Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Szaruga
Post : 01 lut 2021 23:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


Cześć.

Mam nadzieję że ktoś tu jeszcze żyje. :>
Na forum jestem nowy i nikt mnie tu nie zna, jeśli jednak chodzi o grę, to można nawet pokusić się o stwierdzenie iż jestem weteranem.
Grałem w JA2 od premiery, przez kilka lat z przerwami i zarwałem mnóstwo nocek z tego powodu.

Teraz na starość wróciłem do gry i jestem pod wrażeniem modyfikacji 1.13
Już sam nowy system przerwań rozkłada na łopatki i sprawia że gra jest niesamowita, a są przecież inne nowości w 1.13. To co zrobili ludzie odpowiedzialni za 1.13 - to "miszczostwo" świata.

Zamierzam w wolnych chwilach znowu pograć w JA2, wybrałem taki zestaw: https://jagged-alliance.pl/plik624/
Gram od kilku dni, wiele potrzebnych informacji znalazłem na tym forum, ale nie wszystko, dlatego zapytam tutaj, a może ktoś odpowie, chociaż forum wydaje się być prawie martwe. :(


Gram w wersję JA2 1.13(8338).

1. Nie widzę w grze opcji czyszczenia broni - ani w grze, ani w ustawieniach, ani w edytorze pliku INI - jedyne co jest, to info przy amunicji dotyczące tego jak dana amunicja brudzi broń. Z opisu moda 1.13 wynika że to chyba już jest od dawna, czyżby usunęli?

2. Mam problem z uzupełnianiem manierek na wodę, wciskanie CTRL i + czy inne tego typu kombinacje nie pomagają (nawet gdy stoję w wodzie)

3. Czasami mam błąd w sklepach, np u Tony-ego (ale nie tylko u niego) cena zarówno sprzedaży jak i kupna przedmiotów wynosi np -42.949.357 (co to za błąd i czy można coś poradzić?)

4. W przypadku "dropu" z żołnierzy Deidrianny, z każdym kolejnym dniem, nagrody są lepsze. Czy ten mechanizm dotyczy także innych rzeczy?
Są w grze różne lokacje, schowki i magazyny (np w sektorze E11) Czy drop z takich lokacji jest lepszy jeśli pójdzie się tam w dalszej części gry? (np 30 dnia a nie 1 czy 2) A jeśli tak, to czy dotyczy to także takich zjawisk jak walka z nawiedzonymi "szotganowcami" w sektorze F10.

5.Czy nowy system celowania to tylko inny interfejs? Czy także szanse na trafienie są inaczej obliczane i wyraźnie trudniejsze?

6.Zauważyłem że przeciwnicy czasami są niewidoczni (są na krawędzi mapy od góry lub od dołu) - nie można do nich celować i wtedy gra jest mocno utrudniona. Unikam tego typu sytuacji, ale czy coś się da z tym zrobić? (Bo w podstawce nie było tego typu problemów).


I jeszcze coś o celach...
Ładnych parę lat temu stworzyłem z kolegą moda do "Age of Wonders: Shadow Magic", a ostatnio trochę modowałem "No Man's Sky". Oprócz tego dłubię sobie amatorsko w Unity. W związku z tym rozważam uczynienie moda do JA2 1.13.

Jeśli chodzi o walkę, działanie broni itp. - to jest to tak świetne w 1.13, że nie mam odwagi tego "poprawiać"
Ale...
Od zawsze nie podobał mi się cel gry, jakaś Deidrianna, która czeka na nas, w sumie potulnie jak owca na rzeź i nie jest mobilna, czyli kolejny archetypiczny "Sauron" do odstrzału - nie lubię tego typu celów. O wiele bardziej przekonują mnie fabuły i cele gry takie jak np w modzie "Legion2".
Jeśli więc bym się zdecydował na stworzenie MODA, to skupiłbym się na całkiem nowej mapie i nowych celach w grze. I w związku z tym, mam kilka wstępnych pytań, do osób które mają jakieś doświadczenia z modowaniem JA2 1.13.

1. W oryginale jako przeciwników mamy wojska złej królowej, bandę Kingpina, nasłanych przez niego zabójców, terrorystów, dzikie koty i Crepitusy. Jakie są możliwości dodawania nowych stron konfliktu i czy można w trakcie gry sterować oraz zmieniać naszą reputacje i stosunek do różnych stron w konfliktach? Czyli że np w trakcie gry będzie można zmieniać nastawienie stron względem naszej drużyny.

2. Czy tworzenie nowych "questów" w grze daje jakieś ciekawe możliwości?

3...

Może na razie wystarczy, bo nie wiem nawet czy ktoś te moje wypociny w ogóle przeczyta, nie wspominając o odpowiedzi. ;)

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
wierzba
Post : 02 lut 2021 13:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 209
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


Żyć żyjemy, ale co to za życie :D jedyną nadzieją 1.13. Na pytania niestety nie odpowiem :3


*
 
amber-coffeeCat
Post : 02 lut 2021 14:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 04.09.2020


Indeed forum jest w połowie martwe. Ja też nie odpowiem na pytania o 1.13 (8338), bo ostatnio, lata temu, grałam chyba w wersję 4500 z groszami... A jeśli chodzi o modding, to pewnie prędzej dostaniesz sensowną odpowiedź na Bear's Pit niż tutaj - tam moderzy 1.13 są aktywni.


*
 
Starchris
Post : 02 lut 2021 14:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Cytuj:
Gram od kilku dni, wiele potrzebnych informacji znalazłem na tym forum, ale nie wszystko, dlatego zapytam tutaj, a może ktoś odpowie, chociaż forum wydaje się być prawie martwe.

Na samym forum faktycznie jest mały ruch, co jest zrozumiałe, natomiast sama strona ma się dobrze i ruch jest naprawde spory.

Szaruga pisze:
1. Nie widzę w grze opcji czyszczenia broni - ani w grze, ani w ustawieniach, ani w edytorze pliku INI - jedyne co jest, to info przy amunicji dotyczące tego jak dana amunicja brudzi broń. Z opisu moda 1.13 wynika że to chyba już jest od dawna, czyżby usunęli?

2. Mam problem z uzupełnianiem manierek na wodę, wciskanie CTRL i + czy inne tego typu kombinacje nie pomagają (nawet gdy stoję w wodzie)

3. Czasami mam błąd w sklepach, np u Tony-ego (ale nie tylko u niego) cena zarówno sprzedaży jak i kupna przedmiotów wynosi np -42.949.357 (co to za błąd i czy można coś poradzić?)

To jest związane z wersją 1.13, na której grasz oraz tej konfiguracji. W najnowszej 1.13 w wersji około 8920, to nie występuje, tylko problem jest taki, że na chwilę obecną nie ma Arulco Revisted dla wyższej wersji 1.13.

Szaruga pisze:
4. W przypadku "dropu" z żołnierzy Deidrianny, z każdym kolejnym dniem, nagrody są lepsze. Czy ten mechanizm dotyczy także innych rzeczy?
Są w grze różne lokacje, schowki i magazyny (np w sektorze E11) Czy drop z takich lokacji jest lepszy jeśli pójdzie się tam w dalszej części gry? (np 30 dnia a nie 1 czy 2) A jeśli tak, to czy dotyczy to także takich zjawisk jak walka z nawiedzonymi "szotganowcami" w sektorze F10.

To dotyczy tylko dropów z samych żołnierzy Deidranny. Przedmioty z lokacji z szafek i schowków są zawsze takie same. Również nie dotyczy to Hicksów, oni zawsze wyposażenie maja takie same i dotyczy to zarówno Darela i Daryla jak i zwykłych cywili, którzy są z nimi. Tak samo jest z Kingpinem i jego świtą oraz terrorystami.

Szaruga pisze:
5.Czy nowy system celowania to tylko inny interfejs? Czy także szanse na trafienie są inaczej obliczane i wyraźnie trudniejsze?

Obydwie kwestie są prawdziwe, ale niestety nie wiem gdzie to jest, żeby podpatrzeć matematycznych zasad. dużo jest na pewno w samym kodzie źródłowym.

Szaruga pisze:
6.Zauważyłem że przeciwnicy czasami są niewidoczni (są na krawędzi mapy od góry lub od dołu) - nie można do nich celować i wtedy gra jest mocno utrudniona. Unikam tego typu sytuacji, ale czy coś się da z tym zrobić? (Bo w podstawce nie było tego typu problemów).

To jest błąd mapy, która została zapisana w niewłaściwym formacie przez twórce moda. Znam to z modowania i musiałbyś taką mapę załadować w starszym edytorze map, zapisać ją i taką dopiero dać do gry. Ja używałem edytora map z klasycznego JA2 UB, ale to roboty trochę jest. Możesz spróbować edytora map z 1.13 z wersji 2085 https://jagged-alliance.pl/plik442/. Natomiast najłatwiejszym sposobem, jesli Ci się trafi taka mapa, jest jej usunięcie z folderu Data-1.13 / Maps lub Data / Maps.

Szaruga pisze:
Jakie są możliwości dodawania nowych stron konfliktu i czy można w trakcie gry sterować oraz zmieniać naszą reputacje i stosunek do różnych stron w konfliktach? Czyli że np w trakcie gry będzie można zmieniać nastawienie stron względem naszej drużyny.

Oczywiście, że jest to możliwe, natomiast żeby to wykonać, to musiałbyś taką masę rzeczy pozmieniaiać i pododawać, że jusz na starcie zrezygnujesz. Dlatego wszystkie mody opierają się na zamianie aktualnych stron konfliktów na inne lub pozostawiano to bez zmian.

Szaruga pisze:
2. Czy tworzenie nowych "questów" w grze daje jakieś ciekawe możliwości?

Żeby stworzyć nowego questa, trzeba dodać ogromną ilość plików lub dodać nowe wartości do już istniejących. Dodatkowo, narzędzia służące do realizacji takiego celu, są tak archaiczne i niestabilne, że po pierwszych próbach prawdopodobnie z pogłębiającej się irytacji i bezradności, będziesz chciał popełnić samobójstwo. Tutaj tak samo jak w przypadku głównej fabuły, nowe questy w modyfikacjach opierały się na zamianie już istniejących, tylko na zasadzie zmiany grafiki postaci i tekstu oraz ewentualnej zmianie pozycji na mapie danych postaci.

Przepraszam, że na starcie Cię niestety zniechęcam, ale jeśli nigdy nie modowałeś JA2, to nie masz pojęcia jakie to jest trudne i wielokrotnie cholernie frustrujące i to w dodatku mając tak ciężkie w obsłudze narzędzia. No a przede wszystkim jest to tak czasochłonne, że zanim cokolwiek uda Ci się wykonać, to niejednokrotnie z tego zrezygnujesz. Oczywiście życzę powodzenia, ale przygotuj sobie masę czasu, samodyscypliny, wykonaj sobie schemat organizacji pracy, wykup u siebie miliard terabajtów cierpliwości, usuń wszystkie żywe istoty z pokoju, w którym będziesz dokonywał tych prac itd.

Modyfikacja 1.13 opiera się tylko na zmianach w kodzie źródłowym oraz nowej grafice broni, przedmiotów, animacji itd, co akurat jest bardzo proste, jeśli się jest specjalistą w programowaniu C++ i innych językach. Np. wprowadzają nowy kod i sprawdzają, czy przeciwnik lub broń działa zgodnie z nowym schematem, no generalnie prosta sprawa.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
wierzba
Post : 02 lut 2021 19:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 209
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


Co do czasochłonności i ilości zabawy to się zgadzam, próbowałem troche edycji, ale niestety przerosło mnie to


*
 
Szaruga
Post : 02 lut 2021 22:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


Dziękuję za odpowiedzi, cieszy mnie że polskie forum o jednej z najlepszych gier na świecie :) jeszcze nie umarło.

...wierzba pisze:
jedyną nadzieją 1.13...

Masz na myśli że trzyma przy życiu tylko nadzieja na nową i stabilną wersję 1.13? ;)

amber-coffeeCat pisze:
... A jeśli chodzi o modding, to pewnie prędzej dostaniesz sensowną odpowiedź na Bear's Pit niż tutaj - tam moderzy 1.13 są aktywni...

Wiem, ale najpierw zapytałem u "sąsiadów" językowych. ;)

Starchris pisze:
To jest związane z wersją 1.13, na której grasz oraz tej konfiguracji. W najnowszej 1.13 w wersji około 8920, to nie występuje, tylko problem jest taki, że na chwilę obecną nie ma Arulco Revisted dla wyższej wersji 1.13.

Czyli jeśli chciałbym do grania lub modowania mieć poprawnie działające napełnianie manierek i ceny w sklepach (bo na czyszczeniu broni aż tak mi nie zależy) to na jaką wersję 1.13 powinienem zwrócić uwagę?

Starchris pisze:
Przedmioty z lokacji z szafek i schowków są zawsze takie same. Również nie dotyczy to Hicksów, oni zawsze wyposażenie maja takie same i dotyczy to zarówno Darela i Daryla jak i zwykłych cywili, którzy są z nimi. Tak samo jest z Kingpinem i jego świtą oraz terrorystami.

Rozumiem, ale czy edytując mapę, można ustawić żeby np z Kingpina lub Darela była szansa na różny drop a nie żeby w każdej rozgrywce dropiło to samo? (pytam czy można, bo jak na razie jeszcze się tym nie zajmowałem)

Starchris pisze:
Obydwie kwestie są prawdziwe, ale niestety nie wiem gdzie to jest, żeby podpatrzeć matematycznych zasad. dużo jest na pewno w samym kodzie źródłowym.

Pograłem trochę na tym nowym systemie CtH i mam wrażenie że jest wyraźnie trudniej trafiać i do tego nie bardzo kumam tego nowego interfejsu - np nie pokazuje mi różnicy między celowaniem w głowę a tułów, a w starej wersji celowania - to jest podstawa. Dodatkowo nowy system nie pokazuje szansy po naciśnięciu "F" tylko jakieś muzzle stability - a ja bym chciał widzieć szansę (przynajmniej na razie) żeby nauczyć się na jakie strzały, kim i gdzie mogę sobie pozwolić.

Starchris pisze:
To jest błąd mapy, która została zapisana w niewłaściwym formacie przez twórce moda. Znam to z modowania i musiałbyś taką mapę załadować w starszym edytorze map, zapisać ją i taką dopiero dać do gry. Ja używałem edytora map z klasycznego JA2 UB, ale to roboty trochę jest. Możesz spróbować edytora map z 1.13 z wersji 2085 https://jagged-alliance.pl/plik442/. Natomiast najłatwiejszym sposobem, jesli Ci się trafi taka mapa, jest jej usunięcie z folderu Data-1.13 / Maps lub Data / Maps.

Nie zamierzam bawić się w poprawianie map w modzie "Arulco Revisisted", pogram w niego dopóki błędy na to pozwolą. Ale jestem zainteresowany zrobieniem własnej mapy, które narzędzia do tego polecasz? (Chciałbym też mapy zrobić większe, nie jakoś mocno ale jednak większe. (czytałem gdzieś tu, że to możliwe)

Starchris pisze:
Oczywiście, że jest to możliwe, natomiast żeby to wykonać, to musiałbyś taką masę rzeczy pozmieniaiać i pododawać, że jusz na starcie zrezygnujesz. Dlatego wszystkie mody opierają się na zamianie aktualnych stron konfliktów na inne lub pozostawiano to bez zmian.

Starchris pisze:
Żeby stworzyć nowego questa, trzeba dodać ogromną ilość plików lub dodać nowe wartości do już istniejących. Dodatkowo, narzędzia służące do realizacji takiego celu, są tak archaiczne i niestabilne....................
................Przepraszam, że na starcie Cię niestety zniechęcam, ale jeśli nigdy nie modowałeś JA2, to nie masz pojęcia jakie to jest trudne...............

Niestety podejrzewałem że tak jest. :( Jak rozumiem - w modzie Legion, głównym celem jest quest z ratowaniem Marii, siostry Angela? Tylko imiona, teksty i pozycje postaci są pozmieniane?

No cóż...
Najbardziej zależy mi na 2 rzeczach:
1. Nowej albo zmienionej mapie (bo w oryginalnej tylko 80% mapy jest wykorzystywane, a spora część z tych 80% - to puste sektory na których praktycznie nic się nie dzieje) Nie chodzi mi o to żeby w każdym sektorze było mnóstwo rzeczy, ale przydałoby się trochę je ożywić.
2. Nowym celu gry (nigdy nie podobał mi się oryginalny cel gry, czyli zabicie tej Deidrianny, nie dlatego żebym ją lubił, po prostu nie lubię gier z czekającym w wiadomej lokacji big bossem)
Zatem, jeśli są możliwości fajnego edytowania mapy, lub zrobienia nowej ze wszystkimi 256 sektorami, oraz zmiana głównego celu gry, podobnie jak w modzie Legion2 - to nadal jestem zainteresowany.
Rozważam dwie opcje, prostą i trudną:

----- Prosta -----
Dokonałbym tylko modyfikacji mapy (coś jak w Arulco Revisited, ale trochę bardziej), oraz zmienił główny cel gry na inny quest.

----- Trudna -----
Zrobiłbym całkiem nową mapę, oraz pokombinował z innym rozmieszczeniem i natężeniem stron konflikt, plus oczywiście zmiana celu gry na inny quest.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Starchris
Post : 03 lut 2021 18:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Szaruga pisze:
Czyli jeśli chciałbym do grania lub modowania mieć poprawnie działające napełnianie manierek i ceny w sklepach (bo na czyszczeniu broni aż tak mi nie zależy) to na jaką wersję 1.13 powinienem zwrócić uwagę?

Wersja powyżej 8900. Natomiast co do wersji 7609 nie daje gwarancji, że będzie to działać.

Szaruga pisze:
Rozumiem, ale czy edytując mapę, można ustawić żeby np z Kingpina lub Darela była szansa na różny drop a nie żeby w każdej rozgrywce dropiło to samo? (pytam czy można, bo jak na razie jeszcze się tym nie zajmowałem)

Nie da się. W pliku DATA 1.13 / TABLEDATA / INVENTORY / MercstartingGear.xml jest uzbrojenie wszystkich najemników i postaci w JA2 i zawsze są takie same. Chcesz mieć inne w kolejnej rozgrywce, to musisz to pozmieniać ręcznie za każdym razem. Natomiast zwykli cywile, którzy są ochroniarzami, to ich uzbrojenie ustawia się w edytorze map, ale tu też zawsze będzie takie same, a jeśli będziesz chciał mieć inne, to za każdym razem będziesz musiał i to ręcznie wykonać.

Szaruga pisze:
Pograłem trochę na tym nowym systemie CtH i mam wrażenie że jest wyraźnie trudniej trafiać i do tego nie bardzo kumam tego nowego interfejsu - np nie pokazuje mi różnicy między celowaniem w głowę a tułów, a w starej wersji celowania - to jest podstawa. Dodatkowo nowy system nie pokazuje szansy po naciśnięciu "F" tylko jakieś muzzle stability - a ja bym chciał widzieć szansę (przynajmniej na razie) żeby nauczyć się na jakie strzały, kim i gdzie mogę sobie pozwolić.

Tego w ogóle nie ogarniam, bo nigdy z tego nie korzystałem.

Szaruga pisze:
Jak rozumiem - w modzie Legion, głównym celem jest quest z ratowaniem Marii, siostry Angela? Tylko imiona, teksty i pozycje postaci są pozmieniane?

Tak, wszystko zostało tylko podmienione, jedynie w pliku exe zmieniono kod, żeby po wykonaniu tego questa gra się kończyła.

Szaruga pisze:
Ale jestem zainteresowany zrobieniem własnej mapy, które narzędzia do tego polecasz? (Chciałbym też mapy zrobić większe, nie jakoś mocno ale jednak większe. (czytałem gdzieś tu, że to możliwe)

Taki mod już istnieje i jego autor ostatnio się odezwał i dał kolejną wersję, w której już wykonał ponad 75% sektorów Arulco, więc nie wiem, czy dublowanie moda będzie w kręgu Twoich zainteresowań. Zainstaluj sobie tego moda, autor każdy sektor wykonał od nowa od podstaw oraz powiększył je do tak horrendalnych rozmiarów, że można by było z nich zrobić kilkadziesiąt standardowych map Arulco.

https://jagged-alliance.pl/plik507/

Szaruga pisze:
Najbardziej zależy mi na 2 rzeczach:
1. Nowej albo zmienionej mapie (bo w oryginalnej tylko 80% mapy jest wykorzystywane, a spora część z tych 80% - to puste sektory na których praktycznie nic się nie dzieje) Nie chodzi mi o to żeby w każdym sektorze było mnóstwo rzeczy, ale przydałoby się trochę je ożywić.
2. Nowym celu gry (nigdy nie podobał mi się oryginalny cel gry, czyli zabicie tej Deidrianny, nie dlatego żebym ją lubił, po prostu nie lubię gier z czekającym w wiadomej lokacji big bossem)
Zatem, jeśli są możliwości fajnego edytowania mapy, lub zrobienia nowej ze wszystkimi 256 sektorami, oraz zmiana głównego celu gry, podobnie jak w modzie Legion2 - to nadal jestem zainteresowany.
Rozważam dwie opcje, prostą i trudną:

----- Prosta -----
Dokonałbym tylko modyfikacji mapy (coś jak w Arulco Revisited, ale trochę bardziej), oraz zmienił główny cel gry na inny quest.

----- Trudna -----
Zrobiłbym całkiem nową mapę, oraz pokombinował z innym rozmieszczeniem i natężeniem stron konflikt, plus oczywiście zmiana celu gry na inny quest.

Tak, wykonanie nowej mapy oraz miast jest bardzo proste, a sam edytor jest bardzo intuicyjny i przyjazny w użytkowaniu. Autorzy 1.13 nawet przystosowali tę sprawę do jeszcze przyjaznej edycji w plikach xml.

Co do stron konfliktu, to można by wyeksponować bardziej Kingpina, Hicksów na inne sektory, a pousuwać z nich zołnierzy Deidranny lub inną grupę cywili. Edytor map daje tyle możliwości i konfiguracji, że zawsze każdy znajdzie coś dla siebie

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Szaruga
Post : 04 lut 2021 02:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


Starchris pisze:
................Natomiast zwykli cywile, którzy są ochroniarzami, to ich uzbrojenie ustawia się w edytorze map, ale tu też zawsze będzie takie same, a jeśli będziesz chciał mieć inne, to za każdym razem będziesz musiał i to ręcznie wykonać.

No to kiepsko :( I ze skarbami ze skrzynek umieszczonych na mapie jest tak samo?
Jeśli tak - to poważny problem, według mnie zabija to przyjemność z grania w grę więcej niż raz. :(
Ponieważ umieszczenie dobrego sprzętu w jakiejś lokacji, sprawi że grając drugi raz - od razu tam pójdziemy żeby go mieć, a umieszczenie słabego - spowoduje że nie będzie się opłacało tam iść, i jedynymi niespodziankami pozostanie drop z wrogów (i to tylko z żołnierzy Deidrianny). Wielka szkoda.
Marzyło mi się np umieszczę jakąś skrzynkę w sektorze A6 - i w każdej rozgrywce będzie tam możliwość znalezienia innego łupu, raz słabego, raz mocnego.
Bardzo mnie dziwi brak takiej możliwości. Miałem do czynienia z wieloma grami, modami i sam też moduję i tworzę kod - i prawie zawsze jest możliwość ustawiania losowego dropu, ze skrzynek, ukrytych miejsc itd, bo to bardzo prosty sposób na uatrakcyjnienie rozgrywki. Aż trudno uwierzyć że Sir-tech nie dało takich możliwości. :(
(jeśli jest kod źródłowy, to mógłbym spróbować to zmienić, ale... stare przysłowie goblińskich programistów mówi: "Prawie zawsze, łatwiej i lepiej jest napisać cały kod od początku, niż poprawiać kod napisany przez innych.)"

Starchris pisze:
Taki mod już istnieje i jego autor ostatnio się odezwał i dał kolejną wersję, w której już wykonał ponad 75% sektorów Arulco, więc nie wiem, czy dublowanie moda będzie w kręgu Twoich zainteresowań. Zainstaluj sobie tego moda, autor każdy sektor wykonał od nowa od podstaw oraz powiększył je do tak horrendalnych rozmiarów, że można by było z nich zrobić kilkadziesiąt standardowych map Arulco.

Może i istnieje, ale ja bym wolał to zrobić po swojemu. ;) A dla Was jako potencjalnych graczy, chyba lepiej jak modów jest więcej. ;) Poza tym, skoro piszesz że mapy są drastycznie wielkie - to według mnie przesada.

edit //tematu moda AIMNAS//
Właśnie pograłem trochę w tego moda AIMNAS i jest w nim dużo błędów, zarówno takich jak np: to że spodnie kevlarowe są założone jako luneta do broni, jak i też takich krytycznych, które zawieszają grę - a dodatkowo niby można sejwować grę, ale gra nie widzi sejwów i nie można nic załadować. (w takim stanie mod jest całkiem niegrywalny, nawet do testów). Poza tym - nie podoba mi się że bronie w tym modzie, mają zmienione statystyki, wychodzę z założenia że bronie z moda 1.13 są na tyle dobrze zbalansowane że zmiana tego jest niepotrzebna, dodawanie nowych broni - to jeszcze ok, ale zmienianie broni które tak dobrze zrobili twórcy 1.13 - nie podoba mi się. Jeśli chodzi o mapy, to nie udało mi się wyjść poza pierwszy sektor z powodu błędów, więc się nie wypowiem.
edit2 //1.13 v8921//
Pograłem w "czystą" wersję 1.13 beta v8921 i większość błędów jest podobna, więc to nie tyle wina moda AIMNAS, co samej, nowej wersji beta 1.13 :(

Starchris pisze:
Tak, wykonanie nowej mapy oraz miast jest bardzo proste, a sam edytor jest bardzo intuicyjny i przyjazny w użytkowaniu. Autorzy 1.13 nawet przystosowali tę sprawę do jeszcze przyjaznej edycji w plikach xml.

Czy możesz dać namiary na jakąś najlepszą, stabilną wersję edytora map do JA2 1.13?

Starchris pisze:
Co do stron konfliktu, to można by wyeksponować bardziej Kingpina, Hicksów na inne sektory, a pousuwać z nich zołnierzy Deidranny lub inną grupę cywili. Edytor map daje tyle możliwości i konfiguracji, że zawsze każdy znajdzie coś dla siebie

No o coś takiego mi chodzi, czyli żeby motyw z Deidrianną był tylko tłem, a jej żołnierze przeszkodą do prawdziwych celów w grze. (będę musiał pograć w moda "Legion2" żeby zobaczyć jak to działa.)

Podsumowując:
JA 2 1.13 - jest (według mnie) mistrzostwem świata jeśli chodzi o walkę, tury i wszystko co z nią bezpośrednio związane - ten aspekt to najwyższy znany mi poziom w świecie gier. (nawet podstawka, a mod 1.13 to już w ogóle Kosmos i Kwazary).
Niestety (według mnie) kuleją trochę inne aspekty, takie właśnie jak cel gry, mała mapa, ograniczona losowość przygód itp...
No i z punktu widzenia modera - brak narzędzi do porządnej modyfikacji tych aspektów.

Nie zaglądałem jeszcze do kodu (bo na razie zarywam nocki i gram ;) ), jedyne co zrobiłem, to pozmieniałem skille najemników z AIM i MERC oraz parę innych ustawień.
Ale tak sobie myślę że gdyby dało się "wyjąć" z gry moduły odpowiedzialne za te rzeczy które zmienia mod 1.13 (czyli walka, bronie, nowy system przerwań, nowe AI itd...) a resztę zrobić tak jakby od nowa - czyli mapę świata, zadania, NPC-tów, strony konfliktu itp...). To wtedy byłoby super.
Może uznacie mnie za dziwaka, ale naprawdę bardzo mi przeszkadza, brak możliwości ustawienia losowego dropu ze skrzynek na mapie - z mojego punktu widzenia (jako gracza i jako programisty) - to ogromna wada.
Być może dla kogoś kto gra w jakąś grę - to nie jest problem, ponieważ taki ktoś nie wie gdzie są ukryte skarby i gra jest dla niego ciekawą niespodzianką. Ale proszę wziąć pod uwagę - że jako ewentualny twórca moda - też bym chciał mieć niespodzianki, gdy będę grał. A skoro wiem gdzie w skrzynce na mapie jest ukryta moja ulubiona snajperka (bo sam ją tam umieściłem w edytorze jako twórca moda) - to przyjemność z grania leci bardzo mocno w dół :\
A jeśli miałbym robić moda, to też chciałbym się dobrze bawić podczas grania w niego. Stworzyłem moda do gry "Age of Wonders 2 Magia Cienia" i później grałem w niego na mapie także stworzonej przeze mnie, ale dzięki prostym funkcjom ustawiania losowych skarbów i przeciwników - grało mi się ciekawe, mam nadzieję że rozumiecie mój punkt widzenia.

Dziękuję za porady i pomoc, na razie gra wciągnęła mnie jak odkurzacz, więc na modowanie nie mam nawet czasu ;) Ale sprawa jest otwarta, bo doświadczenia jakieś mam i chęci też mogą być. Pożyjemy - zobaczymy.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
kwachu
Post : 04 lut 2021 11:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 33
  • Dołączył: 05.04.2012
  • Skąd: Rybnik


Ja przyznam że zawsze marzyłem aby w tej grze zwerbować wszystkich dostępnych najemników stąd czekam aż w końcu ITS zostanie w końcu doprowadzony do końca (zostaną wyeliminowane m.in. błędy związane z sektorami czy zostanie ulepszone AI przeciwników) i mod koniec końców zostanie zaimplementowany w najnowszej rozwijanej wersji 1.13. To o czym wspominasz Szaruga czyli losowość znajdziek byłoby ciekawym urozmaiceniem rozgrywki, zważywszy na fakt iż jest w czym wybierać. Itemów jest tak wiele że myślę że taki mod byłby strzałem w dziesiątkę.

... właśnie sobie wyobraziłem mod który zespalał by wszystkie modyfikacje razem w jedną całość. Wyobraźcie sobie dostęp do chociażby wszystkich itemów z IoV, AIMNAS, Vacations i na dokładkę Renegade Republic ;D. Grałbym, oh grałbym...

Kibicuje oczywiście w realizacji jakiejkolwiek modyfikacji bo to społeczność graczy/moderów trzyma te grę jeszcze przy życiu. Chętnie bym pomógł ale obawiam się że zbyt wiele innych obowiązków mam na głowie a czczych obietnic składać nie chcę. Gdybyś napisał z jakieś 12 lat wcześniej...? ;D

Pozdrawiam,


*
 
wierzba
Post : 04 lut 2021 12:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 209
  • Dołączył: 06.02.2010
  • Skąd: Legnica


Co do losowości odnajdywanych przedmiotów to jestem za, ale... znalezienie dobrej snajpy na początku gry, posiadając własnego najemnika z celnością 85pkt mogłoby zepsuć grę. Przydałoby się dostosować poziom losowości do postępów w grze.


*
 
Szaruga
Post : 04 lut 2021 14:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


kwachu pisze:
... właśnie sobie wyobraziłem mod który zespalał by wszystkie modyfikacje razem w jedną całość. Wyobraźcie sobie dostęp do chociażby wszystkich itemów z IoV, AIMNAS, Vacations i na dokładkę Renegade Republic ;D. Grałbym, oh grałbym...

Nie znam tych modów, gram od tygodnia i dopiero dziś zorientowałem się że mod DBB IoV 929 - modyfikuje "stare" bronie z 1.13 (sądziłem że tylko dodaje nowe). Jeszcze nie wiem czy na plus czy na minus. Co do wszystkich najemników - to niektórych nie lubię, więc i tak ich nigdy nie biorę. ;) Moi ulubieni to: Buzz, Dr Q, Thor, Static, Sidney, Vicki, Jimmy, Sam, Buns, Rev, Jimmy no i oczywiście Shadow :)
Dla mnie, chyba najlepszą rzeczą w 1.13 jest nowy system przerwań - jest genialny i sprawia że gra wręcz ocieka grywalnością...

wierzba pisze:
Co do losowości odnajdywanych przedmiotów to jestem za, ale... znalezienie dobrej snajpy na początku gry, posiadając własnego najemnika z celnością 85pkt mogłoby zepsuć grę. Przydałoby się dostosować poziom losowości do postępów w grze.

Ale jakaś minimalna szansa na fajny item na początku gry - to fajna opcja. Poza tym, dobra broń to nie wszystko, liczy się jeszcze to czy jest sprawna, czy możemy ją naprawić, czy mamy amunicje itd... A sam system szansy na znalezienie czegoś - powinien być łatwo dostrajalny do indywidualnych potrzeb.
W wolnych chwilach tworzę sobie własną grę w Unity i tam zrobiłem coś takiego że pogrupowałem przedmioty według rodzajów, rzadkości, mam też różne współczynniki szansy na wystąpienie - i działa bardzo fajnie - łatwe do zrobienia jeśli się to robi we własnym projekcie, dodanie takiego mechanizmu do kodu stworzonego przez kogoś innego, to już zupełnie inna para kaloszy.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
amber-coffeeCat
Post : 04 lut 2021 21:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 04.09.2020


Nie znam się bardzo na modowaniu, ale widziałam, że Flugente stworzył kilku nowych najemników z całkiem nowymi dialogami, które pojawiają się zależnie od okoliczności (np. po kliknięciu "Friendly" w rozmowie z NPCem, przy próbie rekrutacji, przy wejściu do zrujnowanego budynku [!], przy wejściu do Tixy, etc.). Osiągnął to używając funkcji pisanych w .lua, z tego co rozumiem, bez grzebania w kodzie źródłowym (ale mogę się mylić). Więcej tutaj:
http://thepit.ja-galaxy-forum.com/index ... msg_351982

Być może dałoby się użyć tego samego mechanizmu do rzeczy innych niż dialogi?


*
 
Szaruga
Post : 05 lut 2021 10:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


amber-coffeeCat pisze:
.......Być może dałoby się użyć tego samego mechanizmu do rzeczy innych niż dialogi?

Dziękuję za trop w śledztwie, zerknę w stosownym czasie.

A tak z innej beczki, to prawie zawsze w grach, przedmioty są dzielone według mniej więcej takiego schematu:
- klasa C (słabe i przydatne tylko na początku - później do wyrzucenia)
- klasa B (lepsze i przydatne po wyrzuceniu przedmiotów klasy niższej - ale później także do wyrzucenia)
- klasa A (najlepsza i jedynie słuszna, używana z dumą podczas podróżowania przez świat gry - który składa się głównie z wysypisk śmieci, przepełnionych przedmiotami klasy C i B) ;) (niestety coraz bardziej jest tak też w naszym prawdziwym życiu)

JA2 - łamie ten brzydki schemat, ale zastanowiłem się jak bardzo i...
Porównałem sobie trzy warianty balansu broni:

Oryginalne bronie z 1.13
minusy:
- mało broni w stosunku do konkurencji
- chyba (tak domniemywam) najbardziej realistyczna - przez co najmniej urozmaicona.
- niektóre bronie (głównie pistolety i shotguny) nadal są prawie nieprzydatne.
plusy:
- wersja "oryginalna", czyli najbardziej zgodna z wizją 1.13
- najbardziej stabilna, dzięki jednej warstwie dodanej (sam mod 1.13)


Bronie zmienione przez mod AIMNAS + nowe z tego moda
minusy:
- chyba najbardziej niestabilna
- niewiele robi w kwestii przydatności pistoletów w stosunku do oryginalnego 1.13
plusy:
- większa ilość slotów na dodatki do broni i więcej samych dodatków (chyba)
- chyba największa ilość i różnorodność broni (pod względem wyglądu i modyfikacji
- niektóre z nowych broni są naprawdę fajne


Bronie zmienione przez mod DBB + nowe z tego moda
minusy:
- futurystyczne bronie rodem z S-F (możliwe do kupienia u barmanów) które są zbyt wypasione i psują klimat
plusy:
- najlepszy balans między rodzajami broni, np. pistolety wreszcie są przydatne nawet na późniejszych etapach gry

Zdecydowanie wybieram opcję numer trzy, czyli moda DBB IoV :one: Oczywiście to jest moja opinia, i oceniłem to na gorąco, zaledwie po tygodniu grania - być może jak pogram więcej to zmienię zdanie.
Jest dla mnie najbardziej grywalny, być może kosztem realizmu, może zamiast obniżać aż tak koszt strzału pistoletom, lepiej byłoby zwiększyć koszt przygotowania do strzału dla karabinów i cięższej broni, sprawa dyskusyjna.
Niemniej jednak, w oryginalnym 1.13 całkowity koszt strzału (wyciągnięcie/przygotowanie + oddanie strzału) z broni krótkiej, jest tylko niewiele niższy od tego dla karabinów, w niektórych przypadkach - nawet wyższy (patrz rewolwery)
Tak jak napisałem wyżej, być może mod 1.13 jest najbardziej realistyczny pod tym względem, ale mimo iż cenię realizm w grach, to w kontekście całego ekosystemu gry i tak nie może on być ujęty właściwie, dlatego balans grywalności jest według mnie, jednak ważniejszy od realizmu.
A co Wy sądzicie na temat balansu broni?

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Starchris
Post : 05 lut 2021 14:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Szaruga pisze:
I ze skarbami ze skrzynek umieszczonych na mapie jest tak samo?

Niestety tak samo, tylko edytor map ma jeszcze jedną dodatkową podfunkcję. Do każdego umieszczonego przedmiotu można dodać szansę na jego wystąpienie w procentach. Np. dajemy cztery bronie do jednej skrzyni i każdej z nich ustawiamy różne szansy na wystąpienie, powiedzmy, 25%, 50%, 75%, 100%. Więc z każdą nową rozrywką, w takiej skrzyni będzie różna ilość spośród tych czterech broni, od 1 do 4. Z tym że zawsze i tak będzie to ta sama broń.

Szaruga pisze:
Czy możesz dać namiary na jakąś najlepszą, stabilną wersję edytora map do JA2 1.13?

No to wskazuję 7609. Stabilna poprawna wersja. Jeśli chodzi o edytor z BETY, no to tutaj myślę, że nikt Ci nie zagwarantuje, że wszystko będzie ok.

Szaruga pisze:
A skoro wiem gdzie w skrzynce na mapie jest ukryta moja ulubiona snajperka (bo sam ją tam umieściłem w edytorze jako twórca moda) - to przyjemność z grania leci bardzo mocno w dół

Niestety znam to z modowania. Dlatego wiedząc o tym, gdzie postawiłem najlepsze bronie, które można szybko zdobyć, to po prostu tam nie szedłem, nie psując sobie rozgrywki, no ale to też takie trochę sztuczne było.

Szaruga pisze:
Ale tak sobie myślę że gdyby dało się "wyjąć" z gry moduły odpowiedzialne za te rzeczy które zmienia mod 1.13 (czyli walka, bronie, nowy system przerwań, nowe AI itd...) a resztę zrobić tak jakby od nowa - czyli mapę świata, zadania, NPC-tów, strony konfliktu itp...). To wtedy byłoby super.

Wszyscy życzymy Ci powodzenia i trzymamy bardzo mocno kciuki, aby już w niedługim czasie móc przetestować pierwszą wersję takiego moda. :ok:

Szaruga pisze:
Tak jak napisałem wyżej, być może mod 1.13 jest najbardziej realistyczny pod tym względem, ale mimo iż cenię realizm w grach, to w kontekście całego ekosystemu gry i tak nie może on być ujęty właściwie, dlatego balans grywalności jest według mnie, jednak ważniejszy od realizmu.
A co Wy sądzicie na temat balansu broni?

Jestem absolutnie takiego samego zdania, dlatego w mojej ocenie, jeśli chcesz wykonać dobrego moda, to skup się na balansie i przyjemności z rozgrywki, a nie realizmie. Na wielu zagranicznych forach, które niestety już w większości nie istnieją, najczęstszymi zarzutami dla 1.13, to było dokładanie coraz to nowych dodatków technicznych, które miały na celu do maksimum urealnić grę, przez co balans i przyjemność z rozgrywki coraz bardziej malała. Dlatego bardzo często użytkownicy polecali wersje 4870, która miała najlepszy balans obydwu rzeczy.

Szaruga pisze:
... może zamiast obniżać aż tak koszt strzału pistoletom, lepiej byłoby zwiększyć koszt przygotowania do strzału dla karabinów i cięższej broni, sprawa dyskusyjna.
Niemniej jednak, w oryginalnym 1.13 całkowity koszt strzału (wyciągnięcie/przygotowanie + oddanie strzału) z broni krótkiej, jest tylko niewiele niższy od tego dla karabinów, w niektórych przypadkach - nawet wyższy (patrz rewolwery)

W podstawowej wersji JA2, to był jeden z największych błędów, że stworzono jedną najlepszą broń i po jej zdobyciu, wszystkie inne lądowały w koszu. Ja mając ograniczone możliwości w narzędziach i wiedzy z programowania, postanowiłem, że w moim modzie New Classic JA2, nie będzie najlepszej broni, tylko każda z nich będzie w miarę przydatna w każdych okolicznościach, dlatego np. pistoletom zmniejszyłem AP do 1 punktu i były zawsze w kieszeni na wszelki wypadek , a strzelbom też mocno zmniejszyłem AP, lekko wydłużyłem zasięg, zwiększyłem serię i magazynek, przez co po dołożeniu wszystkich dodatków, można było np. Cawsem przejść całą grę. Ważniejszy jest balans niż realizm, natomiast chyba największym problemem jest to, że do osiągnięcia tego celu prowadzi tak dużo możliwych dróg i dostępnych konfiguracji, że sporo czasu trzeba będzie poświęcić, żeby to wszystko ogarnąć, ale na pewno jest to do zrobienia.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Szaruga
Post : 06 lut 2021 11:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 75
  • Dołączył: 31.01.2021


Starchris pisze:
.......Tego w ogóle nie ogarniam, bo nigdy z tego nie korzystałem.

Jeśli chodzi o wygląd tego nowego CTH - to podoba mi się, pokazuje ikonkę rodzaju celowania, stopnie przycelowania (liczbowo, lub jako kółka) oraz orientacyjną szansę na trafienie wyrażoną wielkością okręgu i jego kolorem.
O ile dobrze się domyślam, to im mniejszy okrąg i im bardziej zielony kolor (najgorszy jest ciemno czerwony (chyba gwarantowane pudło), później przechodzi w pomarańczowy, żółty, aż do zielonego) - tym większa szansa na trafienie. Także z wyglądu jest to bardzo fajne. Ale mam dwa ogromne zastrzeżenia:
1. W ogóle nie pokazuje różnicy pomiędzy celowaniem w głowę, tułów czy nogi - co jest według mnie jakimś totalnym nieporozumieniem
2. Jest o lata swietlne trudniej trafić. Zrobiłem taki test, dwie takie same gry (poziomy trudności itd) i zmieniłem tylko system celowania.
Testował Shadow - strzelał z tej samej pozycji do tego samego przeciwnika, stojącego w tym samym miejscu (jest taki w modzie AR na początku przy workach, trzeba poczekać aż wstanie), strzelałem z boku, także worki nie przeszkadzały. I w starym systemie, bez problemu trafiał w głowę, a w tym NCTH - miał duże problemy z trafieniem w tułów, ze snajperki leżąc na dachu w średniej odległości do stojącego gościa.

Szkoda trochę, bo z wyglądu to ten NCTH fajowy jest, ale coś z nim jest nie tak, o ile problem z trafianiem to jeszcze ok, jeśli założymy że to jakiś tam realizm albo że ma być trudniej. Ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie pokazuje żadnej różnicy między celowaniem w głowę a tułów, przecież to elementarna sprawa i cecha charakterystyczna gry, chyba każde z nas nie raz sprawdzało najpierw czy opłaca się strzelać w głowę a jak nie, to dopiero celowaliśmy w tułów lub w nogi. Nie chce mi się teraz przeszukiwać setek postów na misiowym forum, żeby znaleźć odpowiedź dlaczego tak działa ten NCTH, a na tym forum nie znalazłem nic na ten temat.


Starchris pisze:
Np. dajemy cztery bronie do jednej skrzyni i każdej z nich ustawiamy różne szansy na wystąpienie, powiedzmy, 25%, 50%, 75%, 100%. Więc z każdą nową rozrywką, w takiej skrzyni będzie różna ilość spośród tych czterech broni, od 1 do 4. Z tym że zawsze i tak będzie to ta sama broń.

No to dobre że chociaż tak można. Dalekie od ideału, ale o wiele lepsze niż nic.

Starchris pisze:
Wszyscy życzymy Ci powodzenia i trzymamy bardzo mocno kciuki, aby już w niedługim czasie móc przetestować pierwszą wersję takiego moda.

Na razie każdą wolną chwilę poświęcam na granie, wciągnęło mnie jak bagno. ;) Ale chyba jeszcze dziś zacznę robić pierwszą małą modyfikacje, pozmieniam wszystkim najemnikom z AIM i MERC statystyki oraz skille. Zbalansuje to tak, żeby każdy miał jakąś wartość, oczywiście nadal tacy jak Gus, Reaper, Lynx itd - będą najlepsi, ale według mnie, obecna przepaść jest za duża.
W sumie już to zrobiłem, ale pozmieniałem to tylko u tych najemników którymi ja gram, kiedy pozmieniam u wszystkich, to może komuś jeszcze się przyda taki mini-mod.

Starchris pisze:
Na wielu zagranicznych forach, które niestety już w większości nie istnieją, najczęstszymi zarzutami dla 1.13, to było dokładanie coraz to nowych dodatków technicznych, które miały na celu do maksimum urealnić grę, przez co balans i przyjemność z rozgrywki coraz bardziej malała. Dlatego bardzo często użytkownicy polecali wersje 4870, która miała najlepszy balans obydwu rzeczy.
To nie jest takie proste, bo mi np podoba się zwiększenie realizmu w niektórych aspektach gry. Według mnie to nie są tylko kwestie realizmu i balansu, ale także tak zwanego klimatu oraz kwestii gustu.


Starchris pisze:
postanowiłem, że w moim modzie New Classic JA2, nie będzie najlepszej broni, tylko każda z nich będzie w miarę przydatna w każdych okolicznościach

No to twój mod by mi się spodobał, bo ja uwielbiam takie klimaty, że wszystko jest przydatne w zależności od okoliczności - zresztą to jest realistyczne, bo w życiu też tak jest. Idąc dalej tym tropem - uważam że gry są nieedukacyjne z tym swoim systemem jednokierunkowego progresu i nielogicznej przydatności przedmiotów. Ja lubię kiedy np w dzień w walce na otwartym terenie pistolety są nieprzydatne, ale w pomieszczeniach albo w nocy z tłumikiem - już mogą być całkiem fajnym rozwiązaniem. I jeszcze podoba się motyw braku amunicji - czyli że do lepszej (w zależności od taktyki i najemnika) broni zaczyna brakować amunicji i musimy używać "gorszej".
Ale wiem że ilu graczy, tyle gustów - i każdy może mieć inną wizję gry.

I jeszcze jedno mnie zastanawia w kwestii przydatności pistoletów - zrobiłem już kilka testów, ale wyniki nie są jednoznaczne (a do dokumentacji moda 1.13 nie chce mi się zaglądać - o ile taka jest).
Testy dotyczyły pistoletów i mojej ulubionej funkcji z 1.13 - czyli nowego systemu przerwań. Umożliwia on realistyczne reakcje w wielu sytuacjach, są też możliwe przerwania przerwań i jeśli dobrze podejrzewam, że szanse na przerwanie są w pewnym stopniu zależne od tego co chcemy zrobić, a najczęściej - chcemy oddać strzał, to może znaczyć że im mniej punktów akcji na przygotowanie broni + strzał = większe szanse na zyski z nowego systemu przerwań.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron