Jagged Alliance Center - Forum https://forum.jagged-alliance.pl/forum/ |
|
JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 https://forum.jagged-alliance.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=1832 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Ciubus [ 08 sty 2010 20:46 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Kostek pisze: Dziękuję wszystkim za pomoc. Juz wszystko dziala Po odpalaniu z mod manager WF + DBB na startup pokazuja sie bledy. Polecam zamienic plik Ja2_Options w WF6 na Ja2_Options z 1.13. Miałem to samo.... i grało się nawet wporzo... bo nie zauważyłem większych błędów w grze.... poza UWAGA - brakiem amuncji u Bobby'ego Raya nie było amunicji do żadnych z popularnych broni nawet 5.56 czy 9mm. Odpaliłem to jeszcze raz, tak jak to ktoś radził podmieniając plik Ja_options... zobaczymy czy wsztstko gra.... Tak na marginesie... podziękowania dla Jazza za rewelacyjny program ! |
Autor: | poloxyt [ 15 sie 2010 14:49 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Witam Ja mam takie pytanie/problem: Wg tej instrukcji z linka zainstalowalem Wildfire 1.13(6.06) oraz DBB913(w kolejnosci ja2 => 1.13 => up SVN => wildfire 1.13 => DBB913). Dzisiaj sciągałem z działu Download te pliki(najnowsze + upg SVN). O fakcie ze mod wildfire zainstalował sie poprawnie mówi mi ekran początkowy(inne tło) oraz nowa mapa. Po czym poznam ze DBB913 zainstalował sie poprawnie? Co jest tego objawem- jakis podpis? Pozdrawiam |
Autor: | Stridingshadow [ 15 sie 2010 17:28 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
poloxyt pisze: Po czym poznam ze DBB913 zainstalował sie poprawnie? Co jest tego objawem- jakis podpis? Musiałbyś porównać ekwipunek najemników z AIM. Np. Thor miałby normalnie (v1.13) USP 9, podczas gdy w v1.13+DBB ma UMP 9 IMP z um. strzeleckimi =85 zacząłby w v1.13 z MP5/10A3, podczas gdy w v1.13+DBB dostanie M16 Viper CQB (czy jakoś tak, taka super krótka M16tka z kolbą teleskopową i celownikiem EOTech). |
Autor: | poloxyt [ 15 sie 2010 17:40 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Czyli wszystko sie zgadza. Mam na poczatki IMPem M16 Viper CQB(czy jakos tak ), wiec instalacja powiadła sie |
Autor: | Adasko71 [ 24 sie 2010 20:36 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Mógłby mie to ktos wytłumaczyc jak debilowi?: Cytuj: in your Ja2 1.13 root folder copy your ../Data-1.13 folder and rename the copy into ../Data-WildFire6.06 To znaczy mam skopiowac Data113 zmienic nazwe na Data-WildFire6.06 ale Data-1.13 zostaje???
|
Autor: | mtl [ 24 sie 2010 20:37 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Adasko71 pisze: Mógłby mie to ktos wytłumaczyc jak debilowi?: Cytuj: in your Ja2 1.13 root folder copy your ../Data-1.13 folder and rename the copy into ../Data-WildFire6.06 To znaczy mam skopiowac Data113 zmienic nazwe na Data-WildFire6.06 ale Data-1.13 zostaje???Tak. Kopiujesz "Data-1.13" i zmieniasz nazwę skopiowanego folderu na "Data-Wildfire6.06". |
Autor: | Adasko71 [ 24 sie 2010 20:43 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
A tutaj:vfs_config.WildFire6.06.ini dopisuje Cytuj: [PROFILE_WildFire6.06] ?
NAME = WildFire6.06 LOCATIONS = WildFire6.06_dir PROFILE_ROOT = |
Autor: | poloxyt [ 25 sie 2010 16:49 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
W tym poście chce opisać dokładną instalacje JA2 v1.13+Wildfire v1.13(+CosDBB) w obecnie najnowszych wersjach. Potrzebujemy JA2 Gold(ewentualnie zwykłą). I. Na początek ścigamy ze strony http://jagged-alliance.pl/ z działu download pliki: 1. patch_112_gold_us.rar – patch do wersji 1.12 2. JA2 v1.13 Release (EN) [1.0.0.2085].exe – mod 1.13 3. 113_wildfire606_beta_english_080813.7z – mod Wildfire 1.13 4. 113_dbb_mod_913_full.7z – mod CosDBB II. Instalacja tego kompletu wygląda tak: 1. Instalujemy JA2. 2. Instalujemy patch 1.12 (plik exe). 3. Instalujemy v1.13(plik exe). 4. Instalujemy program do SVN i aktualizujemy 1.13 do najnowszej wersji(http://jagged-alliance.pl/artykul132/aktualizacja-jagged-alliance-2-v1-13/ lub poradniki znajdujące się na forum. Polecam wgrywać pliki do innego folderu niż JA2 a później je skopiować) 5. Po rozpakowaniu archiwum wildfire kopiujemy tylko folder: Data-WildFire6.06 (zawiera foldery z plikami i konfig moda Wildfire 1.13) do głównego katalogu JA2. 6. Po rozpakowaniu archuwim CosDBB kopiujemy tylko foldery: Data-COS (zawiera foldery z plikami i konfig moda CosDBB) oraz folder Profiles do głównego katalogu JA2. Gdy wyskoczy monit o tym ze folder Profiles już istnieje, klikamy tak żeby nadpisać. 7. Rozkład folderów głównego katalogu JA2 powinien wyglądać mniej więcej tak: III. Konfiguracja: 1. W głównym folderze JA2 znajduje się plik vfs_config.JA2113.ini, proponuje go skopiować i nazwać vfs_config.MOD.ini – będzie się w nim zawierała procedura i kolejność uruchamiania modów 2. W głównym folderze JA2 znajduje się plik: Ja2.ini – otwieramy w notatniku i wyszukujemy linie VFS_CONFIG_INI = vfs_config.JA2113.ini i zamieniamy ją na VFS_CONFIG_INI = vfs_config.MOD.ini Tutaj też możemy zmienic rozdzielczość gry lub włączyć tryb okienkowy. Stary plik zachowamy jakbysmy chcieli wrócić do podstawowych ustawień. 3. Otwieramy stworzony w punkcie III.1 vfs_config.MOD.ini i zmieniamy w nim parę rzeczy: Kod: [vfs_config] PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, wildfire, CoS, UserProf Ważna jest kolejność wpisywania w powyższej lini. Kolejność ładowania to: podstawowe ustawienia JA2 => v1.13 => wildfire 1.13 => CosDBB co w efekcie dam nam wersje 1.13 z mapa/itemami/questami z Wildfire oraz dodatkowe wyposażenie z CosDBB. Dodajmy profile poszczególnych modów: Kod: [PROFILE_wildfire] NAME = Wildfire v1.13 LOCATIONS = wild_dir PROFILE_ROOT = [PROFILE_CoS] NAME = CosDBB 913 LOCATIONS = CoS_dir PROFILE_ROOT = Oraz lokacje plików tych modów: Kod: [LOC_wild_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-WildFire6.06 MOUNT_POINT = [LOC_ CoS_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-COS MOUNT_POINT = W ostateczności początek pliku vfs_config.MOD.ini powinien wyglądać mniej wiecej tak: Kod: [vfs_config] PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, wildfire, CoS, UserProf [PROFILE_SlfLibs] NAME = SLF Libs LOCATIONS = Ambient, Anims, BattleSNDS, BigItems, Binarydata, Cursors, Data, Faces, Fonts, Interface, Intro, Laptop, Loadscreens, Maps, Mercedt, Music, Npc_speech, Npcdata, Radarmaps, Sounds, Speech, Tilesets PROFILE_ROOT = [PROFILE_Vanilla] NAME = Vanilla Dirs LOCATIONS = data_dir PROFILE_ROOT = [PROFILE_v113] NAME = v1.13 LOCATIONS = datav113_dir PROFILE_ROOT = [PROFILE_wildfire] NAME = Wildfire v1.13 LOCATIONS = wild_dir PROFILE_ROOT = [PROFILE_CoS] NAME = CosDBB 913 LOCATIONS = CoS_dir PROFILE_ROOT = [PROFILE_UserProf] NAME = Player Profile LOCATIONS = uprof_root PROFILE_ROOT = Profiles\UserProfile_JA2113 WRITE = true ############################################################# ## DATA PATHs ## ############################################################# [LOC_data_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data MOUNT_POINT = [LOC_datav113_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-1.13 MOUNT_POINT = [LOC_wild_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-WildFire6.06 MOUNT_POINT = [LOC_ CoS_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-COS MOUNT_POINT = [LOC_uprof_root] TYPE = DIRECTORY PATH = MOUNT_POINT = sekcja LIBRARIEs pozostaje BEZ ZMIAN!!! Odpalamy grę plikiem ja2.exe i wszystko powinno grać. IV. Uwagi/pomocne informacje: 1. Gdy ktoś gra w v1.13+Wildfire 1.13 bez CosDBB to prawdopodobnie podczas uruchamiania na splash screenie wywali czerwonym napisem długą listę błędów, które dotyczą tego iż w pliku konfiguracyjnym wildfire(Ja2_Options.INI w folderze Data-WildFire6.06) niektóre wartości nie zostają podane. Gra przyjmie wartości domyślne. Aby temu zaradzić robimy tak: z folderu Data-1.13 kopiujemy plik Ja2_Options.INI i wklejmy do Data-WildFire6.06. Uzyskamy dzięki temu: Kostek pisze: 1) Nie mamy bledow na starcie gry - są one powodowane brakiem kilku linijek w Ja2_Options z WF6. 2) Lepsza konfiguracja gry dzieki wyzej wymienionym linijką. 3) Lepszy opis pliku. Od siebie dodam ze gra nabiera realizmu. Analogicznie jeżeli gramy z CosDBB lub z inną modyfikacją to musimy zamienić/wyedytować Ja2_Options.INI w ostatnim folderze który ładujemy np. Data-COS. 2. Zalecam modyfikacje obrażeń broni. Strzał w głowę ze snajperki powinien w rzeczywistości zawsze zabić a tym czasem zadają one koło 50-80dmg przy standardowych ustawieniach. Polecam ustawić takie poniższe wartości w pliku Ja2_Options.INI, wtedy gra staje się bardziej realistyczna. Można poeksperymentować. Kod: EXPLOSIVES_DAMAGE_MODIFIER = 250 MELEE_DAMAGE_MODIFIER = 200 GUN_DAMAGE_MODIFIER = 150 3. Nie polecam dodawać CosDBB gdy już zaczęło sie gre na samym wildfire. Poprzez niezgodność w sejvach gra wywala do windowsa. 4. Zdecydowanie NIE POLECAM za szybko używać quickloada(alt +L) w przypadku: a) gdy dopiero rozpoczęła sie tura twoja/przeciwnika. b) podczas jakiegokolwiek wybuchu. c) na samym początku gdy wchodzisz z mapy Arulco do samej gry gra czesto wywala do windowsa albo jakis error sie pokazuje. 5. Nie polecam ustawiac swoich najemnikow(przy wejściu na sektor) na samiutkich krańcach mapy. Tak samo w dużych skupiskach drzew/trawy/kamieni. Gra lubi sie wysypac. 6. Niektóre czynności troche trwają np. załączanie reflektrów podczas wywołanego alarmu. Prosze sie nie zniechęcać gdy tura przeciwnika długo trwa. Szczególnie to doskwiera podczas jednej tury w sektorze I13 Alma - Military Barracks. Ja na dobrym kompie czekałem hmmm ze 20 min na moją turę. Na szczęście to tylko jedna tura. Polecam zrobic sobie herbate/kawe/popatrzeć na TV 7. Sektor O9 - Palmas nad morzem. Gra wywala jeżeli chceicie sie tam dostac pojazdem Eldorado Ten sposób modowania jest bardzo wygodny. Umożliwia łatwe łączenie modów a także dowolne ich ładowanie bez konieczności reinstalacji JA. Jak wpadne na jakieś dodatkowe pomysły to dopisze. Poradnik ten zmontowałem z róznych wątków na forum a także swojego doświadczenia. Zdecydowanie polecem przeczytać wątek: http://forum.jagged-alliance.pl/vfs-virtual-file-system-t1746.html Jak są jakies pytania to pytać !!! bo kto pyta nie błądzi Jak ten post jest w złym temacie to prosze o przeniesienie. Jeżeli powieliłem jakiś temat to nieświadomie i z najlepszymi chęciami. Za wszelkie błędy ortograficzno-gramatyczne przepraszam - porszę o informacje to poprawie. POZDRAWIAM i POWODZENIA |
Autor: | dissmas [ 25 wrz 2010 20:04 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Cześć. Dzięki za pracę jaką wykonałeś. Punkty I i II nie sprawiają mi żadnych problemów problemy zaczynają się w III (konfiguracja). W podpunkcie 1 pisze aby znaleźć w głownym folderze gry plik o nazwie vfs_config.JA2113.ini. Niestety u mnie go nie ma. W podpunkcie 2 w pliku JA2.ini nie ma nic jak VFS_CONFIG_INI = vfs_config.JA2113.ini. Jagged jakiego używam to wersja GOLD. Z góry dzięki za pomoc i jeszcze raz za rozpiskę jaką zrobiłeś. Dodano: 25 wrz 2010 21:04 Już wiem w czym problem. Podczas aktualizacji 1.13 wystąpił błąd połączenia z serwerem, który został podany na tej stronie. Za drugim razem pobrało wszystkie pliki. Jeszcze raz dzięki za opis co robić, krok po kroku. |
Autor: | Kusio [ 11 lis 2010 09:39 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Witam. Mam jedno pytanie odnośnie istalacji Ja 1.13 + Wildfire (bez DBB). Czy aby wszystko zadziałało koniecznie potrzebny jest patch 1.12 Gold? Zainstalowałem podstawkę JA2 PL, później wrzuciłem patch 1.13 (najnowsza wersja z VSNu), spolszczenie (najnowsza wersja z VSNu), wildfire mod (dokładniej "Wildfire Maps Mod" - najnowsza wersja z VSNu). Efekt: Gra działa, polskie czcionki są, najemnicy starzy (zatem jak byś powinno, bo zainstalwałem moda Wildfire z samymi mapami), ale mapy z wildfire nie ma :/ - jest zwykła z JA2. Tak, wiem, że przecież mogę ściagnąć "Wildfire Merc Mod" i sprawdzić czy zadziała lepiej niż "Wildfire Maps Mod", ale niestety działam na mobilnym internecie, limi mi się skończył i musiałbym tydzień ściągać kolejnego moda (download 4-8KB rządzi). Dlatego pomyślałem, że zapytam najpierw i może akurat ktoś mi pomoże rozwiązać tą zagadkę. Jeśli nie to w przyszłym tygodniu sam sprawdzę, czy to wina lewego moda wildfire czy oporności mojej wersji JA2 na modyfikacje :/. Oczywiście próbowałem wrzucać mody po kolei, postępować zgodnie z instrukcją Poloxyta, używać Mod Managera, a nawet próbować dojść do rozwiązania samemu (oczywiście bez efektu) i dalej lipa. Każdą z tych czynności zaczynałem od początku (wywalić wszystko->instalować od nowa), więc jakieś pozostałości starych śmieci nie wchodzą w grę. Uff... Chyba jasno wyjaśniłem swój problem. Czekam na sugestie i życzę miłego długiego weekendu :]. |
Autor: | poloxyt [ 12 lis 2010 17:05 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
1. Wersja JA2 nie ma znaczenia. Działa dobrze w oryginalnej dwupłytowej wersji jak i np. tej z CD-Actiona. 2. Twój problem nie jest związany z pachtem 1.12. Bez niego tez gra będzie działać ale po instalacji 1.13 będzie mało stabilna i będziesz miał duże prawdopodobieństwo że będzie wywalać przy robieniu quickloadow, albo się w ogóle nie uruchomi na nowszym kompie. 3. Z tego co mi wiadomo WildfireMaps to nie to samo co Wildfire 1.13 ale na dziś dzień więcej Ci nie powiem bo mam za duże stężenie % we krwi i mały kontakt z rzeczywistością poszukam na ten temat więcej jutro. Zainstaluj tak ja pisałem(wszystkie pliki są w dziale download). Nie ma dużo do pobrania: 174 MB jeżeli dobrze liczę + to co z SVN. Poza tym część już masz na dysku. Ściągnij to w szkole/uczelni/kafejce internetowej albo znajdź hot-spota i ciachaj Aktualny WF 1.13 zajmuje cos koło 80 MB ale jest tez gdzieś jakiś spakowany starsza wersją zipa i zajmuje bardzo mało ale to już sam musisz poszukać. ---------------------------- Edit 13.11.2010 sobota Daj mi pełna nazwe tego WF co masz a najlepiej jakiegos linka. ---------------------------- Edit 14.11.2010 niedziela Oblokaj konfiguracje z linka(oba pliki *.ini) https://81.169.133.124/source/ja2/branches/Wanne/JA2%201.13%20Wildfire%206.06%20-%20Maps%20MOD/ Wg tego powinno byc jak najbardziej ok. Nie zmienia to faktu ze pełnego WF tym nie zrobisz |
Autor: | Kusio [ 15 lis 2010 10:10 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i szybką odpowiedź. Niestety nie miałem jak wcześniej się odezwać, poniważ wyruszyłem w czwartek na Falkon i dopiero wczoraj w nocy wróciłem . Nie wiedziałem, że patch 1.12 tak podnosi stabilność. W jego opisie doczytałem się tylko poprawek drobnych błędów z którymi, jak stwierdziłem, da się żyć . Zaraz go ściągnę i zainstaluję wszystko od nowa. W sumie faktycznie dużo nie zajmuje, a może akurat coś zmieni na lepsze. Co do wersji 1.13 z VSNu to niestety najnowsza zajmuje coś koło 656 MB. Tutaj podaję link, który znalazłem na jaggedgalaxy https://81.169.133.124/source/ja2_v1.13_data/GameDir/ Choć w sumie "niestety" jest nieaktualne, bo już ściągnąłem tą wersję . Co do moda Wildfire to mam dokładnie ten który podałeś w linku. Właśnie to mnie dodatkowo zbiło z tropu, bo nawet nie poprawiając samemu plików ini zgodnie z Twoim opisem, a kopiując wszystko "na chama" to i tak Wildfire powinno się odpalić, a modyfikacje musiał bym robić jeśli zachciało by mi się kolejnego moda wrzucać. No nic, sprawdzę jeszcze tego "https://81.169.133.124/source/ja2/branches/Wanne/JA2%201.13%20Wildfire%206.06%20EN%20-%20Merc%20MOD/" moda gdy tylko się dociągnie. Wtedy po wejściu do AIM od razu będę wiedział, czy totalnie nic z WF się nie odpala, czy tylko z tą mapą są takie problemy. Jeszcze raz dzięki za pomocne informacje. Jak tylko coś się uda mi zdziałać, to natychmiast się podzielę tą radosną informacją . [hr:][/hr:][size=80:][b:]Dodano: 15 lis 2010 10:10[/b:][/size:] Niestety. Patch 1.12 nie chce się zainstalować. Wyrzuca komunikat o tym, że nie może znaleźć zainstalowanej wersji JA2 gold na moim komputerze. Co w sumie jest prawdą ponieważ mam zainstalowane zwykłe z CDA. |
Autor: | poloxyt [ 15 lis 2010 17:58 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
No może marnie podpowiem teraz ale zrób tak: 1. instalacja ja2 (z CD-Actiona) 2. instalacja 1.13 3. skopiowanie plikow z SVN (masz je na dysku) 4. sciagniecie 113_wildfire606_beta_english_080813.7z - 81 mega - poszukaj dobrego torrenta to bedzie szybciej Zmontuj to wg mojej instrukcji. To jest chyba najlepszy sposob na dzialajacego WF 1.13. Wbrew pozorom działa całkiem stabilnie, pomijając czasami absurdalnie długie tury i wywalanie do windowsa przy wchodzeniu na sektor. Bez sensu jest sciagać wszystko po kolei(mapy, merców) masz tylko 81 mega do scigniecia wiec jakos przebolejesz |
Autor: | Kusio [ 16 lis 2010 22:03 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
Zrobiłem wszystko jak napisałeś i.... jest jeszcze gorzej ;]. No ale po kolei, może coś nie tak robię. 1. Mam zainstalowane Jagged Alliance 2 PL z CDA. [działa] 2. Na to wrzucam 1.13 - nie instaluję nic, tylko wklejam, bo mam ten ściągnięty/updatnięty/najnowszy z VFSu ściagnięty i ważący 656 MB patch [działa] 3. Teraz dodaję sobie spolszczenie, bo lubie widzieć polskie krzaki ;) [działa, ale sprawdzałem i bez spolszczenia - działa tym bardziej :)] 4a.Wrzucam "WF6.06-Mod_beta_international_for_JA2_1.13NIV2112_080813" - dziwne, bo waży 22,5 MB, a nie 80 MB. [gra nie startuje] 4b.Wrzucam "Wildfire Maps Mod" [gra startuje, ale to jest Wildfire, tylko zwykłe JA2 z patchem 1.13] 4c.Wrzucam "Wildfire Merc Mod" [to przy odrobinie szczęścia sprawdzę jutro, bo jeszcze mi się ściąga] Kombinowałem też odwrotnie. Zainstalowałem Wildfire --> na to wrzuciłem "Classic JA2 Mods on Wildfire" --> na to patch 1.13. Efekt: Exe'k Ja2 --> działa mi JA2 1.13, ale na pierwszy rzut oka nie ma nic z Wildfire. Exe'k WF --> Włącza się WF, ale nie ma nic z 1.13, ponadto psuje interface. Wszystko wskazuje, że nie dane mi jest cieszyć się pełnią dobrodziejstwa 1.13 WF, w obec tego rozpocząłem grę w mod Legion 2 ;). Oczywiście też coś mi go zbugowało, ale to już w innym poście ;]. Jak dociągnie się ostatni mod to sprawdzę jeszcze punk 4c. i podzielę się zdobytymi informacjami. Trzymajcie się ludzie. Mam nadzieję, że jak najmniej z Was będzie miało takie przeboje jak ja. |
Autor: | poloxyt [ 18 lis 2010 10:53 ] |
Tytuł: | Re: JA2 1.13 po polsku + Wildfire na 1.13 |
po pierwsze nie instaluj dodatkowych MAP i MERCów bo to się mija z celem ściągnij to http://jagged-alliance.pl/download76/ - ma 81 mega i jest to ten wf o którym mowie i zawiera oni mapy, merców, questy - ogólnie wszystko |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |