Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Zhenia
Post : 26 lis 2009 22:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Mack the Knife pisze:
A na jakiej podstawie szacujesz odległości?

Przecież wiadomo jaka odległość dzieli strzelca od wroga (dolny prawy róg ekranu - czerwony kwadrat z liczbą)...


*
 
Svean
Post : 27 lis 2009 12:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Bandyci generalnie chyba prze większość gry (całą?) są beznadziejni i najwyżej zupełnie na początku mogą stanowić jakiekolwiek zagrożenie - później to jest element na którym można poćwiczyć celność itp :diabel2:

A jeśli chodzi o strzelanie w jakiś trudniejszych warunkach niż walka z bandziorami - strzał ze snajperki z ręcznym przeładowaniem z lunetą zajmuje zwykle koło 5 sek. (co jest zresztą zgodne z opisami akcji snajperów US w Iraq które gdzieś kiedyś czytałem) - strzał półautomatyczny np z SIG552 w trybie snapa (z aimpointem dla celności) zajmuje troszkę więcej niż 0,5 sek, z przygotowaniem strzału kiedy eksploruje się wrogie fragmenty np miasta wciąż zwykle poniżej 1 sek. Szczerze powiem że wtedy nie silę się nawet na headshoty - jak raz oberwie w klatę to nawet nie zdąży zareagować zanim oberwie ponownie (ba - dzięki szokowi mogę w międzyczasie postrzelić 2 innych gości) - i nie muszę do tego nawet strzelać serią (co zresztą jest zgodne z taktyką Szwajcarów którzy preferują celny ogień półautomatyczny a automatyczny tylko w szczególnych sytuacjach).

Do tego snajperka ma jeszcze jeden minus - celując praktycznie tracimy kontrole z tym co się dzieje po bokach, a przy dużym czasie strzału jest szansa że ktoś podbiegnie z boku i wprawi nas w zaskoczenie (szok) jakimś nawet niecelnym strzałem. Strzelanie bez optyki nie ma tego ograniczenia.

Jest jeszcze jeden minus długiego celowania - jeśli obiekt jest stosunkowo blisko i biegnie prostopadle do kierunku celowania to nawet ze snajperki przy najlepszej optyce jest naprawdę ciężko trafić, o ile w ogóle w międzyczasie cel nie zniknie z pola widzenia (za budynkiem itp).

Ale jest ciekawy sposób na wstępne przycelowanie z optyką - jeśli wiemy skąd nadejdzie (lub gdzie jest wróg którego nie widzimy) możemy kazać najemnikowi strzelać w to miejsce z optyką i zanim wystrzeli przerwać strzał ("cancel" po prawej). Najemnik będzie miał rzeczone miejsce pod obserwacja z optyki - a jeśli cel się pojawi na chwilę (inteligentna pauza) można oddać mierzony strzał niemal natychmiast. Sprawdza się zwłaszcza w nocy gdy w przy rozbłysku strzału możemy na moment zobaczyć strzelającego wroga.

A tak swoją drogą - AI jest ciekawie zrobione. Przy moim ataku na Cali w nocy jednym z najemników wlazłem na wieżę i zestrzeliłem stamtąd jednego z wrogów, po czym wieżę opuściłem. Po czym okazało się że AI zaczęło ostrzeliwać właśnie tą wieżę na ślepo - choć mojego najemnika już tam nie było (ale mógłby być). Wieża była kompletnie nieoświetlona więc wcześniej musieli widzieć rozbłysk strzału (ale strzelając do wieży ujawniło mi się 2 wrogów - właśnie rozbłyskami ;))

_________________
Obrazek


*
 
Zhenia
Post : 27 lis 2009 14:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Svean pisze:
Ale jest ciekawy sposób na wstępne przycelowanie z optyką - jeśli wiemy skąd nadejdzie (lub gdzie jest wróg którego nie widzimy) możemy kazać najemnikowi strzelać w to miejsce z optyką i zanim wystrzeli przerwać strzał ("cancel" po prawej).

Można też trochę prościej - nacisnąć odpowiedni przycisk (domyślnie \ ) - wtedy najemnik celuje w wybrane miejsce bez oddawania strzału (co sprawia że strzał w pobliżu tego miejsca kosztuje o wiele mniej czasu.


*
 
Svean
Post : 27 lis 2009 15:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


@Zhenia
Ha - dzięki za info :-) Jak mnie pewne rzeczy na początku ze sterowaniem bolały to poprzestawiałem ale nie chciało mi się sprawdzać jak w praktyce działają pozostałe - teraz bym wiedział ;)

_________________
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 27 lis 2009 16:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Svean pisze:
Jak mnie pewne rzeczy na początku ze sterowaniem bolały to poprzestawiałem ale nie chciało mi się sprawdzać jak w praktyce działają pozostałe - teraz bym wiedział ;)

Widzisz, żeby nakazać celowanie w dany punkt należy kliknąć ikonkę w kształcie celownika.
Aby włączyć tryb trzymania broni w gotowości do strzału, należy kliknąć ikonkę z gnatem, która jest obok.
Osobiście nie używam hotkeys'ów (poza 'I', 'Alt' i 'Shift'), wszystko czego potrzebuję jest onscreen, a na klikanie ikonek mam czas bo jest pauza :)
Fakt faktem, po wielu godzinach gry udało się wreszcie okiełznać kamerę :D

_________________
Obrazek


*
 
aszek
Post : 27 lis 2009 16:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 260
  • Dołączył: 13.11.2009


Widzę, że ostro gracie w E6, więc gra została już rozpracowana na tyle, że chyba można się pokusić o jakieś porównanie E6 na tle JA2 - w końcu jak by nie było Apeiron próbował dorównać niezapomnianym klimatom. Ja tam JA (1, 2, 2.5, wildfire, urban chaos, dedriana lives) męczyłem od wieków (2kę, 2.5 i widlfire'a po parę razy) - dopuki nie wydali E5, a po E6 wogóle nie mam już ochoty wracać do JA ;p

Mnie się w E6 najbardziej podoba arsenał (w 3D) - jak by nie było to duży skok jakościowy i fakt że każda zabawka da się wykorzystać taktycznie. Mechanika walki również jest ciekawie zrobiona i z SIP przeszłem do porządku dziennego - nie wyobrażam sobie już grania w turówki.

@Len, wspominałeś coś o recenzji E6 ( http://forum.jagged-alliance.pl/ogolnie-grze-t289-165.html ) - kiedy można się takowej spodziewać (o ile można wiedzieć) ?

_________________
Obrazek kogo by tu jeszcze sprać, no kogo... ? - Wojmił (brat księcia Mirmiła)


*
 
Mack the Knife
Post : 27 lis 2009 18:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 89
  • Dołączył: 08.03.2009
  • Skąd: Pruszków


ogólnie, jak ktoś ma problemy z kamerą, proponuję rozwiązanie, które ja wykorzystuję. Kamera w prawo / lewo / przód / tył przypisać do klasycznego wsad'a a q i e to góra (wyżej) i dól (niżej) - bardzo wygodny, intuicyjny układ, a obsługa lewą ręką to betka dla każdego, kto kiedykolwiek grał w strzelanki. Do tego shift to przyśpieszenie kamery, ctrl jak w JA użyj/podnieś, alt do turlania się i kroku w bok, więcej klawiszy chyba nie trzeba, w końcu masz pauze i można korzystać z graficznego menu. Z fajnych klawiszy, to jest jeden, który pozwala wyrzucić trzymaną w rękach rzecz - oszczędza czas, kiedy wystrzelimy ostatni magazynek lepiej wyrzucić karabin i zdjąć z ramienia/podnieść z ziemi inny niż tracić 0.9s na zakładanie go na plecy. Ja go przypisałem pod f, a było normalnie chyba gdzieś pod wsadem. Szkoda, że nie można tak zrobić z magazynkiem, ale chyba schowanie pustego w ładownice, z ktorej wyjeliśmy pełny jest darmowe.

Jest jedna rzecz, ktora mnie irytuje. Czasem, kiedy wykorzystujemy lupę (widok w tym malym okienku) widać, że najemnik doskonale widzi przeciwnika, ale pokazuje się informacja, że linia strzalu zablokowana.

_________________
Obrazek


*
  WWW
Svean
Post : 30 lis 2009 08:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Ja specjalnie problemów z kamerą nie mam - chyba seria Total War przyzwyczaiła mnie do podobnego sterowania (mysz jako "strzałki" + środkowy klawisz do obrotów i kółko do zooma) tylko rzeczywiście trzeba do "shift" przypisać przyspieszenie kamery.

Natomiast jeśli chodzi o okienko widoku w co się celuje - mam wrażenie że żeby je wywołać należy jednak widzieć jakiś cel (a "aim at point" pod klawiszem "\" działa nawet jak się nikogo nie widzi). Co więcej podniesienie broni do oka (ikonka broni ze strzałką na interface) nie jest równoznaczne z wycelowaniem broni (zwłaszcza z optyką) a jedynie likwiduje dodatkowy czas potrzebny na jej uniesienie do strzałów mierzonych (tzn wszystkich poza tym "z biodra"). No i postać porusza się wtedy "carefully" z bronią przy oku (a strzał "snap" jest rzeczywiście bardzo szybki - idealne do zwiedzania zaułków jak ma się cobre lub aimpointa, bo strzał z jakiegoś "krótkiego karabinku" jest praktycznie równie szybki jak z pistoletu).

Natomiast okienko celowania trochę mnie drażni - z jednej strony zdarza się że widać w nim obiekty które potem są "blocked" gdy przychodzi do strzelania (chyba kwestia faktu, że broń jest nieco po prawej stronie, czasem pomaga podniesienie broni przed przystąpieniem do celowania) z drugiej strony celowanie nie uwzględnia roślinności "miękkiej". Ja zwykle w terenie niezabudowanym poruszam się po krzorach itp po czym widok w okienku celowania cały wypełniony jest liśćmi, gałęziami, trawami itp tak że nie widać nic i nikogo, ale celować do wroga mogę i widok wcale nie jest "blocked". A ja wcale nie dam głowy czy 3 mln traw po drodze nie zmieniłyby w realu toru lotu pocisku na tyle żeby w tego wroga nie trafić... (choć w przypadku trawy na rykoszet nie liczę ;-)).

_________________
Obrazek


*
 
Zhenia
Post : 30 lis 2009 15:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Mam taką dziwną sprawę. Chyba w samej grze mi się coś schrzaniło i nie niszczy mi się pancerz ani płytki ceramiczne. Owszem, jak oberwę granatem, to widzę, że kamizelka ma zużycie np. 15%. Jednak po zakończeniu walki zużycie wynosi już 0%. Spotkał się ktoś z podobnym problemem?


*
 
Len
Post : 30 lis 2009 15:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


A ja już w ogóle nie gram, wkur*wiła mnie ta misja VIP i nie wiem co mam z nią zrobić :/


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 30 lis 2009 15:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Zhenia pisze:
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Mi się czasem regeneruje pancerz. Czasem bo nie zawsze (:

_________________
Obrazek


*
 
Mack the Knife
Post : 01 gru 2009 17:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 89
  • Dołączył: 08.03.2009
  • Skąd: Pruszków


Svean pisze:
A ja wcale nie dam głowy czy 3 mln traw po drodze nie zmieniłyby w realu toru lotu pocisku na tyle żeby w tego wroga nie trafić... (choć w przypadku trawy na rykoszet nie liczę ;-)).


i dobrze, że nie dałeś, bo byś mógł ją stracić. M16 w Namie był często krytykowany za lekki nabój, którego trajektorię mogą zmienić nawet drobne gałązki. Mnie np. irytuje to, że często dokładnie widzę przeciwnika, mimo, ze jest za gęstym krzakiem, owszem można w takiej sytuacji dostrzec ruch i wiedzieć gdzie jest przeciwnik, ale możliwość dokładnego wycelowania mu w głowę to imo przeginka. Mogliby wprowadzić stan pośredni między znakiem zapytania a widocznym celem, w którego np. możnaby strzelać, ale nie można wybierać punktu celowania.

A skoro poruszyliście temat pancerzy, to rzeczywiście, dziwi mnie na przykład, że płyty ceramiczne mojej głównej postaci przyjęły już w siebie całkiem sporo ołowiu, a nadal nie są uszkodzone. A rozgryźliście, o co chodzi z własnościami pancerzy, a konretnie z tą wartością w środkowej tabelce (np. 0,22). Z tego co rozumiem, ogranicza on chyba penetrację pocisku, ale jaka jest dokładna mechanika.

znalazłem. np. ostatnio kamizelkę SWAT, i ciężko mi jest stwierdzić, czy zamienić ją na kamizelkę która z płytą będzie miała podobną wagę, czy też zostać przy niej...

_________________
Obrazek


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 01 gru 2009 18:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Mack the Knife pisze:
Mnie np. irytuje to, że często dokładnie widzę przeciwnika, mimo, ze jest za gęstym krzakiem, owszem można w takiej sytuacji dostrzec ruch i wiedzieć gdzie jest przeciwnik, ale możliwość dokładnego wycelowania mu w głowę to imo przeginka. Mogliby wprowadzić stan pośredni między znakiem zapytania a widocznym celem, w którego np. możnaby strzelać, ale nie można wybierać punktu celowania.

A mnie nie, szanse trafienia zależą od tego co jest zasłonięte, a co nie.
Dzięki temu tak samo łatwo trafić w głowę przeciwnika zasłoniętego głazem po szyję, jak w głowę przeciwnika odsłoniętego.
Gdybyś nie mógł strzelać w określone części ciała dochodziłoby do absurdów typu "postać celuje tylko w to czego nie widać" (i w efekcie nie jest w stanie w nic trafić).
Jeżeli wiesz że w krzakach jest przeciwnik (widzisz kawałek jego ciała, płomień wylotowy z jego broni), to możesz postulować w jakiej jest pozycji, i co gdzie ma, zatem nawet nie widząc głowy możesz w nią celować (wtedy wszystko zależy od umiejętności Twojej postaci).

_________________
Obrazek


*
 
Zhenia
Post : 02 gru 2009 01:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Mack the Knife pisze:
A rozgryźliście, o co chodzi z własnościami pancerzy, a konretnie z tą wartością w środkowej tabelce (np. 0,22).

Gdzieś na rosyjskim forum czytałem, że im mniejsza wartość, tym lepiej. W praktyce mi też tak wychodzi.


*
 
M'cin
Post : 09 wrz 2010 12:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Wrażenia? Cóż...

A początek wypada pochwalić klimatyczną muzykę, grafikę i optymalizację - wszystko lepiej & sprawniej niż w E5.
Walki są bardzo fajne, szczególnie ze względu na duży realizm i ilość rozkazów, choć są bugi. brakuje możliwości kontekstowego wrzucania granatów przez drzwi/okna albo wystawienia ręki zza węgła i strzelenia/rzucenia bez wychodzenia całym typkiem. Przeszkody terenowe potrafią bardziej zaszkodzić kryjącemu się, bo wychylić się nie da. AI ma swoje głupotki, czasem podbiega pod lufę... a czasem działa genialnie. Raz na przykład został w budynku jeden typo, pomyślałem, ze spanikował i ucieka. Wchodzę po schodach, a on mi w tył głowy z shotguna... można powiedzieć, że dla takich momentów gra się w e6 :)
Ilość sprzętu i zróżnicowanie bardzo okej. Realizm: adrenalina, sposób odnoszenia ran i efekty typu osłabienie słuchu - wszystko bardzo fajnie.

Do szału doprowadza mnie za to, że zrobili z tego niby-RPG. Nigdy tego gatunku nie lubiłem, moim zdaniem wybieranie najkorzystniejszej dla danego questa opcji dialogowej nijak się ma do prawdziwego role-playing. Tutaj jeszcze to wszystko doprowadzono do granic absurdu, gadaj ze wszystkimi o wszystkim i po kilku godzinach załapiesz, o co kaman. Przykładowo, teraz chyba znowu rzucę grę przez durnego questa z ratowaniem oficera - spróbowałem chyba wszystkich opcji dialogowych i nie znalazłem innej opcji ratunku niż wystrzelanie wszystkich :( Poza tym prowadzi to do sytuacji, gdzie przez kilka pierwszych godzin gry w strategii taktycznej operujesz jednym wojem. Wolałbym mieć wzorem JA2 jasno określony cel i misje w ramach dodatku.


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010 12:04 przez M'cin, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna