Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2
Autor Wiadomość
Svean
Post : 08 gru 2009 11:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Ostatnio odkryłem mały trick związany z grą - mianowicie lokacje (miasta itp) można przesuwać po mapie.
Wszystko polega na kliknięciu wejścia do sektora w momencie kiedy jesteśmy w obrębie prostokąta symbolizującego lokację, ale nie w jego środku - po wejściu do sektora i wyjściu na mapę lokacja przesunie się tak, jakby jej środek był w naszym położeniu (czyli wcześniej na obrębie). Udało mi się w ten sposób np przesunąć Ciudad-de-Oro w obręb strefy bezpieczeństwa, Z Cali-Cantinos nie próbowałem ale pewnie tez się da (tylko gdzie się będzie polować na gangi maruderów? :P).

_________________
Obrazek


*
 
BazylPluszak
Post : 26 lip 2010 17:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 24
  • Dołączył: 26.07.2010


Trochę odgrzebie stary temat, może jak ktoś jeszcze w to gra to te informacje mu się przydadzą:

  1. Sposób na buraczek z indiańcami grając po stronie rebeliantów:
    - Każdy kto trzymał stronę Tani spotkał się z tą niemiłą niespodzianką, gdy mając 4 i więcej ludzi w ekipie próbuje się wejść do sektora w którym są indiańscy wojownicy (Cluded-de-Ordo lub obóz rebelii) to z reguły ci nieszczęśni Indianie stają się wrodzy co dość znacznie komplikowało zabawę. Aby tego uniknąć należy:
    -- albo zostawić w jakimś mieście nadmiar najemników i do danego sektora wejść max w 3 osoby
    -- albo przebrać wszystkich członków naszej ekipy w mundury Indian.
    - Jeden mundur indiański znajduje się w skrzyni w baraku w którym stoi Viktor z kumplem, pozostałe można zdobyć podczas przejmowania Cluded-de-Ordo. W pierwszej fazie bitwy o to miasto w prawdzie żaden indianiec nie padnie bo sił rządowych nie ma w okolicy ich obozu ale gdy wyczyścimy sektor z wrogów to po paru chwilach następuje kontratak, w tym spora grupa przeciwników pojawi się w punkcie startowym na tyłach indian, więc wystarczy stanąć w drzwiach baraku tak aby Viktor z kumplem głupio nie zginęli (tylko oni są istotni i muszą! przeżyć) reszta wojowników indiańskich rzuci się na wojsko i raczej dość szybko padnie bo mają tylko PM przeciwko karabinom więc na dość długim dystansie są bez szans. Jak wystarczająca ilość indian odda życie za rewolucję (pięciu wystarczy) można spokojnie wykończyć rządowych i cieszyć się kompletem indiańskich mundurów.
  2. Mundury:
    - Mając całą ekipę przebraną w mundury wrogiej frakcji można wejść do miasta zajętego przez przeciwników, załatwić tam swoje interesy i wyjść bez wszczynania bitwy.
    - Wykorzystując umundurowanie przeciwników można wejść do wrogiego miasta, nie niepokojonym przez nikogo rozstawić swoich ludzi w strategicznych punktach i dopiero wtedy rozpocząć bitwę.
    - Jednak nie zawsze to działa. W raz z rozwojem wojny stajemy się coraz bardziej znani dla wroga więc przebranie działa tylko na krótką chwilę.
    - Im wyższe stopnie na pagonach tym większa szansa, że przeciwnik nas nie rozpozna. Istotny jest też rodzaj munduru. W mundurach gwardii możemy być znacznie dłużej nierozpoznanym niż w zwykłych mundurkach wojaków.
    - Siły rządowe w Sargadzie i Artrigo są bardziej czujne niż w pozostałych miastach więc do tych lokacji lepiej ubierać mundury gwardii bo w innych z miejsca nas rozpoznają.
  3. Naprawa pojazdów:
    - W prawdzie żaden mechanik nam autka nie zreperuje ale pomóc może nam barman. Najpierw zabieramy cały sprzęt z bagażnika pojazdu, potem gadamy z barmanem i zostawiamy mu nasz wehikuł w depozycie. Teraz wystarczy zniszczyć samochód tylko uwaga auto wybucha więc lepiej aby nie było nikogo w pobliżu. Następnie wychodzimy z miasta i wracamy do niego, gadamy z barmanem i odbieramy nowiutkie autko całe i zdrowe.
    - Pojazd można wykorzystać jako ładunek wybuchowy dość dużej mocy. Gdy planujemy przejęcie miasta zostawiamy jak wcześniej samochód u barmana, czyścimy sektor z wrogów po czym spokojnie czekamy na kontratak przeciwników (z reguły będzie mieć miejsce). Jak wrogowie pojawią się w punktach startowych wystarczy zniszczyć pojazd a eksplozja zada wrogom znacznie większe straty niż najmocniejsza mina, a po bitwie można nowy samochód odebrać od barmana.
    -Jedynym pojazdem, który nie da się tak naprawić jest wóz pancerny (BRDM chyba) za "banieczkę" od Rick`a. Po prostu to monstrum jest prawie niezniszczalne. Mając ten pojazd nie potrzeba się przejmować ostrzałem nawet z granatników.
  4. Nowi sprzedawcy:
    - Po obronie Barona przed "Deltą" należy pogadać z nim i po zakończeniu całego tego zadania będziemy mieć dostęp do dwu nowych handlarzy:
    -- Pierwszym jest sam baron, można z nim handlować po zameldowaniu Tani o sukcesie misji
    -- Drugi sprzedawca jest w mieście Olvega w budynku na przeciwko baru z szyldem "Guns coś tam". Koleś w prawdzie jest od początku w tym sklepie ale wcześniej nie miał odpowiednich opcji dialogowych.
    - Po rozpoczęciu wojny (misja ataku lub obrony Cluded-de-Ordo) odpowiednio w obozie rebeliantów i w Artrigo będzie można zaopatrzyć się w dość ciekawy i niedrogi sprzęt. Oczywiście rebelianci nic nie kupią od rządowych i vice versa. No i oczywiście aby coś od nich kupić należy się zgodzić na propozycję wstąpienia w szeregi ich armii.
    - Po zdobyciu własnej bazy (misja Top secret) będzie możliwość zrekrutowania sprzedawcy do naszej bazy. Aby to zrobić należy cały czas kursować pomiędzy Cluded-de-Ordo i Cali-Cantinaos (najlepiej bez pojazdu) aż natrafimy na zdarzenie losowe bodajże "Convoy ambush" czy jakoś tak. Tam koniecznie musimy tak działać aby bandyci nie zabili sprzedawcy (Trader) i dobrze by było aby przeżył również przewodnik karawany (guide) ale to nie jest konieczne. Początkowo bandyci są neutralni więc można spokojnie ustawić najemników na pozycjach i dopiero wtedy zaatakować ale trzeba robić to sprawnie aby bandyci nie dobrali się do "naszego" handlarza. Po skończonej bitwie musimy pogadać ze sprzedawcą i zaproponować mu pracę w naszej bazie. Ten handlarz jest o tyle dobry, gdyż wszystkie bronie jakie posiada są dość tanie i na niektórych z nich można sporo zarobić. Po prostu kupujemy od niego broń i sprzedajemy w pobliskim mieście, w ten sposób można dość szybko furę kasy zdobyć bo nasz sprzedawca co 24h ma nowy sprzęt. Tylko nie na każdym rodzaju broni da się zarobić więc przed kupnem lepiej zapisać grę, kupić po egzemplarzu każdej i sprawdzić co w Campecino da nam zysk.
  5. "Muł" transportowy od początku gry:
    Na początku gry możemy zdobyć darmowego "najemnika" który będzie nosił za nami zdobyczny sprzęt. Należy od pewnego amerykańca w szpitalu w Campecino wziąć zadanie (Bonie i Clayd czy jakoś tak) na wyrwanie jego ukochanej z pod dozoru nadopiekuńczego tatusia. Gdy już Córeczka (Benica o ile pamiętam) będzie pod naszą opieką wcale nie musimy jej oddawać ukochanemu. Pannie dajemy jeden plecak na plecy drugi do rąk i będzie za nas taszczyć wszystkie łupy. Ta misja chyba nie ma limitu czasowego więc ta niewiasta może nam pomagać tak długo aż nie zdobędziemy ciężarówki od Niemca. Pannica do walki się nie nadaje ale lepiej nich ma jakiś pistolet w razie kłopotów, poza tym podczas walk może pilnować aby nikt nas nie zaskoczył od tyłu. Misję uwolnienia córeczki należy wykonać bez krwawo aby potem nie było kłopotów w Santa Maria i do tego żaden z ochroniarzy nie może nas zauważyć jak uciekamy z córeczką bossa, Jeżeli biegniemy do wyjścia i przechodnie na nas nie reagują znaczy, że jest wszystko w porządku, natomiast gdy na nasz widok zaczynają się kulić lub uciekać znaczy się że jakiś ochroniarz ojca nas zauważył i trzeba próbować jeszcze raz. Po udanym wyjściu z sektora można wracać do Santa Maria bez problemu ale lepiej ochroniarzom nie leźć na oczy.
  6. Znaleziska:
    Część pojemników ma nastarcie na sztywno ustawione co zawierają ale zawartość niektórych jest losowana w chwili ich otwarcia więc przed otwarciem pojemnika opłaca się w początkowych okresach gry kombinować z "czarami" save/load. Przykładowo w pierwszy mieście w którym się pojawimy (Puerto Veio) nad morzem pod schodami są 3 skrzynki w jednej jest zawsze morfina ale w dwu pozostałych można na starcie przy odrobinie cierpliwości zdobyć kamizelkę, plecak, pas , ładownicę czyli mamy w czym nosić od początku sprzęt.


*
 
aszek
Post : 27 lip 2010 08:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 260
  • Dołączył: 13.11.2009


Dobry i ładnie usystematyzowany tekst, widać że męczyłeś E6 - gratulację :D

Dodam, że sposób z wysadzeniem samochodu podczas kontrataku wroga jest dość czasochłonny ze względu na wyjmowanie wszystkiego co warte magazynowania. Dlatego osobiście wykorzystywałem do tego celu stos nieodbezpieczonych granatów rzuconych w strategicznym miejscu na stos + trotyl detonowany drogą radiową (ostatecznie może być odbezpieczony granat rzucony w chwili kontaktu). Z tym, że jeśli sektor ma kilka wejść to nigdy nie wiemy którym z nich wróg wejdzie, ale zauważyłem, że jeśli zaminujemy (np. najtaniej jest przygotować pułapkę z granatu, którą potem można rozbroić i sobie odsprzedać w sklepie) pozostałe wejścia a na tym jednym pozostawimy stertę granatów to wróg właśnie to wejście wybierze. Oczywiście nie muszę mówić że powitanie jest bardzo krótkie :P Zdetonowanie 10 szyszek, lub 2-3 LAWów (amunicja, bo sama wyrzutnia nie eksploduje) natychmiast wykańcza pół oddziału a reszta kwiczy czekając aż się otworzy ogień z ciężkiego RKMu (co dodatkowo potęguje szok).

_________________
Obrazek kogo by tu jeszcze sprać, no kogo... ? - Wojmił (brat księcia Mirmiła)


*
 
BazylPluszak
Post : 27 lip 2010 12:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 24
  • Dołączył: 26.07.2010


Czasami i tak nie ma wyjścia ponieważ jeżeli nie rozładujemy ciężarówki i nie zostawimy jej u barmana to trzeba będzie na nią baardzo uważać co niekiedy jest o wiele bardziej "upierdliwe" niż jej wcześniejsze rozładowanie...

Wracając do tematu ciąg dalszy poprzedniego mojego posta:

7) Pojazdy:

- Gazik - Można kupić od Con Artist w dowolnym mieście po wykonaniu zadania dla burmistrzów ze ściąganiem podatków. Musimy wybrać opcję zapłacenia podatków za handlarza wtedy ten po zakończeniu tego questa zaproponuje nam kupno samochodu. Zadanie dostępne w okolicach cgl4 i prawdopodobnie aby się pojawiło wcześniej należy zrobić quest obrony burmistrza przed bandytami (cgl2). Jedyną zaletą tego auta jest szybkość, natomiast ładowność i wytrzymałość raczej słabe.

- Ural - Dostaje się go od Niemca za szczęśliwe doprowadzenie konwoju z Puerto Viejo do Cali-Cantinos. Zadanie to rozpoczyna się u barmana w Puerto Viejo zaraz po wykonaniu zadania wątku głównego morderstwo/ochrona szefa policji w Puerto Viejo. Aby niemaszek dał nam auto musi on przeżyć, auto podczas zadania nie może ulec zniszczeni i nie można atakować patrolu granicznego (musimy ich przekupić). Ciężarówka ma największą ładowność w grze ale jest bardzo podatna na ataki.

- Willis - Można kupić od Rico w Cali-Cantinos w dowolnym momencie gry. Pojazd ma wady i zalety takie jak gazik różni się tylko wyglądem.

- Transporter Opancerzony (BRDM) - Można kupić od Rico w Cali-Cantinos w dowolnym momencie gry ale sprzedawca chce za niego 1000000 eldo więc trochę potrwa zanim zarobimy "banieczkę" ale naprawdę warto, ten pojazd ma ładowność niewiele mniejszą od ciężarówki a za to jest prawie niezniszczalny.

8) Amunicja:
Dość często zdarza się, że znajdujemy broń "wyprzedzającą swoją epokę" (a raczej cgl xD) i niema do niej amunicji bo sklepy na danym poziomie jej jeszcze nie oferują. Aby temu zaradzić można wykorzystać patent znany jeszcze z E5 czyli sprzedać pusty magazynek a potem kupić od sprzedawcy pełny.

9) Prestiż:
Jest to jeden z ukrytych parametrów. Jeżeli będziemy mieli go na niskim poziomie to lepsi najemnicy nie będą chcieli z nami współpracować, a ci gorsi za swoje usługi zażądają wyższych pensji. Poza tym prestiż wpływa na żądania finansowe najemników więc starajmy się go mieć na jak najwyższym poziomie. Być może prestiż ma również wpływ na dostępność niektórych zadań (czasami zleceniodawca rzuca tekstem "mam zadanie ale nie dla ciebie) ale pewien tego nie jestem.
- Tracimy prestiż gdy: Nasi najemnicy giną podczas bitew lub sami ich zabijamy w barach przed rekrutacją, oraz gdy quest którego się podjęliśmy kończy się porażką, należy również unikać zabijania Cywili.
- Zyskujemy prestiż z każdą wygraną przez nas bitwą w sytuacji gdy nie straciliśmy żadnego najemnika ale jest to proces dość powolny.
- Niektórzy najemnicy niezależnie od wysokości prestiżu i tak nie będą chcieli dla nas pracować, jest to związane z ich indywidualnymi preferencjami. Przykładowo Toker nie pracuje dla kobiet, Ali nielubi "białasów" a Hwak niemca.

10) Niektóre misje pomimo tego że zostały zakończone nadal znajdują się w dzienniku zadań bieżących. Nie należy się tym przejmować to taki mały buraczek, który jedynie zaśmieca dziennik i w niczym nie przeszkadza. Jeżeli w logach questu mamy informację o zakończeniu zadania, otrzymaniu nagrody itp. to znaczy że misja dobiegła do szczęśliwego końca.


Ostatnio zmieniony 27 lip 2010 12:52 przez BazylPluszak, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Stridingshadow
Post : 27 lip 2010 13:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


BazylPluszak pisze:
Aby temu zaradzić można wykorzystać patent znany jeszcze z E5 czyli sprzedać pusty magazynek a potem kupić od sprzedawcy pełny.

Czasem działa nawet z pustą paczką po amunicji.
Warto spróbować, bo w razie sukcesu wyjdzie nam to taniej ;)

BazylPluszak pisze:
Przykładowo Toker nie pracuje dla kobiet, Ali nie lubi "białasów" a Hawk Niemca.

Wypada wspomnieć, że wdanie się w walkę z którymkolwiek z nich (np. Hawk ze swoimi tekstami aż się prosi o kulkę) znacznie zmniejsza prestiż dowódcy.

_________________
Obrazek


*
 
BazylPluszak
Post : 27 lip 2010 14:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 24
  • Dołączył: 26.07.2010


Stridingshadow pisze:
Czasem działa nawet z pustą paczką po amunicji.
Warto spróbować, bo w razie sukcesu wyjdzie nam to taniej ;)


Cóż w ten sposób można odnawiać wszystko co ma zawartość: manierki, morfinę, farbki do kamuflażu, apteczki, penicylinę i chyba niema nic więcej tego typu.


*
 
Stridingshadow
Post : 27 lip 2010 17:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


BazylPluszak pisze:
Cóż w ten sposób można odnawiać wszystko co ma zawartość: manierki, morfinę, farbki do kamuflażu, apteczki, penicylinę i chyba niema nic więcej tego typu.

Zestawy do czyszczenia broni, pancerze?

_________________
Obrazek


*
 
BazylPluszak
Post : 28 lip 2010 16:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 24
  • Dołączył: 26.07.2010


Tak zestawy do czyszczenia też, a z pancerzami to trzeba by sprawdzić bo jakoś nie zwróciłem na to uwagi ... w pewnym momencie gry zdobywa się tyle pancerzy po bitwie, że jak ten co używamy się "zużyje" to wymienia się go na jakiś zdobyczny, natomiast na początku gry raczej niema problemu bo nim przeciwnicy dojdą na odległość skutecznego strzału są martwi ...
W E5 ten sposób odnawiał również "muszki" więc może ten "jednorazowy" granatnik również w 7,62 też da się zregenerować, jak ktoś ma save w odpowiednim miejscu to można sprawdzić bo pewien tego nie jestem.


Edit: Wykopałem jakieś stare save jeszcze z tamtego roku i sprawdziłem: zarówno Pancerze jak i "RPG 18 Mukha" da się w ten sposób odnawiać. Tylko jakoś nie widzę sensu aby to robić, bo jak już pisałem pancerz lepiej wymienić na zdobyczny, a "muszka" jakaś taka dziwna, niby granatnik p-panc a kiepsko sobie radzi z opancerzonymi wojakami i praktycznie używałem jej jedynie do podnoszenia adrenalinki wrogom, duży zasięg i spory promień rażenia robi swoje ale nie pamiętam abym kogoś zabił z tej broni.

Edit2: Co by nie było posta pod postem dopisze tu jeszcze parę drobiazgów które mi się przypomniały:

11) Rekrutacja najemników:
Rekrutacja tych najemników których byśmy chcieli pozyskać jest w 7,62 dość kłopotliwa ale przy odrobinie cierpliwości wykonalna. Najpierw trzeba wyczuć w jaki dzień w miastach jest wymiana najemników, aby to zrobić:
- Wchodzimy do miasta z barem i pytamy się barmana o namiary na zleceniodawców misji. Barman (o ile coś jest) rzuca tekstem w stylu: w mieście X koleś Y ma jakieś zlecenie.
- Teraz wychodzimy całkowicie z miasta, aby się upewnić czy na dobre wyszliśmy, na mapie świata wystarczy wcisnąć Esc jeżeli po naciśnięciu tego klawisza wrócimy na mapę miasta to oznacza że musimy jeszcze kawałek odejść, natomiast gdy wyświetlą się opcje oznacza to że jesteśmy poza miastem ... wyjście z miasta jest o tyle istotne, że w chwili gdyby się pojawili nowi najemnicy w barach a nasz oddział był w mieście gra by się po prostu, najzwyczajniej w świecie zawiesiłana dobre ( żaden wypad do windy zwykły paskudny zwis gry) i tylko "czary" Ctrl+Alt+Delete mogą pomóc.
- Teraz musimy poczekać i przed północą zapisać grę i znowu czekamy do min. 9:00. Z tego co zauważyłem między północą a właśnie dziewiątą rano gra dokonuje "losowań".
- Po dziewiątej wchodzimy do miasta i jego baru. Jeżeli w barze są zmiany na pozycji najemnika to właśnie oznacza, że jest ten "wiekopomny" dzionek, natomiast gdy nic się nie zmieniło (ten sam najemnik co wcześniej lub brak wojaków jak poprzednio) to jeszcze nic nie znaczy i tu właśnie pomaga nam barman ... pytamy się go o namiary na dostępne misje jeżeli poda nam tą co poprzednio to wychodzimy z miast, czekamy do następnej północy... save i tak aż do skutku, natomiast gdy barman poinformuje o innej misji to oznacza, że było po północy "losowanie" tylko akurat w tym barze wylosowało to co poprzednio więc "Load" aż w barze pojawi się interesujący nas najemnik.
- Każdy najemnik ma swój ulubiony bar, w którym najczęściej można go spotkać. Lista najemników w raz z ich barami jest na tym forum więc łatwo można ustalić przed jakim miastem mamy czekać aby z rekrutować pożądanego przez nas "merca"

12) Full contact:
Czasami się zdarza, że po wejściu do przykładowo pomieszczenia stajemy z przeciwnikiem oko w oko, w takiej sytuacji raczej nie zdążymy posłać mu seryjki z biodra i tu przydaje się uderzenie bronią. Aby to zrobić klikamy na wrogu PPM, wtedy przy celowniku pojawi się napis "strice" i atak takim celownikiem powoduje że nasz najemnik uderza bronią. Takie uderzenie jest bardzo szybkie i spokojnie zdążymy zrobić krok czy nawet dwa i uderzyć przeciwnika nim ten złoży się do strzału. Do walki bronią brana jest wartość przy umiejętności walki wręcz ale nawet z bardzo niskim tym współczynnikiem jesteśmy w stanie położyć wroga w 3-4 uderzeniach, no chyba że przeciwnik również nas atakuje wręcz, wtedy może być różnie. Szczególnie przydatne są tu bagnety nałożone na karabin, z tak wyposażonym najemnikiem żaden przeciwnik nie ma szans wygrać walki ale nawet zwykłym pistoletem można zatłuc wroga. Trochę dziwne ale instrukcja do gry wprowadza graczy w błąd bo według niej należy użyć shift`a co jest bzdurą.

13) Pauza:
Generalnie do pauzowania gry używa się spacji ale dość często może to powodować kłopoty. Przykładowo chcemy spałzować grę ale w tym samym momencie następuje auto pauza i zamiast zatrzymać grę zwalniamy włączoną automatycznie pauzę i mamy kłopoty. Aby tego uniknąć zamiast spacji wystarczy wcisnąć klawisz "v", klawisz ten tylko pałzuję i nic więcej, niby drobiazg a trochę nerwów oszczędzi, do zwalniania pauzy służy oprócz spacji klawisz "b". Poza tym po auto pauzie warto również wcisnąć "v" gdyż w przeciwnym razie zaraz po wydaniu rozkazów dla merca, który "spowodował" spałzowanie, gra ruszy z powrotem a nie zawsze tego chcemy.

14) Noktowizory
Atakowanie miast nocą gdy nasza ekipa używa noktowizorów jest trochę utrudnione ponieważ w miastach jest sporo źródeł światła. Są miejsca nieoświetlone w których noktowizor daje ogromną przewagę i są jasne gdzie przy włączonym noktowizorze nie zauważymy wroga nawet gdy ten stoi parę kroków obok. Dlatego aby się upewnić czy nasi najemnicy na pewno nie mają nikogo w zasięgu wzroku należy dość często włączać i wyłączać noktowizor. Przełącznik noktowizora jest na dolnym pasku tam gdzie są przełączniki latarki i lasera, więc nie ma potrzeby go ściągać z głowy.


Ostatnio zmieniony 28 lip 2010 16:10 przez BazylPluszak, łącznie zmieniany 5 razy

*
 
momo78
Post : 29 lip 2010 09:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1415
  • Dołączył: 05.11.2007
  • Skąd: Sromowce Wyżne - tak i jestem dumny


Cholera przez te wasze posty znowu chce grać w 7,62 xD
Nienawidzę was! :one:

Teraz nawet widzę nadzieję na przejście tej gry. Może nawet nie zatnę się na indiańcach :P

_________________
I'm afraid.
I'm afraid, Dave.
Dave, my mind is going. I can feel it.
I can feel it. My mind is going. There is no question about it.
I can feel it. I can feel it. I can feel it.
I'm a... fraid.


*
 
aszek
Post : 29 lip 2010 09:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 260
  • Dołączył: 13.11.2009


Zmiana najmitów jest co 7 dni, równo jak w zegarku (o północy), dzielimy modulo ilość dni w grze przez 7 i wiemy czy wiekopomny dzień nastał :D Od przypadku do przypadku może się zdarzyć że akurat siedzimy w jakimś mieście podczas tego procesu i tu uwaga: gra stara się unikać 'budzenia' i migracji najmitów na naszych oczach, więc miasto przekłada wymianę za na następne 24 godz - wyjątkiem jest sytuacja kiedy bar jest pusty to wówczas można zaobserwować najmitę wchodzącego do sektora i maszerującego do miejsca zbiórki. W początkowej fazie gry wszyscy najmici mają przypisany konkretny punkt zborny (jak w tabelce Sven'a), po pierwszym tygodniu rotacja jest losowa - dlatego można sobie zainstalować MercConsultanta, za jakieś drobniaki można sprowadzić wszystkich najmitów w jedno miejsce i wybierać :D

_________________
Obrazek kogo by tu jeszcze sprać, no kogo... ? - Wojmił (brat księcia Mirmiła)


*
 
BazylPluszak
Post : 29 lip 2010 16:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 24
  • Dołączył: 26.07.2010


aszek pisze:
Zmiana najmitów jest co 7 dni, równo jak w zegarku (o północy), dzielimy modulo ilość dni w grze przez 7 i wiemy czy wiekopomny dzień nastał ...


No nie bardzo jest to 7 dni... W obecnej mojej grze Sonar zrekrutowałem 37 dnia i był to dzień wymiany, który ustaliłem swoim sposobem, a gdyby było tak jak mówisz czyli co 7 dni to "dzień losowań" wypadł by 36 dnia(lub 35 w zależności od kiedy liczyć te 7 dni) a następny 43 (42) ... Różni ludzie podają różne dane na ten temat, raz ktoś pisze, że jest to co 3 dni, a ktoś inny że co 7 (właściwie to ludzie piszą tylko o tych dwu terminach). Ja osobiście nie mam pewności jak dokładnie z tymi dniami jest więc używam swojej metody, może odrobinę żmudnej ale pewnej.
Nie wydaje mi się aby w ułamku sekundy o północy następowały zmiany. Na pewno skrypty inicjujące "odpalane" są o północy ale realizacja ich trwa według mnie nawet kilka godzin... Napisałem o 9:00 bo mi zostały jeszcze zwyczaje z E5 gdzie właśnie ta godzina była "magiczna" i w 7,62 również staram się wchodzić do miast po tej godzinie więc nie wiem czy przed 9 wszystko się pozmieniało ale wiem na pewno że po 9:00 jest już "nowa rzeczywistość" ... Miałem kiedyś taką sytuację że w okolicach pierwszej w nocy wlazłem do Puerto Viejo oddałem questa i położyłem ekipę spać, w okolicy 3 w nocy gra się zawiesiła, 3-4 restarty i za każdym razem miałem "zwis" o tej samej porze, więc wyszedłem m z miasta i tam bez kłopotu przeczekałem do rana, po powrocie okazało się że w barze jest nowy najemnik, którego na pewno wcześniej tam nie było (podobnych sytuacji miałem kilka) i właśnie dlatego uważam, że skrypty nie działają natychmiast po północy tylko potrzebują czasu na dokonanie zmian w całym świecie gry.
Na pewno nie ma losowej rotacji najemników między miastami, wszystko jest tak jak w tabelce Sven'a. Chcę Sonar idę do Olvegi, chcę Mashę idę do Campecino, chcę Snajpera idę do Cluded-de-Oro itd. Nawet jak jest jakieś prawdopodobieństwo, że najemnik pojawi się w innym mieście to jest ono minimalne. Ja kiedyś na swoje potrzeby zrobiłem podobną rozpiskę jak Sven (tylko trochę mniej szczegółową) i mam identyczne miasta jak on, a przecież gdyby była rotacja to powinniśmy mieć jakieś różnice.


*
 
aszek
Post : 29 lip 2010 18:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 260
  • Dołączył: 13.11.2009


Już wyjaśniam.

Dlaczego akurat zmiana ma miejsce co 7 dni ? Skrypt tak robi (źródła questów: rpc.a). Popatrzmy, w inicie (wykonuje się na początku gry) są zdefiniowane 2 zdarzenia które determinują co się będzie działo:

Kod:
on event TIMER2+24*7 callm RPC.PlaceRPCs(No)   
on event TIMER2+24 callm RPC.PlaceRPCs(No)

tutaj 'event' to zdarzenie, gra będzie go przetwarzać w interwale czasowym
zmienna 'TIMER2' to zegar godzinowy ('TIMER1' to zegar minutowy)
'calmm' to wywołanie procedury 'PlaceRPCs' (relokacji RPC) z parametrem logicznym (czy dzieje się to po raz pierwszy)

A dzieje się to co 7 dni, zapasowo także codziennie - zobaczmy dlaczego:

procedura 'PlaceRPCs', obejrzyjmy:

Kod:
  phrase PlaceRPCs (FirstTime)

na początek wszyscy nierekrutowani są wybierani z listy najmitów do zmiennej 'TmpRef' - pomijani są tylko już zabici i w ekipie gracza

Kod:
    for (i=1, i<=AllSubjects SIZE, i++)
      TmpRef = AllSubjects Get(i)

      if (TmpRef.Live==Yes and has TmpRef IsRPC and not has TmpRef WaitingForPlayer and callm Player.HasInTeam(TmpRef)==No)
        this.TmpList add next TmpRef
      end if
    end for

wszyscy oni mają resetowany sektor gdzie się akurat znajdują (gra zaraz przydzieli nowy)

Kod:
    for (i=1, i<=this.TmpList SIZE, i++)
      TmpRef = this.TmpList Get(i)

      if (TmpRef.Loaded==No)
        TmpRef.MySector = NULL
      end if
    end for

wszyscy poza wybraną piątką najmitów (losowo z listy) znikają z pola widzenia (są w sektorze 'nic') a wybrana piątka ma przydzielany nowy sektor i rozpoczyna się migracja. ale uwaga: jeśli gracz siedzi akurat w sektorze danego najmity, to na jego miejsce losowana jest inna ofiara.

Kod:
    local Count = 5
    while (Count>0 and this.TmpList SIZE>0)
      i = call RND(1, this.TmpList SIZE)

      TmpRef = this.TmpList Get(i)

      if (TmpRef.UsualSector.Loaded==No)
        if (FirstTime==No OR TmpRef.UsualSector==Player.MySector)
        TmpRef.SetSector(TmpRef.UsualSector, TmpRef.UsualLocation)
        Count--
      end if
      end if
      this.ClearTmpListBySector(TmpRef.UsualSector)
    end while
  end phrase


Zobaczmy jak wygląda zmiana sektorów ('subject.a'):

Procedura 'SetSector' ma dwa argumenty, 'nazwa sektora' i 'nazwa lokacji w sektorze' (bar/ratusz/itp.) gdzie RPC ma się udać. Wytnę trochę bo jest długa:

Kod:
phrase SetSector(Ref NewSector, String Location)

Skrypt od razu sprawdza czy gracz przypadkiem tu nie siedzi, bo może być wrogiem.
Jeśli gracz akurat siedzi w sektorze (ma wczytany sektor) i międzyczasie gracz stał się wrogiem to najmita dostaje rozkaz opuszczenia sektora i za 10 min procedura jest wywoływana ponownie (w celu przyznania nowego sektora - o ile gracz sobie poszedł).
jeśli gracz nie jest wrogiem to najmita spokojnie maszeruje do swojego miejsca

Kod:
    if (this.Loaded==Yes)
      if (NewSector!=this.MySector)
        throw str(this.ININame) + " destination changed"
        on event (TIMER1+10 OR "Character "+str(this.ININame)+" left sector") callm this.SetSector(NewSector, Location)
           delete when (str(this.ININame)+" exit command deleted")
        this.ExitFromSector()
      else
        if (call DestinationPlace(this.ININame)!=Location)
          call SetToPlace(this.ININame, Location)
          this.LocationInSector = Location
    else


Jeśli gracz akurat nie siedzi w sektorze to najmita mu przyjazny/nautralny tutaj maszeruje na swoje miejsce, lub
jeśli gracz jest wrogiem to najmita dostaje rozkaz wyniesienia się do wrogiego graczowi sektora

Kod:
      if (this.MonsterType==mtGlobal AND NewSector!=NULL AND NewSector.Owner!=NULL AND callm NewSector.Owner.IsEnemyToNPC(this)==Yes)
        throw str(this.ININame) + " destination changed"
        if (HAS this VitalForSide)
          this.VitalForSide.TemporaryMoveActor(this, NewSector, Location, Yes)
        else
          this.Side.TemporaryMoveActor(this, NewSector, Location, Yes)
        end if
        exit
      end if

Najciekawsze rzeczy dzieją się wówczas kiedy ostatnim razem najmita poszedł 'donikąd' i właśnie z stamtąd wraca, gra wylicza mu czas podróży między jego 'domowym' a wylosowanym sektorem - i tu może się zdarzyć poślizg czasowy z którym się spotkałeś - przyjdzie jak dojdzie:

Kod:
      if (NewSector==NULL)
          this.MySector = NULL
          this.LocationInSector = Location
      else
       on event TIMER2+call GetTravelTime(this.MySector.Name, NewSector.Name, spFast) callm this.SetSector(NewSector, Location)

end phrase



Czy najmita zawsze będzie w swoim sektorze ? Zobaczmy jak chodzi Snajper ('011SergeyChernyshevSniper.a'):

Kiedy gra uzna że pora na zmiany, to gdzie Snajper idzie ? Jego ulubionym miejscem jest:

Kod:
  Ref Attribute UsualSector = ref SudadDeOro
  String Attribute UsualLocation = "bar"

zwykle bar w SudadDeOro. Ale (chyba już o tym było) niektórzy najmici są stronniczy, np. pracują tylko z graczem który pracuje dla rządu lub Tani. Załóżmy teraz że trwa wojna a podczas losowania jego macierzysty sektor jest zajęty przez wroga - wówczas najmita się wynosi (komentowałem skrypt) do swoich przyjaciół. Więc, nie każdy najmita będzie na swoim miejscu.

Niektórych z nich nie będzie przez całą grę w ogóle, bo statystycznie gra może ich w ogóle nie wylosować, zaczynają w nicości:

Kod:
  initial
    SergeyChernyshev.SetSector(NULL, "random")
  end initial

i gra może ich dopiero wylosuje.

A jak już wiemy, za każdym razem kiedy najmita wraca z nicości to zanim dojdzie do celu upłynie wyliczony czas podróży między jego ulubionym sektorem a docelowym - stąd poślizgi, u Ciebie doszedł o 3 w nocy.

_________________
Obrazek kogo by tu jeszcze sprać, no kogo... ? - Wojmił (brat księcia Mirmiła)


*
 
skwara
Post : 11 maja 2012 19:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 9
  • Dołączył: 11.04.2012


Stridingshadow pisze:
A mi się wydaje, że nieważne z czego strzelasz um. "shooting" ma znaczenie.
Jednak jeśli strzelasz z AK mierząc z wolnej ręki bez optyki to tylko "shooting" ma znaczenie.


To się zgadza.
Do tego na:
- z biodra ma wpływ tylko snapshot
- szybki strzał wpływa shooting i snapshot
- strzelanie z optyką shooting i sniping
- strzelanie z granatników heavy weapons (nie odzwierciedlają tego wykresy przy broni

i na koniec najlepsze nie zauważyłem różnicy w strzelaniu duża serią z 6P41 pomiędzy najemnikiem z heavy weapons 99 a 0


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2


cron