Szczur pisze:
czyli po wykryciu skradanie należy wyłączyć i nie włączać aż do końca walki w sektorze?
Nie, ten aspekt kiedy przeciwnicy wiedzą o Tobie, że jesteś w sektorze, dotyczy tylko kamuflażu, który nakładasz na ciało, nie dotyczy oczywiście kamuflażu wynikającego z terenu. Skradanie zawsze będzie działać i nie ma to znaczenia, czy masz taką umiejętność specjalną, czy tylko ją włączyłeś.
Jeśli wróg wie o Tobie, że jesteś w sektorze, ale stoi do Ciebie tyłem, to nadal możesz podejść do niego w trybie skradania i zneutralizować go nawet ręcznie. Natomiast bez włączonego skradania, no to on od razu Cię z usłyszy i odwróci się w Twoją stronę i będzie czekał na swoją turę.
amber-coffeeCat pisze:
nawet, gdy przeciwnicy są zaalarmowani, przy ponownym znalezieniu przeciwnika skradanie częściej pozwala otrzymać pierwszą turę.
Nie mam tu na myśli umiejętności skradania, tylko tryb skradania włączany Z.
Szczur pisze:
to pomaga np. w cichym wejściu na dach, by nie dostać od razu kulki od przeciwnika który na nim stoi ale jest do mnie odwrócony tyłem.
Dokładnie, włączone skradanie daje duży bonus do przerwania i np zaskoczenia przy wchodzeniu na dach.
Szczur pisze:
I jeszcze jedno pytanie na jaką odległość rozchodzi się dźwięk przy nieumiejętnym skradaniu najemnika?
Nie pamiętam dokładnie, ale na około 10 kratek, a jak wróg ma elektroniczne ucho to słyszy na około 15 kratek. Więc nie ma możliwości, żeby go podejść bez włączonego skradania.
Jeśli chodzi o broń, to tutaj https://jagged-alliance.pl/artykul455/u ... lliance-2/ w kolumnie hałas, liczba odpowiada ilości kratek na jaką rozniesie się odgłos wystrzału w każdą stronę. Zamontowany sprawny tłumik (od 85 do 100%) neutralizuje hałas do 1 kratki (tak jest w kodzie JA2, w Wildfire może być tak samo lub mogli coś pozmieniać).