Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
marcinl0
Post : 30 lis 2021 01:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Potestowałem JA2 Night Ops v1.41 RU i jestem pod wrażeniem - to chyba najbardziej dopracowany najnowszy mod aktualizacja v1.41 RU z mnóstwem broni i możliwości. Od razu widać wkład pracy Twórców i niesamowitą znajomość rzeczy.

Podstawową barierą jest wersja tylko RU - czy jest może dostępna wersja JA2 Night Ops v1.41 ENG - a przynajmniej JA2 Night Ops v1.40 ENG - bo wersja 1.11 ENG dostępna w dziale download jest jednak o klasę uproszczona.


*
 
Starchris
Post : 30 lis 2021 18:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


O tę sprawę, to się fani pytali wszędzie, nawet na Bear Spit jest info o tym. Niestety jest dostępna na chwilę obecną tylko wersja rosyjska.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 30 lis 2021 19:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


to może zainicjować międzynarodowy konkurs z nagrodami na tłumaczenie na ENG wersji JA2 Night Ops v1.41 RU?

(Aż się wierzyć nie chce że prawdopodobnie najlepszy mod JA2 Night Ops v1.41 RU nie ma tłumaczenia na ENG - nawet ze względów "marketingowych")


*
 
M'cin
Post : 30 lis 2021 21:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Jak mają to w modelu open-source to klon repo i jedziemy.


*
 
amber-coffeeCat
Post : 01 gru 2021 13:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 04.09.2020


To jest ten moment, kiedy chciałabym znać rosyjski, żeby coś w tym pomóc :okulary2:


*
 
marcinl0
Post : 03 gru 2021 12:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Grałem naprawdę zachwycony w niesamowity mod JA2 Night Ops v1.41 RU ale w końcu "wymiękłem" na tym RU po zdobyciu Drassen bo jednak w modzie mocno wszystko przerobiono i rozszerzono w porównaniu z oryginałem JA2 - widać "za mało szkół skończyłem" i to jeszcze jako "malczik" w latach 80-tych jak RU był obowiązkowy...

Liczę że po prostu będzie się w końcu opłacało przetłumaczyć Night Ops v1.41 RU - skoro prostszą wersję 1.11 tego moda jakoś przetłumaczono...


*
 
marcinl0
Post : 27 sty 2022 20:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012




*
 
marcinl0
Post : 21 mar 2023 17:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Gram w forumowy mod PL wersja Night Ops v1.11 rc2 PL i potwierdzam iż nawet na najniższym poziomie trudności Novice gra jest zniechęcająco trudna - a nie jestem "ostatnim słabeuszem".

Pierwszy raz udało mi się nawet zwerbować Manuela (po ciężkiej wielogodzinnej bitwie w D10) i Siergieja (trudne loteria aby znaleźć raz jest nawet na lotnisku raz nie i koniec).

Dodatkowo, przy ogromnej liczbie znakomicie wyćwiczonych wrogów w sektorach tury wloką się strasznie długo i w takich warunkach już trochę niestety odechciewa się dalej grać. Czy jest jakakolwiek metoda aby jakoś ułatwić przyspieszyć grę np.
1. zasadniczo zmniejszyć liczbę zamulających grę wrogów w sektorach i ich zawyżony poziom
2. przyspieszyć tury wrogów / milicji
3. dodać skrzynki / sektory z dobrym sprzętem dobrymi karabinami i amunicją akcesoriami laser scope kolimator rs
4. dodać mocnego rpc poziomu Mike'a bo nawet Imp (NightOps+Camouflage) czy Manuel są za słabi.

Może jakiś dobry plik patch wpis modyfikacja - byłby pomocny - aby z przyjemnością ukończyć ten mod - bardzo prosiłbym o pomoc.

(Aha oczywiście wiem o standardowej konfiguracji w nooptions.ini i już powyłączałem co tylko przeszkadzającego można- inaczej nie dotarłbym nawet do etapu rekrutacji Siergieja po zdobyciu Drassen. Chyba że można ręcznie tam dodać genialny ułatwiający wpis)


*
 
Mahone44
Post : 22 mar 2023 01:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 04.08.2016


@up
Night Ops to chyba mój największy wyrzut sumienia jeśli chodzi o serię Jagged Alliance. Podchodziłem dwa razy i nie udało mi się ukończyć. Ostatnio już byłem blisko Meduny (Wyspa O1, P1), ale musiałem zmienić komputer i sejv przepadł.

Największy plus tego moda to chyba ograniczony zasięg widzenia (180'), maskowanie się postaci (póki nie zagadasz nie wiesz czy masz do czynienia z terrorystą, innym NPC czy zwykłym cywilem) i nowe lokacje w postaci blokad drogowych, gdzie często bitwy bywały bardzo ciężkie (ale po zdobyciu można było tam szkolić samoobronę!)

Najbardziej wkurza chyba przesadna ilość pól minowych i fakt, że większość ogrodzeń jest pod prądem (by się przebić trzeba rozwalić je granatem, co często wyklucza ciche, nocne akcje)

Co do Twoich pytań to polecam jak najszybszą rekrutację Carlosa i Eskimo. Oboje są wybitnymi snajperami w tej modyfikacji (celność na poziomie 96-99 pkt o ile pamiętam) i spokojnie mogą stanowić o sile pierwszego oddziału do końca rozgrywki. Tego pierwszego bierzemy od razu po odbiciu Drassen i zapewnieniu dostaw żywnościm. Eskimo natomiast siedzi w więzieniu w Almie. Trzeba uważać podczas odbijania sektora, by wróg nie rozpylił gazu musztardowego - wtedy Eskimo ginie.

Ogólnie życzę wytrwałości w przechodzeniu tej wersji JA. To w mojej opinii takie mini-1.13. Zmian jest bardzo dużo, ale bugów nie było zbyt wielu. Muszę sam kiedyś odpalić to jeszcze raz.


*
 
marcinl0
Post : 22 mar 2023 06:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


Thx za cenne uwagi, ale niestety nie można na razie rekrutować Carlosa wersja forumowa Night Ops v1.11 rc2 PL (podstawka JA2 GoG) - na razie dołącza tylko sam "średni" biedny Dimitri który wiele nie pomoże... (W razie czego służę savem jeżeli coś robię nie tak).
Jestem na etapie: zwerbowany z trudem Manuel D10 - zdobyty Drassen - żywność od ojca Walkera dotarła do Omerta - zwerbowany Siergiej -
- i sprawdziłem po dotarciu do kryjówki Omerta Miguel wyznacza misję z Eskimo Alma i dołącza tylko sam Dimitri (i Carlos i Miguel mówią że nieodpowiedni czas itd. Wg mnie w takich warunkach dalsza rozgrywka z NO to będzie "męczarnia" i nie da się NO ukończyć).

Ale i tak nawet z Carlosem wg mnie niezbędne ułatwienie gry: plik patch wpis modyfikacja może byłby dostępny zmniejszający ilość wrogów itd.
Oraz nooptions.ini czy może uda się ręcznie dodać dobry porządnie ułatwiający wpis - tylko dokładnie jaki wpis - w tym problem.

Aha i jeszcze taka myśl: ewentualnie może z nowszych wersji ciągle rozwijanego moda - może udałoby się coś podebrać z pliku konfiguracyjnego ew. patcha nawet z "wersji RU" (nie ma ENG) - celem ułatwienia gry w jedynej dostępnej wersji PL wersja forumowa Night Ops v1.11 rc2 PL.
Dla pewności podam link - aktualna wersja już 1.50.05 wliczając patch (jak rozpoczynałem wątek była jeszcze zaledwie tytułowa 1.41):
http://forum.ja2.su/cgi-bin/yabb/YaBB.p ... 1672555427


*
 
Mahone44
Post : 22 mar 2023 22:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 04.08.2016


Co do "ułatwień" o których piszesz to nie pomogę, bo się nie znam, ale jako gracz mogę Ci polecić - wyszkol samoobronę w Drassen i ...przyj do przodu. Idż do San Mony - zdobędziesz kasę wykonując questy. Wystarczy na najemnika z wyższej półki w AIM. Zajrzyj do Estoni - masz tam przydatnego Maddoga. Jak Ci się poszczęści to spotkasz gdzieś Conrada (który w tej wersji nie siedzi tylko w Almie, może być gdzieś w blokadach drogowych) i Iggy'ego (nie trzeba już zabijać Mike'a by się pojawił). Zostaw sobie Irę na północy kraju do szkolenia, resztą ruszaj na podbój. Zbudujesz dobry team z ww. ludzi to powinno iść łatwiej.


*
 
marcinl0
Post : 23 mar 2023 07:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


I. To może dopytam niezawodnego Starchrisa bowiem pomimo: zdobyty Drassen - żywność od ojca Walkera dotarła do Omerta - nie można na razie rekrutować przydatnego Carlosa - wersja forumowa przesadnie zniechęcająco trudnego Night Ops v1.11 rc2 PL (podstawka JA2 GoG).
Co jeszcze w kodzie gry/moda jest jako konieczny warunek który trzeba spełnić aby przynajmniej niezbędny do ruszenia dalej Carlos już dołączył po dostarczeniu żywności do Omerta - jak pisze Kolega powyżej.

Ewentualnie czy da się jakoś nałożyć mod na mod i zastosować także inny znakomity mod Early Hireable Rebels albo dodać z niego jakiś wpis / plik celem dołączenia Carlosa przynajmniej po dostarczeniu żywności (a najlepiej i Miguela).

II. Ewentualnie, jaki porządnie ułatwiający wpis redukujący ilość wrogów dodający przydatnego sprzętu (Bobby nie działa w modzie) ułatwiający rekrutację ułatwiający cokolwiek przydatnego - dodać ręcznie do noptions - wersja forumowa Night Ops v1.11 rc2 PL (albo v. ENG jak trzeba). Inaczej, mam wrażenie iż nie da się ukończyć tego moda w sensowny sposób i zostaniemy na zawsze na jakimś etapie gry/moda - a szkoda.

III. I jeszcze jedna myśl: może należy grać w mod NO nie na klasycznym JA2 - a jednak na Wildfire z użyciem wspaniałej nakładki JA2 Mods on Wildfire v1.23 i tam uda się wprowadzić w/w ułatwienia - bo widzę że specjalnie był sprawdzany przez Autora nakładki Wildfire + właśnie z modem NO:

Po nałożeniu nakładki na czystą wersję Jagged Alliance 2 Wildfire, sprawdziłem na szybko cztery modyfikacje:

1. Modyfikacja 1.13
2. Modyfikacja Legion 2
3. Modyfikacja Jagged Alliance 2 New Classic
4. Modyfikacja Night Operations

Wszystkie wyżej wymienione modyfikacje po wcześniejszym nałożeniu nakładki działały prawidłowo na wersji JA2 Wildfire.
https://forum.jagged-alliance.pl/viewto ... 343&start=

Sprawdziłem u mnie Wildfire z JA2 Mods on Wildfire v1.23 - w ogóle działa - ale w ok. 1/4 mapy strategicznej pojawia się jakby kwadrat artefakt w lewym górnym rogu - jakby taki "insert" mała mapa w dużej czy tak ma być - jak to usunąć po dodaniu JA2 Mods on Wildfire v1.23.


*
 
Starchris
Post : 23 mar 2023 20:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


marcinl0 pisze:
I. To może dopytam niezawodnego Starchrisa bowiem pomimo: zdobyty Drassen - żywność od ojca Walkera dotarła do Omerta - nie można na razie rekrutować przydatnego Carlosa - wersja forumowa przesadnie zniechęcająco trudnego Night Ops v1.11 rc2 PL (podstawka JA2 GoG).
Co jeszcze w kodzie gry/moda jest jako konieczny warunek który trzeba spełnić aby przynajmniej niezbędny do ruszenia dalej Carlos już dołączył po dostarczeniu żywności do Omerta - jak pisze Kolega powyżej.

W plikach gry jest zakodowana taka sytuacja, że Carlos stanie się możliwy do zwerbowania tylko wtedy, gdy Miguel będzie również możliwy do rekrutacji. Z kolei Miguel będzie możliwy do zwerbowania dopiero po zdobyciu czterech miast. Więc wychodzi na to, że musisz zdobyć i mieć pod kontrolą cztery miasta i wtedy Carlos przyłączy się do drużyny. Nie wiem czemu akurat Mahone44 miał możliwość od razu po dostarczeniu żywności. Sprawdzałem na wszystkich wersjach, PL, ENG, 1.41 RU oraz 1.50 RU.

marcinl0 pisze:
Ewentualnie czy da się jakoś nałożyć mod na mod i zastosować także inny znakomity mod Early Hireable Rebels albo dodać z niego jakiś wpis / plik celem dołączenia Carlosa przynajmniej po dostarczeniu żywności (a najlepiej i Miguela).

Da się, tylko wskaż z której wersji Night Ops mam wziąć plik Carlosa. Druga sprawa jest taka, że taka zmiana będzie działać tylko od nowej gry.

marcinl0 pisze:
II. Ewentualnie, jaki porządnie ułatwiający wpis redukujący ilość wrogów dodający przydatnego sprzętu (Bobby nie działa w modzie) ułatwiający rekrutację ułatwiający cokolwiek przydatnego - dodać ręcznie do noptions - wersja forumowa Night Ops v1.11 rc2 PL (albo v. ENG jak trzeba). Inaczej, mam wrażenie iż nie da się ukończyć tego moda w sensowny sposób i zostaniemy na zawsze na jakimś etapie gry/moda - a szkoda.

Nie da się, ponieważ musiałbyś mieć dostęp do kodu źródłowego. Pozostaje tylko dodanie ręcznie sprzętu w edytorze map, w jakimś konkretnym sektorze.

marcinl0 pisze:
III. I jeszcze jedna myśl: może należy grać w mod NO nie na klasycznym JA2 - a jednak na Wildfire z użyciem wspaniałej nakładki JA2 Mods on Wildfire v1.23 i tam uda się wprowadzić w/w ułatwienia - bo widzę że specjalnie był sprawdzany przez Autora nakładki Wildfire + właśnie z modem NO:

Nic to nie da, bo wszystkim steruje plik EXE i to tam trzeba wprowadzić zmiany, wszystko inne jest bez znaczenia.

marcinl0 pisze:
Sprawdziłem u mnie Wildfire z JA2 Mods on Wildfire v1.23 - w ogóle działa - ale w ok. 1/4 mapy strategicznej pojawia się jakby kwadrat artefakt w lewym górnym rogu - jakby taki "insert" mała mapa w dużej czy tak ma być - jak to usunąć po dodaniu JA2 Mods on Wildfire v1.23.

Może być tak, że nakładka jest w jakimś stopniu niekompatybilna i tego już nie zmienisz.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
marcinl0
Post : 23 mar 2023 20:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 162
  • Dołączył: 03.03.2012


I. "Da się, tylko wskaż z której wersji Night Ops mam wziąć plik Carlosa" Najlepiej od razu też Miguela Dimitriego i Irę (jak znakomity mod Early Hireable Rebels) = (wersja forumowa przesadnie trudnego) Night Ops v1.11 rc2 PL

II. "Pozostaje tylko dodanie ręcznie sprzętu w edytorze map, w jakimś konkretnym sektorze." - proszę w najbliższym najprostszym pierwszym sektorze Omerta albo w drugim Omerta w kryjówce rebeliantów w schowku jak w Straciatella - proponuję po prostu dodać zasadniczo ułatwiający przydatny pakiet startowy - co tylko będzie możliwe aby ułatwić, w razie konieczności jak się nie będzie mieściło w mniejszej o połowę ilości:
8 x Aluminum Rod (bo ich na początku bardzo brakuje do budowy modyfikacji broni RS + dla pewności 6 Spring) + 6 Extender
8 x Laser Scope + 6 Sniper Scope + 6 Bipod + 6 UV Googles + 6 Extended Ear
6 x Wire Cutters + 4 Locksmith + 4 Crowbar + 8 Camouflage Kit + 8 Compound18 + 4 Ceramic + 8 Regen Boost + 4 Energy Boost + 4 Toolkit (i jak się uda + 2 FirstAid + 2 MedKit + 4 Spectra Vest + 4 Spectra Pants@Helm
- z przydatnej broni: HK G21 + 8 x amunicja NATO 7.62mm + RPK-74 + 8 x amunicja 5.45mm + M79 + 8 amunicja 40mm reg + 8 x granat regularny + 4 x granat mustard + 4 x LAW + Mortar + 8 Mortar Shell

Oczywiście co tylko możliwe aby przydatnie ułatwić w/w pokazuje istotę potrzeb w chyba najtrudniejszym modzie NO - i to szczególnie przy braku sklepu internetowego w modzie NO - oczywiście nazwy w modzie mogą się różnić - po prostu proszę wstaw co się uda.


*
 
Starchris
Post : 24 mar 2023 20:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Załącznik:
Data.7z [17.81 KiB]
Pobrany 23 razy

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron