Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
marcinl0
Post : 22 maja 2025 16:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 206
  • Dołączył: 03.03.2012


Ten temat był już poruszany ale jak wygląda stan na dzisiaj szczególnie w nowej v gog-4 - czy jest szansa prostego dodania najemników z JA1 np. płk Kelly mjr Spike i ewent innych z JA1 do JA2 najlepiej do wersji oryginalnej JA2 - bez JA2 1.13 dodatkowych modów.


*
 
Starchris
Post : 23 maja 2025 23:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2085
  • Dołączył: 25.06.2010


Żeby wdrożyć najemników z JA1 do klasycznej wersji JA2, to trzeba napisać kod źródłowy od nowa, tak jak to zrobiono w 1.13, dlatego nie ma takiej możliwości, żeby to wykonać. Jedyna możliwość to zamiana jednych na drugich, ale to też pracy od groma.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 24 maja 2025 07:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 206
  • Dołączył: 03.03.2012


Zatem czy jedyna dostępna możliwość zamiany w JA2 gog v4 jest możliwa do zastosowania - np. zamiana irytującej Buns albo lepiej mało przydatnego z MERC Gumpy aby najłatwiej zamienić - na płk Kelly aby był w JA2 oczywiście z oryginalnymi parametrami sniper heavy głosem (Kelly z głosem Gumpy to byłaby parodia) - czy coś takiego prostego stworzono do JA2 - może v4 gog coś ułatwi (w Wildfire jest RPC MiniMod).


*
 
Starchris
Post : 24 maja 2025 22:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2085
  • Dołączył: 25.06.2010


Nie stworzono nic takiego, musiałby ktoś to ręcznie samemu coś takiego zrobić, ale to jest taki ogrom pracy, ustawień, programów, niekompatybilności z grą sprzed ponad 20 lat, dlatego nic takiego nie powstało i na pewno nie powstanie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 25 maja 2025 08:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 206
  • Dołączył: 03.03.2012


Wszystko rozumiem, a czy wykorzystanie już stworzonego kodu z zamiany Biffa na Wolfa z RPC MiniMod Wildfire byłoby możliwe w JA2 gog v4 - do zamiany przynajmniej Biffa na Kelly ew. Wolfa z parametrami Kelly jako już częściowo "gotowa" zamiana - może to ułatwiłoby.
"Modyfikacja ta, zamienia najemnika Biffa na Wolfa. Dodatkowo wprowadza jedną znaną nam postać z JA 2 UB, to jest Texa Colburna oraz całkowice nowy charakter w postaci niejakiego Juri Pushkina. Tych dwóch ostatnich można znaleźć w sektorze A9 oraz G9."


*
 
Starchris
Post : 25 maja 2025 13:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2085
  • Dołączył: 25.06.2010


To może inaczej, w największym skrócie, zacznijmy od początku na przykładzie Col. Leo Kelly za Gumpiego.

I. NUMERY NAJEMNIKÓW

Ja rekomenduje program Notepad++ https://www.dobreprogramy.pl/notepad,pr ... 5553828481

1.) Dla JA2 numery najemników są tutaj w punkcie VI: https://jagged-alliance.pl/artykul375/p ... nowy-glos/
Tim "Gumpy" Hillman ma numer 045

2.) Ściągasz 1.13 BETA https://jagged-alliance.pl/plik589/
Numery najemników są w pliku "Data-1.13 \ TableData \ MercProfiles.xml"
Kelly ma numer 237



II. GŁOSY NAJEMNIKÓW

1.) Głosy najemników z JA1 są w folderze "Data-1.13 \ Speech"

a.) Skoro Kelly ma numer 237, to wszystkie pliki dźwiękowe z numerem 237 oraz pliki z rozszerzeniem ".GAP", kopiujesz i wklejasz do swojego JA2 do folderu "Data \ Speech"

b.) No i wszystkie numery zamieniasz na numer Gumpiego czyli 45, z tym że liczby do 100 dajesz jako 001, 015, 047, 098, a potem już normalnie np. 110, 125.

c.) Jeśli będziesz chciał więcej najemników zamienić, to ja używałem programu RENAMER, kilka kliknięć i wszystko od razu gotowe, https://www.dobreprogramy.pl/renamer,pr ... 7307101313




III. TEKSTY NAJEMNIKÓW

1.) Teksty najemników z JA1 są w folderze "Data-1.13 \ MercEdt"

a.) Kelly ma numer 237 i kopiujesz go i wklejasz do swojego JA2, do folderu "Data \ MercEdt"

b.) Zamieniasz numer 237 na 045.




IV. TWARZE NAJEMNIKÓW

1.) Twarze najemników z JA1 są w folderze:

"Data-1.13 \ faces"
"Data-1.13 \ faces \ 33Face"
"Data-1.13 \ faces \ 65Face"
"Data-1.13 \ faces \ BigFaces"


a.) Kopiujesz wszystkie numery 237 z poszczególnych folderów i wklejasz je do odpowiadających je folderów w Twoim JA2.

"Data \ faces"
"Data \ faces \ 33Face"
"Data \ faces \ 65Face"
"Data \ faces \ BigFaces"


b.) Zamieniasz wszystkie numery na 45, z tym że w twarzach nie dodajesz "0" na początku, tylko normalnie od razu "45" wszędzie.



Jeśli uda Ci się te najprostsze czynności wykonać, to daj znać, to wtedy trzeba będzie zrobić kolejne bardziej zaawansowane kroki zrobić, czyli przede wszystkim, konfiguracja umiejętności i statystyk najemnika plus koordynaty animacji twarzy. Jeśli dojdziesz do wprawy, to jeden najemnik nie powinien trwać dłużej niż 20 minut.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 25 maja 2025 18:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 206
  • Dołączył: 03.03.2012


Thx, jak rozumiem wymaga to koniecznie wersji 1.13 - a nie samego oryginalnego JA2 o co pierwotnie mi chodziło - ale czym w takim razie będzie się różnił rezultat od gotowego działającego moda tylko do v. 1.13 JA1 Mercenaries v3
https://jagged-alliance.pl/plik490/


Ostatnio zmieniony 25 maja 2025 18:57 przez marcinl0, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
marcinl0
Post : 25 maja 2025 18:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 206
  • Dołączył: 03.03.2012




*
 
Starchris
Post : 25 maja 2025 19:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2085
  • Dołączył: 25.06.2010


marcinl0 pisze:
... jak rozumiem wymaga to koniecznie wersji 1.13 - a nie samego oryginalnego JA2 o co pierwotnie mi chodziło
https://jagged-alliance.pl/plik490/


Ale 1.13 potrzebujesz tylko do tego, aby wziąć stamtąd pliki najemników z JA1 i przekopiować je do JA2. Przecież JA2 musi mieć je u siebie, żeby je czytać w grze.

marcinl0 pisze:
I dlaczego jakoś do Wildfire udało się "bez przekombinowania" stworzyć prosty RPC MiniMod zamienia najemnika Biffa na Wolfa

Zrobili to tak samo, jak to właśnie w poprzednim poście opisałem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie