Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 695 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 47  Następna

Czy mod 1.13 uważasz za dobry?
Tak 94%  94%  [ 136 ]
Nie 6%  6%  [ 8 ]
Liczba głosów : 144
Autor Wiadomość
Ripper
Post : 22 mar 2014 09:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Kamilos pisze:
Dziękuje za odpowiedź. Dobrze mi się wydawało, że mieszali przy celności :)
Przeglądam właśnie INI editor dla najnowszego 1.13 i trochę się przeraziłem tym ile tych opcji dodali. Wpływ odrzutu, wagi, tryby celowania. Masakra, aż boje się co jeszcze wymyślą, wpływ wiatru i grawitacji na tor lotu pocisku? :). Pobawię się tym edytorem, bo znalazłem jedną opcję "AIM_LEVELS_DEPENDS_ON_DISTANCE", której wcześniej nie widziałem, a jest ona włączona. Bylem tylko nie musiał edytować w XML każdej broni...
Jutro wieczorem pogram to zobaczę czy coś to dało. Zasadniczo jestem za ulepszeniem, poszerzeniem i utrudnieniem rozgrywki, ale nie za tym, żeby granie było katorgą, nie jestem masochistą.
Z moda lubię korzystać


Też szukałem starałem się coś namieszać w ini, niestety powrót do starego systemu celowania jest raczej nie możliwy, a te aim levels depends on distance, to bodajże ilość punktów akcji jaką wydasz na przycelowanie za jeden klik, który będzie zależny od odległości wroga od strzelca, tak mi sie wydaje ;)

I jest tak jak napisał Starchris ( chodź dla mnie ja2 1.13 to i tak mod zajebistych ale niecelnych broni ;D ) ta celność zależy od WIELU czynników.
Tak wielu że ma się to poczucie że bronie są niecelne.

Dla przykładu: mój Shadow KUCA za kamieniem, cel jest po prostej nie zasłonięty niczym droga czysta i dzień, w odległości 12 czy 13 kratek i stoi, ja z bronią c7 + cel bojowy x7 + cel. laserowy, szansa na trafienie w tułów z max przy celowaniem to jakieś 70-80% a w głowę jakieś 30-45% oczywiście gdybym leżał to szansa była by w końcu dobra prawie taka jak w ja2 podstawce.
Do tego gdy cel kuca bądź leży to już w ogóle jakaś masakra z celnością bo waha się na 50-60% to mnie strasznie denerwuje i ilekroć chce zagrać w 1.13 to już ręce mi opadają gdzieś w połowie gry, i klne co to za jełopy co nie umią strzelać takimi cackami z celownikami... :P
A w zwykłym ja2 było by z 95% szans na trafienie w głowę w takiej sytuacji, nie wspominając o tułowiu, fakt może dmg broni nie jest zbyt realistyczne w ja2 ale celność broni jest wzorowa.
W końcu to tylko gra.


*
 
Svean
Post : 02 kwie 2014 16:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Ripper pisze:
W końcu to tylko gra.

Sorry facet, ale ranisz moje uczucia religijne, chyba Cie pozwę ;)
A tak bardziej na serio - trzeba mieć na uwadze że jest to gra, która ma odzwierciedlać rzeczywistość (przynajmniej bardziej niż inne).
To tylko w filmach (ew. grach ;)) jest tak że każdy strzał głównego bohatera, niezależnie od doległości, to headshot, po którym cel pada i... finito.
W grach typu CS dodatkowo trafienie np. w łokieć, czy stopę kończy się podobnie.
W realu np. w Kosowie, Gruzji, Syrii itp. ofiarami snajperów są głównie ranni, pewnie zdarzają się i tacy, którzy dostali w głowę (a nawet tacy nieraz przeżywają), ale wcale nie jest to większość, a całe mnóstwo strzałów snajperzy po prostu nie trafiają.

Poza tym snajperzy wciąż są w mniejszości i stanowią margines, na froncie dużo większe znaczenie mają KM-y i prawdziwe tony amunicji przez nie wypluwane, z czego zaledwie promile w ogóle trafiają w cokolwiek. Cała reszta wywalonej amunicji bynajmniej tez nie idzie zupełnie na marne, choćby ze względu na tzw przygwożdżenie przeciwnika (pinned down), niełatwo jest mu się wychylić i obserwować otoczenie jak ktoś do niego strzela, co pozwala np. podejść innym żołnierzom.

I to jest w JA2 v.1.13.
Podobnie jak milion innych czynników typy ruch prostopadły do strzelania itp. (jak ktoś się pobawi w paintball czy ASG to wie jak trudno kogoś takiego trafić). Inna rzecz że należy patrzeć która wersja i który mod jest zoptymalizowany pod które rozwiązania (np. statystyki broni w AIMNAS są pod NCTH czyli New Chance To Hit, ale w podstawowym 1.13 chyba niekoniecznie).
To nie jest strzelanka, tylko gra taktyczna.

Najlepsza tego rodzaju :ok:

_________________
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 02 kwie 2014 20:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Ripper pisze:
I jest tak jak napisał Starchris ( chodź dla mnie ja2 1.13 to i tak mod zajebistych ale niecelnych broni ;D ) ta celność zależy od WIELU czynników.
Tak wielu że ma się to poczucie że bronie są niecelne.


Problem był już w czystym JA2, bo mapy małe, więc dali po celności, żeby było jakieś pole dla broni snajperskiej, a nie tylko AK i M16.

Pamiętam, że kiedy grałem w 2.13 i wprowadzili AIMNAS, to zaczęło być naprawdę trudno sadzić te łebszoty na pół mapy, i kosić biegnących wrogów jak suche siano.
Z drugiej strony sadzenie łebszotów pod ostrzałem aż tak łatwe nie jest, a ostrzeliwanie celu ruchomego (w tym biegnącego człowieka) jest zwyczajnie trudne.

W JA2 zazwyczaj dowodziliśmy grupką supersnajperów sadzących łebszoty za każdym strzałem (gdzieś od połowy gry), a naszymi przeciwnikami były zombie, które wymagały 2-3 łebszotów żeby grzecznie zdechnąć.

Myślę, że dużo lepiej z realizmem walki poradzili sobie Panowie odp. za 7.62 HC, ale to nowsza gra.
Poza tym brak jej tej miodności co JA2 (jest bardziej realistyczna, przez co dość trudna, przez co się odechciewa).

_________________
Obrazek


*
 
M'cin
Post : 02 kwie 2014 21:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Dwa szczegóły:
Stridingshadow pisze:
... które wymagały 2-3 łebszotów żeby grzecznie zdechnąć.

5-6, przy snajperkach, a z mniejszego kalibru więcej.

Stridingshadow pisze:
Myślę, że dużo lepiej z realizmem walki poradzili sobie Panowie odp. za 7.62 HC, ale to nowsza gra.
Poza tym brak jej tej miodności co JA2 (jest bardziej realistyczna, przez co dość trudna, przez co się odechciewa).


Tutaj może trochę odbiegnę, ale w 7,62 system walki, jak na moje, był kapitalny, gra kulała przez bugi i głupie questy o gadaniu o każdym ze wszystkim i używaniu wszystkiego na wszystkim, ale to już się chyba wypowiedziałem gdzie trzeba :P


*
 
lukasamd
Post : 03 kwie 2014 10:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


M'cin pisze:
5-6, przy snajperkach, a z mniejszego kalibru więcej.


Oj nie zgodzę się. Też celowałbym w 2, max 3 strzały. Zależy od broni oczywiście, ale na ogół mało kto był w stanie przetrwać 3 trafienia w głowę z czegoś, co miało 34 i więcej dmg. Często już po jednym takim trafieniu dany delikwent był definitywnie wyeliminowany z walki (taki ubytek, że ledwo stał na nogach, ewentualnie pruł na stojąco jak popadnie). No i fakt, że od połowy zaczynamy mieć super-komandosów, którzy mogą wejść na środek ulicy i w kilku tur spokojnie "zdmuchnąć" szarżujące na nich mięso armatnie.


*
  WWW
Marcin2500
Post : 03 kwie 2014 12:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 04.04.2013


Jak dla mnie i tak to jest duże zaskoczenie że mimo wielu lat od premiery JA 2 w dalszym ciągu jest zainteresowanie pojawiającymi się modami. Przeszedłem wszystkie części zw wjątkiem tych nowych które nie powalają juz tym samym klimatem.Czekam na nowe 1.13 no i oczywiście JA Flashback :-)


*
 
Kozas
Post : 03 kwie 2014 15:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 21
  • Dołączył: 07.10.2011


Marcin2500 pisze:
Jak dla mnie i tak to jest duże zaskoczenie że mimo wielu lat od premiery JA 2 w dalszym ciągu jest zainteresowanie pojawiającymi się modami. Przeszedłem wszystkie części zw wjątkiem tych nowych które nie powalają juz tym samym klimatem.Czekam na nowe 1.13 no i oczywiście JA Flashback :-)


Bo nikt nie zrobił do tej pory lepszej gry taktycznej. Jednym z powodów jest oczywiście to, że ogólnie mało takich gier się pojawia ;) W porównaniu do np. RPG-ów czy strategii, a i tak gry wybitne z tej kategorii też ciągle dostają nowe wersje modów. Poza tym np. dla mnie osobiście JA2 już tak się wryło w najgłębsze zakamarki umysłu, że wiem, że już nie pojawi się inna gra taktyczna, która będzie mnie w stanie tak wciągnąć. Począwszy od absolutnie doskonałej grafiki(a jej niedostatki jak np. mała rozdzielczość jest załatwiana przez mody) po klimat, który też grafika współtworzy(grając czuje się jakbym cofnął się w lata 90-te i oglądał znowu badziewne[ ale jakże klimatyczne!] filmy o najemnikach z lat 80-tych), aż po 'miodność'. I dlatego wątpie, aby jakaś gra zdetronizowała JA2. A wypada wspomnieć, że nie jestem 'betonem' i np. w przypadku takiego Fallouta 2, którego byłem i jestem ogromnym fanem( od kiedy wyszła przechodzę ją co roku) to równie dobrze grało mi się w zmodowanego Fallout New Vegas( mod Project Nevada)


*
 
Stridingshadow
Post : 03 kwie 2014 18:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


M'cin pisze:
5-6, przy snajperkach, a z mniejszego kalibru więcej.

To chyba zależy od szczęścia i poziomu trudności.

Osobiście grając w JA2 "Vanilla" używałem amunicji 5.56x45mm i 5.45x39mm tylko z "braku laku".
W miarę możliwości (tj. dostępności amunicji) stosowałem 7.62x39mm i 7.62x51mm.
NIGDY nie używałem amunicji cywilnej (HP), bo ze względu na mechanikę gry była niemal bezużyteczna (dostępna w czasie kiedy wrogowie mieli odpowiednio odporne osłony ciała).

W zależności od szczęścia można trafić za 3, 11 czy 18 punktów, za każdym razem w głowę.

Stąd te rozbieżności.

lukasamd pisze:
ale na ogół mało kto był w stanie przetrwać 3 trafienia w głowę z czegoś, co miało 34 i więcej dmg.

W JA2 tylko LAW i CAWS mają >34 obrażeń :).

lukasamd pisze:
No i fakt, że od połowy zaczynamy mieć super-komandosów, którzy mogą wejść na środek ulicy i w kilku tur spokojnie "zdmuchnąć" szarżujące na nich mięso armatnie.

Chyba, że pancerne zombie zaszarżują zajadle nie bacząc na rany i straty w ludziach.
W czystym JA2 nie było premii do zasięgu widzenia z tytułu stosowania optyki, jedynie ze skradania i widzenia w nocy/noktowizora oraz kamuflażu.
Zazwyczaj wróg widział nas a my jego, ciężko o jakąkolwiek taktykę, kiedy nie można obserwować ruchów wroga, i trzeba planować na chybił-trafił.

M'cin pisze:
gra kulała przez bugi i głupie questy o gadaniu o każdym ze wszystkim i używaniu wszystkiego na wszystkim

Przede wszystkim postacie pomimo życiorysów były na jedno kopyto.
Dialogi były bez podkładu dźwiękowego, a misje zbyt erpegowe.
BS mod był dobry, ale gry nie uratował.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 04 kwie 2014 08:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


lukasamd pisze:
M'cin pisze:
5-6, przy snajperkach, a z mniejszego kalibru więcej.


Też celowałbym w 2, max 3 strzały. Zależy od broni oczywiście, ale na ogół mało kto był w stanie przetrwać 3 trafienia w głowę z czegoś, co miało 34 i więcej dmg. Często już po jednym takim trafieniu dany delikwent był definitywnie wyeliminowany z walki (taki ubytek, że ledwo stał na nogach, ewentualnie pruł na stojąco jak popadnie). No i fakt, że od połowy zaczynamy mieć super-komandosów, którzy mogą wejść na środek ulicy i w kilku tur spokojnie "zdmuchnąć" szarżujące na nich mięso armatnie.

Snajperki to max 2 łebszoty, szturmówki - 4,...LAW - 1 :diabel:

Stridingshadow pisze:
M'cin pisze:
5-6, przy snajperkach, a z mniejszego kalibru więcej.

To chyba zależy od szczęścia i poziomu trudności.

Osobiście grając w JA2 "Vanilla"...

lukasamd pisze:
ale na ogół mało kto był w stanie przetrwać 3 trafienia w głowę z czegoś, co miało 34 i więcej dmg.

W JA2 tylko LAW i CAWS mają >34 obrażeń :).

Nie schodź do "czystej dwójki" w temacie czysto prowadzonym pod 1.13 bo zamieszanie wprowadzasz. Nie trzeba kończyć że w 1.13 są mocniejsze karabiny.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Marcin2500
Post : 04 kwie 2014 10:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 04.04.2013


Dokładnie :)Pamietam jak dziś miałem 17 lat w 2011 r kupiłem pierwszego PC.Nie posiadałem wówczas żadnej gry.Kolega tego samego dnia przyniósł mi tytuły JA 2 Fallout tatcics i kilka wyścigówek...Od razu przypadły mi te gry , mowa o (JA i Fallout)Mineło tyle lat i wciąż gram w te same gry.Macie może coś jeszcze podobnego co można byłoby polecić??Czekam na propozycje.Dzięki


*
 
Marcin2500
Post : 04 kwie 2014 10:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 04.04.2013


Oczywiście nie w 2011 tylko w 2001 ;)


*
 
Marcin2500
Post : 04 kwie 2014 13:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 04.04.2013


Mam pytanie dodatkowe...Czy da sie leczyć najemnika podczas walki?


*
 
Stridingshadow
Post : 04 kwie 2014 13:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Marcin2500 pisze:
Mam pytanie dodatkowe...Czy da sie leczyć najemnika podczas walki?

Można opatrzyć rany, żeby zapobiec krwawieniu i zmniejszyć kary za walkę z raną.
Można też użyć strzykawki z lekarstwem (dostępna w aptece), którymi klika się na ikonce postaci w ekranie inwentarza.

Ponadto poza walką można także odzyskać zdrowie w ramach odpoczynku, bądź przydziału do zespołu lekarz-pacjent (wymagana apteczka).

micand1989 pisze:
Nie schodź do "czystej dwójki" w temacie czysto prowadzonym pod 1.13 bo zamieszanie wprowadzasz. Nie trzeba kończyć że w 1.13 są mocniejsze karabiny.

Proszę Cię, oszczędź sobie takich uwag, jeżeli bardzo boli Cię moje zachowanie, to zgłoś to do admina.

_________________
Obrazek


*
 
Marcin2500
Post : 04 kwie 2014 16:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 04.04.2013


myślałem że można pomieszac coś z apteczkami podczas walki.Strzykawki OK ale jest ich mało w całej grze.Dzięki za pomoc :)


*
 
Marcin2500
Post : 04 kwie 2014 16:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 04.04.2013


Gram obecnie w Urban Chaos i tu rodzi się pytanie.Jak jest z tymi lornetkami bo podobna sa w grze lecz ja nigdy jej nie używałem.Jak z nich skorzystać jeśli są w innych częsciach??


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 47  Następna


cron