Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Len
Post : 30 lis 2010 23:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Cytuj:
W 7.62 przeciwnikom zdawało się używać opcji mierzenia w dany punkt, wiec jeżeli jesteś wystarczająco blisko, w zasadzie nie żyjesz ;)

"W zasadzie nie żyjesz" w JA2, w systemie aktywnej pauzy masz czas na reakcję w czasie rzeczywistym. To znaczy, że możesz wykonywać ruchy w tym samym czasie, co przeciwnik. Jeśli w turowym systemie przeciwnik okaże się cwańszy, to ty możesz się tylko modlić, aby nie trafił. A jeśli jest blisko, to "w zasadzie nie żyjesz".

I o tym cały czas mówię. Jeśli w JA2 ktoś wyskoczy ci zza ściany i nie dostaniesz przerwania, to już po tobie. W Reloaded podczas takich sytuacji będzie obowiązywała zasada "kto szybszy, ten lepszy". A dokładne mierzenie zabiera więcej czasu (podobnie jak w JA2 zabierało więcej PA).

Aktywna pauza jest bezsprzecznie lepsza pod względem realizmu prowadzenia walk. Dodatkowo pozwoli to ograniczyć liczbę zapisów gry pod warunkiem, że nie przesadzą z poziomem trudności - wtedy łatwo o efekt odwrotny od zamierzonego. Moje obawy wiążą się nie ze samym systemem ale z jego wykonaniem, bitComposer to młoda firma.


*
  WWW
M'cin
Post : 01 gru 2010 16:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Aktywna pauza jest bezsprzecznie lepsza pod względem realizmu prowadzenia walk.
No w to nie wątpię.
A dokładne mierzenie zabiera więcej czasu (podobnie jak w JA2 zabierało więcej PA).
Jeżeli każesz mierzyć w dany punkt, a na linii ognie znajdzie się przeciwnik, strzał zajmuje 0,05s ;) Choć to zależy od broni, ale przedział czasu jest podobny.
że nie przesadzą z poziomem trudności
A niedawno pisałeś, że ograniczenie sejwów nie musi oznaczać mniejszego poziomu trudności - gotcha!
Nie zrozumcie mnie źle - jak chcecie grać np. przechodząc cała bitwę bez sejwa w środku, to niech dzień Ci będzie lekkim itp - sam tak czasem robię, jeżeli produkcja do tego zachęca. Ale nie pasuje mi sztuczne ograniczanie tego przez twórców - z resztą już przykład podałem, czemu.


*
 
Len
Post : 02 gru 2010 16:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


M'cin pisze:
że nie przesadzą z poziomem trudności
A niedawno pisałeś, że ograniczenie sejwów nie musi oznaczać mniejszego poziomu trudności - gotcha!

Jeśli chcesz się czepiać, to zwracaj uwagę na szczegóły. Kluczem jest "nie musi", co oznacza, że ograniczenie zapisów nie jest równoznaczne z obniżeniem poziomu trudności, NATOMIAST inną sprawą jest jak jakościowo poradzi sobie bitComposer.

Moim zdaniem takie akcje jak z tą petycją tylko sprzyjają powstawaniu kolejnych nowości odbiegających od oryginalnego JA2. Właściwie to zła nie jest sama petycja ale sposób przedstawiania argumentów przez których fani serii w oczach bitComposer wyglądają jak rozwydrzone dzieciaki, które będą tak długo beczały aż dostaną zabawkę, którą wypatrzyły sobie na wystawie sklepowej. A to oznacza, że będą marudzić cokolwiek by się nie zrobiło, więc droga do kolejnych modyfikacji stoi otworem.

Ale to tak poza tematem. Nikt jeszcze nie ocenił wywiadu :P


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 02 gru 2010 18:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Len pisze:
I o tym cały czas mówię. Jeśli w JA2 ktoś wyskoczy ci zza ściany i nie dostaniesz przerwania, to już po tobie. W Reloaded podczas takich sytuacji będzie obowiązywała zasada "kto szybszy, ten lepszy". A dokładne mierzenie zabiera więcej czasu (podobnie jak w JA2 zabierało więcej PA).

W systemie turowym w JA2 dochodzi do wielu absurdów.

Przedstawię różnice między turami a aktywną pauzą na przykładzie jednej sytuacji taktycznej.

Żołnierz A stoi w pokoju z karabinem M24, do pokoju wbiega żołnierz B z pistoletem PM (Makarow).

JA2:
Albo A ma przerwanie, albo nie, jeżeli ma przerwanie, i starczy mu punktów akcji, to strzela i trafia w B.
Jeżeli A nie ma przerwania, to B pakuje mu kilka kulek z Makarowa.

7.62:
W zależności od swojego czasu reakcji (osobna cecha dla każdej postaci) A zauważa wbiegającego B (a B czającego się A) odpowiednio wcześnie lub późno.
Jeżeli obaj żołnierze zauważają się w jednej chwili, to obaj starają się jak najszybciej oddać strzał.
Dla B kwestia oddania strzału 'z biodra' za pomocą pistoletu, to mniej niż 0.4s, A zajmie to więcej czasu.
Jeżeli B trafi A, to pomimo niskiej mocy amunicji 9x18 Makarow przerwie mu celowanie, i na parę sekund uniemożliwi mu walkę, w ten czas ma szansę go zastrzelić.
Jeżeli jakimś trafem A uda się pozostać nietrafionym do czasu strzelenia w stronę B, to ma szansę go zneutralizować jednym strzałem (lub nie).

W czasie oczywistym (aktywna pauza) przeciwnicy wykonują akcje w tym samym czasie, a nie na przemian, dlatego istotne znaczenie zaczyna odgrywać rodzaj używanej broni.
W systemie turowym doświadczona postać może od biedy zdobywać budynek uzbrojona w karabin powtarzalny, jeżeli tylko nie będzie miała okoliczności ze zbyt wielką liczbą wrogów naraz.

System turowy pozwala po prostu na zbyt wiele paradoksów.

_________________
Obrazek


*
 
Jazz
Post : 02 gru 2010 19:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 325
  • Dołączył: 09.12.2006



_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Len
Post : 02 gru 2010 19:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Jak sama nazwa wskazuje, ta pauza jest AKTYWNA ;)


*
  WWW
Jazz
Post : 02 gru 2010 19:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 325
  • Dołączył: 09.12.2006


Wiem że aktywna :) ale chodź mi o to, czy podczas pauzy mogę przypisać listę poleceń wybranemu najemnikowi (lub oddziałowi "A"), które następnie wykona. A ja będę sterował odziałem "B"

_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Stridingshadow
Post : 02 gru 2010 20:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Jazz pisze:
Wiem że aktywna :) ale chodź mi o to, czy podczas pauzy mogę przypisać listę poleceń wybranemu najemnikowi (lub oddziałowi "A"), które następnie wykona. A ja będę sterował odziałem "B"

W 7.62 wydajesz rozkazy najemnikom, a oni je wykonują, aż je wykonają (np. rozkaz 'strzel do wroga' zostanie uznany za wykonany po oddaniu jednego strzału do wroga, rozkaz 'strzelaj w tułów do śmierci wroga' zostanie uznany za wykonany w chwili, gdy wróg zginie, bądź wyczerpie się amunicja), lub nastąpi jakaś perturbacja (np. dany podwładny zauważy wroga, bądź zostanie ranny).

Niestety nie można wydać rozkazu sekwencyjnego w stylu "Od punktu A do punktu B biegnij sprintem, od B do C przebiegnij nisko pochylony, od C do D się przeczołgaj", tudzież "Wybiegnij za róg, rzuć granat i wracaj".

_________________
Obrazek


*
 
Len
Post : 02 gru 2010 20:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Stridingshadow pisze:
Niestety nie można wydać rozkazu sekwencyjnego w stylu "Od punktu A do punktu B biegnij sprintem, od B do C przebiegnij nisko pochylony, od C do D się przeczołgaj", tudzież "Wybiegnij za róg, rzuć granat i wracaj".

To byłoby ciekawe ale i bez tego 7.62 swoją złożonością nieźle odstraszał. Reloaded też będzie miało aktywną pauzę ale nie jest powiedziane, że tak samo zrealizowaną jak to zrobił Apeiron. Szczególnie, że Rosjanie swój system nazwali SPM (Smart Pause Mode), Niemcy trochę inaczej - Plan & Go.


*
  WWW
M'cin
Post : 02 gru 2010 20:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Len pisze:
M'cin pisze:
że nie przesadzą z poziomem trudności
A niedawno pisałeś, że ograniczenie sejwów nie musi oznaczać mniejszego poziomu trudności - gotcha!

Jeśli chcesz się czepiać, to zwracaj uwagę na szczegóły. Kluczem jest "nie musi", co oznacza, że ograniczenie zapisów nie jest równoznaczne z obniżeniem poziomu trudności, NATOMIAST inną sprawą jest jak jakościowo poradzi sobie bitComposer.

Jep.

Len pisze:
Moim zdaniem takie akcje jak z tą petycją tylko sprzyjają powstawaniu kolejnych nowości odbiegających od oryginalnego JA2. Właściwie to zła nie jest sama petycja ale sposób przedstawiania argumentów przez których fani serii w oczach bitComposer wyglądają jak rozwydrzone dzieciaki, które będą tak długo beczały aż dostaną zabawkę, którą wypatrzyły sobie na wystawie sklepowej. A to oznacza, że będą marudzić cokolwiek by się nie zrobiło, więc droga do kolejnych modyfikacji stoi otworem.


Zgadza się, bardzo dobrze. 2+ za posta :D

Len pisze:
Ale to tak poza tematem. Nikt jeszcze nie ocenił wywiadu :P


Nie, zamiast uczyć się kartografii niemal cały dzionek przedwczorajszy komentowałem wyciągnięte z niego informacje. Jak przyniosę kwiatki i dzieciaka dukającego wierszyk dziękczynny będzie ok? ;)

@ Stringshadow - Tłumaczę znów, żebyś mi tego nie tłumaczył, bo ja wiem, że jest bardziej realistyczny. Ale jest też taka zasada jak "fun over realism" . Czasem pierwsze wynika z drugiego i chwała twórcom, jeśli to się sprawdza. Ale nie każda gra musi bawić właśnie w ten sposób. W JA2 są wspomniane paradoksy, ale pomimo to system walki jest przejrzysty, wiadomo, jakie działania mogą nieść ryzyko, jak te odrealnienia można wykorzystać i jak może przy ich użyciu rozgromić nas wróg. I granie według tych zasad sprawiał, że "zaraz pójdę do lekcji" za młodu odkładałem na wieczne nigdy. Dlatego ciut mi szkoda, gdy chyba ostatnia turówka taktyczna mogąca być dobrą grą przechodzi do czasu rzeczywistego, bo tych trochę się tworzy, lepszych (gry Apeironu) i gorszych (nowy cykl ufo). Poza tym dla mnie JA zawsze się będzie kojarzyć z turkami i tyle, sentymentalny jestem ;)

NA tym koniec, bo dyskusja o czymś zupełnie innym znowu przeszła na ten temat :)


*
 
Len
Post : 02 gru 2010 20:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


M'cin pisze:
Nie, zamiast uczyć się kartografii niemal cały dzionek przedwczorajszy komentowałem wyciągnięte z niego informacje. Jak przyniosę kwiatki i dzieciaka dukającego wierszyk dziękczynny będzie ok? ;)

Jak chcesz, to możesz wrócić do kartografii, a my ci to nawet ułatwimy.


*
  WWW
Jazz
Post : 02 gru 2010 20:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 325
  • Dołączył: 09.12.2006


Stridingshadow pisze:

Niestety nie można wydać rozkazu sekwencyjnego w stylu "Od punktu A do punktu B biegnij sprintem, od B do C przebiegnij nisko pochylony, od C do D się przeczołgaj", tudzież "Wybiegnij za róg, rzuć granat i wracaj".


Tak, właśnie o to mi chodzi.

Obrazek

Czyli przykładowo, grając w JA2 i atakując sektor w taki sposób, gdzie:

Grupa „A” atakuje wroga na zewnątrz . Grupa „B” szturmuję wejście do budynku. Wtedy wróg jest zajęty i broni się. Grupa „C” i „D” próbuje dostać się do budynku (o ile wcześniej nie zostały zauważone) przez okna (v1.13) lub innym wejściem .

Jeśli wróg wie o moich wszystkich grupach i do ataku na każdy z nich wysłał po 3- 5 ludzi. To przy aktywnej pauzie, będzie mi trudno opanować moje cztery grupy. No chyba że będzie tryb poleceń i ustawię wybranym grupą tryb obrony.

_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Stridingshadow
Post : 02 gru 2010 20:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Jazz pisze:
będzie mi trudno opanować moje cztery grupy.

Niekoniecznie.
Np. w 7.62 masz bardzo intuicyjny HUD.
Masz ikony, które informują, że ktoś coś zauważył (np. wroga, rzucony granat) albo coś się stało (ktoś jest ranny, ktoś wykonał rozkaz, ktoś strzela) itd...
W dodatku masz ikonki tego typu przy podobiźnie każdego najemnika.
W jakby tego było mało, to masz jeszcze ikonki wrogów z ich odległością od obecnie wybranego najemnika.

Kiedy np. 2 najemników A i B (oddalonych od 20m) zauważy 2 wrogów, to obaj będą mieli przy swoich podobiznach ikonkę 'zauważył wroga', w rogu ekranu pojawią się 2 ikonki (po jednej na każdego wroga) z dystansem od obecnie wybranego najemnika, oraz np. jeden z najemników będzie miał ikonkę 'granat' przy swojej podobiźnie, ponieważ jeden z przeciwników rzucił w jego stronę granat.

Nie musisz być wszędzie naraz, żołnierze poniekąd składają Ci raporty, a każdy tego typu raport może być uwieńczony pauzą (do ustalenia w opcjach).

_________________
Obrazek


*
 
M'cin
Post : 02 gru 2010 21:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Jak chcesz, to możesz wrócić do kartografii, a my ci to nawet ułatwimy.
Wywiad zdecydowanie ciekawszy :D


*
 
Olinka
Post : 07 gru 2010 22:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Podporucznik
Podporucznik
  • Posty: 958
  • Dołączył: 26.08.2008
  • Skąd: A.I.M


Ładne zdjecia.

_________________
Pozdrawiam, Olinka

Moja mała "pasja"


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5  Następna