Jagged Alliance Center - Forum https://forum.jagged-alliance.pl/forum/ |
|
VFS - Virtual File System https://forum.jagged-alliance.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=1746 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mtl [ 27 cze 2009 22:16 ] |
Tytuł: | VFS - Virtual File System |
VFS - Virtual File System Ostatnio w 1.13 zaimplementowany został "wirtualny system plików", który ma na celu umożliwienie instalacji wielu modyfikacji na jednej kopii 1.13 (np. na samym 1.13 instalujemy Renegade Republic, a na to dokładamy DBB-MOD'a, a to wszystko bez nadpisania ani jednego pliku, dzięki czemu szybko możemy wyłączyć poszczególne modyfikacje!). Kluczowym plikiem VFS jest plik *.ini (standardowo "vfs_config.JA2113.ini"), w którym to ustalamy ścieżki do plików, oraz kolejność katalogów, z których to gra ma ładować pliki. Z jakiego pliku *.ini od VFS gra ma korzystać ustalamy w pliku "Ja2.ini" (parametr "VFS_CONFIG_INI"). Krótkie omówienie pliku "vfs_config.JA2113.ini" lub innego, dowolnie nazwanego pliku *.ini od VFS: 1. Sekcja "[vfs_config]": PROFILES - lista wszystkich profili, jakie chcemy aby były odczytywane przez grę. Gra wczytuje pliki z profili od prawej do lewej (czyli gra np. najpierw wczytuje pliki z folderu "Data-1.13", jeżeli szukanego pliku gra tam nie znalazła, szuka go dalej w "Data", jeżeli tam go też nie ma, wczytuje go z plików *.SLF). Standardowe profile to: - SlfLibs (odpowiedzialny za oryginalne pliki *.SLF) - Vanilla (katalog "Data", czyli reszta plików ze "zwykłego" JA2) - v113 (to chyba jasne, katalog "Data-1.13", odpowiada za pliki 1.13) - UserProf (odpowiada za katalog, w którym zapisywane są wszystkie pliki tymczasowe, nasze zrzuty z ekranu czy zapisane stany gry) 2. Po sekcji "[vfs_config]" następują "mini-sekcje" z konfiguracją profili. Za przykład weźmy profil "v113": [PROFILE_v113] (linijka rozpoczynająca profil, po "PROFILE_" musi zawierać nazwę określoną w sekcji "[vfs_config]") NAME = v1.13 (dowolna nazwa modyfikacji) LOCATIONS = datav113_dir (nazwa "mini-sekcji" z ścieżkami do plików z profilu, patrz następna sekcja) PROFILE_ROOT = (parametr dla zwykłego "zjadacza" Jaggeda na razie nie istotny) Występuje tu jeszcze jedna wartość, mianowicie: WRITE = true (nie ma go w "v113", jest w "UserProf", pozwala na zapis plików przez grę) 3. Po "mini-sekcjach" z opisami profili, dochodzimy do sekcji "DATA PATHs" ze ścieżkami do plików. Omówimy ją równeż na przykładzie "v113": [LOC_datav113_dir] (nazwa, po "LOC_" musi zawierać nazwę określoną w "LOCATIONS" z poprzedniej sekcji) TYPE = DIRECTORY (typ ścieżki, dla zwykłego "zjadacza" Jaggeda na razie parametr nie istotny) PATH = Data-1.13 (nazwa folderu, z którego to gra ma odczytywać pliki) MOUNT_POINT = (parametr dla zwykłego "zjadacza" Jaggeda na razie nie istotny, szczerze to sam nie wiem z czym to jeść ) 4. Niżej występuje jeszcze sekcja "LIBRARIEs", dotyczy ona plików .SLF i nie warto w niej grzebać Na koniec mini-instrukcja instalacji modyfikacji na 1.13 z użyciem VFS na przykładzie DBB-MODa: 1. Tworzymy w katalogu głównym JA2 podkatalog, załóżmy że "Data-DBBMOD". 2. Rozpakowujemy zawartość paczki z modyfikacją do stworzonego przez nas folderu. 3. Kopiujemy plik "vfs_config.JA2113.ini" i zmieniamy jego nazwę na np. "vfs_config.DBBMOD.ini" 4. Otwieramy plik "vfs_config.DBBMOD.ini" w np. notatniku, następnie: - w sekcji "[vfs_config]", do "PROFILES" dodajemy nowy, załóżmy że "DBBMOD" przed modyfikacją: Cytuj: PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, UserProf po: Cytuj: PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, DBBMOD, UserProf - w "mini-sekcjach" z profilami dodajemy nowy profil (najlepiej dodać go poniżej innych profili): Cytuj: [PROFILE_DBBMOD] NAME = DBB-MOD LOCATIONS = dbbmod_dir PROFILE_ROOT = - w sekcji "DATA PATHs" dodajemy nową ścieżkę (również najlepiej dodać ją po innych ścieżkach): Cytuj: [LOC_dbbmod_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-DBBMOD MOUNT_POINT = 5. W pliku Ja2.ini zmieniamy parametr "VFS_CONFIG_INI" na nasz wcześniej utworzony plik *.ini od VFS: przed modyfikacją: Cytuj: VFS_CONFIG_INI = vfs_config.JA2113.ini po: Cytuj: VFS_CONFIG_INI = vfs_config.DBBMOD.ini 6. To wszystko - gra powinna teraz w pierwszej kolejności wczytać pliki z folderu "Data-DBBMOD"! Aby zainstalować kolejne modyfikacje, należy postępować tak samo (z wyjątkiem nazw profili/ścieżek do plików ). Pamiętaj, że w sekcji "[vfs_config]" ustalamy w jakiej kolejności gra ma wczytywać pliki - jeżeli np. chcesz na Renegade Republic zainstalować DBB-MOD'a, profil z DBB-MOD'em powinien wystąpić po profilu z RR (PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, RenegadeRepubic, DBBMOD, UserProf), dzięki czemu uzyskamy bronie z DBB-MOD'a wraz z fabułą, postaciami i zadaniami z Renegade Repubic . Powyższy tekst jest naprawdę krótkim i szybko napisanym omówieniem możliwości systemu VFS i ma na celu ułatwienie instalacji modyfikacji. Po więcej informacji warto zajrzeć do pliku "VirtualFileSystem_Setup.txt", który znajduje się w katalogu "Docs" (w głównym katalogu JA2) oraz na Bear's Pit Forum. |
Autor: | Premislaus [ 24 lip 2009 18:07 ] |
Tytuł: | Re: VFS - Virtual File System |
W ten sam sposób można sobie spolszczyć grę. Co prawda nie będzie napisów z exe w grze i polskich znaków. Co do błędów to zauważyłem tylko, że w RIS zdjęcie nachodzi na tekst. Nie grałem w 1.13 na takim spolszczeniu, tylko sobie sprawdziłem, czy tak się da zrobić. |
Autor: | Paker111 [ 31 sty 2010 14:41 ] |
Tytuł: | Re: VFS - Virtual File System |
Mam problem z RR (uzupełniony o pacz doń) i najnowszym 1.13 z svn. Co do vsf to zrobiłem tak: Folder z RR nazywa się tak "Data-renegade", w nim nadpisałem również najnowszy plik Ja2_Options.INI (ten z RR nie miał wielu opcji najnowszego 1.13) W pliku Ja2.ini zmieniłem wiadomy fragment na Kod: ; JA2 1.13 VFS_CONFIG_INI = vfs_config.RenegadeRepubic.ini plik vfs_config.RenegadeRepubic.ini Kod: [vfs_config] PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, RRMOD, UserProf dalej jako ostatnie w minisekcjach Kod: [PROFILE_RRMOD] NAME = RegegadeRepublic LOCATIONS = rrmod_dir PROFILE_ROOT = DATA PATHs (również na samym końcu wstawiłem) Kod: [LOC_rrmod_dir] TYPE = DIRECTORY PATH = Data-renegade MOUNT_POINT = Grę uruchamiam normalnym exe JA2 (ja2.exe) gdyż te z RR nie wczytują mi RR. Ładnie wchodzę w menu, ale tam po kliknięciu na dowolny przycisk wyboru (quit, credits, new game etc) komp się zawiesza i żadne manewry nie pomagają (pozostaje jedynie restart). Proszę o pomoc. Co zrobiłem źle? Z tego co pisałeś wcześniej jest możliwa gra na 1.13 RR i DBB jednocześnie. edit: Problem był w tym, że nadpisałem plik Ja2_Options.INI rr taki, który już wcześniej zmieniałem. Na czystym Ja2_Options.INI wgranym do rr gra działa. Zobaczymy jak będzie gdy zacznę zmieniać opcje w tym pliku. edit2: niestety z tego co widzę to taka kompilacja gryzie się- błąd z strategic movement.cpp gdy zabiję wroga (albo umrze on na skutek odniesionych ran). Wygląda na to, że RR tylko na 2085 podziała. |
Autor: | mtl [ 02 lut 2010 20:15 ] |
Tytuł: | Re: VFS - Virtual File System |
Hmm... dziwna sprawa. Przy pisaniu tego poradnika RR działało bez najmniejszych problemów. Zaraz obadam sprawę. EDIT: Faktycznie, wywala podany przez ciebie błąd przy zabiciu wroga. Nie wiem czemu, najwidoczniej zaszły w 1.13 jakieś poważniejsze zmiany. Wcześniejsza wersja, na której testowałem VFS nie sprawiał problemów. |
Autor: | Paker111 [ 02 lut 2010 21:48 ] |
Tytuł: | Re: VFS - Virtual File System |
a możesz powiedzieć jaka to była wersja? Być może dam radę ją zassać. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |