Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
mtl
Post : 24 gru 2006 13:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Podporucznik
Podporucznik
  • Posty: 954
  • Dołączył: 12.06.2006


Minęło ledwie kilkanaście dni odkąd to nadzieja fanów Jagged Alliance na trzecią część serii ożyła. I nie bez powodu bo projekt JA3 choć nie raz był zaczynany nie może być zrealizowany już od ponad 5 lat!

Ale dziś mamy dla was kolejną wiadomość. Na stronie firmy F3 Games pojawiła się informacja iż długo oczekiwany Jagged Alliance 3 zostanie stworzony na silniku Silent Storm! To z pewnością świetna wiadomość gdyż silnik tej gry jest na tyle dobry, że możnabyło w nim doszczętnie rozwalić całe budynki i to w grach sprzed kilku lat! Niestety silnik mimo swoich możliwości jest już trochę przestarzały i grafiką nie prezentuje nic szczególnego, pozostaje mieć nadzieję, że F3 Games mocno się za niego weźmie.

Co wy o tym sądzicie? Czy to dobre rozwiązanie?

JA3 na silniku Silent Storm - News


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 przez mtl, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Sid
Post : 24 gru 2006 14:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 14.12.2006
  • Skąd: Ostrowiec Św.


Uważam, że to całkiem dobre posunięcie. Wiele gier odeszło w niepamięć przez niedopracowany silnik. Chociaż engine Silent Storm'a nie jest jakiś superwypasiony, to jeśli nad nim popracują może się całkiem nieźle prezentować.

_________________
There's a time to live and a time to die
When it's time to meet the maker
There's time to live but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying...


*
 
snick
Post : 25 gru 2006 09:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 686
  • Dołączył: 17.07.2006
  • Skąd: Zabrze


Ja się cieszę. Silnik SS - mimo widocznego upływu lat - nadal jest stosunkowo sprawny. A możliwość niszczenia otoczenia - tego właśnie brakowało w JA2. ;)


*
  WWW
lukasamd
Post : 25 gru 2006 18:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Mi się to bardzo podoba ale jak na razie to TYLKO informacje więc muszę podejść do tego sceptycznie. Na JA3 i JA3D czekamy już bardzo długo a ciągle coś się zmienia. Przypomina mi to sytuację z wydaniem Fallout 3.

Jeżeli jednak gra wyjdzie i to na silniku SS (oby dopieszczonym do granic możliwości! ;)) tonie powinienem być zły ;)


*
  WWW
AzuR
Post : 04 sty 2007 11:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 78
  • Dołączył: 25.12.2006
  • Skąd: łódź city


Silnik serii SS slynie z bardzo wysokiej dokladnosci. Nie obciaza komputera, a grafika na monitorach jest po prostu swietna. Dawno nie pykalem w SS, ale pamietam ze grafika po prostu wymiatala.

[shadow=darkblue]Poza tym przywitalbym JA3 z otwartymi ramionami nawet w momencie gdyby grafika bylaby taka sama. Owszem, jak na dzisiejsze standardy nie jest ona rewelacyjna, ale w JA najbardziej liczy sie (moim zdaniem) grywalnosc.[/shadow]


*
 
Len
Post : 04 sty 2007 14:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


No tak, grywalność. Ale to dla fanów, jeśli chce się przyciągnąć nowych graczy to jednak musi być nowa dobra grafika.


*
  WWW
AzuR
Post : 11 sty 2007 10:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 78
  • Dołączył: 25.12.2006
  • Skąd: łódź city


No ja wiem, tylko grajac w JA2 ja moze nie pochlebiam grafiki ktora w niej jest ale nic do niej nie mam. Owszem, fanow mozna przyciagnac grafika, ale sadze ze sama gra na tym straci. Na silniku na ktorym dziala Wildfire wszystko jest ladne, szczegolowe, nie ma co narzekac i to mi sie tu podoba : prostota :)

_________________
Obrazek


*
 
Len
Post : 11 sty 2007 15:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Problem polega na tym, że prostota w 3D to nie taka łatwa sprawa. Ja osobiście sobie nie wyobrażam takiego porządku i prostoty w JA3 co był w JA2. Kto grał w Brigade E5 wie dlaczego.


*
  WWW
lukasamd
Post : 11 sty 2007 18:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Bardzo często przesiadka z wysłużonego już ale bardzo wygodnego silnika 2D do którego jesteśmy przyzwyczajeni kończy się katastrofą, a przynajmniej dla weteranów danej gry.

Warto jednak mieć nadzieję że wszystko będzie ok i że graficznie gra będzie dopieszczona na tyle na ile tylko pozwoli jej silnik (tzn. silnik SS ;) ).


*
  WWW
Len
Post : 11 sty 2007 18:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


A kończy się katastrofą ponieważ wszyscy oczekują czegoś podobnego do poprzedniej części. Tylko jak tu zrobić podobną grę gdy przechodzi się z 2D do 3D? Rozgrywka zawsze będzie zupełnie inna, trójwymiar nasuwa wiele nowych taktycznych możliwości, gra przestaje być taka przejrzysta, oprócz sterowania najemnikami trzeba też sterować kamerą itp.

I choćby z tych powodów jakikolwiek by był JA3, zawsze sprawi zawód starym fanom.


*
  WWW
snick
Post : 11 sty 2007 18:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 686
  • Dołączył: 17.07.2006
  • Skąd: Zabrze


Oj tu bym polemizował. I to na przykładzie nawet. :D Pamiętacie Worms 3D? Taak, to była klapa w stosunku do poprzednich części w 2D. Ale już Worms 4 Mayhem to bardzo dobra (przynajmniej moim zdaniem) gra, pod wieloma aspektami lepsza od wormsów w 2D. Poprawiono pracę kamery, klawisze, lekko dopieszczono grafikę (to wszystko w stosunku do W3D) i wyszła bardzo dobra gra. Mnie w pełni zadowala, chociaż na Wormsach w 2D zjadłem zęby xD


*
  WWW
Len
Post : 11 sty 2007 19:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


No ale Wormsy to już zupełnie inna sprawa. Dlaczego? A dlatego, że to nie jest strategiczno turowa gra taktyczna. Jagged Alliance właśnie należy do tego gatunku i jest skomplikowany, trzeci wymiar przyniesie kolejne problemy z połapaniem się w grze, a twórcy na pewno jeszcze zechcą dodać nowe opcje. Tak właśnie skończył Brigade E5, on jest świetnym przykładem na to jak może wyglądać JA3. Mnóstwo opcji, jednak bardzo trudno się połapać, gdyby była w 2D to jeszcze by uszło.


*
  WWW
snick
Post : 11 sty 2007 19:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 686
  • Dołączył: 17.07.2006
  • Skąd: Zabrze


A Silent Storm, na którego silniku bazować ma JA3? On wcale nie jest skomplikowany, ba, mi na początku wydał się prostszy niż JA2. A przecież ma z JA2 bardzo dużo wspólnego.


*
  WWW
Lemur
Post : 11 sty 2007 23:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


To prawda, ciezko jest to wszystko przeniesc do 3D. Czesc osob po takim "remake'u" zawsze bedzie niezadowolona. Jak wszyscy wiemy Brygada byla jedynie wprawka, mam nadzieje ze 7,62 bedzie bardziej dopracowana. Co do nowego Jaggeda, no coz....oby programisci nie musieli uczyc sie na bledach jak przypadku Brygady.
Snick---> nie wiem czy ciebie dobrze zrozumialem. Silnik Silent Storm prosty??. Sorry, ale uwazam ze akurat ten silnik posluge sie dosc skomplikowanymi algorytmami. Pokaz mi inna gierke gdzie masz takie obliczenia trajektorii balistycznych, wybuchow i zniszczen (nie mowiac o mechanice, bo to inna sprawa). Problem jest bardziej w tym ze silnik nowy nie jest i raczej zle zooptymalizowany (HOMM V). Mimo to jeden z lepszych jakie kiedykolwiek powstaly. W Silent Stormie wszystko dziala, czego nie mozna powiedziec o innych gierkach. Trzeba nad nim mooocno popracowac i (mam nadzieje) bedzie git.


*
 
snick
Post : 12 sty 2007 12:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 686
  • Dołączył: 17.07.2006
  • Skąd: Zabrze


@Lemur:

Źle mnie zrozumiałeś. ;) Mówię, że SS (jako gra) jest prosty pod względem obsługi i na początku wydał mi się nawet prostszy niż JA2. (przecież nie porównywałbym silnika SS z JA2 xD )

Z kolei taki E5 potrafi zagubić gracza w gąszczu swoich opcji (np. puls, skomplikowane wykresy opisujące bronie itd). W SS zostało to rozwiązane lepiej i w sposób prostszy do opanowania przez gracza.


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna