Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Len
Post : 18 wrz 2011 13:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Lost Sector - turowy MMORPG, konkurencja Jagged Alliance Online?
Co jakiś czas schodzimy nieco na bok i piszemy o produkcjach niezwiązanych z serią Jagged Alliance, acz bardzo podobnych. Powszechnie wiadomo, że choć są to gry trudne, to niesamowicie satysfakcjonujące. Wielu producentów starało się powtórzyć sukces wydanego w 1999 roku Jagged Alliance 2, lecz jak już wiemy - próby zbyt mocnego wzorowania się na oryginale z reguły wychodzą dość marnie. Tymczasem na horyzoncie pojawiła się nowa turowa gra taktyczna i co ważne - całkowicie darmowa. Już sama nazwa zwraca na siebie uwagę.

Lost Sector to gra typu MMORPG, czyli po prostu sieciówka. Posiada trójwymiarową oprawę wizualną i czerpie wiele rozwiązań rozgrywki w naszej ulubionej serii, acz w kwestii gameplayu jest to raczej połączenie JA2 z 7.62: High Calibre. Mamy tu pełnoprawny tryb turowy, gdzie każdemu najemnikowi przydzielane są punkty akcji, lecz tury dodatkowo zostały ograniczone czasowo. Grę rozpoczynamy jako samotny żołnierz, który nie ma przy sobie nawet broni, toteż z początku musi wykonywać proste zadania, aby zarobić na wyposażenie. Z czasem może stworzyć własny oddział i zwerbować najemników, lecz jasno zaznaczmy jedno - najemnikami są inni gracze, którzy również dążą do jak najlepszych zarobków. Tu dochodzimy do najciekawszego elementu gry, Lost Sector daje możliwość rekrutowania innych graczy do własnych oddziałów, którzy będą pomagali nam w wykonywaniu misji, a za każde wykonane zadanie będziemy musieli się z nimi rozliczyć. Wraz z postępami gracz będzie mógł przenosić się do coraz to nowszych lokacji, gdzie czekają nowe zadania do wykonania oraz gracze z wyższym doświadczeniem.

Lost Sector dostępny jest w angielskiej i rosyjskiej wersji językowej gotowy do pobrania z oficjalnej strony. Jedyne co musicie zrobić, to założyć konto, pobrać najnowsze pliki gry (pobieranie rozpocznie się automatycznie po zainstalowaniu niewielkiej aplikacji) i zalogować się w grze. A wady? Jest jedna - gra wciąż jest w wersji alfa, co oznacza, że nie jest dokończona. Działa sprawnie i nie zawiesza się, jednak zawiera mało lokacji i brakuje wielu dźwięków otoczenia. Jeśli chcecie zobaczyć, jak wygląda Lost Sector, to zapraszamy do obejrzenia poniższego zwiastuna.

https://www.youtube.com/watch?v=VijfnyVbnTY


*
  WWW
lukasamd
Post : 18 wrz 2011 13:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Zapowiada się bardzo ciekawie, chociaż z tego co widać, raczej będzie sporo elementów sci-fi (przynajmniej na filmiku można zobaczyć jakieś futurystyczne bronie czy "opancerzenie" wojaków). Ciekawi mnie to, skąd ostatnio taka popularność na najemników, w szczególności w MMORPG, w których zawsze pełno było czarów, magii i innych bajek ;)
Podoba mi się ten pomysł z werbowaniem innych graczy: jeżeli będzie możliwa walka gracza z innym, to kto wie, być może powstaną jakieś grupy, które by ze sobą konkurowały. Z chęcią zobaczyłbym takie starcie a'la AIM vs MERC (chodzi mi tylko o nazwy i sam fakt agencji z najemnikami, a nie jakość usług) pomiędzy graczami.


*
  WWW
Len
Post : 18 wrz 2011 14:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


lukasamd pisze:
Ciekawi mnie to, skąd ostatnio taka popularność na najemników, w szczególności w MMORPG, w których zawsze pełno było czarów, magii i innych bajek ;)

Chyba sam sobie odpowiedziałeś. Połowa gier MMO to klony World of Warcraft, a nawet jeśli na pierwszy rzut oka są inne, to i tak kopiują większość rozwiązań. W wielu tego typu grach nawet interfejs jest bardzo podobnie ułożony.

lukasamd pisze:
Podoba mi się ten pomysł z werbowaniem innych graczy: jeżeli będzie możliwa walka gracza z innym, to kto wie, być może powstaną jakieś grupy, które by ze sobą konkurowały. Z chęcią zobaczyłbym takie starcie a'la AIM vs MERC (chodzi mi tylko o nazwy i sam fakt agencji z najemnikami, a nie jakość usług) pomiędzy graczami.

No to jest naprawdę fajnie, ale grałem już w Lost Sector i póki co za bardzo nie zachęca. Gra jest na zbyt wczesnej fazie produkcji, żeby się w to bawić, ale za jakiś czas może być naprawdę konkretna gra.


*
  WWW
Rain
Post : 18 wrz 2011 18:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 39
  • Dołączył: 19.09.2007
  • Skąd: Poland - Lodz


Oglądając ten trailer miałem odczucie jakbym oglądał wczesną wersję Fallout Tactics..
Owszem ciesze się iż w końcu wychodzi gra z gatunku który lubię, w klimatach innych niż post-apokaliptycznych czy fantasy z elfami.
Ale mimo iż graficznie wygląda przyzwoicie to nie mogę się oprzeć odczuciu że to klon Fallout Tactics..

Poczekamy i zobaczymy jak rozwiążą problem świata mmo. To mnie ciekawi najbardziej, czy będzie typowa walka z mobami czy czysty pvp :)
Trzymam kciuki u a pewno będę śledził temat :jupi:

Btw. Len wyślij do twórców propozycję spolszczenia ;)


*
  WWW
Svean
Post : 18 wrz 2011 19:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Nie wiem jak Wy ale ja się już zarejestrowałem i ściagam klienta. Jak cos to będę jak zwykle Svean-em więc gdyby ktoś chciał jakiś tam klan zrobić czy cos to prosze o info ;) O ile oczywiście sama rozgrywka sie spodoba.

A co do filmiku - to była wczesna alfa a gra juest juz na etapie bety i z tego co rozumiem to bronie nie sa kompletnie sci-fi (przykładowe wyglądaja zupełnie jak AIW, SVD, VSS, FAMAS i Jackhammer - na filmie było to coś nieokreślonego), podobnie opis upgradeów opisuje kamizelki nieco inne niż w demie... więc może być fajnie :) Zobacze jak to wygląda obecnie niemniej daję znać gdyby ktoś chciał potowarzyszyć w walce ;)

UPDATE: Tak po screenshotach patrze że o ile bronie są "konwencjonalne" raczej to pancerz to jest jednak odjechany w kierunku Fallouta troche. Jak rozumiem ciężko było zrobić silnik uwględniający indywidualne gęby więc się twórcy zdecydowali na full body armour włacznie z nogami i buźkami.

Tak czy inaczej gameplay będzie decydujący ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 wrz 2011 20:02 przez Svean, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Aver
Post : 18 wrz 2011 20:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 259
  • Dołączył: 07.04.2010


Ja poczekam aż gra wyjdzie z fazy alpha i wtedy zagram. Wygląda obiecująco, podoba mi się grafika.


*
 
momo78
Post : 18 wrz 2011 21:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1415
  • Dołączył: 05.11.2007


Zaciekawiony newsem sciągnąłem i zainstalowałem, nie zajęło to więcej jak 15 min. Tyle też grałem w tą gierke.
System turowy użyty w tej grze jakoś nie zrobił na mnie wrażenia, tak samo jak przyjmowanie questów i poruszanie się na mapie.
Dodatkowo gra wysypała się do pulpitu po 15 minutach grania, więc to był jak na razie gwóźdź do trumny tej gry. Wiem, że to wersja Alpha i ma prawo się wysypać, ale dla mnie nie ma w niej nic, co skłoniłoby mnie do grania w to dłużej. Pewnie nie wkręciłem się odpowiednio. Póki co, czekam na openalpha/beta JA:O.

_________________
I'm afraid.
I'm afraid, Dave.
Dave, my mind is going. I can feel it.
I can feel it. My mind is going. There is no question about it.
I can feel it. I can feel it. I can feel it.
I'm a... fraid.


*
 
Van
Post : 19 wrz 2011 08:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 159
  • Dołączył: 05.04.2011


Też chciałbym wypróbować, ale nie ma wersji dla Linuksa ;(


*
 
Len
Post : 19 wrz 2011 11:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Gra ma szanse na powodzenie, ale pod warunkiem, że twórcy jeszcze nad nią popracują. Na razie widać w niej sporo braków.


*
  WWW
Rodis
Post : 19 wrz 2011 19:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 26
  • Dołączył: 25.08.2009


Może ktoś wie co jest grane? zainstalowałem na 7, wszystko ładnie pięknie oprócz tego, że nie widzę żadnych napisów tak jakby były przeźroczyste. Coś tam jest ale nie wiadomo co.


*
 
momo78
Post : 19 wrz 2011 23:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1415
  • Dołączył: 05.11.2007


U mnie na 7 wszystko grało, więc raczej nie wina systemu.

_________________
I'm afraid.
I'm afraid, Dave.
Dave, my mind is going. I can feel it.
I can feel it. My mind is going. There is no question about it.
I can feel it. I can feel it. I can feel it.
I'm a... fraid.


*
 
Svean
Post : 21 wrz 2011 07:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Szczerze powiem że testuję sobie gierkę od 2 dni i... bardzo mi odpowiada.
Brakuje całego mnóstwa rzeczy, które mam nadzieje będą pojawiały się z czasem, ale gra się bardzo przyjemnie, a sama gra cieszy oko i pomimo wspomnianych braków ma jakiś aspekt taktyczny :)

Oczywiście - miałem parę zawieszek, ale kilka, porównywalnie do ja2 v1.13 (tam też się zdarzają).

Można się przyczepić, że nie ma jakiegoś kucania czy czołgania się, widzi się dookoła głowy itp, ale już nawet same bronie są zrobione tak że im cięższa i z większym zasięgiem tym bardziej ogranicza mobilność i spada nam odległość jaką możemy przebiec na puntach akcji, więc jest trochę kombinowania żeby zdążyć strzelić i się schować w ramach tury. Nie zauważyłem żeby można było rozwalić elementy środowiska np granatem, ale nie widziałem też żeby się dało przełazić czy przestrzelić przez ściany co zdarza się nie tak rzadko w grach 3D.

Generalnie dziwny jest nieco system przyznawania expa za bitwy (niby niskie levele maja mniej do zdobycia ale zdobywają go mniej nawet jeśli zadały więcej obrażeń i miały więcej fragów niż wysokolevelowe), choć generalnie podoba mi się że za bitwy z graczami ma się więcej expa niż za bitwy z kompem, ale nie dostaje się itemków. AI jest chwilowo bez wodotrysków ale też nie jest całkiem beznadziejne (wrogowie dostosowują dystans ataku do broni i chowają się za przeszkodami, chociaż nie współpracują).

Powiem tak - jako przedsmak (darmowy!!!) Jaggeda Online jest to na pewno coś co warto wypróbować!
Generalnie na serwerze dominują Ruskie, ale Polaków też jest paru, więc można też liczyć na pomoc (zwłaszcza na 1-szym levelu się przydaje w bitwach z anarchistami) wystarczy zagadać.

Zobaczymy jak będzie wyglądać JA Online ale przyznam że jestem mile zaskoczony Lost Sectorem :)
To wersja Alpha ale już jest coś...

_________________
Obrazek


*
 
Len
Post : 21 wrz 2011 09:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Jak dla mnie zapowiada się dobrze, ale jeszcze zbyt wiele brakuje, żeby w to grać. Widzę jednak, że warto przyglądać się temu projektowi :)


*
  WWW
Van
Post : 22 wrz 2011 10:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 159
  • Dołączył: 05.04.2011


Uruchomiłem pod Linuksem dzięki Wine i podoba mi się :) Muszę jednak jeszcze trochę potestować grę, a chwilowo nie mam czasu.


*
 
M'cin
Post : 22 wrz 2011 11:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


A ja tam się obawiam, że będzie to kolejny uzależniacz "wstaję o 3 rano bo mi flotę zezłomują, walić szkołę, rodzinę, rajdu się nie opuszcza". JA:O będzie "bardziej" PvE i zbliżone do gier singlowych i to to jak na razie najbardziej mnie jara wśród aktualnie tworzonych projektów.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron