Mam nadzieję że ktoś tu jeszcze żyje.

Na forum jestem nowy i nikt mnie tu nie zna, jeśli jednak chodzi o grę, to można nawet pokusić się o stwierdzenie iż jestem weteranem.
Grałem w JA2 od premiery, przez kilka lat z przerwami i zarwałem mnóstwo nocek z tego powodu.
Teraz na starość wróciłem do gry i jestem pod wrażeniem modyfikacji 1.13
Już sam nowy system przerwań rozkłada na łopatki i sprawia że gra jest niesamowita, a są przecież inne nowości w 1.13. To co zrobili ludzie odpowiedzialni za 1.13 - to "miszczostwo" świata.
Zamierzam w wolnych chwilach znowu pograć w JA2, wybrałem taki zestaw: https://jagged-alliance.pl/plik624/
Gram od kilku dni, wiele potrzebnych informacji znalazłem na tym forum, ale nie wszystko, dlatego zapytam tutaj, a może ktoś odpowie, chociaż forum wydaje się być prawie martwe.

Gram w wersję JA2 1.13(8338).
1. Nie widzę w grze opcji czyszczenia broni - ani w grze, ani w ustawieniach, ani w edytorze pliku INI - jedyne co jest, to info przy amunicji dotyczące tego jak dana amunicja brudzi broń. Z opisu moda 1.13 wynika że to chyba już jest od dawna, czyżby usunęli?
2. Mam problem z uzupełnianiem manierek na wodę, wciskanie CTRL i + czy inne tego typu kombinacje nie pomagają (nawet gdy stoję w wodzie)
3. Czasami mam błąd w sklepach, np u Tony-ego (ale nie tylko u niego) cena zarówno sprzedaży jak i kupna przedmiotów wynosi np -42.949.357 (co to za błąd i czy można coś poradzić?)
4. W przypadku "dropu" z żołnierzy Deidrianny, z każdym kolejnym dniem, nagrody są lepsze. Czy ten mechanizm dotyczy także innych rzeczy?
Są w grze różne lokacje, schowki i magazyny (np w sektorze E11) Czy drop z takich lokacji jest lepszy jeśli pójdzie się tam w dalszej części gry? (np 30 dnia a nie 1 czy 2) A jeśli tak, to czy dotyczy to także takich zjawisk jak walka z nawiedzonymi "szotganowcami" w sektorze F10.
5.Czy nowy system celowania to tylko inny interfejs? Czy także szanse na trafienie są inaczej obliczane i wyraźnie trudniejsze?
6.Zauważyłem że przeciwnicy czasami są niewidoczni (są na krawędzi mapy od góry lub od dołu) - nie można do nich celować i wtedy gra jest mocno utrudniona. Unikam tego typu sytuacji, ale czy coś się da z tym zrobić? (Bo w podstawce nie było tego typu problemów).
I jeszcze coś o celach...
Ładnych parę lat temu stworzyłem z kolegą moda do "Age of Wonders: Shadow Magic", a ostatnio trochę modowałem "No Man's Sky". Oprócz tego dłubię sobie amatorsko w Unity. W związku z tym rozważam uczynienie moda do JA2 1.13.
Jeśli chodzi o walkę, działanie broni itp. - to jest to tak świetne w 1.13, że nie mam odwagi tego "poprawiać"
Ale...
Od zawsze nie podobał mi się cel gry, jakaś Deidrianna, która czeka na nas, w sumie potulnie jak owca na rzeź i nie jest mobilna, czyli kolejny archetypiczny "Sauron" do odstrzału - nie lubię tego typu celów. O wiele bardziej przekonują mnie fabuły i cele gry takie jak np w modzie "Legion2".
Jeśli więc bym się zdecydował na stworzenie MODA, to skupiłbym się na całkiem nowej mapie i nowych celach w grze. I w związku z tym, mam kilka wstępnych pytań, do osób które mają jakieś doświadczenia z modowaniem JA2 1.13.
1. W oryginale jako przeciwników mamy wojska złej królowej, bandę Kingpina, nasłanych przez niego zabójców, terrorystów, dzikie koty i Crepitusy. Jakie są możliwości dodawania nowych stron konfliktu i czy można w trakcie gry sterować oraz zmieniać naszą reputacje i stosunek do różnych stron w konfliktach? Czyli że np w trakcie gry będzie można zmieniać nastawienie stron względem naszej drużyny.
2. Czy tworzenie nowych "questów" w grze daje jakieś ciekawe możliwości?
3...
Może na razie wystarczy, bo nie wiem nawet czy ktoś te moje wypociny w ogóle przeczyta, nie wspominając o odpowiedzi.
