|
Pułkownik |
|
-
Posty:
2260
-
Dołączył:
07.03.2009
-
Skąd:
Bejrut
|
Witam, na życzenie Olinki otwieram nowy temat, postaram się (a przyda mi się do tego Wasza pomoc ponieważ sam jeszcze nie dokończyłem gry) opisać plusy i minusy akcesoriów do broni palnej dostępnych w modzie do mojego ulubionego moda mojej ulubionej gry. W poniższym opracowaniu pozwolę sobie na częste używanie skrótu CQC -Close Quarters Combat - walka na bliską odległość. W miarę postępów w grze i z Waszą pomocą będziemy aktualizować listę akcesoriów. Pierwotna lista akcesoriów: *Tłumik do broni małego kalibru (pistolety i pm'y): działanie jest proste, tłumik zmniejsza huk wystrzału i całkowicie ukrywa blask płomieni wylotowych. Ponieważ za stosowanie tej zabawki nie ma żadnych kar (poza dodatkową wagą) to jest ona wysoce polecana w walkach nocnych i CQC. *Tłumik do broni średniego kalibru (karabinki): działa jak powyższy z trzema wyjątkami: pasuje głównie do broni zasilanej amunicją pośrednią, jest o wiele mniej skuteczny jeżeli nie zastosujemy jednocześnie amunicji ze zmniejszonym ładunkiem a także (co jest skutkiem powszechnie pokutującego błędnego mniemania) zmniejsza zasięg broni. Podobnie jak powyższy zalecany jest nocą i w CQC. *Tłumik PBS (4 lub 5): Tłumik dźwięku i płomienia opracowany do użytku z bronią na nabój 5.45*39, wskazania jak przy innych tłumikach, podobnie jak poprzedni tłumik, zmniejsza on zasięg bronii. *Tłumik płomieni: Uniwersalne urządzenie wylotowe pasujące do większości modeli broni palnej (o ile nie mają innego tłumika), nie zmniejsza huku wystrzału ale niweluje błysk płomieni wylotowych, niemal niezbędny nocą. *Wysokiej jakości hamulec odrzutu: kolejne urządzenie wylotowe, żaden opis nie określa dokładnie jego działania, zgodnie z logiką powinno ono zmniejszać odrzut i podrzut broni, a także ZWIĘKSZAĆ błysk płomieni wylotowych (choć wydaje mi się że w grze niweluje błysk). Zaleca się stosować z bronią snajperską. *Pas nośny do automatu Kałasznikowa: wbrew pozorom pasuje także do radzieckich broni nie będących pochodnymi AK jak np SKS, pozwala szybciej unieść broń ale waży aż 800g (twórcy chyba nie mieli nigdy czegoś takiego w ręku, zapewne także nie wiedzą ile to jest 800g bo mniej ważyłby tej długości stalowy łańcuch). Teoretycznie jest dobrym wyborem w CQC ale masa i możliwość zastosowania lepszych akcesoriów raczej nie pozwalają mu się przebić. *Pas nośny z potrójnym punktem zaczepienia (3 point sling): wysokiej jakości pas nośny który pozwala nosić broń przewieszoną przez plecy, powieszoną na szyi lub przewieszoną przez ramię (wtedy pas trzyma broń za zaczep na kolbie), ten pas pozwala szybciej unieść broń zatem jest zalecany w CQC, pasuje głównie do karabinków. *Chwyt przedni: pionowy pistoletowy chwyt przedni, pasuje do większości broni automatycznej, zmniejsza rozrzut w ogniu ciągłym, nadzwyczaj polecany w CQC (to już Wasza sprawa jaką broń wybierzecie). *Mechanizm spustowy z ogranicznikiem długości serii: wytwór wyobraźni twórców gry, pozwala zaimplementować w broni palnej tryb ognia 3 strzałowego, bardzo zalecany w CQC. *Mechanizm spustowy do broni wyczynowej (AR-15 Match trigger): ręcznie wykończony mechanizm spustowy do broni systemu AR-15 (M-16 i podobne), zwiększa zasięg maksymalny broni ale nie można go stosować w połączeniu z mechanizmem spustowym z ogranicznikiem długości serii, nie pasuje do broni wyborowej pokroju SR-25 ponieważ ona już ma wyczynowy mechanizm spustowy. *Chwyt transportowy do AR-15: przyznam na wstępie że nie do końca wiem o co chodzi, to jest chwyt transportowy z celownikiem mechanicznym do karabinków rodziny AR-15 z szyną Picantinny, początkowo myślałem że umożliwi on montowanie jakichś starszych celowników optycznych z montażem na ten właśnie chwyt ale potem okazało się że nie mam racji, zapewne jest to wyłącznie chwyt transportowy i służy do szybszego uniesienia broni (jednak nie jestem tego pewien.). *Chwyt transportowy do karabinów automatycznych: występuje jako standard na Galilu ARM i chyba FAL'u, pasuje także do FNC/Ak5-B. Służy do transportu broni (podobno jest bardzo wygodny), jeżeli spełnia jakąkolwiek funkcję to ZAPEWNE zmniejsza koszt uniesienia broni (w praktyce sprawdza się do bezpiecznego przenoszenia broni np. na strzelnicy oraz do przenoszenia cięższych karabinów jak ARM i FAL 50-41 (FAL0) w biegu i podczas czołgania). *Celownik laserowy: uniwersalny celownik laserowy, nie ma zbyt wielkiego zasięgu ale pasuje do niemal każdej broni, poleca się używanie go do pistoletów, pm'ów i każdej innej broni w CQC. *Mały celownik laserowy: jest to o wiele bardziej dostępny celownik laserowy o mniejszym zasięgu, pasuje do większości rosyjskiej broni palnej. Do użytku w nocy i CQC. *Celownik przeziernikowy (diopter): zastępuje szczerbinkę, w real'u jest najczęściej stosowanym przez Amerykanów typem celownika mechanicznego, jest dokładniejszy niż szczerbinka ale ciężej z niego korzystać nocą. W grze zwiększa zasięg broni ale także rozrzut w ogniu ciągłym (łatwiej stracić z oczu otwór w przezierniku niż szczerbinkę). *Kolba drewniana wzorowana na SWD: pasuje do większości automatów Kałasznikowa oraz do SWDS, zwiększa zasięg broni, niestety nie zastępuje poprzedniej kolby dlatego zajmuje jedno cenne miejsce na akcesoria. Zaleca się używać do SWDS (dopóki nie zdobędziemy SWD). *Kolba składana: aby otrzymać kolby składanej należy użyć scyzoryka lub śrubokrętu na broni z kolbą składaną, dzięki temu zamienimy śrubokręt/scyzork na kolbę składaną która dołączona do broni z kolbą składaną (sic!) zwiększy jej szybkostrzelność i wydatnie zmniejszy zasięg. Zalecenia: eeeh... jakiś długi karabin w CQC? Moim zdaniem założenie tej modyfikacji jest co najmniej głupie i nie zamierzam zaszczycić jej jakimkolwiek zastosowaniem. *Kolba o regulowanej długości: jak sama nazwa wskazuje jest to modyfikacja pozwalająca wyposażyć kolbę naszej broni w możliwość regulacji długości, daje premię do celowania w pozycji leżącej (jak dwójnóg). Jest montowana na stałe, zaleca się montować ją na broni snajperskiej (jeżeli komuś nie starczy dwójnóg). *Dwójnóg uniwersalny: pasuje do większości broni palnej, daje premię do strzelania w pozycji leżącej, użyteczny przy strzelaniu na duże odległości, bezużyteczny w CQC. W związku z powyższym zaleca się używanie go z bronią o dalekim zasięgu. *Szmata na karabin: jest postrzępioną szmatą która pasuje do broni snajperskiej, zwiększa jej niezawodność oraz kamufluje blaski które generuje lufa. *Celownik Z-Point: wysokiej jakości celownik do broni krótkiej, w RR nie ma jej zbyt wiele, nie ma też zbyt wielkiego sensu jej używać, jeżeli ktoś lubi nosić klimatycznego 1911 Hi-Cap w kaburze na pasie to może go przyprawić o ten wynalazek, pasuje do wszystkich pistoletów. *Celownik kolimatorowy Kobra: jest celownikiem który pozwala wymierzyć broń szybciej niż miałoby to miejsce z zastosowaniem przyrządów mechanicznych, można z niego korzystać nie zamykając żadnego z oczu zatem nie zawęża on pola widzenia, ponieważ powiększenie wynosi 1x to nie daje też premii do trafienia. Zalecenia: broń systemu Kałasznikowa w CQC. *Celownik kolimatorowy Eotech: Amerykański wysokiej jakości odpowiednik Kobry, działa podobnie i ale pasuje do broni z szynami uniwersalnymi. Zalecenia jak dla Kobry. *Celownik ACOG: Czyli Advanced Combat Optical Gunsight, jest wysokiej klasy celownikiem oprycznym o 4x powiększeniu, siatka celownicza podświetlana jest trytem i nie wymaga baterii (choć w grze tylko latarka wymaga baterii). Daje niezłą premię do celowania zarówno dniem jak i nocą, zaleca się stosować go w CQC i do walk nocnych oraz do walk ogniowych na średnich dystansach z wykorzystaniem broni na amunicję pośrednią. *Celownik karabinowy Elcan:Kanadyjski celownik opracowany pierwotnie do broni systemu AR-15 (M-16, C7 i inne). Jest to odpowiednik ACOG'a, działa podobnie i ma identyczne wskazania, powiększenia to 3.4x. *Celownik SUSAT: Brytyjski ACOG, pasuje do karabinków automatycznych L85A1 oraz Ak5-B (Szwedzki FNC). Działa tak samo jak ACOG i ma identyczne wskazania. *Celownik integralny: jest integralnym elementem niektórych karabinków AUG, posiada 1.5x powiększenie ale można oprócz niego dodać inny, 'silniejszy' celownik. *PSO-1: Archaiczny Radziecki celownik optyczny opracowany do karabinów SWD. Posiada raczej kiepskie 4x powiększenie oraz niezbyt imponujące pole widzenia, nie jest zły ale dobry też nie jest, dobry jako celownik do broni automatycznej do walk na średnich dystansach, w połączeniu z SWD należy stosować z braku lepszego sprzętu, jest celownikiem z wyboru jeżeli używamy automatów WSS lub AS. *POSP: Nowoczesny rosyjski celownik optyczny opracowany do broni snajperskiej, niestety w grze nie pasuje do zwykłej broni automatycznej, w tym WSS i AS. Posiada bardzo przyzwoite powiększenie 7x i jest celownikiem z wyboru do rosyjskiej broni snajperskiej. *Celownik 1P21 Minuta: Celownik optyczny o regulowanym powiększeniu 3x-9x, na mniejsze odległości w mniejszym stopniu zawęża pole widzenia niż POSP ale ma mniejszy zasięg maksymalny i daje mniejszą premię przy celowaniu (choć naprawdę ma większe powiększenie). Celownik dla tych którzy woleliby nie zostać zaskoczeni broniąc się karabinem snajperskim z bliskiej odległości. *Celownik nocny (NSPU?): Rosysjki celownik notktowizyjny do broni systemu Kałasznikowa, ma 2x powiększenie więc nadaje się tylko do nocnego CQC (Zatem zaleca się montować go na AK-74 w połączeniu z PBS i innymi gadżetami). *Rosyjski Elcan: To jest koleny element ekwipunku którego wzoru nie pamiętam (oczekuję wyrozumiałości). Ma 4x powiększenie i działa jak każdy inny ACOG zatem posiada takie same zastosowanie. *Celownik optyczny do karabinu (Battle Scope 7x): Typowy myśliwski celownik optyczny, posiada przyzwoite powiększenie za co ceną jest zawężone pole widzenia, zalecany jest do walki na średnio-dalekie dystanse jako celownik do karabinu automatycznego (FAL, M-14, G3, SCAR-H itd...) a także jest najlepszym dostępnym celownikiem do archaicznej broni powtarzalnej (różne takie Garandy,Mausery i Mosiny), może być stosowany do broni snajperskiej jeżeli 10x celownik nie jest dostępny (albo chcemy używać broni na średnio-dalekim dystansie). *Celownik snajperski 10x: Wysokiej klasy celownik optyczny do karabinów, pasuje prawie wyłącznie do broni snajperskiej i jest dla niej celownikiem z wyboru, duże powiększenie to duża premia ale i zawężone pole widzenia. *Celownik snajperski PU: Celownik optyczny o 3.5x powiększeniu, pasuje do Mosina-Naganta, SWT i karabinka SKS, jest starym typem celownika i zaleca się używanie go z braku możliwości zdobycia lepszego, Bardzo poleca się stosowanie go SKS'em ponieważ daje on dla tego karabinka wymierne wyniki, w skojarzeniu z Mosinem nie wyciąga z tej broni maksimum potencjału. *Zatrzask bagnetowy i bagnet: czyli bardzo specjalny granatnik i bardzo specjalny granat Przedmioty te działają na zasadzie granatnika i granatu (tzn montuje się je do broni palnej w takiej właśnie kolejności i aby je wykorzystać należy wykonać te same manewry co przy strzelaniu z granatnika). W efekcie otrzymujemy broń z której na odległość kilku kratek można razić przeciwników bagnetem (i tu najlepsze) który pomimo 'wystrzelenia' z broni (dosięgnął oddalonego o kilka metrów przeciwnika) pozostaje zamontowany na broni. Pasuje głównie do karabinów i karabinków z Bloku Wschodniego, zalecany dla fanatyków rosyjskiej broni i walki wręcz oraz polskich patriotów (Hej! Kto Polak na bagnety...) *75 Nabojowy bęben na 7.62*39: wymaga stałej instalacji, zwiększa na stałe pojemność magazynka, zalecany do CQC na wysokich poziomach trudności. *45 Nabojowy magazynek łukowy na 5.45*39 zamontowany na stałe na broni zwiększa pojemność jej magazynka, wskazania jak przy powyższym. *Adaptator do magazynków Beta-C Mag ( dostępny do broni na amunicję 9*19 Para i 5.56*45 NATO), działa dokładnie tak samo jak 75 Nabojowy bęben ale pasuje do innej broni. *Podwójne magazynki do Sig'a 550 , należy połączyć 2 puste magazynki do Sig'a (nie, nie wystarczy opróżnić pełnego magazynka ), zamontowanie tego na broni zmniejszy koszt przeładowania. *Podwójne magazynki 30 Nabojowe 7.62*39 i 5.45*39, aby je otrzymać należy połączyć dwa puste magazynki(ponownie, nie wystarczy opróżnić pełnych ) z taśmą klejącą, działają podobnie jak podwójny magazynek do Sig'a 550.
Jestem świadom tego że lista jest niepełna ponieważ napisałem ją na poczekaniu bez bieżącego skonsultowania się z grą, ponieważ nie czytałem TECHNICZNEGO opisu tych akcesoriów to mogę się mylić w kilku miejscach a ponieważ nie przeszedłem całej gry to zapewne wszystkiego nie opisałem. Liczę na Waszą pomoc w dopełnieniu listy i doszlifowaniu opisów.
_________________
Ostatnio zmieniony 14 mar 2009 01:16 przez Stridingshadow, łącznie zmieniany 3 razy
|
|