Jagged Alliance Center - Forum
https://forum.jagged-alliance.pl/forum/

JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13
https://forum.jagged-alliance.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=1832
Strona 3 z 4

Autor:  Ciubus [ 08 sty 2010 20:46 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Kostek pisze:
Dziękuję wszystkim za pomoc. Juz wszystko dziala :)

Po odpalaniu z mod manager WF + DBB na startup pokazuja sie bledy.
Polecam zamienic plik Ja2_Options w WF6 na Ja2_Options z 1.13.

Miałem to samo.... i grało się nawet wporzo... bo nie zauważyłem większych błędów w grze.... poza UWAGA - brakiem amuncji u Bobby'ego Raya nie było amunicji do żadnych z popularnych broni nawet 5.56 czy 9mm. Odpaliłem to jeszcze raz, tak jak to ktoś radził podmieniając plik Ja_options... zobaczymy czy wsztstko gra....
Tak na marginesie... podziękowania dla Jazza za rewelacyjny program ! :ok:

Autor:  poloxyt [ 15 sie 2010 14:49 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Witam

Ja mam takie pytanie/problem:

Wg tej instrukcji z linka zainstalowalem Wildfire 1.13(6.06) oraz DBB913(w kolejnosci ja2 => 1.13 => up SVN => wildfire 1.13 => DBB913). Dzisiaj sciągałem z działu Download te pliki(najnowsze + upg SVN).

O fakcie ze mod wildfire zainstalował sie poprawnie mówi mi ekran początkowy(inne tło) oraz nowa mapa.

Po czym poznam ze DBB913 zainstalował sie poprawnie? Co jest tego objawem- jakis podpis?

Pozdrawiam

Autor:  Stridingshadow [ 15 sie 2010 17:28 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

poloxyt pisze:
Po czym poznam ze DBB913 zainstalował sie poprawnie? Co jest tego objawem- jakis podpis?

Musiałbyś porównać ekwipunek najemników z AIM.
Np. Thor miałby normalnie (v1.13) USP 9, podczas gdy w v1.13+DBB ma UMP 9 ;)
IMP z um. strzeleckimi =85 zacząłby w v1.13 z MP5/10A3, podczas gdy w v1.13+DBB dostanie M16 Viper CQB (czy jakoś tak, taka super krótka M16tka z kolbą teleskopową i celownikiem EOTech).

Autor:  poloxyt [ 15 sie 2010 17:40 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Czyli wszystko sie zgadza. Mam na poczatki IMPem M16 Viper CQB(czy jakos tak :P), wiec instalacja powiadła sie

Autor:  Adasko71 [ 24 sie 2010 20:36 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Mógłby mie to ktos wytłumaczyc jak debilowi?:
Cytuj:
in your Ja2 1.13 root folder copy your ../Data-1.13 folder and rename the copy into ../Data-WildFire6.06
To znaczy mam skopiowac Data113 zmienic nazwe na Data-WildFire6.06 ale Data-1.13 zostaje???

Autor:  mtl [ 24 sie 2010 20:37 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Adasko71 pisze:
Mógłby mie to ktos wytłumaczyc jak debilowi?:
Cytuj:
in your Ja2 1.13 root folder copy your ../Data-1.13 folder and rename the copy into ../Data-WildFire6.06
To znaczy mam skopiowac Data113 zmienic nazwe na Data-WildFire6.06 ale Data-1.13 zostaje???


Tak. Kopiujesz "Data-1.13" i zmieniasz nazwę skopiowanego folderu na "Data-Wildfire6.06".

Autor:  Adasko71 [ 24 sie 2010 20:43 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

A tutaj:vfs_config.WildFire6.06.ini dopisuje
Cytuj:
[PROFILE_WildFire6.06]
NAME = WildFire6.06
LOCATIONS = WildFire6.06_dir
PROFILE_ROOT =
?

Autor:  poloxyt [ 25 sie 2010 16:49 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

W tym poście chce opisać dokładną instalacje JA2 v1.13+Wildfire v1.13(+CosDBB) w obecnie najnowszych wersjach.

Potrzebujemy JA2 Gold(ewentualnie zwykłą).

I. Na początek ścigamy ze strony http://jagged-alliance.pl/ z działu download pliki:

1. patch_112_gold_us.rar – patch do wersji 1.12
2. JA2 v1.13 Release (EN) [1.0.0.2085].exe – mod 1.13
3. 113_wildfire606_beta_english_080813.7z – mod Wildfire 1.13
4. 113_dbb_mod_913_full.7z – mod CosDBB

II. Instalacja tego kompletu wygląda tak:

1. Instalujemy JA2.
2. Instalujemy patch 1.12 (plik exe).
3. Instalujemy v1.13(plik exe).
4. Instalujemy program do SVN i aktualizujemy 1.13 do najnowszej wersji(http://jagged-alliance.pl/artykul132/aktualizacja-jagged-alliance-2-v1-13/ lub poradniki znajdujące się na forum. Polecam wgrywać pliki do innego folderu niż JA2 a później je skopiować)
5. Po rozpakowaniu archiwum wildfire kopiujemy tylko folder: Data-WildFire6.06 (zawiera foldery z plikami i konfig moda Wildfire 1.13) do głównego katalogu JA2.
6. Po rozpakowaniu archuwim CosDBB kopiujemy tylko foldery: Data-COS (zawiera foldery z plikami i konfig moda CosDBB) oraz folder Profiles do głównego katalogu JA2. Gdy wyskoczy monit o tym ze folder Profiles już istnieje, klikamy tak żeby nadpisać.
7. Rozkład folderów głównego katalogu JA2 powinien wyglądać mniej więcej tak:

Obrazek

III. Konfiguracja:

1. W głównym folderze JA2 znajduje się plik vfs_config.JA2113.ini, proponuje go skopiować i nazwać vfs_config.MOD.ini – będzie się w nim zawierała procedura i kolejność uruchamiania modów

2. W głównym folderze JA2 znajduje się plik: Ja2.ini – otwieramy w notatniku i wyszukujemy linie

VFS_CONFIG_INI = vfs_config.JA2113.ini

i zamieniamy ją na

VFS_CONFIG_INI = vfs_config.MOD.ini

Tutaj też możemy zmienic rozdzielczość gry lub włączyć tryb okienkowy.

Stary plik zachowamy jakbysmy chcieli wrócić do podstawowych ustawień.

3. Otwieramy stworzony w punkcie III.1 vfs_config.MOD.ini i zmieniamy w nim parę rzeczy:

Kod:
[vfs_config]
PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, wildfire, CoS, UserProf


Ważna jest kolejność wpisywania w powyższej lini. Kolejność ładowania to:
podstawowe ustawienia JA2 => v1.13 => wildfire 1.13 => CosDBB
co w efekcie dam nam wersje 1.13 z mapa/itemami/questami z Wildfire oraz dodatkowe wyposażenie z CosDBB.

Dodajmy profile poszczególnych modów:

Kod:
[PROFILE_wildfire]
NAME = Wildfire v1.13
LOCATIONS = wild_dir
PROFILE_ROOT =

[PROFILE_CoS]
NAME = CosDBB 913
LOCATIONS = CoS_dir
PROFILE_ROOT =

Oraz lokacje plików tych modów:

Kod:
[LOC_wild_dir]
TYPE = DIRECTORY
PATH = Data-WildFire6.06
MOUNT_POINT =

[LOC_ CoS_dir]
TYPE = DIRECTORY
PATH = Data-COS
MOUNT_POINT =


W ostateczności początek pliku vfs_config.MOD.ini powinien wyglądać mniej wiecej tak:

Kod:
[vfs_config]
PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, wildfire, CoS, UserProf

[PROFILE_SlfLibs]
NAME = SLF Libs
LOCATIONS = Ambient, Anims, BattleSNDS, BigItems, Binarydata, Cursors, Data, Faces, Fonts, Interface, Intro, Laptop, Loadscreens,

Maps, Mercedt, Music, Npc_speech, Npcdata, Radarmaps, Sounds, Speech, Tilesets
PROFILE_ROOT =

[PROFILE_Vanilla]
NAME = Vanilla Dirs
LOCATIONS = data_dir
PROFILE_ROOT =

[PROFILE_v113]
NAME = v1.13
LOCATIONS = datav113_dir
PROFILE_ROOT =

[PROFILE_wildfire]
NAME = Wildfire v1.13
LOCATIONS = wild_dir
PROFILE_ROOT =

[PROFILE_CoS]
NAME = CosDBB 913
LOCATIONS = CoS_dir
PROFILE_ROOT =

[PROFILE_UserProf]
NAME = Player Profile
LOCATIONS = uprof_root
PROFILE_ROOT = Profiles\UserProfile_JA2113
WRITE = true

#############################################################
##                       DATA PATHs                        ##
#############################################################
[LOC_data_dir]
TYPE = DIRECTORY
PATH = Data
MOUNT_POINT =

[LOC_datav113_dir]
TYPE = DIRECTORY
PATH = Data-1.13
MOUNT_POINT =

[LOC_wild_dir]
TYPE = DIRECTORY
PATH = Data-WildFire6.06
MOUNT_POINT =

[LOC_ CoS_dir]
TYPE = DIRECTORY
PATH = Data-COS
MOUNT_POINT =

[LOC_uprof_root]
TYPE = DIRECTORY
PATH =
MOUNT_POINT = 


sekcja LIBRARIEs pozostaje BEZ ZMIAN!!!

Odpalamy grę plikiem ja2.exe i wszystko powinno grać.

IV. Uwagi/pomocne informacje:

1. Gdy ktoś gra w v1.13+Wildfire 1.13 bez CosDBB to prawdopodobnie podczas uruchamiania na splash screenie wywali czerwonym napisem długą listę błędów, które dotyczą tego iż w pliku konfiguracyjnym wildfire(Ja2_Options.INI w folderze Data-WildFire6.06) niektóre wartości nie zostają podane. Gra przyjmie wartości domyślne. Aby temu zaradzić robimy tak: z folderu Data-1.13 kopiujemy plik Ja2_Options.INI i wklejmy do Data-WildFire6.06. Uzyskamy dzięki temu:

Kostek pisze:
1) Nie mamy bledow na starcie gry - są one powodowane brakiem kilku linijek w Ja2_Options z WF6.
2) Lepsza konfiguracja gry dzieki wyzej wymienionym linijką.
3) Lepszy opis pliku.

Od siebie dodam ze gra nabiera realizmu.

Analogicznie jeżeli gramy z CosDBB lub z inną modyfikacją to musimy zamienić/wyedytować Ja2_Options.INI w ostatnim folderze który ładujemy np. Data-COS.


2. Zalecam modyfikacje obrażeń broni. Strzał w głowę ze snajperki powinien w rzeczywistości zawsze zabić a tym czasem zadają one koło 50-80dmg przy standardowych ustawieniach. Polecam ustawić takie poniższe wartości w pliku Ja2_Options.INI, wtedy gra staje się bardziej realistyczna. Można poeksperymentować.

Kod:
EXPLOSIVES_DAMAGE_MODIFIER    = 250
MELEE_DAMAGE_MODIFIER       = 200
GUN_DAMAGE_MODIFIER       = 150


3. Nie polecam dodawać CosDBB gdy już zaczęło sie gre na samym wildfire. Poprzez niezgodność w sejvach gra wywala do windowsa.

4. Zdecydowanie NIE POLECAM za szybko używać quickloada(alt +L) w przypadku:

a) gdy dopiero rozpoczęła sie tura twoja/przeciwnika.
b) podczas jakiegokolwiek wybuchu.
c) na samym początku gdy wchodzisz z mapy Arulco do samej gry

gra czesto wywala do windowsa albo jakis error sie pokazuje.

5. Nie polecam ustawiac swoich najemnikow(przy wejściu na sektor) na samiutkich krańcach mapy. Tak samo w dużych skupiskach drzew/trawy/kamieni. Gra lubi sie wysypac.

6. Niektóre czynności troche trwają np. załączanie reflektrów podczas wywołanego alarmu. Prosze sie nie zniechęcać gdy tura przeciwnika długo trwa. Szczególnie to doskwiera podczas jednej tury w sektorze I13 Alma - Military Barracks. Ja na dobrym kompie czekałem hmmm ze 20 min na moją turę. Na szczęście to tylko jedna tura. Polecam zrobic sobie herbate/kawe/popatrzeć na TV :P

7. Sektor O9 - Palmas nad morzem. Gra wywala jeżeli chceicie sie tam dostac pojazdem Eldorado :P





Ten sposób modowania jest bardzo wygodny. Umożliwia łatwe łączenie modów a także dowolne ich ładowanie bez konieczności reinstalacji JA.
Jak wpadne na jakieś dodatkowe pomysły to dopisze.
Poradnik ten zmontowałem z róznych wątków na forum a także swojego doświadczenia.
Zdecydowanie polecem przeczytać wątek: http://forum.jagged-alliance.pl/vfs-virtual-file-system-t1746.html
Jak są jakies pytania to pytać !!! bo kto pyta nie błądzi :P
Jak ten post jest w złym temacie to prosze o przeniesienie.
Jeżeli powieliłem jakiś temat to nieświadomie i z najlepszymi chęciami.
Za wszelkie błędy ortograficzno-gramatyczne przepraszam - porszę o informacje to poprawie.

POZDRAWIAM i POWODZENIA

Autor:  dissmas [ 25 wrz 2010 20:04 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Cześć. Dzięki za pracę jaką wykonałeś. Punkty I i II nie sprawiają mi żadnych problemów problemy zaczynają się w III (konfiguracja). W podpunkcie 1 pisze aby znaleźć w głownym folderze gry plik o nazwie vfs_config.JA2113.ini. Niestety u mnie go nie ma. W podpunkcie 2 w pliku JA2.ini nie ma nic jak VFS_CONFIG_INI = vfs_config.JA2113.ini. Jagged jakiego używam to wersja GOLD. Z góry dzięki za pomoc i jeszcze raz za rozpiskę jaką zrobiłeś.


Dodano: 25 wrz 2010 21:04

Już wiem w czym problem. Podczas aktualizacji 1.13 wystąpił błąd połączenia z serwerem, który został podany na tej stronie. Za drugim razem pobrało wszystkie pliki. Jeszcze raz dzięki za opis co robić, krok po kroku.

Autor:  Kusio [ 11 lis 2010 09:39 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Witam.
Mam jedno pytanie odnośnie istalacji Ja 1.13 + Wildfire (bez DBB). Czy aby wszystko zadziałało koniecznie potrzebny jest patch 1.12 Gold?
Zainstalowałem podstawkę JA2 PL, później wrzuciłem patch 1.13 (najnowsza wersja z VSNu), spolszczenie (najnowsza wersja z VSNu), wildfire mod (dokładniej "Wildfire Maps Mod" - najnowsza wersja z VSNu). Efekt:
Gra działa, polskie czcionki są, najemnicy starzy (zatem jak byś powinno, bo zainstalwałem moda Wildfire z samymi mapami), ale mapy z wildfire nie ma :/ - jest zwykła z JA2.
Tak, wiem, że przecież mogę ściagnąć "Wildfire Merc Mod" i sprawdzić czy zadziała lepiej niż "Wildfire Maps Mod", ale niestety działam na mobilnym internecie, limi mi się skończył i musiałbym tydzień ściągać kolejnego moda (download 4-8KB rządzi). Dlatego pomyślałem, że zapytam najpierw i może akurat ktoś mi pomoże rozwiązać tą zagadkę. Jeśli nie to w przyszłym tygodniu sam sprawdzę, czy to wina lewego moda wildfire czy oporności mojej wersji JA2 na modyfikacje :/.

Oczywiście próbowałem wrzucać mody po kolei, postępować zgodnie z instrukcją Poloxyta, używać Mod Managera, a nawet próbować dojść do rozwiązania samemu (oczywiście bez efektu) i dalej lipa. Każdą z tych czynności zaczynałem od początku (wywalić wszystko->instalować od nowa), więc jakieś pozostałości starych śmieci nie wchodzą w grę.

Uff... Chyba jasno wyjaśniłem swój problem. Czekam na sugestie i życzę miłego długiego weekendu :].

Autor:  poloxyt [ 12 lis 2010 17:05 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

1. Wersja JA2 nie ma znaczenia. Działa dobrze w oryginalnej dwupłytowej wersji jak i np. tej z CD-Actiona.
2. Twój problem nie jest związany z pachtem 1.12. Bez niego tez gra będzie działać ale po instalacji 1.13 będzie mało stabilna i będziesz miał duże prawdopodobieństwo że będzie wywalać przy robieniu quickloadow, albo się w ogóle nie uruchomi na nowszym kompie.
3. Z tego co mi wiadomo WildfireMaps to nie to samo co Wildfire 1.13 ale na dziś dzień więcej Ci nie powiem bo mam za duże stężenie % we krwi i mały kontakt z rzeczywistością :P poszukam na ten temat więcej jutro.

Zainstaluj tak ja pisałem(wszystkie pliki są w dziale download). Nie ma dużo do pobrania: 174 MB jeżeli dobrze liczę + to co z SVN. Poza tym część już masz na dysku.
Ściągnij to w szkole/uczelni/kafejce internetowej albo znajdź hot-spota i ciachaj :P Aktualny WF 1.13 zajmuje cos koło 80 MB ale jest tez gdzieś jakiś spakowany starsza wersją zipa i zajmuje bardzo mało ale to już sam musisz poszukać.

----------------------------
Edit 13.11.2010 sobota
Daj mi pełna nazwe tego WF co masz a najlepiej jakiegos linka.

----------------------------
Edit 14.11.2010 niedziela
Oblokaj konfiguracje z linka(oba pliki *.ini) https://81.169.133.124/source/ja2/branches/Wanne/JA2%201.13%20Wildfire%206.06%20-%20Maps%20MOD/
Wg tego powinno byc jak najbardziej ok. Nie zmienia to faktu ze pełnego WF tym nie zrobisz :P

Autor:  Kusio [ 15 lis 2010 10:10 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i szybką odpowiedź. Niestety nie miałem jak wcześniej się odezwać, poniważ wyruszyłem w czwartek na Falkon i dopiero wczoraj w nocy wróciłem :].
Nie wiedziałem, że patch 1.12 tak podnosi stabilność. W jego opisie doczytałem się tylko poprawek drobnych błędów z którymi, jak stwierdziłem, da się żyć :]. Zaraz go ściągnę i zainstaluję wszystko od nowa. W sumie faktycznie dużo nie zajmuje, a może akurat coś zmieni na lepsze.

Co do wersji 1.13 z VSNu to niestety najnowsza zajmuje coś koło 656 MB. Tutaj podaję link, który znalazłem na jaggedgalaxy https://81.169.133.124/source/ja2_v1.13_data/GameDir/ Choć w sumie "niestety" jest nieaktualne, bo już ściągnąłem tą wersję ;).

Co do moda Wildfire to mam dokładnie ten który podałeś w linku. Właśnie to mnie dodatkowo zbiło z tropu, bo nawet nie poprawiając samemu plików ini zgodnie z Twoim opisem, a kopiując wszystko "na chama" to i tak Wildfire powinno się odpalić, a modyfikacje musiał bym robić jeśli zachciało by mi się kolejnego moda wrzucać. No nic, sprawdzę jeszcze tego "https://81.169.133.124/source/ja2/branches/Wanne/JA2%201.13%20Wildfire%206.06%20EN%20-%20Merc%20MOD/" moda gdy tylko się dociągnie. Wtedy po wejściu do AIM od razu będę wiedział, czy totalnie nic z WF się nie odpala, czy tylko z tą mapą są takie problemy. Jeszcze raz dzięki za pomocne informacje. Jak tylko coś się uda mi zdziałać, to natychmiast się podzielę tą radosną informacją :).

[hr:][/hr:][size=80:][b:]Dodano: 15 lis 2010 10:10[/b:][/size:]

Niestety. Patch 1.12 nie chce się zainstalować. Wyrzuca komunikat o tym, że nie może znaleźć zainstalowanej wersji JA2 gold na moim komputerze. Co w sumie jest prawdą ponieważ mam zainstalowane zwykłe z CDA.

Autor:  poloxyt [ 15 lis 2010 17:58 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

No może marnie podpowiem teraz ale zrób tak:

1. instalacja ja2 (z CD-Actiona)
2. instalacja 1.13
3. skopiowanie plikow z SVN (masz je na dysku)
4. sciagniecie 113_wildfire606_beta_english_080813.7z - 81 mega - poszukaj dobrego torrenta to bedzie szybciej

Zmontuj to wg mojej instrukcji. To jest chyba najlepszy sposob na dzialajacego WF 1.13. Wbrew pozorom działa całkiem stabilnie, pomijając czasami absurdalnie długie tury i wywalanie do windowsa przy wchodzeniu na sektor. Bez sensu jest sciagać wszystko po kolei(mapy, merców) :P masz tylko 81 mega do scigniecia wiec jakos przebolejesz :P

Autor:  Kusio [ 16 lis 2010 22:03 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

Zrobiłem wszystko jak napisałeś i.... jest jeszcze gorzej ;]. No ale po kolei, może coś nie tak robię.
1. Mam zainstalowane Jagged Alliance 2 PL z CDA. [działa]
2. Na to wrzucam 1.13 - nie instaluję nic, tylko wklejam, bo mam ten ściągnięty/updatnięty/najnowszy z VFSu ściagnięty i ważący 656 MB patch [działa]
3. Teraz dodaję sobie spolszczenie, bo lubie widzieć polskie krzaki ;) [działa, ale sprawdzałem i bez spolszczenia - działa tym bardziej :)]
4a.Wrzucam "WF6.06-Mod_beta_international_for_JA2_1.13NIV2112_080813" - dziwne, bo waży 22,5 MB, a nie 80 MB. [gra nie startuje]
4b.Wrzucam "Wildfire Maps Mod" [gra startuje, ale to jest Wildfire, tylko zwykłe JA2 z patchem 1.13]
4c.Wrzucam "Wildfire Merc Mod" [to przy odrobinie szczęścia sprawdzę jutro, bo jeszcze mi się ściąga]

Kombinowałem też odwrotnie. Zainstalowałem Wildfire --> na to wrzuciłem "Classic JA2 Mods on Wildfire" --> na to patch 1.13. Efekt:
Exe'k Ja2 --> działa mi JA2 1.13, ale na pierwszy rzut oka nie ma nic z Wildfire.
Exe'k WF --> Włącza się WF, ale nie ma nic z 1.13, ponadto psuje interface.

Wszystko wskazuje, że nie dane mi jest cieszyć się pełnią dobrodziejstwa 1.13 WF, w obec tego rozpocząłem grę w mod Legion 2 ;). Oczywiście też coś mi go zbugowało, ale to już w innym poście ;]. Jak dociągnie się ostatni mod to sprawdzę jeszcze punk 4c. i podzielę się zdobytymi informacjami. Trzymajcie się ludzie. Mam nadzieję, że jak najmniej z Was będzie miało takie przeboje jak ja.

Autor:  poloxyt [ 18 lis 2010 10:53 ]
Tytuł:  Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13

po pierwsze nie instaluj dodatkowych MAP i MERCów bo to się mija z celem :P

ściągnij to http://jagged-alliance.pl/download76/ - ma 81 mega i jest to ten wf o którym mowie i zawiera oni mapy, merców, questy - ogólnie wszystko :P

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/