Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2
Autor Wiadomość
luk3Z
Post : 09 lis 2021 13:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 50
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Luuuki pisze:
zapoznałem się z tymi ustawieniami i w zasadzie u mnie tylko elite mieli ustawiony bonus. Wygląda że to nie to jakoś bardzo za poioziom odpowiada. A najbardziej dokucza mi celność AI i to bym chciał zmienić


Być może przeciwnik ma lepsze uzbrojenie tj. snajperki i karabiny z celownikami.
Polecam kryć się za osłonami i często używać szybkich sejwów i wczytań (ALT+S i ALT+L).

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
suharinho
Post : 02 lut 2022 22:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 27
  • Dołączył: 08.01.2010


Pograłem troszku i podoba mnie się AI, ale... Faktycznie jak się chce mieć frajdę z gry to trza pogrzebać w ustawieniach. Choćby dać więcej kasy na najemników.


*
 
Starchris
Post : 06 maja 2022 19:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2015
  • Dołączył: 25.06.2010


Wygląda na to, że to już koniec JA2 1.13 z nowym AI. Autor moda (Rosjanin) usunął wszystkie linki do niego prowadzące, jak i również usunął swoje konto z forum Bear's Pit. Powodem było umieszczenie flagi ukraińskiej na głównym logo forum Bear's Pit, gdzie każdy aktualnie wie, że taki aspekt, to symbol wsparcia dla walczącej Ukrainy. On uznał tę sytuację za obrażającą i postanowił, że "nie będzie więcej członkiem upolitycznionej społeczności, która propaguje ideologię nienawiści."

LOGO http://thepit.ja-galaxy-forum.com/

ŹRÓDŁOWY POST: http://thepit.ja-galaxy-forum.com/index ... msg_364624


Usunął wszystkie linki pod swoimi postami, swoje konto, jak i również nawet konto Google Drive, na którym przechowywał wszystkie swoje pliki i mody.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... p02vIt5dhg
https://drive.google.com/drive/folders/ ... SWZ1u5lp7H


Nasze wersje w dziale Download mogą się okazać ostatnimi i nowszych już nie będzie.
https://jagged-alliance.pl/plik653/
https://jagged-alliance.pl/plik652/
https://jagged-alliance.pl/plik654/

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
DanielS
Post : 07 maja 2022 15:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 07.09.2014




*
 
DanielS
Post : 23 maja 2022 10:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 07.09.2014




*
 
Starchris
Post : 23 maja 2022 18:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2015
  • Dołączył: 25.06.2010


Dzięki za info, fajnie że chociaż angielska wersja będzie kontynuowana, bo polska to już na pewno nie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
luk3Z
Post : 25 maja 2022 20:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 50
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Starchris pisze:
Wygląda na to, że to już koniec JA2 1.13 z nowym AI. Autor moda (Rosjanin) usunął wszystkie linki do niego prowadzące, jak i również usunął swoje konto z forum Bear's Pit. Powodem było umieszczenie flagi ukraińskiej na głównym logo forum Bear's Pit, gdzie każdy aktualnie wie, że taki aspekt, to symbol wsparcia dla walczącej Ukrainy. On uznał tę sytuację za obrażającą i postanowił, że "nie będzie więcej członkiem upolitycznionej społeczności, która propaguje ideologię nienawiści." (...)


Ale niektórzy mają zryte berety. Ten koleś to Sevenfm jest na Discordzie The Bear's Pit - był przynajmniej...
Czy całe państwo moskiewskie jest odłączone od internetu i nie zna prawdy ? Ehh szkoda gadać.

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
Hanti
Post : 03 cze 2022 13:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Luuuki pisze:
Mam problem z poziomem rozgrywki. Mam zainstalowany
1. JA2
2. JA2 1.13 mod 7609 ENG
3. JA2 + AI 7609 ENG
4. JA2 + AI 7609 Eng do PL

i dzień 50, połowa mapy zajęta, ale poziom przeciwników się zrobił nie do przejścia. Czy podczas walki w nocy czy tym bardziej w dzień. Przykładowy sektor .. przeciwników jest dużo 29 w sektorze, wchodzę oddziałem 9 i słabo to wygląda... Komp prawie każdy strzał celny, nawet strzały gdzieś z końca mapy wydawałoby się na ślepo, a dochodzą... a moje ... cóż niby mam strzelców >90 umiejętności strzelania ale niewiel to daje, celny co któryś strzał.. przeciwnicy podchdzą i mnie wybijają w pień.
Co zrobić żęby to wyglądało lepiej ?


Też tak miałem. 7609+ jest nie do przejścia idąc wg starego schematu 1.12. Przeciwnicy mają lepszą broń i strzelają celniej, nie celując zresztą. Jeśli zaczynamy z małą ilością gotówki i słabymi najemnikami, to będzie ciężko. W moim przekonaniu nowe AI wymaga nowego, innego podejścia do startu. Normalna kasa na start (w ini można wpisać ile się chce, ja zwiększyłem razy 10), normalni najemnicy (czyli raczej Ivan niż Gasket) z normalnymi karabinami. I tak nadal będzie ciężko.
Więc parę zmian w ini można zrobić, np:

MAX_NUMBER_ENEMIES_IN_TACTICAL = 24 zamiast tej wysokiej wartości, co tam teraz jest. Bo bitwa z 85 żołnierzami w mieście jest bez sensu. W mieście jest ustawione dochodzenie posiłków, więc zaraz po rozpoczęciu mamy wrogów z 3 sektorów naraz. Wygrałem taką bitwę stosując zaklęcie ctrl+S, ctrl+L, ale przecież nie o to chodzi.

MINE_INCOME_PERCENTAGE = 200, to znaczy kasa razy 2.
Daje to możliwość zakupu dobrej amunicji, do lepszych karabinów lub wprost wsadu do granatników. Nic tak dobrze nie robi, jak duża ilość granatów.

lub coś w tym stylu niżej,
tu oznacza, że kasa za sprzęt sprzedawany na pniu wynosi 25%, zamiast zwyczajowych 10%
SELL_ITEMS_WITH_ALT_LMB = TRUE
SELL_ITEMS_PRICE_MODIFIER = 4

Kasa plus Bobby Ray ustawiony na wyższy poziom, tak, by granaty były dostępne od razu, daje możliwość nawiązania walki. Dla mnie głownie granaty rozwiązały problem. Plus zmniejszenie liczby równocześnie walczących z nami przeciwników.

Można też pobawić się ustawieniami bonusów.

Bonusy tylko na ostatnim poziomie:
ENEMY_AP_BONUS_NOVICE = 0
ENEMY_AP_BONUS_EXPERIENCED = 0
ENEMY_AP_BONUS_EXPERT = 0
ENEMY_AP_BONUS_INSANE = 5

Bonusy tylko dla elity:
ADMIN_CTH_BONUS_PERCENT = 0
REGULAR_CTH_BONUS_PERCENT = 0
ELITE_CTH_BONUS_PERCENT = 10

ADMIN_DAMAGE_RESISTANCE = 0
REGULAR_DAMAGE_RESISTANCE = 0
ELITE_DAMAGE_RESISTANCE = 10

AI_SNIPER_RESTRICT_TO_ELITE = TRUE
AI_SNIPER_MIN_RANGE = 40
AI_SNIPER_CHANCE = 30
AI_SNIPER_CHANCE_WITH_SR = 80

SUPPRESSION_EFFECTIVENESS = 75 lub koło 50 (AI celuje w ogniu zaporowym)

lub tutaj można zmniejszyć:
SUPPRESSION_EFFECTIVENESS_PLAYER = 100
SUPPRESSION_EFFECTIVENESS_AI = 100


Swoją drogą to AI nowe działa dla żołnierzy, ale już nasza milicja jedzie po staremu. Kupą mości panowie. Szkoda.

A to daje trochę realizmu:
ENEMY_HIT_COUNT = 3
Bo jednak widok dokładnej liczby punktów trafienia u przeciwnika, to trochę mało racjonalne.

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
Hanti
Post : 06 cze 2022 13:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Parę uwag odnośnie "sztucznej inteligencji". Nie lubię określenia "inteligencja", bo systemy cyfrowe jej nie mają. To są tylko algorytmy.
Bawiłem się trochę w rozpoznawanie, co też takiego jest w tych algorytmach. Znaczy obserwowałem w grze, nie w plikach. I o ile nadal mnie jeszcze zaskakują, o tyle wiele ruchów jest przewidywalnych. Dobrze napisane algorytmy.

Wskakują na dach po dwóch, trzech na raz. Wcześniej wymiatają ogniem zaporowym dach.
Jednak, gdyby nie połączenie tego z nagłym wzrostem "poziomu umiejętności" żołnierzy, byłoby po staremu. Tylko, że teraz, zaraz po wskoczeniu na dach, włącza im się strzelanie do moich. Nawet cały dach potrafią przebiec i postrzelać z bliska. Jeden bohater załatwił mi tak 3 najemników z broni krótkiej.
No ale to tylko algorytm. Więc posiedzieć na dachu można chwilę, potem trzeba zejść, a gdy oni wchodzą (słychać) to wrzucić granaty. Dobrze grafiony granatem żołnierz zwykle się zatrzymuje. A jeśli mamy granaty ogłuszające, to jeszcze lepiej. Choć bywają tacy zawodnicy, co po ogłuszającym stoją i naparzają seriami dalej. Potem wskakujemy i dobijamy.
Czyli nie jak po staremu, że siedzimy sobie jak w kinie, naciskając tylko enter i samo się robi. Trzeba się nagłówkować.
Mają też wpisany algorytm flankowania. Zawsze i wszędzie. Już mi się trochę nudzi walka w rogu mapy, bo tylko tam, jak jest 20+, to nie mogą zajść z tyłu, mając zaledwie 180 stopni do frontalnego ataku ;-)

Potrafią biec na odgłos strzału snajpera, nawet, gdy nie widzą ognia z lufy (tłumik). Albo granat rzucić, od tak, w miejsce, gdzie był snajper. Piszę, "był", bo ten algorytm wymusza zmianę miejsca naszych najemników. No to się ruszamy, albo polujemy parami. Na jednego biegną, drugi z boku granaty w nich rzuca.

Potrafią też podbiec, rozpoznać teren i wycofać się. Dobry algorytm. Więc trzeba koniecznie posiadać granatnik z wsadem. Zwykłe (tanie) granaty ogłuszające czynią cuda. Gram na razie na IOV, tam są po 200 zł ogłuszające i po 400 zł wybuchowe. Nie stać mnie na granaty po 400 ;-(

Lecz po tym, jak po strzele w głowę dalej biegali i celnie strzelali zmieniłem wartości skutków trafień w głowę. Gdzieś musi być granica "tworzenia przekokszonych przeciwników".

Generalnie zabawa jest zupełnie inna. Trudnej, ale to nadal algorytm ;-)

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
luk3Z
Post : 06 cze 2022 18:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 50
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Hanti pisze:
(...)

Lecz po tym, jak po strzele w głowę dalej biegali i celnie strzelali zmieniłem wartości skutków trafień w głowę. Gdzieś musi być granica "tworzenia przekokszonych przeciwników".

Generalnie zabawa jest zupełnie inna. Trudnej, ale to nadal algorytm ;-)


Dobry algorytm ale przekombinowany i mało realistyczny jeśli chodzi o obrażenia zadane wrogowi.
Sztuczna inteligencja jest raczej ogólnym określeniem komputerowego gracza w grach komputerowych. Oznacza tutaj nic innego jak zdolność algorytmu do stawienia czoła człowiekowi.

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
Hanti
Post : 07 cze 2022 09:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Ja tam niby wiem, że tak nazywają "zdolność algorytmu do stawienia czoła człowiekowi" - tylko nie zgadzam się z określeniem tego słowem "inteligencja".

Inteligencja to zdolność do postrzegania, analizy i adaptacji do zmian otoczenia oraz wykorzystywania posiadanej wiedzy i umiejętności w różnych sytuacjach. Coś przeciwnego z góry ustalonym algorytmom. Ale to nic.

Przeciwnicy biegną w naszym kierunku, rzucają granatami w prawdopodobną lokalizację najemnika lub zostają w ukryciu celując w kierunek, z którego szliśmy. Więc jeśli potrafimy, nie hałasując, obejść ich z drugiej strony i strzelić w łeb, to algorytm tego nie przewidzi. Skradanie się jest przydatne. Bo czekają na najemnika, lecz tylko z kierunku, który namierzyli np. dźwiękiem.

W nocy mają noktowizję II zwykle, część z nich pewnie ma umiejętność widzenia w nocy. Lecz nadal potrafią zbić się w grupkę, taką paro-osobową. Granat i po krzyku. Trzeba jednak przyznać, że sami używają granatów często.

Z tym mi się łączy pytanie czy drop all to na prawdę ALL? Bo sytuacja była taka: biegnie żołnierz, rzuca granatem, zabija mi ludków, robię magię (Ctrl-L), zmieniam kąt patrzenia najemnika, przechwytuję żołnierza ZANIM rzucił granat. Kula w łeb. Ale przy pozostawionych rzeczach nie ma jego granatu....

Потому что граната...

Tak mi się granaty kojarzą: https://www.tekstowo.pl/piosenka,5_nizza,soldat.html

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
luk3Z
Post : 09 cze 2022 09:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 50
  • Dołączył: 01.03.2010
  • Skąd: Metavira


Hanti pisze:
(...)

W nocy mają noktowizję II zwykle, część z nich pewnie ma umiejętność widzenia w nocy. Lecz nadal potrafią zbić się w grupkę, taką paro-osobową. Granat i po krzyku. Trzeba jednak przyznać, że sami używają granatów często.

Z tym mi się łączy pytanie czy drop all to na prawdę ALL? Bo sytuacja była taka: biegnie żołnierz, rzuca granatem, zabija mi ludków, robię magię (Ctrl-L), zmieniam kąt patrzenia najemnika, przechwytuję żołnierza ZANIM rzucił granat. Kula w łeb. Ale przy pozostawionych rzeczach nie ma jego granatu....

(...)


Coś za bardzo przekombinowane to AI (gracz sterowany przez komputer/algorytmy, a nie sztuczną inteligencję jako taką). Nie lubię gry AI oszukuje. Jak będę miał chwilę to odpalę i zagram. A wydawąło mi się, iże Legion 2 jest trudny...

_________________
JA2 Vault (Repositories): https://pastebin.com/MJFckiaq
JA2 1.13 Hot Keys: https://pastebin.com/EHLMuk1k
JA2 v1.13 Starter Documentation: https://github.com/aimnas/1.13_starter_documentation


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2


cron