Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Assur-ad-mu
Post : 18 gru 2010 11:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 294
  • Dołączył: 30.06.2010


Witam
Chciałbym zapytać co się dzieje z SVN-em bo już ponad pół roku nie ma nowej wersji 1.13. Nie mają zamiaru wydać nowej wersji czy może przygotowują się na wypuszczenie wielkiej paczki? Ktoś może wie?
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 gru 2010 11:14 przez Assur-ad-mu, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
lukasamd
Post : 18 gru 2010 12:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Dałeś temat w dziale polskiej wersji JA2 1.13 więc sprecyzuj, czy chodzi Ci o samo JA2 1.13, czy tez o spolszczenie tego moda.

Jeżeli chodziło o JA2 1.13 - w downloadzie już spory czas nie aktualizowaliśmy, bo nie było żadnych większych zmian. Są wprowadzane zmiany, ale niezbyt wielkie.
Jutro / pojutrze postaram się sprawdzić jak to wygląda obecnie, jak będzie większa zmiana na rewizji, to wrzucę nową paczkę.


*
  WWW
Assur-ad-mu
Post : 18 gru 2010 13:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 294
  • Dołączył: 30.06.2010


Wrzuciłem tutaj bo nie widziałem lepszego miejsca bo nie ma działu odnośnie samego 1.13 jest tylko w dziele modyfikacje i modyfikowanie gdzie były tematy odnośnie modyfikowania. Ale tak chodzi mi o nową paczkę aktualizującą. Ale przez taki długi czas nawet najmniejsze poprawki mogą być sporym krokiem. ;) . Byłbym wdzięczny za nową wersję bo lubię być aktualny. Jeśli nie włożysz do działu download to czy możesz podać link do nowej wersji. Będę wdzięczny.

Spolszczenie mi nie jest zbyt potrzebne bo znam dobrze angielski a i tak wiem o co chodzi danemu gościowi z pamięci.

_________________
Obrazek


*
 
Assur-ad-mu
Post : 20 gru 2010 22:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 294
  • Dołączył: 30.06.2010


Dzięki za paczkę 1.13 :)

_________________
Obrazek


*
 
lukasamd
Post : 20 gru 2010 22:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006




*
  WWW
Assur-ad-mu
Post : 21 gru 2010 16:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 294
  • Dołączył: 30.06.2010


A jak masz gdzieś pod ręką wprowadzone zmiany to możesz czy możesz wysłać? Nie jest to pilne.

_________________
Obrazek


*
 
Premislaus
Post : 12 lut 2012 07:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Pracuje ktoś jeszcze nad sposlzczeniem? Widzę, że nowy release ma już polska paczkę. Przetłumaczone jest tylko to co w zwykłym Jaggedzie?

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


*
  WWW
micand1989
Post : 12 lut 2012 09:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Premislaus pisze:
Pracuje ktoś jeszcze nad sposlzczeniem? Widzę, że nowy release ma już polska paczkę. Przetłumaczone jest tylko to co w zwykłym Jaggedzie?

Najnowsza wersja v4870 jest w 90% spolszczona. Kilka rzeczy tylko z trybu S-F ma angielskie opisy. No i podpowiedzi w statystykach przedmiotów są po angielsku (np. AP to reload, Damage, Accuracy), no ale takie rzeczy są ogólnie znane.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 12 lut 2012 13:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Premislaus pisze:
Pracuje ktoś jeszcze nad sposlzczeniem? Widzę, że nowy release ma już polska paczkę. Przetłumaczone jest tylko to co w zwykłym Jaggedzie?

Mnie się wydaje, że już nikt nie pracuje nad spolszczeniem. Jeśli nowe wersje coś dodają np do opcji to są już nie przetłumaczone i są po angielsku.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
NEO DARK LORD
Post : 22 mar 2012 23:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem


Większość ważnych tekstów na stronie IMP jest po angielsku, menu startowe źle przetłumaczone, nowe przedmioty (te spoza JA 2) nie są przetłumaczone, niektóre teksty podpowiadające w opcjach gry także są po angielsku, nawet niektóre nazwy przedmiotów są po angielsku, zwłaszcza w hybrydach.

Nie odniosłem wrażenia by 90% było przetłumaczone. Biorę pod uwagę wagę, częstotliwość występowania danego tekstu oraz przejrzystość interfejsu / opcji, a nie ilość znaków w porównaniu do ilości znaków angielskich... efekt mnie osobiście nie zadowala. Gdyby to była gra w 100% po angielsku to był słowem nie pisnął. Ale albo gramy w to jak w Starcrafta, w którego fan gry nawet nie potrafiłby grać po polsku (podobnie jak nie tłumaczono nigdy Pokemonów na Gameboya na polski, oprócz piratów :P), albo robimy pełne spolszczenie od nazwy karabinu po: "postać leży, nudzi się i drapie po dupsku w trawie"... kompletnie zbędne pierdoły.


100% to 100%, nie ma szklanek do połowy pełnych i pustych. Na gwint mi felery i mankamenty, skoro nie jest trudno wklepać parę tysięcy znaków w edytorach przedmiotów i tekstów. Do tego jednak potrzeba zorganizowanej grupy osób, a nie przypadkowych graczy, którzy tłumaczą wyłącznie swoje JA na swoich PC i nie łączą swojej pracy z wysiłkami innych pedantycznych zapaleńców.


Ostatnio zmieniony 22 mar 2012 23:02 przez NEO DARK LORD, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
hasan_talib
Post : 23 mar 2012 00:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


NEO DARK LORD pisze:
skoro nie jest trudno wklepać parę tysięcy znaków w edytorach przedmiotów i tekstów.


Nie jest trudno mówisz... to jak myślisz, czemu jeszcze nikt tego nie zrobił? ;-)


*
 
NEO DARK LORD
Post : 23 mar 2012 01:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem


Piszę rzadko, więc sobie odbiję teraz ten czas spędzony w ukryciu rozładowując skumulowane frustracje oraz rozterki natury nierozwiązywalnej.



hasan_talib
Nie jest trudno, ponieważ trzeba przepisać tekst w przygotowanym do tego edytorze tekstu.

Dlaczego nikt tego nie zrobił? Zrobił, ale niekompletnie i popełniając literówki. Możemy tu mówić o efekcie psychologicznym konfrontacji z przerastającą możliwości pojedynczej osoby ilością tekstu. Samego mnie to przeraża, ale wiem, że nic się w tej sprawie nie dzieje więc sobie działam po swojemu na prywatny użytek, a wliczając formatowanie Windowsa nawet dwukrotnie robiąc to samo.

Nie mówię o podążaniu za nowinkami z najnowszych aktualizacji, ale o solidnym i rzetelnym przetłumaczeniu tego co już jest do tej pory zamieszczone w grze. Stary Jagged 1.13 miał koło 1,600 przedmiotów, Wildfire tyle samo, ale już Wildfire 1.13 ma ich 2,500, a mimo to, rzeczy które wcześniej zostały zaniedbane nadal rażą w oczy. Przynajmniej mnie rażą.


Doskonale pamiętam jak jeden z moderatorów JAC ripostował komuś upominającemu się o tłumaczenie, że najważniejsze rzeczy zostały już ujęte, a przecież opisów broni nikt nie będzie tłumaczył bo jest ich zbyt wiele...

A ja konkluduję z przykrością i rozżaleniem, że wykonanie pełnego tłumaczenia jednego przedmiotu to od 10-15 minut w zależności od sprawności palców i znajomości języka (:P), gdyby przez tych parę lat jedna osoba codziennie tłumaczyła tylko 1 przedmiot, to wszystko byłoby wykonane w 100% a potem na bieżąco. Gdyby za pracę zabrała się grupa osób, to zajęłoby to kilka tygodni, może nawet tydzień choć z wywieszonymi językami (nie wiem, spekuluję orientacyjne jednostki czasu).



Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy trudne, ale wykonalne tylko wymagające czasu. Jak studia, odchowanie smarka do 16 roku życia, czy kupno samochodu. Wszystko się da osiągnąć, choć by zostać super sprinterem być może potrzeba by na to 150 lat codziennych treningów. :D A ludziom się nie chce i wolą się zadowalać tym, co mają. A ja nie chcę, ale w pojedynkę jestem zbyt słaby i powolny. :P Można obrać na cel jedną z lepszych modyfikacji (Wildfire z 1.13 lub Urban Chaos z 1.13) i tylko nią się zająć (kiedyś drugą, zastępując gotowe opisy z poprzedniej części) uznając, że (szczerze powiedziawszy) pozostałe mody są kompletną stratą czasu, nie wprowadzają niczego istotnie nowego, cały czas uganiamy się jak zboczeńcy za Deidraną, klonem, siostrą lub czymś innym Deidranopodobnym - zmyślam, acz celowo, dla podkreślenia dramaturgii posta. :D

Dla mnie sens ma postęp w obrębie danej technologii (czyli mówiąc delikatnie nie jestem zwolennikiem podniecania się muminowatymi trójwymiarowymi postaciami), napisanie scenariusza i przerobienie tej k... cholernej Deidrany na cokolwiek innego z czym można walczyć, zbudowanie innego miasta w innym miejscu niż lewy dolny róg mapy i po prostu przerobienie fabuły na uwalnianie zakładników lub wojnę domową czerwonych z niebieskimi bez żadnych liderów, lub wojnę Ruskich z Obcymi... cokolwiek! Ujebaliśmy się tej Deidrany i schematycznego klepania Omerta > Drassen > Chitzena > ... Alma > ... Baline > ... Meduna, aż mnie w jelitach skręca. Jagged Alliance 2 jest jeden! Niepowtarzalny i należący do klasyki gatunku. Zapisany na kartach gier, które miały premierę, fanów, patche, drobne poprawki, większe poprawki (1.13) i tyle.

Klepiemy tą samą historię od 10 lat, jak Kaczyński tragedię w Smoleńsku! Z całym szacunkiem dla zwolenników PiS'u, SP czy kogo tam jeszcze. Dość powiadam! :D Dość Deidrany i dość partactwa w tłumaczeniu (partactwem nie jest to, że tłumacze pracowali wedle swoich sił i zapału i zrobili cokolwiek, partactwem jest to, że my się godzimy ze stagnacją i uprawiamy partaciznę nie pomagając im i nie rozwijając projektu tłumaczenia dalej... a przecież te same bronie, przedmioty można wykorzystać później do ulepszenia fabuł i zrobienia JA 3 :P - no dobra, przesadzam z tym entuzjazmem, ale to byłaby perspektywa konstruktywna, zamiast polskiej martyrologii i wzdychania nad... 56 zastrzeleniem Deidrany w jej komnacie na środku pokoju na południowy zachód od tronu i być może w pobliżu drzwi, jeśli za którymś z 56 razy zechciała się ona przemieścić...



Ruszcie się z posad. Świetni z Was modderzy, zwolennicy JA, fani turówek, a mimo tego z bojaźni przed klapą, z przestrachu przed ogromem pracy, czy z braku wyobraźni kolejne mody to dodanie krów zamiast koni, trzciny zamiast zboża, i foteli zamiast krzeseł... przerobienie M16 na M16 z Grippodem, dodanie paru broni, lornetek i drapaczek po plecach, poszerzenie kół dla Hummera by mógł po świeżo wywalonym na polu gnoju jeździć a nie tylko po ulicach... i Deidrana, Deidrana, Deidrana... Elliot, you idiot, Miguel, Enrico, list oddać Fatimie, w Drassen ksiądz zboczeniec i pijak, drugie lotnisko w Medunie, na środku więzienie, po lewej kopalnia złota, jasna fejsbukowa cholera! Nie znudziło wam się grzebanie w tym mrowisku kijem? Spośród nieograniczonych możliwości uwaliliśmy się jednej... a wystarczy posiedzieć, napisać inną fabułę, ktoś zrobi nowe mundury (zmieni kolor w edytorze), ktoś dorobi mapy i będzie Urban Chaos czy Renegade Republic z pełnym polskim tłumaczeniem.

PS: żeby nie było, mnie zależy wyłącznie na tłumaczeniu UC z 1.13 lub Wildfire 1.13, bo nie jestem programistą tylko pisarzem amatorem i studentem kierunku humanistycznego. Nie zależy mi na robieniu JA 3 (zakładającego czwartą większą misję dla AIM).


Vomiting pożegnalny!

PS 2: nawet jeśli pozostanie to bez odzewu to wygadałem się i wyraziłem swoją opinię o stagnacji, której jako postępowy liberał, antychryst i niewierny nie lubię). Czekam na bluzgi, ziewnięcia lub pustą przestrzeń w eterze, "w odezwie".

AHA!

PS 3: a jak gra się zestarzała, to robimy trójwymiar, jakieś muminy z kwadratowymi stawami, świecące i trzęsące się kolorowe wibratory (tak nazywam miecze i te inne pierdoły w grach mmorpg, które są przeznaczone dla autystyków, bo chyba tylko oni nie oślepną i nie zdurnieją od nadmiaru tak silnych bodźców wzrokowych, słuchowych i interakcji z gwarnym otoczeniem. Chce się trójwymiaru to do kina na film, w grach wprowadza on dodatkowy chaos. Zapominamy tworząc kolejny twójwymiarowe RPG, RTS czy inne takie strzelanko-ściganki, że najbardziej popularną grą nie jest seria Diablo, World of Warcraft czy powiedzmy jakieś wyścigowe coś (nie znam się)... ludzie kochają szachy, warcaby, D&D papierowe, karty...

Grafika 3D bazuje na emocjach. Ma być ładna i pusta jak łeb aktorki porno. Wydmuchać, podetrzeć się i iść dalej. Tandetna popkulturowa rozrywka z nadmiarem wibratorów, wstrząsów ekranu, świecącego shitu, kwadratowych gęb i sztucznego, jak gra polskich aktorów serialowych, zachowania. Jeśli główną zaletą gry jest grafika (rzadziej muzyka, zupełnie rzadko grywalność i arcyrzadko fabuła), to przypominając sobie na czym ona bazuje i co w ludziach porusza (emocje, nastroje, afekty), to zasoby te szybko są wyczerpywane. Innymi słowy, nudzimy się tym dziadostwem, bo przestało nas cieszyć. Skończyły się atuty trójwymiarówki, i nagle okazuje się, że stała się przewidywalna, banalna, źle przemyślana czy nawet irytująca.

Tak jak z blowjobem, cieszy tylko w trakcie a zaraz potem idziesz się umyć i spać, zapominając o wszystkim, bo jutro będziesz miał ochotę na gofry z drżemem (zero powiązania, reagowanie na zasadzie popędów i zachcianek, nijak nie poruszających intelektu, wyobraźni, gustu, wyższych aspektów kultury, nic nie wnoszącego do życia, w przeciwieństwie do np. tekstowego Planescape Torment, w który gra się jak w czytanie ksiązki, Fallout 1 z refleksją nad moralnością ludzi, czy chociażby czeski Original War, który jest jedyną grą ze spersonalizowanym mięsem armatnim w trybie RTS-RPG).

Zrobienie JA 2 w trójwymiarze uważam za ucieczkę od problemu i niezrozumiały dla mnie lęk przed nowością. Nie potrafię tego pojąć, Was pytam o zdanie.




Post ma dwa komponenty, polemiczny - parafelietonowy (opinia o grach i współczesnych trendach, w co wplatam moje ostro wyrażone zdanie na temat klepania biedy w środowisku JA) oraz działaniowy (tłumaczenie). Proszę podejść do jego lektury z dystansem, acz nie szczędzić krytyki, jeśli jest zasłużona.


Ostatnio zmieniony 23 mar 2012 01:26 przez NEO DARK LORD, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Starchris
Post : 23 mar 2012 13:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


NEO DARK LORD pisze:
Nie jest trudno, ponieważ trzeba przepisać tekst w przygotowanym do tego edytorze tekstu.

Nie przepisać tylko przetłumaczyć, a to już jest różnica. Pełne spolszczenie zatrzymało się na poziomie tak około wersji 3000 (tak na wielkie oko). Potem już wszystkie inne dodatki nie były tłumaczone i są na chwile obecną w JA2 1.13 PL po angielsku i wraz z rozwojem 1.13 będzie tego coraz więcej. Więc tłumaczenia jest coraz więcej, a nie przepisywania bo wszystko co wychodzi nowe jest najpierw w języku angielskim.


NEO DARK LORD pisze:
Dlaczego nikt tego nie zrobił? Zrobił, ale niekompletnie i popełniając literówki. Możemy tu mówić o efekcie psychologicznym konfrontacji z przerastającą możliwości pojedynczej osoby ilością tekstu. Samego mnie to przeraża, ale wiem, że nic się w tej sprawie nie dzieje więc sobie działam po swojemu na prywatny użytek, a wliczając formatowanie Windowsa nawet dwukrotnie robiąc to samo.

Nie mówię o podążaniu za nowinkami z najnowszych aktualizacji, ale o solidnym i rzetelnym przetłumaczeniu tego co już jest do tej pory zamieszczone w grze. Stary Jagged 1.13 miał koło 1,600 przedmiotów, Wildfire tyle samo, ale już Wildfire 1.13 ma ich 2,500, a mimo to, rzeczy które wcześniej zostały zaniedbane nadal rażą w oczy. Przynajmniej mnie rażą.

Nie mam zielonego pojęcia kto odpowiada za polskie tłumaczenie 1.13. Być może ten ktoś już zrezygnował z aktualizacji z jakichś ważnych przyczyn i dlatego teraz jest tak jak jest. Myślę, że Jazz, Len oraz Stridingshadow by wiedział więcej na ten temat i to jego warto też spytać.


NEO DARK LORD pisze:
A ja konkluduję z przykrością i rozżaleniem, że wykonanie pełnego tłumaczenia jednego przedmiotu to od 10-15 minut w zależności od sprawności palców i znajomości języka (:P), gdyby przez tych parę lat jedna osoba codziennie tłumaczyła tylko 1 przedmiot, to wszystko byłoby wykonane w 100% a potem na bieżąco. Gdyby za pracę zabrała się grupa osób, to zajęłoby to kilka tygodni, może nawet tydzień choć z wywieszonymi językami (nie wiem, spekuluję orientacyjne jednostki czasu).

No widzisz, sam przyznałeś, że wykonanie spolszczenia nie jest takie proste jak by się wydawało. Przykro mi to stwierdzić ale moim zdaniem aktualizacja spolszczenia dla 1.13 to już jest martwa sprawa i będziemy się musieli zadowolić tym czym jest.


NEO DARK LORD pisze:
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko rzeczy trudne, ale wykonalne tylko wymagające czasu. Jak studia, odchowanie smarka do 16 roku życia, czy kupno samochodu. Wszystko się da osiągnąć, choć by zostać super sprinterem być może potrzeba by na to 150 lat codziennych treningów. A ludziom się nie chce i wolą się zadowalać tym, co mają. A ja nie chcę, ale w pojedynkę jestem zbyt słaby i powolny. Można obrać na cel jedną z lepszych modyfikacji (Wildfire z 1.13 lub Urban Chaos z 1.13) i tylko nią się zająć (kiedyś drugą, zastępując gotowe opisy z poprzedniej części) uznając, że (szczerze powiedziawszy) pozostałe mody są kompletną stratą czasu, nie wprowadzają niczego istotnie nowego, cały czas uganiamy się jak zboczeńcy za Deidraną, klonem, siostrą lub czymś innym Deidranopodobnym - zmyślam, acz celowo, dla podkreślenia dramaturgii posta.

Jeśli chcesz założyć grupę spolszczeniową to nie ma problemu, zaraz napiszę newsa o twojej inicjatywie w sprawie pomocy w tworzeniu spolszczeń ale nie miej złudzeń bo możesz i tak w końcowym rozrachunku zostać sam. Na mnie nie licz bo ja mam tyle projektów na głowie, że nie jestem w stanie Ci pomóc w tworzeniu spolszczeń, ewentualnie pomoc w postaci HOW TO. Najpierw przede wszystkim powinieneś wypytać Jazza i Lena i Stridingshadowa o aktualną sytuację w sprawie spolszczeń bo oni będą wiedzieć najwięcej.


NEO DARK LORD pisze:
Dla mnie sens ma postęp w obrębie danej technologii (czyli mówiąc delikatnie nie jestem zwolennikiem podniecania się muminowatymi trójwymiarowymi postaciami), napisanie scenariusza i przerobienie tej k... cholernej Deidrany na cokolwiek innego z czym można walczyć, zbudowanie innego miasta w innym miejscu niż lewy dolny róg mapy i po prostu przerobienie fabuły na uwalnianie zakładników lub wojnę domową czerwonych z niebieskimi bez żadnych liderów, lub wojnę Ruskich z Obcymi... cokolwiek! Ujebaliśmy się tej Deidrany i schematycznego klepania Omerta > Drassen > Chitzena > ... Alma > ... Baline > ... Meduna, aż mnie w jelitach skręca. Jagged Alliance 2 jest jeden! Niepowtarzalny i należący do klasyki gatunku. Zapisany na kartach gier, które miały premierę, fanów, patche, drobne poprawki, większe poprawki (1.13) i tyle.

Klepiemy tą samą historię od 10 lat, jak Kaczyński tragedię w Smoleńsku! Z całym szacunkiem dla zwolenników PiS'u, SP czy kogo tam jeszcze. Dość powiadam! Dość Deidrany i dość partactwa w tłumaczeniu (partactwem nie jest to, że tłumacze pracowali wedle swoich sił i zapału i zrobili cokolwiek, partactwem jest to, że my się godzimy ze stagnacją i uprawiamy partaciznę nie pomagając im i nie rozwijając projektu tłumaczenia dalej... a przecież te same bronie, przedmioty można wykorzystać później do ulepszenia fabuł i zrobienia JA 3 - no dobra, przesadzam z tym entuzjazmem, ale to byłaby perspektywa konstruktywna, zamiast polskiej martyrologii i wzdychania nad... 56 zastrzeleniem Deidrany w jej komnacie na środku pokoju na południowy zachód od tronu i być może w pobliżu drzwi, jeśli za którymś z 56 razy zechciała się ona przemieścić...

Ruszcie się z posad. Świetni z Was modderzy, zwolennicy JA, fani turówek, a mimo tego z bojaźni przed klapą, z przestrachu przed ogromem pracy, czy z braku wyobraźni kolejne mody to dodanie krów zamiast koni, trzciny zamiast zboża, i foteli zamiast krzeseł... przerobienie M16 na M16 z Grippodem, dodanie paru broni, lornetek i drapaczek po plecach, poszerzenie kół dla Hummera by mógł po świeżo wywalonym na polu gnoju jeździć a nie tylko po ulicach... i Deidrana, Deidrana, Deidrana... Elliot, you idiot, Miguel, Enrico, list oddać Fatimie, w Drassen ksiądz zboczeniec i pijak, drugie lotnisko w Medunie, na środku więzienie, po lewej kopalnia złota, jasna fejsbukowa cholera! Nie znudziło wam się grzebanie w tym mrowisku kijem? Spośród nieograniczonych możliwości uwaliliśmy się jednej... a wystarczy posiedzieć, napisać inną fabułę, ktoś zrobi nowe mundury (zmieni kolor w edytorze), ktoś dorobi mapy i będzie Urban Chaos czy Renegade Republic z pełnym polskim tłumaczeniem.

Tutaj chyba leży sedno sprawy, której tak naprawdę jesteś chyba nieświadomy dlatego (tak przypuszczam) jest to wszystko dla Ciebie tak frustrujące. Era gry JA2 oraz modyfikacji na niej opartych już nie istnieje, jest już martwa, już nikt nie robi modyfikacji do żadnych części JA2, została tylko 1.13, która jest dalej udoskonalana. Jeśli myślisz, że ktoś dzisiaj stworzy Ci lub nawet pomyśli o stworzeniu czegoś pokroju Urban Chaos to Ty chyba żyjesz w matrixie. Czas się obudzić i przejrzeć na oczy, Twoje propozycje są nie z tego świata.


NEO DARK LORD pisze:
PS 3: a jak gra się zestarzała, to robimy trójwymiar, jakieś muminy z kwadratowymi stawami, świecące i trzęsące się kolorowe wibratory (tak nazywam miecze i te inne pierdoły w grach mmorpg, które są przeznaczone dla autystyków, bo chyba tylko oni nie oślepną i nie zdurnieją od nadmiaru tak silnych bodźców wzrokowych, słuchowych i interakcji z gwarnym otoczeniem. Chce się trójwymiaru to do kina na film, w grach wprowadza on dodatkowy chaos. Zapominamy tworząc kolejny twójwymiarowe RPG, RTS czy inne takie strzelanko-ściganki, że najbardziej popularną grą nie jest seria Diablo, World of Warcraft czy powiedzmy jakieś wyścigowe coś (nie znam się)... ludzie kochają szachy, warcaby, D&D papierowe, karty...

Tutaj rzeczywiście widać, że jesteś humanistą. Twoja propozycja wykracza poza jakiekolwiek ramy sensowej idei. Jeśli masz ochotę tworzyć całkowicie na nowo grę bo tylko w ten sposób możesz JA2 zamienić na trójwymiar to proszę bardzo ale zapomnij, że ktoś Ci będzie pomagał w nie dozrealizowania projekcie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Kynio
Post : 23 mar 2012 14:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


NEO DARK LORD pisze:
PS: żeby nie było, mnie zależy wyłącznie na tłumaczeniu UC z 1.13 lub Wildfire 1.13, bo nie jestem programistą tylko pisarzem amatorem i studentem kierunku humanistycznego. Nie zależy mi na robieniu JA 3 (zakładającego czwartą większą misję dla AIM).


Vomiting pożegnalny!

PS 2: nawet jeśli pozostanie to bez odzewu to wygadałem się i wyraziłem swoją opinię o stagnacji, której jako postępowy liberał, antychryst i niewierny nie lubię). Czekam na bluzgi, ziewnięcia lub pustą przestrzeń w eterze, "w odezwie".

AHA!

PS 3: a jak gra się zestarzała, to robimy trójwymiar, jakieś muminy z kwadratowymi stawami, świecące i trzęsące się kolorowe wibratory (tak nazywam miecze i te inne pierdoły w grach mmorpg, które są przeznaczone dla autystyków, bo chyba tylko oni nie oślepną i nie zdurnieją od nadmiaru tak silnych bodźców wzrokowych, słuchowych i interakcji z gwarnym otoczeniem. Chce się trójwymiaru to do kina na film, w grach wprowadza on dodatkowy chaos. Zapominamy tworząc kolejny twójwymiarowe RPG, RTS czy inne takie strzelanko-ściganki, że najbardziej popularną grą nie jest seria Diablo, World of Warcraft czy powiedzmy jakieś wyścigowe coś (nie znam się)... ludzie kochają szachy, warcaby, D&D papierowe, karty...

Grafika 3D bazuje na emocjach. Ma być ładna i pusta jak łeb aktorki porno. Wydmuchać, podetrzeć się i iść dalej. Tandetna popkulturowa rozrywka z nadmiarem wibratorów, wstrząsów ekranu, świecącego shitu, kwadratowych gęb i sztucznego, jak gra polskich aktorów serialowych, zachowania. Jeśli główną zaletą gry jest grafika (rzadziej muzyka, zupełnie rzadko grywalność i arcyrzadko fabuła), to przypominając sobie na czym ona bazuje i co w ludziach porusza (emocje, nastroje, afekty), to zasoby te szybko są wyczerpywane. Innymi słowy, nudzimy się tym dziadostwem, bo przestało nas cieszyć. Skończyły się atuty trójwymiarówki, i nagle okazuje się, że stała się przewidywalna, banalna, źle przemyślana czy nawet irytująca.

Tak jak z blowjobem, cieszy tylko w trakcie a zaraz potem idziesz się umyć i spać, zapominając o wszystkim, bo jutro będziesz miał ochotę na gofry z drżemem (zero powiązania, reagowanie na zasadzie popędów i zachcianek, nijak nie poruszających intelektu, wyobraźni, gustu, wyższych aspektów kultury, nic nie wnoszącego do życia, w przeciwieństwie do np. tekstowego Planescape Torment, w który gra się jak w czytanie ksiązki, Fallout 1 z refleksją nad moralnością ludzi, czy chociażby czeski Original War, który jest jedyną grą ze spersonalizowanym mięsem armatnim w trybie RTS-RPG).

Zrobienie JA 2 w trójwymiarze uważam za ucieczkę od problemu i niezrozumiały dla mnie lęk przed nowością. Nie potrafię tego pojąć, Was pytam o zdanie.




Post ma dwa komponenty, polemiczny - parafelietonowy (opinia o grach i współczesnych trendach, w co wplatam moje ostro wyrażone zdanie na temat klepania biedy w środowisku JA) oraz działaniowy (tłumaczenie). Proszę podejść do jego lektury z dystansem, acz nie szczędzić krytyki, jeśli jest zasłużona.


Tak zacytowałem wszystko, bo na odnoszenie się do wszystkiego szkoda mi czasu (który spożytkuję na leżenie i dłubanie w nosie - wolny dzień :D !). Zacznę od tego, że chyba studiujesz komparatystykę na UJ-ocie - ten sam poziom narzekactwa i marzeń o Brave Old World :P . Sam post poczochrał mój moher na klacie i z radością przeczytałem go dwa razy. Nadal co prawda nie wiem o co Ci chodzi (nie o JA3 z nową fabułą, ale też nie o wielką modyfikację, ale też nie do końca o spolszczenie), ale to nic - rozmowy z moją Żoną też mnie cieszą, chociaż osiągają niedoścignione poziomy onirycznej chmurki absurdu (takich Ona słów używa, ja się nie wcinam :P).

Masz rację, że to pieprzone 3D jest do niczego, zwłaszcza w grach taktycznych - kamera nie tam gdzie trzeba, ciągle coś jest zasłonięte przez coś, żeby cokolwiek na trawie zauważyć, trzeba ze dwie dioptrie do okularów dołożyć (albo odjąć, się nie znam), albo widzisz niewielki obszar wokół bohatera, albo gdzieś tam hen daleko, nie ogarniając co się za plecami dzieje. Dodawanie 3D do gier izometrycznych jest wymyślone żeby miło połaskotać masochistów...

Na pełne tłumaczenie 1.13 nie liczę z dwóch powodów - po pierwsze mod jest ciągle "work in progress" więc rzucanie się z tłumaczenie teraz jest jak obalanie rządu Kaczyńskiego zanim ten skończył projekt IV RP ver 1.0.80. Poza tym nie znam nikogo, kto grałby w JA2 1.13 bez jakiegoś tam moda - a to więcej broni, a to przerabianie wideł na bagnet do m-60, a to dodatkowych 20 najemników w drużynie, a to wskrzeszenie najemników z Metaviry - jakbyś nie spojrzał, dupa zawsze z tyłu i z polsko-angielską wersją trzeba się pogodzić. Jeśli za 5 lat ktoś powie, że 1.13 już się nie rozwija, a oficjalna paka modów to jakieś DBB, AMINAS, UC i Arulco Revisited, to ktoś to pewnie (źle - może) przetłumaczy.

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
NEO DARK LORD
Post : 23 mar 2012 16:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem


Cytuj:
Jeśli masz ochotę tworzyć całkowicie na nowo grę bo tylko w ten sposób możesz JA2 zamienić na trójwymiar

Zakładam, że chciałeś napisać, że chcę stworzyć nowego JA2 2D, po to by konkurował on z kichą 3D. Ponieważ ja nie chcę niczego przerabiać na 3D, drażni mnie takie coś, wolę izometryki, lub nawet platformówki (Contra). :D

Natomiast nie jest też moim celem nawoływanie do tworzenia czegokolwiek nowego. Nie mam takiego potencjału, bo nijak bym się nie przydał, więc i po co nawoływać. Nie chcę by zrobiono dla mnie, króla złotego, nową grę w którą można pociupać i odłozyć na półkę. Zależy mi głównie na spolszczeniu tego, co już jest. Takie było główne przesłanie mojego posta, wyeliminować anglo-polo.


Czyli tak się to przedstawia:

- JA 3D: nie. (Ponieważ nie cierpię 3D)

- JA 2D, nowa fabuła: nie. (Ponieważ oprócz pisania fabuły nijak bym się nie przydał, a nie mam mentalności wojskowej: to ja poleżę, poprzyglądam się, podyryguję, a wy róbcie coś fajnego).

- Nowa gra przypominająca Jagged Alliance + Original World + The Sims + Starcraft + RPG / RTS / Ekonomia: też nie! (Wykrzyknik dodaję jako ekspresję żalu, bo w duchu właśnie o to by mi chodziło) Oczywiście takie byłoby moje marzenie, ale musiałbym mieć kredyt na małą firmę by opłacić programistów, którzy zrobiliby za mnie to, co napisałem w nawiasie do poprzedniego punktu.

- Spolszczenie do JA2 1.13: tak.



Teraz napiszę jak ja to widziałem. XML Editor modyfikuje zawartość pliku .XML Weapons. Tam są opisane wszystkie bronie. Wiem, że jeśli zawalimy coś w XML Editorze i gra się źle uruchamia, a sam edytor krzyczy i woła, że widzi błąd i też nie chce współpracować, to właśnie ręcznie modyfikując parametr lub jakiś nieistniejący ID przedmiotu w pliku XML można problem rozwiązać. Stworzyłem kilka swoich przedmiotów na próbę (np. kamerę termowizyjną, by widzieć przez ściany - patrzyłem czy to możliwe, skoro jest taka opcja w edytorze), to się zorientowałem w sytuacji.

Nie do końca rozumiem problem, ponieważ powiedzmy stara wersja 1.13 ma 1000 przedmiotów (żeby było równo), kolejna modyfikacja doda 20 i będziemy mieli wtedy 1020. Jeśli przetłumaczyć 1000 na polski, to wystarczy metodą "Kopiuj-Wklej" przenieść zawartość starego pliku XML do nowego (dodanego wraz z poprawką) i przetłumaczyć tylko 20 przedmiotów. Jasne! Jest problem jeśli nowa modyfikacja zmienia już istniejące przedmioty. Jeśli będzie to tylko zmienienie parametrów broni, to spokojna głowa. Ręcznie się przekopiuje same opisy do nowego XML. Jeśli zostaną stworzone zupełnie nowe bronie zamiast poprzednich to wtedy klapa i plan padł.

Nasuwa się pytanie, ale po co zmieniać, skoro to się tak rozrasta... Nie wiem, z tego co zauważyłem to nowych przedmiotów już nie robią. Celem jest wyeliminowanie błędów i dodanie nowych opcji (kamuflaż, widok okularów na portrecie, te zmiany nie ingerują w plik XML Weapons). Pomyślałem po prostu, szacując wedle swojej wiedzy, że jest to dobry etap (to o czym pisze przedmówca) kiedy projekt jest już w fazie zbliżonej do ostatecznego kształtu (jasne, że tego nikt nie wie, nawet twórcy. Ale tak jak mówię, oszacowałem ten stan rzeczy po swojemu i uznałem, że to już czas zabrać się za tłumaczenie bo niewiele się już zmieni. Pojawił się JA BIA z 3D i tym się teraz będą ludzie podniecać. Mnie się nie podoba ta wersja i wolą starsze i to o nie chcę dbać).


Uznaję argument bym się otrzepał, bo era modyfikacji skończona. Nie ona była celem mojej pisaniny, wyraziłem swoje naiwne pretensje i marzenia, ale ze świadomością, że Wy ich nie zrealizujecie. Jeśli mi na tym zależy to sam, po kilku latach musiałbym to osiągać. Po prostu ponarzekałem myśląc, że udzielicie mi jakichś informacji, może ktoś miał podobne chęci i plany jak ja i też szuka zespołu. Okazuje się, że jak na pierwszych dwóch rozmówców żaden się do tego nie pali, co daje wstępną diagnozę sytuacji.

Być może osiągnęliśmy poziom onirycznej chmurki :P, bo zbyt wiele w tym było tupania nogą, a za mało konkretów i propozycji.


Natomiast trudno jest mi się zgodzić z konkluzją, bym się tak całkiem wyzbył zapału. Na własną grę nie mam prędko szans i pozostaje mi zmienianie tego, co względnie przypomina w jakimś tam stopniu, efekt, do którego sam bym dążył. Wildfire z dodatkiem (jako pewna namiastka tego marzenia).



Skontaktuje się z Jazzem, a może sam sobie pokombinuję w plikach. Ogląd atmosfery niesprzyjającej zmianom otrzymałem. :)
Ciekawi mnie, czy moja porpozycja Kopiuj-Wklej ma jakąś wadę, oprócz tej, którą wskazałem. Moim zdaniem byłaby całkiem prawdopodobna do osiągnięcia zamierzonego efektu i wspomagała tłumaczenie aktualizacji na bieżąco, ale co ja tam wiem. :D

PS: nie studiuję komparatystyki. :D :D :D


Ostatnio zmieniony 23 mar 2012 16:28 przez NEO DARK LORD, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron