Pierwszą grą jest "Wages of War: The Business of Battle" wydana przez New World Computing (Wydawca m.in. serii "Heroes of Might & Magic") w 1996. Jest to połączenie Jagged Alliance z większym naciskiem na zarządzaniem. Mamy kilka misji do wypełnienia jak np. odbicie zakładnika. A jak to trzeba zrobić? Mamy swoją działalność (nazwana MERCS INCORPORATED) i zgłasza się klient z zadaniem. Daje nam termin i kasę, ale można z nim wynegocjować np. dłuższy termin albo więcej gotówki. Potem należy zrobić zwiad gdzie są podane szczegóły misji, a im więcej się zapłaci tym dokładniejsze dane. Potem wynajmujemy najemników. Każdy ma swoją historię i umiejętności (jest też polka ale dość słaba jeśli chodzi o statystyki). Można wynająć do 8 zabijaków. Następnie szkolimy ich i kupujemy wyposażenie z katalogów (są tam wszelakiej maści pistolety, PM, karabiny i inne graty), ale ilość sztuk danej broni jest ograniczona. Następnie szkolimy naszych podopiecznych, wyposażamy i wysyłamy na misję. A sama misja przebiega jak w jaggedzie tylko cały czas z podziałem na tury. I tak przez 16 misji. Mnie bardzo zaciekawiła, ale na obecnym sprzęcie działało jak zając który zjadł grochówkę Nie mniej dla miłośników turówek może być warta uwagi.
SCREENY:
-Biuro
-Jeden z zabijaków do wynajęcia
-Do wyboru mamy 3 sklepy z wyposażeniem
-Kupujemy broń i amunicję
-Uzbrajamy naszych ludzi
-Przykładowy ekran gry
a na konie krótki przebieg rozgrywki
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=YkzjTu5leRY&feature=player_embedded
Drugą wartą wspomnienia grą jest "Twilight 2000" wydaną przez Paragon Software w 1991. To również strategia turowa rozgrywająca się w... Polsce! A co należy zrobić? Według instrukcji należy obalić nie jakiego Barona Czarnego który sieje zamęt po całej Polsce. A jak to zrobić? Tworząc swój dream team. Tylko my nie wynajmujemy gotowych postaci tylko tworzymy własne. Mamy dwa typy: automatycznie albo manualnie. Na początku wybieramy płeć, imię oraz portret naszego soldata. Następnie wybieramy jego pochodzenie (Jest ich kilka: angielskie, kanadyjskie, niemieckie, duńskie, amerykańskie, polskie, węgierskie, czechosłowackie oraz ZSRR, a kilka ma inne narodowości np. wybierając angielskie pochodzenie można być Szkotem, Walijczykiem, Irlandczykiem lub Brytyjczykiem lub ZSRR można zostać m.in Rosjaninem, Rumunem, Estończykiem i wielu innych). Następnie musimy rozdysponować albo wygenerować punkty umiejętności takie jak siła, zwinność, wiedza, inteligencja, charyzma, oraz wytrzymałość (swoją drogą lepiej wygenerować gdyż manualnie możemy rozdysponować 35 punktów, a automatycznie daję nam trochę więcej). Następnie wybieramy startowe umiejętności jak np. walka wręcz, informatyka, sterowanie łodziami, motorami, jazda konną czy łowienie ryb. Następnym punktem jest wybranie drogi rozwoju: militarna, cywilna albo edukacyjna. W militarnej mamy do wyboru: armie, marine, lotnictwo oraz marynarkę. Po wybraniu interesującego nas kierunku dostaniemy kilka punktów umiejętności. Następnie wybieramy specjalizację jak np. piechota, artyleria, awionika, itd. W cywilnej gałęzi możemy zostać detektywem, kryminalistą, lekarzem czy budowniczym. Natomiast gałąź edukacyjna daje nam do wyboru jedną z uczelni i będziemy w jej kierunku się rozwijać. Nasze żołdaki starzeją się w czasie i czasem mogą spaść jedne z atrybutów ale zyskują też odpowiednie rangi. W losowym momencie pojawia się komunikat, że rozpoczęła się wojna i należy ostatni raz wybrać umiejętności. Pozostaje nam tylko zaakceptować postać lub zacząć od nowa. Limit oddziału wynosi 20 ludzi. Jakby ktoś się uparł można by zrobić "A-Team" z odpowiednimi umiejętnościami albo ulubionych najemników z A.I.M lub M.E.R.C. Następnie wybieramy broń dla naszego wojaka i parę gadżetów. Potem zapisujemy skład drużyny i wybieramy jednego z nich na lidera a następnie wybieramy dodatkowych 3 ludzi.
Teraz czas na rozgrywkę. Na początku lądujemy w biurze, gdzie możemy odebrać misje do wypełnienia, przeglądać kartotekę naszych ludzi oraz wyposażenie dostępne na magazynie.Kiedy wszystko załatwimy w bazie możemy wyjść na zewnątrz i pochodzić po mapie. W czasie pokoju akcja toczy się w czasie rzeczywistym i chodzimy dowódcą grupy, a w walce jest podział na tury i walczymy całą naszą drużyną. kiedy nie ma wrogów rozmawiamy z różnymi ludźmi i niesiemy im pomoc. Warto jednak zaznaczyć, że ludzie mogą mówić w różnych językach więc lepiej mieć kogoś kto łatwo się dogaduję. Kolejną fajną rzeczą jest prowadzenie pojazdów. Po pierwszej wypełnionej misji dostajemy hummera i wtedy widok przełącza się w widok FPP a obiekty w grze są przedstawione jako klocki. Jeśli chodzi o osprzęt jest kilka rodzajów oręża jak np. M16 z granatnikiem M203, M60, UZI i inne, oraz przedmioty jak skrzynka z narzędziami do pojazdów, medykamenty, namiot, wakie-takie i inne graty.
SCREENY:
-Portrety
-Wybieranie początkowych rzeczy
-Atrybuty i umiejętności
-Przegląd naszych wojaków
-Graciarnia
-Mapa całej gry
-Widok zza kierownicy
-Mapa taktyczna 1
-Walka (w podczerwieni)
Mam nadzieję, że warto je spróbować bo ja raczej kiepsko opowiadam, a może kogoś zaciekawią powyższe pozycje. Poproszę o wasze opinie co do nich i moich wypocin