Cytuj:
4. Co sprawiło, że akurat wam przyszło tworzyć kontynuację serii Jagged Alliance? Wasza firma musi być dobra, skoro zdobyła uznanie Strategy First?
Andrew Kazakov: Podczas wyboru zespołu dla projektu na taką skalę wiadomo było, że to będą Rosjanie, którzy stworzyli najwięcej gier podobnych do JA2 pod względem gatunku i czasu akcji. Mówię tu o Silent Storm, Night Watch , Brigade E5 i innych pozycjach. Zachodni twórcy od dawna nie mieli z czymś takim do czynienia, przez co proces tworzenia takiej gry jest wyjątkowo trudny.
Andrew Kazakov: Podczas wyboru zespołu dla projektu na taką skalę wiadomo było, że to będą Rosjanie, którzy stworzyli najwięcej gier podobnych do JA2 pod względem gatunku i czasu akcji. Mówię tu o Silent Storm, Night Watch , Brigade E5 i innych pozycjach. Zachodni twórcy od dawna nie mieli z czymś takim do czynienia, przez co proces tworzenia takiej gry jest wyjątkowo trudny.
Tutaj się zgodzę. Dla przykładu - kiedy amerykanie ostatnio zrobili strategię turową? Dobrą rzecz jasna. Rosjanie cały czas je robią i nie przestają. Tylko, że Rosjanie mają zwyczaju chwalenie grafiki, która w rzeczywistości jest nijaka i ponura oraz wymagania takie że szkoda gadać.
Cytuj:
5. Czy w prace nad projektem zaangażowane są osoby, które brały udział w tworzeniu wcześniejszych części? Jaka jest rola ludzi z firmy Sir-tech?
Andrew Kazakov: Bardzo szanujemy kanadyjską firmę Sir-tech, producentów poprzednich części serii. Zapoznaliśmy się ze słynnym Sean Ling, który był zaangażowany w prace nad Silent Storm z Nival.
Andrew Kazakov: Bardzo szanujemy kanadyjską firmę Sir-tech, producentów poprzednich części serii. Zapoznaliśmy się ze słynnym Sean Ling, który był zaangażowany w prace nad Silent Storm z Nival.
Sean Ling? To każe mi mysleć, że JA3 będzie udane. Kto będzie lepiej wiedział jak powinno wyglądać JA3 niż sam twórca poprzednich części serii? No i co ważne - zdobył już doświadczenie w tworzeniu trójwymiarowych strategii turowych, w końcu brał udział w pracach nad Silent Stormem, który jest świetny.
Cytuj:
8. Tworzenie kontynuacji serii takiej jaką jest Jagged Alliance to niewątpliwie trudne zadanie. Nie obawiacie się tego?
Andrew Kazakov: No cóż, to naprawdę wielka odpowiedzialność i mamy nadzieję, że spełnimy wymagania najzagorzalszych fanów serii Jagged Alliance, ale też i wymagania zwykłych wielbicieli strategii.
Andrew Kazakov: No cóż, to naprawdę wielka odpowiedzialność i mamy nadzieję, że spełnimy wymagania najzagorzalszych fanów serii Jagged Alliance, ale też i wymagania zwykłych wielbicieli strategii.
Twórcy Hired Guns: The Jagged Edge też mieli taką nadzieję a wyszło takie coś, że nawet fani serii Jagged Alliance mają problemy ze zrozumieniem tej gry.
Cytuj:
10. Najnowsze zdjęcia z gry nie ukazują zbyt dobrej grafiki. Jakie macie plany na przyszłość jeśli chodzi o grafikę?
Andrew Kazakov: Możliwości graficzne już przekroczyły wszelkie skale dostępne w silniku Silent Storm. Jednakże, wydawcy domagają się więcej udoskonaleń w graficznej sferze gry. Dlatego też data wydania została nieco zmieniona, by temu sprostać. W krótkim czasie dodamy nowe innowacyjne graficzne dodatki, nie widziane wcześniej ani w Night Watch ani w Silent Storm.
Andrew Kazakov: Możliwości graficzne już przekroczyły wszelkie skale dostępne w silniku Silent Storm. Jednakże, wydawcy domagają się więcej udoskonaleń w graficznej sferze gry. Dlatego też data wydania została nieco zmieniona, by temu sprostać. W krótkim czasie dodamy nowe innowacyjne graficzne dodatki, nie widziane wcześniej ani w Night Watch ani w Silent Storm.
Tutaj niestety wielki zawód. JA3 ma grafikę sprzed kilku lat i na dodatek okazuje się, że nie można jej zbyt wiele ulepszyć! Dodajmy do tego, że gra wyjdzie za rok, gdy gier takich jak Crysis będzie już dużo. Czarno to widzę.
Cytuj:
11. Silent Storm był dość zasobożerną grą. Mam nadzieję, że do uruchomienia JA3 nie będziemy potrzebowali komputerów z NASA?
Andrew Kazakov: Jesteś pewien, że ci goście z NASA mają takie wspaniałe maszynki do gier?
A tak na serio, dopracowujemy silnik graficzny i wydaje mi się, że w momencie premiery będzie można zagrać na zupełnie przeciętnej konfiguracji.
Andrew Kazakov: Jesteś pewien, że ci goście z NASA mają takie wspaniałe maszynki do gier?
A tak na serio, dopracowujemy silnik graficzny i wydaje mi się, że w momencie premiery będzie można zagrać na zupełnie przeciętnej konfiguracji.
Dość enigmatyczna odpowiedź, która każe mi myśleć, że wymagania są wysokie i to pomimo słabej grafiki. Ah ci Rosjanie.
Cytuj:
14. Jak wiadomo JA2 wciąż ma się dobrze dzięki możliwości tworzenia modyfikacji. Czy zamierzacie udostępnić jakieś edytory do JA3?
Andrew Kazakov: Cóż, mamy taką nadzieję. Chcemy wydać też jakieś rozszerzenie lub kilka dodatków.
Andrew Kazakov: Cóż, mamy taką nadzieję. Chcemy wydać też jakieś rozszerzenie lub kilka dodatków.
GFI przynajmniej planował wydanie edytorów. Ale dobrze, że myślą o rozszerzeniach, to też przedłuży żywotność gry.
Cytuj:
19. Oglądając zdjęcia z gry nie trudno zauważyć, że twarze najemników sporo się zmieniły. Jak będą wyglądały w finalnej wersji?
Andrew Kazakov: Wszystko zależy od tego, jak świeże są te zdjęcia
Jeśli chodzi o twarze najemników, to modyfikujemy je ze wstępną aprobatą od producenta. Staramy się zachować jak największe podobieństwo do oryginalnych pomysłów i zachować duszę tej legendarnej gry, dlatego robimy co w naszej mocy, aby zminimalizować różnice w wyglądzie najemników.
Andrew Kazakov: Wszystko zależy od tego, jak świeże są te zdjęcia
Jeśli chodzi o twarze najemników, to modyfikujemy je ze wstępną aprobatą od producenta. Staramy się zachować jak największe podobieństwo do oryginalnych pomysłów i zachować duszę tej legendarnej gry, dlatego robimy co w naszej mocy, aby zminimalizować różnice w wyglądzie najemników.
Starają? A ja zawsze gdy je widzę mam wrażenie, że zrobili je na od*ierdol.
Cytuj:
28. I ostatnie pytanie. Jak oceniacie grę Hired Guns: The Jagged Edge, która miała być przecież pierwszym 'Jaggedem' w trójwymiarze.
Andrew Kazakov: Jak to w Rosji mawiamy - pierwszy naleśnik zawsze jest grudkowaty. Myślę, że macie w swoich języku jakieś analogiczne wyrażenie.
Andrew Kazakov: Jak to w Rosji mawiamy - pierwszy naleśnik zawsze jest grudkowaty. Myślę, że macie w swoich języku jakieś analogiczne wyrażenie.
Czyli nie bardzo ale wierza, że kolejne wersje będą lepsze