Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 678 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna

Czy mod 1.13 uważasz za dobry?
Tak 94%  94%  [ 132 ]
Nie 6%  6%  [ 8 ]
Liczba głosów : 140
Autor Wiadomość
Szaruga
Post : 10 lut 2021 15:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Starchris pisze:
Wersja BETA jest tak często aktualizowana, że nawet i już Wasza podana wersja jest nieaktualna.

To akurat dobra wiadomość. :)

Starchris pisze:
Poza tym, my absolutnie nie korzystamy z jakichkolwiek gotowych paczek, tylko wszystkie pliki ściągamy bezpośrednio ze źródła i samodzielnie je potem kompilujemy.

Przepraszam, chciałem tylko pomóc. :>

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
amber-coffeeCat
Post : 10 lut 2021 16:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 18
  • Dołączył: 04.09.2020


Szaruga pisze:
A jeśli chodzi o spróbowanie, to musisz trochę poczekać aż dokończę


Mój backlog gamingowy jest tak długi, że mogę spokojnie poczekać bez większej niecierpliwości ;)

EDIT: Sprawdziłam sobie na szybko tę podlinkowaną przez Ciebie wersję 1.13. Z takiego rzutu okiem widzę, że to nie jest do końca tak, że ona jest "najnowsza". Raczej ma specyficzne, wyselekcjonowane funkcje - na przykład ekran rozpoczęcia nowej gry jest pozbawiony wielu opcji w stosunku do wersji 7609, którą mam u siebie wgraną. Za to w laptopie jest ciekawy ficzer - MeLoDy, który pozwala na przeanalizowanie zależności między najemnikami oraz ich charakterów.


*
 
Szaruga
Post : 10 lut 2021 17:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


amber-coffeeCat pisze:
Mój backlog gamingowy jest tak długi, że mogę spokojnie poczekać bez większej niecierpliwości ;)


Właśnie zmieniam MERC-ów, nie byłem w stanie wymyślić w miarę sensownych 5 skilli dla Florence "Flo" Gabriel i się poddałem ;) W sensie że słabszym MERC-om postanowiłem dawać tylko 4 punkty.
W przypadku Flo to jest:
- Covert Ops (1 stopień) - że niby jest tak niepozorna że stosunkowo łatwo może udawać cywila czy coś (wiem że trochę na siłę, no ale lepsze to niż np "sniper")
- Ambidextrous - pracowała przy handlu bronią, może jako księgowa, może jako ktoś inny, ale mogła w tym czasie wyćwiczyć używanie dwóch łapek (dość często daję ten skill "pracownikom biurowym")
- Night Ops - że niby w nocy tą bronią handlowała (też trochę na siłę, no ale...)
- Teaching - też w sumie wymuszone, no ale oryginalnie to miała, no i załóżmy że zna się trochę na broni (od strony handlowej, ale jednak) i może uczyć milicje składać i czyścić broń.

(Tworząc tego mini moda, staram się zachować oryginalny charakter najemników, więc nie bardzo mogę np w przypadku Flo, dodać jej zwinności i dać "Athletics" lub "Stealthy"

Swoją drogą, to trochę twórcy gry przegięli z tymi słabymi MERC-ami, taka parodia z groteską. W 1.13 można jeszcze ich poduczyć stosunkowo szybko, ale w podstawce robili za dekoracje chyba tylko.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
amber-coffeeCat
Post : 10 lut 2021 20:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 18
  • Dołączył: 04.09.2020


Szaruga pisze:
Swoją drogą, to trochę twórcy gry przegięli z tymi słabymi MERC-ami, taka parodia z groteską. W 1.13 można jeszcze ich poduczyć stosunkowo szybko, ale w podstawce robili za dekoracje chyba tylko.


Wszystko zależy od stylu gry. Można z nich zrobić mięso armatnie, można Flo oddać Hicksom jako żonę, można wreszcie zrobić z nich tanich nauczycieli i mechaników. Sky's the limit ^^


*
 
Starchris
Post : 11 lut 2021 01:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1976
  • Dołączył: 25.06.2010


Szaruga pisze:
Swoją drogą, to trochę twórcy gry przegięli z tymi słabymi MERC-ami, taka parodia z groteską. W 1.13 można jeszcze ich poduczyć stosunkowo szybko, ale w podstawce robili za dekoracje chyba tylko.

amber-coffeeCat pisze:
Wszystko zależy od stylu gry. Można z nich zrobić mięso armatnie, można Flo oddać Hicksom jako żonę, można wreszcie zrobić z nich tanich nauczycieli i mechaników. Sky's the limit ^^

Też uważam, że najemnicy z MERC niejednokrotnie są bardzo przydatni i sam praktycznie w każdej grze z nich korzystałem. Parametrowo są na samym dole, ale za to cena jest odpowiednio niska i to jest właśnie ich kwintesencja. Na początku gry lub w sytuacji braku funduszy lub nawet w innych okolicznościach np Biff i Flo robili za szkoleniowców, Gasket za mechanika, czy Larry za medyka i byli przy swoich zadaniach bardzo pomocni, a przy tym praktycznie darmowi. Dlatego zmiana w tym aspekcie powinna być wyważona, żeby nie stali się z kolei super najemnikami za większą cenę, bo od tego jest AIM.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Szaruga
Post : 11 lut 2021 07:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


amber-coffeeCat pisze:
Wszystko zależy od stylu gry. Można z nich zrobić mięso armatnie, można Flo oddać Hicksom jako żonę, można wreszcie zrobić z nich tanich nauczycieli i mechaników. Sky's the limit ^^

Z tym oddaniem jako żonę, to zalatuje horrorem. : Poza tym chyba jednak mamy ograniczone możliwości (choć w innych grach rzeczywiście jest takich możliwości z reguły mniej)

Starchris pisze:
Też uważam, że najemnicy z MERC niejednokrotnie są bardzo przydatni i sam praktycznie w każdej grze z nich korzystałem. Parametrowo są na samym dole, ale za to cena jest odpowiednio niska i to jest właśnie ich kwintesencja. Na początku gry lub w sytuacji braku funduszy lub nawet w innych okolicznościach np Biff i Flo robili za szkoleniowców, Gasket za mechanika, czy Larry za medyka i byli przy swoich zadaniach bardzo pomocni, a przy tym praktycznie darmowi. Dlatego zmiana w tym aspekcie powinna być wyważona, żeby nie stali się z kolei super najemnikami za większą cenę, bo od tego jest AIM.


To co napisałem było wyrwane z kontekstu. Mam ochotę się wytłumaczyć.

Po pierwsze primo: sam jeszcze w podstawce zatrudniałem Gasketa jako taniego mechanika i tragarza, JA2 nawet w podstawce umożliwia sensowne wykorzystanie takich ludzi dzięki fajnym mechanizmom, bo co z tego że Magic czy Vicki są lepszymi mechanikami od Gasketa, jak oni po walce i podróżach muszą odpoczywać i/lub leczyć się, więc słabsi mechanicy są jak najbardziej potrzebni - i to jest przykład wyższości JA2 nad innymi grami.

Po drugie primo: nie mam pretensji o to że w ogóle można mieć w drużynie takich ludzi jak Biff, Flo czy Gumpy, bo w drużynie Robin Hooda, też byli ludzie od innych rzeczy niż walka - zarzut dotyczy głównie tego że tacy ludzie są najemnikami z wyboru, w agencji, lichej bo lichej, ale trudno uwierzyć że Flo z własnej woli chce być najemnikiem. Flo trudno nawet nazwać agentką z przypadku, jeśli się weźmie jej statystyki, charakter i odzywki, to trudno uwierzyć że jest zdolna do czegokolwiek, nawet do nauczania milicji.

Po trzecie primo: skille w JA 1.13 są dość potężne, więc trudno jakikolwiek dopasować do kogoś takiego jak Biff czy Flo, bo weźmy nawet to "głupie" szkolenie - trudno sobie wyobrazić że taka Flo nadaje się do szkolenia innych (w tym najemników) w czymkolwiek co jest ujęte w systemie gry, przecież ona boi się własnego cienia.

Ich cena jest atrakcyjna i w zależności od konfiguracji gry i sytuacji zgadzam się że mogą być przydatni, głównie chodziło mi o sposób w jaki trafiają do naszej drużyny, czyli z agencji najemników, ale może rzeczywiście się czepiam. ;) Próbuję ten mój mini mod zrobić z sensem, mógłbym przecież dać np Flo lepsze statystyki, podnieść cenę i zrobić z niej całkiem niezłą najemniczkę, ale to nie będzie pasowało do jej CV i jej odzywek. Bo o ile Gasket jest przekonywujący jako mechanik i nawet jako strzelec do podszkolenia (w końcu jego hobby to strzelanie do wiewiórek i jest trochę łobuzem) to Flo według mnie, nie nadaje się nawet do szkolenia. Owszem, handlowała bronią i ma umiejętność która umożliwia sprzedaż i kupno broni po lepszych cenach, ale czy osoba o takim charakterze, naprawdę jest zdolna aby stargować cenę? Chyba że ujmiemy to tak, że jako świetna księgowa, lepiej policzy broń, co się przekłada na ogólnie lepszy handel. Ja to sobie myślę że ona jest w MERC, tylko dlatego że zakochała się w Biffie, a on jest w MERC, tylko dlatego że chce jej zaimponować.

Dlatego poszedłem trochę takim tropem:
Podczas wojny, w partyzantce np. są osoby które nie potrafią walczyć, a nawet są ogólnie mało przydatne, ale robią za szpiegów, gdzieś zaniosą ładunek, otworzą jakieś drzwi itd...
Nie wiem jak dokładnie działa skill "Covert Ops" w praktyce, ale można od biedy uznać że Flo z Biffem mogą w tej kwestii stanowić całkiem niegłupią i tanią alternatywę.

Przepraszam, bo trochę zrobiło się nie na temat. :|

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
amber-coffeeCat
Post : 11 lut 2021 09:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 18
  • Dołączył: 04.09.2020


Szaruga pisze:
Przepraszam, bo trochę zrobiło się nie na temat. :|



Temat: Najnowsza wersja JA2 1.13 Ogólnie. No to jest ogólnie... ¯\_(ツ)_/¯

Na temat covert ops przeczytasz tutaj:
https://very-unofficial-113.fandom.com/ ... Operations

Może do udawania cywili Biff i Flo się nadają, ale w dodatkowym kontekście - udawanie żołnierzy, likwidacja żołnierzy - to już raczej tak... niekoniecznie :) Ale tak jak napisałeś, oni w ogóle nie powinni byc najemnikami, ze wszystkich "agencyjnych" najemników pasują najmniej. Aczkolwiek argument o imponowaniu jest do łyknięcia - zwłaszcza, że Biff przyjaźni się ze Speckiem (razem założyli MERC) i z Larrym, możemy przyjąć, że co prawda się nie nadaje, ale jest częścią kadry "po znajomości".


*
 
Hurricane
Post : 11 lut 2021 11:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Kapral
Kapral
  • Posty: 63
  • Dołączył: 13.11.2010


Szaruga pisze:

Nie wiem jak dokładnie działa skill "Covert Ops" w praktyce, ale można od biedy uznać że Flo z Biffem mogą w tej kwestii stanowić całkiem niegłupią i tanią alternatywę.



Jeśli kwestia Biff'a i Flo miałaby się jako tako wyjaśnić, to polecam obejrzeć film "Szpiedzy tacy jak my".


*
 
Szaruga
Post : 11 lut 2021 19:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Hurricane pisze:
Jeśli kwestia Biff'a i Flo miałaby się jako tako wyjaśnić, to polecam obejrzeć film "Szpiedzy tacy jak my".

Dzięki, zerknę w wolnej chwili.

Ale Flo i Biff to jeszcze pół biedy, to dopiero jest ekipa --->
- Wink E. Dickerson (sportowiec z okręgówki - w sumie nic nie potrafi, twórcy 1.13 dali mu "demolitions" trochę nielogiczny skill w 1.13, który zakłada że celne rzucanie granatów i rozbrajanie min są ściśle powiązane, a gość kompletnie nie zna się na materiałach wybuchowych ale ma bonusy do min itd...)
- Lance Fisher (niby uczy w Westpoint, ale statystyki ma gorsze niż chomik, męska wersja Flo?)
- Jack "Postie" Durham (sfrustrowany urzędnik pocztowy ze skradaniem, szkoda że nie kosmita)
- Herman "Turtle" Regents ("Brudny Harry" w slow motion do potęgi, brzuszysko od pączków i imponujące Agility = 8, w sumie taki stacjonarny rewolwerowiec, przydatny chyba tylko w rozgrywce z więźniami)
- Dr. Raffitto "Raffi" Leevon (ten umie tylko biegać szybko, ale przynajmniej jest śmieszny)
- Dr. Bernie Gloveless (kolejny tylko do leczenia, może się przydać jak gramy w trybie insane/iron man
- Dr. Mitch Shudlem (to samo co wyżej)
- Carl "It" Goodman (były wrestler, prawie nic nie potrafiący, a może cyrkowiec? w sumie jak cała wymieniona ekipa ;) )
- Murray "Pops" McGillicutty (dziadek poruszający się z balkonikiem, ma chyba ze 100 lat i nie wiadomo czy bardziej wkurza ZUS czy nas gdy nim gramy)

A to nie wszystkie perełki, także tego... muszę ich wszystkich jakoś uzdatnić, bo niestety twórcy moda 1.13 wszystkim dali powołanie, a skoro robię tego mini moda, to muszę wszystkich "poprawić" (właśnie zostali mi jeszcze ci cyrkowcy)

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
amber-coffeeCat
Post : 11 lut 2021 21:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 18
  • Dołączył: 04.09.2020


A może dla odróżnienia od reszty dać im jednak mniej umiejek? :-D


*
 
Szaruga
Post : 12 lut 2021 16:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


amber-coffeeCat pisze:
A może dla odróżnienia od reszty dać im jednak mniej umiejek? :-D


Zrobiłem wszystkich i udało mi się utrzymać zasadę: "4 skille dla beznadziejnych cyrkowców, 5 dla reszty"

P.S.
Założyłem nowy wątek, bo tu się zrobiło mimo wszystko nie na temat.

A żeby było choć trochę na temat, to skille powinny być przydzielane według np takiej mechaniki:
- pierwszy za 1 poziom Doświadczenia.
- drugi za 3 poz. Dośw.
- trzeci za 5 poz Dośw.
- czwarty za 7...
- piąty za 9...

Czyli Gus miałby 4 skille, Shadow 3, a świeżaki tylko jeden, ale przy awansie na 3,5,7 i 9 - dostawaliby nowy skill, do wyboru (trudna opcja, bo wymaga też nowego interfejsu), albo przydzielony odgórnie (czyli zawsze taki sam konkretny skill dla konkretnej postaci na konkretnym poziomie. Gorzej z IMP-ami, bo albo też z góry byśmy to ustalali (jako gracze, przy tworzeniu IMP-a a później by się odblokowywały przy awansach) albo...

No ale chyba za bardzo się zagalopowałem z marzeniami, a jeszcze chciałem napisać że przydałaby się też zmiana w samych skillach, obecnie np skill survival jest zbyt potężny, a skill "demolitions" nielogiczny (pisałem o tym że celne i dalsze rzucanie granatów nie powinno być równoznaczne z lepszym używaniem min i ładunków wybuchowych
Podobne zastrzeżenia mam do rzucania nożami, obecnie jest chyba tak że można podszkolić się w "marksmanship" do 100 na rzucaniu nożami, a później sięgnąć po snajperkę i dobrze z niej strzelać, a to chyba jednak inne dziedziny do opanowania (ale może ja się nie znam, siedzę przecież tylko w domu) ;)

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Michal77
Post : 13 lut 2021 21:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 19.06.2020


Witam, mam dość dziwny problem z najnowszym JA2 1.13 BETA PL (Gr_8928) (Dr_2580). Mianowicie nie jestem w stanie w ogóle zapisać gry. Czy to z ekranu taktycznego, czy skrótem ctrl + s gra nie jest zapisywana. Wyświetla się komunikat "Gra zapisana" lecz przy próbie załadowania wszystkie sloty są wolne i nic nie można zrobić. Jednak w plikach mam jakieś tam pliki .sav także kompletnie tego nie rozumiem... Próbowałem odpalać grę jako administrator. Ktoś się spotkał z czymś takim?
Podstawka to JA gold 1.12 z goga bez zainstalowanego UB, mój to system Windows 7.


*
 
Szaruga
Post : 14 lut 2021 06:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Michal77 pisze:
.................nie jestem w stanie w ogóle zapisać gry. Czy to z ekranu taktycznego, czy skrótem ctrl + s gra nie jest zapisywana. Wyświetla się komunikat "Gra zapisana" lecz przy próbie załadowania wszystkie sloty są wolne i nic nie można zrobić.................

Ja miałem taki sam problem kilka dni temu, przy wersji trochę wcześniejszej (chyba 8921) ściągniętej z tej strony. Później znalazłem na forum Bears Pit linka do wersji 8927, a od wczoraj również 8934 i obie działają poprawnie, zapis stanu gry i odczyt - bez zastrzeżeń.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Michal77
Post : 14 lut 2021 12:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 19.06.2020


Szaruga pisze:
Michal77 pisze:
.................nie jestem w stanie w ogóle zapisać gry. Czy to z ekranu taktycznego, czy skrótem ctrl + s gra nie jest zapisywana. Wyświetla się komunikat "Gra zapisana" lecz przy próbie załadowania wszystkie sloty są wolne i nic nie można zrobić.................

Ja miałem taki sam problem kilka dni temu, przy wersji trochę wcześniejszej (chyba 8921) ściągniętej z tej strony. Później znalazłem na forum Bears Pit linka do wersji 8927, a od wczoraj również 8934 i obie działają poprawnie, zapis stanu gry i odczyt - bez zastrzeżeń.


To ja może poczekam na skompilowanie jakieś trochę stabilniejszej wersji... :D A czy jeżeli podstawkę 1.12 mam po angielsku to e-maile powinny być po angielsku, czy też wina tej wersji?


*
 
Szaruga
Post : 14 lut 2021 15:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Michal77 pisze:
To ja może poczekam na skompilowanie jakieś trochę stabilniejszej wersji...

Przecież możesz pobrać z innego źródła wersję angielską, np stąd --->
https://www.mediafire.com/file/rkocze8k ... 80.7z/file
Sciągnąłem i sprawdziłem - działa (zapisywanie także) ale grałem krótko.

Szaruga pisze:
A czy jeżeli podstawkę 1.12 mam po angielsku to e-maile powinny być po angielsku, czy też wina tej wersji?

Nie mam doświadczenia w tego typu sprawach, ale podejrzewam że skoro podstawkę masz angielską, a moda 1.13 po polsku, to otrzymasz wersję mieszaną, część po polsku, a część po angielsku.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna