Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
scullshadow
Post : 06 lip 2012 18:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 4
  • Dołączył: 29.06.2012


Jak dawać punkty w comando i soldier aby byłe dobre bo zbytnio nie wiem a chce aby wymiatała postać.


*
 
Svean
Post : 02 sie 2012 14:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Generalnie za najlepszego wymiatacz uważany jest commando (ze względu na większa ilość AP) robiony pod snajperkę (tzn pakujemy PER żeby łapać za snajperę + to co zostanie w DEX i ew REF żeby mieć więcej AP).
Takie buildy ma chyba większość topowych graczy, liczę że jak JAO wyjdzie z fazy open beta to zrobią małe przetasowanie dla zrównania przeżywalności klas (zwłaszcza w PvP gdzie liczy się kto kogo pierwszy zauważy i z dużego dystansu ustrzeli, chociaż właściwie to teraz jeszcze bardziej się liczy lvl i dostępność pancerzy).

Z drugiej strony za gry PvP zdobywa się honor a bronie dostępne za poziom honoru (a nie reputację) są superwypaśne - coś jak te za złotko - więc warto czasem się z człowiekiem postrzelać, zwłaszcza na niskich poziomach.

UPDATE:
Po konsultacji z najlepszymi ludźmi w PvP (akurat tak się że z sojuszu Polish National Army ;)) oprócz commando trenowanego pod snajperkę jest jeszcze commando trenowany pod LMG - ze względu na trochę mocniejsze pancerze, które może nosić oraz długą i mocną serię z RKM-u. Tyle że brakuje mu percepcji (i widoczności wroga), a broń ma znacznie mniejszy zasięg, więc dobrze jeśli ma obstawę snajpera, a sam bierze na klatę (czy tam kamizelkę) większość ognia.
Niemniej - klasa commando i trening pod snajperkę lub LMG (ten drugi najlepiej z obstawą).

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 03 sie 2012 07:57 przez Svean, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Svean
Post : 09 sie 2012 07:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Postanowiłem sprawdzić jak się gra LMG i mam następujące wnioski:

0. Generalnie trenujemy Commando - do każdej broni (ma te +3 AP niezależne od statów).

1. LMG jest super na wyższych poziomach i pod PvP (bo jednak ludki grają dużo lepiej niż komp). Podstawową zaletą LMG są niesamowite pancerze które naprawdę ciężko jest ruszyć, oraz długaśne serie mocno nawalających karabinów. Minusem jest to że zarówno bronie jak i pancerze nie pojawiają się od razu, poza tym zanim nabijemy pkt akcji (AP) to strzały z co więcej dla tych lepszejszych pancerzy (bronie też są ok ale nie robią aż takiej różnicy) warto popykać w międzyczasie PvP. Na początku natomiast warto pare leveli popakować sobie w pistolety - w sumie nawet potem świetnie dają rade jako broń zapasowa mająca też niskie koszty punktów ruchu, co jest fajnym uzupełnieniem dla LMG. Niemniej warto mieć na uwadze kiedy pancerze robią się dostępne i pakować w END i STR (a co zostanie w DEX i REF).

2. Snajperem gra się wyjątkowo przyjemnie w misje, szczególnie na początku (tzn. powiedzmy od levelu chyba 8 kiedy możemy wziąć jakąś normalną snajperkę), ale potem w sumie też, zwłaszcza że mamy jasność - pakujemy PER pod wymagania snajperek, co zostanie w DEX (ostatecznie REF) dla AP, a wszystkie pkt broni w snajperki. Przy dobrym wietrze poradzimy sobie też z PvP z zastrzeżeniem, że nie rashujemy i polegamy na celności z dużej odległości, bo niestety pancerze pod DEX są znacząco słabsze.

3. Generalnie pkt broni niezależnie od klasy ładujemy gdzieś do około 80 - potem przybytek celności jest tak minimalny, że lepiej rozwinąć sobie drugą klasę do 80 - dla LMG pistolety, dla snajpera - w sumie dowolnie (polecam zarówno pistolety dla małego AP, jak i shotguny dla dużych obrażeń, ew. SMG dla dużej szybkostrzelności).

_________________
Obrazek


*
 
Svean
Post : 07 paź 2012 14:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Ponieważ pojawił się odnośnik do tego tematu gdzie sporo informacji jest już nieco nieaktualnych postanowiłem podać kilka nowych "wytycznych" przy tworzeniu najemnika (tego własnego ale może się tez przydac przy rozwoju innych).

Więc tak - najpierw wybór klasy:
Osobiście polecam "commando" - nie ma już wymagań statystyk do broni a commando wciąż jest najszybszy (+3 AP) - co prawda można tez zwłaszcza pod snajpera wybrać typ "scout", który ma tez bonus do ruchu (+2AP) a do tego statystyki początkowe znacznie bardziej rozpoznawcze (tzn percepcja do wykrywania i dexterity do chowania). Commando będziemy dłużej trenować

Tu warto zaznaczyć że od pewnoego momentu MUSIMY mieć jednego (przynajmniej) gostka w wysoką percepcja bo inaczej pojawiac się będzie sporo ludków których zobaczymy dopiero jak nam wpakują kilka serii w plecy. Może to być nasz startowy ale za kilka dolców mozemy sobie też zatrudnić wsparcie.

Co do zatrudniania wsparcia - warto najpierw uzbierać troche kasy zanim zatrudnimy gościa niskolevelowego - wraz ze wzrostem levelu przedłużanie jego kontraktu bedzie kosztować coraz więcej, więc przy zatrudnianiu walimy max dni na ile nas stać. A niskie levele bardzo szybko awansują, do tego sami kształtujemy ich staty.

Wśród najemników warto wyszukiwac takich którzy mają albo na początku niski poziom i możemy ich dowolnie ukształtowac (np Maddog) albo takich którzy na start mają dobre bonusy i nie za wysoki poziom (Fox bodajże i ...) Jest to o tyle ważne że raczej niewiele się najemników wymienia a liczbę miejsc mamy ograniczona (poza tym trzeba im płacić)

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 07 paź 2012 14:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Ja też wybrałem Commando i trenuje go pod kątem SMG i snajpera (ma już 23 punkty akcji), do tego mam drugiego snajpera, a trzeci to LMG ze strzelbami, który zawsze idzie przodem i zbiera baty, a snajperzy z daleka wycinają wszystkich po kolei. Na razie do 25 poziomu wszystkie misje z takim układem sił idą mi bardzo gładko.


Svean pisze:
Co do zatrudniania wsparcia - warto najpierw uzbierać troche kasy zanim zatrudnimy gościa niskolevelowego - wraz ze wzrostem levelu przedłużanie jego kontraktu bedzie kosztować coraz więcej, więc przy zatrudnianiu walimy max dni na ile nas stać. A niskie levele bardzo szybko awansują, do tego sami kształtujemy ich staty.

Tutaj mam zasadnicze pytanie, czy jak skończy się kontrakt (na razie nie miałem takiej sytuacji) i się go nie przedłuży, to czy wszystkie statystyki takiego najemnika się kasują, tak jak to jest w przypadku opcji zwolnij (dismis) najemnika.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Svean
Post : 07 paź 2012 20:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Statystyki zostają u najemnika, co więcej wyposażenie też (tzn jesli nie zdejmiemy przed końcem kotraktu). Także bez paniki - jesli zapomnimy przedłużyć kontrakt nie stracimy tych epickich broni i pancerzy - tyle że najmnikowi tzreba zapłacic by wrócił :)

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 08 paź 2012 12:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Dzięki za info. Właśnie przydarzył mi się koniec kontraktu. Najemnik siedzi nieaktywny w jednym ze slotów i czeka na przedłużenie. Myślałem, że jak nie zdążę przed czasem przedłużyć kontraktu, to automatycznie taki najemnik się usuwa z drużyny i statystyki mu się kasują. Na szczęście tak nie jest.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
p5zx
Post : 18 paź 2012 00:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 73
  • Dołączył: 26.08.2011
  • Skąd: Warszawa


Zauważyłem że jak przerobimy m24 dodając junk bipod to z tak przerobionej broni może korzystać nawet najemnik na 1lvl

_________________
"Damn guns. A knife never runs out of ammo."


*
 
Starchris
Post : 18 paź 2012 10:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


p5zx pisze:
Zauważyłem że jak przerobimy m24 dodając junk bipod to z tak przerobionej broni może korzystać nawet najemnik na 1lvl

Chyba dla większości broni i przedmiotów po "craftingu" znika wymóg poziomu najemnika, ale zwiększa się wymóg statystyki danego przedmiotu, więc tak naprawdę najemnik z pierwszego poziomu raczej takiej broni nie użyje. Crafting do dobra rzecz do różnych kombinacji.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron