z FoW... :)

_________________
Obrazek


*
 
Premislaus
Post : 19 lut 2012 16:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Svean pisze:
Szczerze powiedziawszy jak dla mnie jakis tam postęp w rodzjach broni być powinien bo jak od razu dostaniemy kałachy


To jest największy błąd autorów gier taktycznych. Po to są różne rodzaje broni, by jest stosować zależnie od potrzeby. A zazwyczaj est jedna przekozacka broń.

Na przykład lotnisko koło Drassen. Jakby był jakiś edytor, to załatałbym wszystkie dziury w płotach i trzeba by atakować głównym wejściem, bo nie da się w grze przecinać siatki - w JA2 się dało. Gra jest prosta bo nie ma alarmu na mapie. Likwidujemy odizolowane punkty oporu.


Dodano: 19 lut 2012 16:47

Svean pisze:
Baaardzo czekam na patcha z FoW... :)


Zawiedziesz się, wróg będzie stał w jednym miejscu tak jak teraz.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
Starchris
Post : 19 lut 2012 17:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Mam kolejne ciekawe wrażenie zaobserwowane. Mianowicie aby napić się z manierki, to najemnik musi mieć przynajmniej 20 punktów medycyny. Kto nie ma tylu punktów, to znaczy, że nie umie pić z manierki lub nie może :crazy: Ta gra naprawdę w niektórych sytuacjach jest dla mnie głupia.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Stridingshadow
Post : 19 lut 2012 17:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Starchris pisze:
to znaczy, że nie umie pić z manierki lub nie może

Może po prostu nie umie pić tak, żeby dzięki temu czuć ulgę podczas wysiłku ;)
Mnie rozwala, że rzekomo łatwiej zrobić zastrzyk, niż opatrunek :|

Mogli naprawdę zastosować system z JA2: im mniejszy skill tym wolniej idzie, i więcej sprzętu się zużywa, i jest "minimal skill to deal with emergency" tzn. każdy może założyć opatrunek, ew. każdy bardziej doświadczony/ogarnięty może zszyć rozbity łeb, ale nie każdy ustabilizuje rannego we wstrząsie.

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 19 lut 2012 18:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Stridingshadow pisze:
Może po prostu nie umie pić tak, żeby dzięki temu czuć ulgę podczas wysiłku ;)

Dobre... :)


Zacząłem jeszcze raz grę aby sprawdzić ile można zdobyć pieniędzy z pierwszych czterech sektorów które są najbliżej (bo w mojej pierwszej grze strasznie narzekałem na brak pieniędzy i prawie żadne dochody z kopalń do ponad połowy gry) czyli:

1. Airport
2. Drassen
3. Road Blockad
4. Water Pomp


Zbierałem w nich wszystko co się dało, od pająków i robaków przez listy miłosne i dokumenty, a na broni i amunicji i innych tego typu rzeczach kończąc. Wszystkie zebrane rzeczy sprzedałem u handlarzy w Drassen i Airport i uzbierało mi się ponad 34 tyś. dolarów, z tym że w rzeczach znalezionych miałem M14 i AK-47, których nie sprzedałem. W sklepie Bobby Ray mamy wszystko od razu dostępne więc zamówiłem sobie multum amunicji do tych broni oraz dodałem do zamówienie najlepsze kamizelki, multum granatów, H&K 21 oraz RPK-74 oraz lunety.

Już od początku możemy mieć wszystko co najlepsze i wrogowie jedynie co mogą zrobić to uciekać. Aż trudno uwierzyć, że twórcy wypuścili tak niedopracowaną grę. Dla mnie osobiście największą frajdą w grze jest stopniowalne tworzenie najemnika typu Rambo od podstaw, a tutaj możemy mieć go praktycznie od razu. Dla mnie to jak granie na kodach.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Constictor
Post : 19 lut 2012 22:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 2
  • Dołączył: 12.02.2012


Starchris pisze:
[b]Ja rozumiem, że każda firma, która przyczyniła się do stworzenia tej gry musi mieć swoje intro ale żeby w sumie aż sześć intro poprzedzało wejście do menu to duża przesada i każde intro trzeba osobno skasować za pomocą przycisku ESC. Powinno być jedno ESC na samym początku i wchodzimy do głównego Menu. Mogliby chociaż zrobić, że po kilkunastokrotnym odtworzeniu tych intro można by było od razu przechodzić do menu. Jak tak dalej pójdzie to mi klawisz wyskoczy z klawiatury.


Jest na to prosty sposób: wchodzisz do folderu "videos" i tworzysz nowy folder, a następnie przenosisz do niego pliki (amd.wmv, bitcomposer_intro.wmv, coreplay_intro.wmv, jabia_logo.wmv, kalypso_intro.wmv, story_intro.wmv) i teraz od razu włącza Ci się gra ;)


*
 
Starchris
Post : 19 lut 2012 22:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Constictor pisze:
Jest na to prosty sposób: wchodzisz do folderu "videos" i tworzysz nowy folder, a następnie przenosisz do niego pliki (amd.wmv, bitcomposer_intro.wmv, coreplay_intro.wmv, jabia_logo.wmv, kalypso_intro.wmv, story_intro.wmv) i teraz od razu włącza Ci się gra

Proste i zarazem genialne. Dziękuje. Od razu mam menu główne.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Svean
Post : 20 lut 2012 08:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Starchris pisze:
[...]Wszystkie zebrane rzeczy sprzedałem u handlarzy w Drassen i Airport i uzbierało mi się ponad 34 tyś. dolarów, z tym że w rzeczach znalezionych miałem M14 i AK-47, których nie sprzedałem.

:?:
M14 i AK-47? W pierwszych 4 sektorach? Niemożliwe...
Generalnie najlepsza bronią jaka widziałem w tych sektorach (a zaczynałem grę kilka razy) były shotguny i ew. Tec-9 (SMG).
Tam prawie wszyscy są na poziomie 1 i ledwie paru z poziomem 2 (1 na blokadzie i 2 albo 3 w Water Pump, w Drassen i Airport nie pamiętam) i to oni mają SMG/shotguny (cała reszta to pistolety/siekiery/maczety), a kałasze pojawiają się na poziomie 3 a M14 chyba jeszcze wyżej.
(Jak się kliknie na lokację to w lewym dolnym pojawia się ilu typa jest na jakim poziomie).

Poza tym ja jestem w stanie na tych sektorach uzbierać jakieś 13-14, absolutny max 21k$ (to było z kopalnią i diamencikiem za 4k$), prawdopodobnie ze względu na nieobecność takiego sprzętu...
Jakoś podniosłeś sobie poziom czy co?

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 20 lut 2012 09:01 przez Svean, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Ripper
Post : 20 lut 2012 10:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Starchris i inni totalnie zawiedzeni tym gniotem, mam dla was dość dobrą informację, zawsze można wrócić do starego JA2, a nie męczyć się tym czymś niemieckim, gdzie pewnie REAL JA2 mod wyjdzie za rok.

Po prostu bali się zrobić coś równie trudnego jak JA2, bo kto by kupił taką trudną grę, niema auto leczenia ? ja se nie poradzę...

To jest tok myślowy w grach dzisiejszych dzieci.

Autoregeny są w praktycznie każdej grze.
Pozatym nie tylko to jak opisał Starchris, ja bym poczekałna TOTALNĄ modyfikacje tej gry jakiś rok dwa może nawet trzy, zanim będzie to gó..o warte uwagi.


*
 
Svean
Post : 20 lut 2012 11:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Wracając do wrażeń z BiA...
Mnie się generalnie gra podoba i gameplay jest bardzo przyjemny :)
Jak przy każdej okazji pisze - niesamowicie brakuje mi Mgły Wojny (FoW) i moze lepszej inteligencji przeciwników, niemniej (jak dla mnie) prawie cała reszta to są dość drobne niedociągnięcia.
I bynajmniej nie mogę się zgodzić z oceną w stylu 3/10.

Oczywiście BiA brakuje całego mnóstwa funkcjonalności jakie mamy w v1.13 ale brakuje ich również w JA2. W BiA ograniczono i zmieniono niektóre elementy fabularne, ale jak dla mnie to wszystko ujdzie.
Przypomnijmy że w JA2 wrogowie wcale więcej sprzętu nie zrzucali, nie było opcji "drop all" (przez co pamiętam jak kombinowałem żeby co lepsze bronie wykraść prosto z rąk wroga przed zabiciem).

Zupełnie natomiast nie mam pojęcia jak to jest u Starchisa z tą kasą - mając jedną kopalnię (kolo Cambrii), do tego Drassen z Water Pump, Airportem i najbliższą blokadą mam 1-szego dnia 4500$ dziennie, z drugiej strony wrogowie dookoła mają znacznie gorszy i słabszy sprzęt którego w życiu nie sprzeda się za takie ceny z kosmosu jakimi rzuca Starchis.
Może niespatchowana gra? Ja mam 1.06...

Może i też uważam że super bronie nie powinny być tak od razu dostępne w sklepie u Bobbiego, ale to już moim zdaniem drobny szczegół. Tym bardziej Da Honko Flakes nawet nie szukam ;)

Co do inwentarza sektorowego - przydałby się ale... już się nauczyłem zbierać wszystko i chować w jednym miejscu. Kolo handlarza ;)

Z kolei trybu guardian nie używam prawie wcale - lecę na plan&go. A jak będzie FoW to też trochę się to pozmienia - wtedy zobaczymy.

Poza tym uzbrajanie samowolne milicji bardzo mi się podoba - bronie których przestaje używać, albo których nie mogę sprzedać bo handlarze nie maja kasy po prostu zostawiam milicji - a im więcej się dorobię tym i oni maja lepszy sprzęt. Fajnie jest patrzeć jak sobie radzą z tym jaki sprzęt komu dałem. Jest trochę oczywiście micromanagentu niemniej w JA2 a zwłaszcza w v1.13 wcale mniej go nie było.

Może powiem tak - ludzie nie przyrównujcie BiA do v1.13 tylko do JA2 jak już coś. To zupełnie dwa różne byty - a jak porównywać to chyba te komercyjne, te niekomercyjne z czasem się pojawią jak damy im szansę. Wielu rzeczy w BiA które były w JA2 brakuje (jak choćby kopalni z robalami i innych motywów "przygodowych") jednak są inne (np. trudności w celowaniu do obiektu biegnącego prostopadle do linii celowania, inne motywy przygodowe itp.).

Jak dla mnie nie jest to może nawet JA2, ale trudno jest sięgnąć geniuszu ;)
Niemniej narazie, o ile pojawi się FoW (!!!), będzie to najlepsza współczesna gra taktyczna.

_________________
Obrazek


*
 
lost
Post : 20 lut 2012 11:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Ja zaś mam odmienne zdanie nt. ekwipunku początkowego. Uważam, że żaden oddział nie powinien ruszać do walki z rozpadającym się złomem. Sprzęt powinien od początku być umiarkowanie wypasiony, jednakże i wróg nie powinien nam tu ustępować.
W nowym JA wróg nie ma nad nami żadnej przewagi, nawet liczebna rozpływa się przez sposób ustawienia ich w lokacji.


Dodano: 20 lut 2012 11:16


_________________
Obrazek


*
 
Len
Post : 20 lut 2012 12:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


A ja nie rozumiem czemu wszyscy porównują BiA z 1.13. No ludzie, litości - przecież to nie jest kontynuacja 1.13, tylko JA2! Ta modyfikacja zresztą nie przedstawiała wizji twórców serii, była jedynie zlepkiem innowacyjnych rozwiązań fanów.

Zresztą, wielu zdaje się zapominać, że w JA2 nigdy nie było zbyt dużego realizmu, a wiele rozwiązań było mocno umownych (w tym tak podstawowe elementy, jak zasięg broni czy pole widzenia). W tej kwestii BiA jest podobne, a jednak wszyscy nagle zaczęli oczekiwać jakiegoś symulatora pola walki dla US Army...

svean pisze:
Może powiem tak - ludzie nie przyrównujcie BiA do v1.13 tylko do JA2 jak już coś. To zupełnie dwa różne byty - a jak porównywać to chyba te komercyjne, te niekomercyjne z czasem się pojawią jak damy im szansę. Wielu rzeczy w BiA które były w JA2 brakuje (jak choćby kopalni z robalami i innych motywów "przygodowych") jednak są inne (np. trudności w celowaniu do obiektu biegnącego prostopadle do linii celowania, inne motywy przygodowe itp.).
W końcu ktoś to powiedział.


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna


cron