Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Ruttwen
Post : 08 cze 2013 11:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Cześć.

Nie mam żadnego doświadczenia w modyfikowaniu kodu źródłowego, a chciałbym wprowadzić jedną zmianę.

Zawsze lubię mieć Slaya w składzie, a nie chce mi się go szukać po całym Arulco za każdym razem, gdy zaczynam grę. W związku z tym czy da się zmodyfikować kod tak, by Slay występował zawsze w jednym miejscu zamiast w losowych sektorach? A potem taką modyfikację wgrać do już zainstalowanej gry?
Gram w JA2 w wersji z CD-A.

Z góry dzięki za pomoc.


*
 
mac402
Post : 09 cze 2013 12:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 29.12.2012


Cześć. Nie trzeba nic zmieniać w kodzie źródłowym. Ja zwykle jak chcę mieć gdzieś NPCa to robię tak: Najpierw w edytorze otwórz sobie mapę gdzie chcesz mieś Slaya. Wybierz zakładkę Mercs, wybierz Civilian, klinknij w miejsce gdzie ma być Slay, zmień Profile ID mode stworzonej postaci na 64 ("Terry"). Zapisz mapę. Teraz otwórz w notepadzie plik "...\Data-1.13\Scripts\GameInit.lua" i dodaj wiersz do
tego co pod "function InitNPCs()" w postaci np. "AddNPCtoSector( 64, 9, SectorY.MAP_ROW_A, 0 )", gdzie
64 - nr profilu postaci
9 - koordynat X sektora (1-16)
SectorY.MAP_ROW_A - koordynat Y (A-P)
0 - poziom podziemi

Ustaw tam gdzie chcesz mieć Slaya. Aha, i musisz zacząć nową grę żeby zadziałało.

Inny sposób to zmienić parametry sektora w profilu najemnika, ale nie działa z niektórymi specjalnymi postaciami jak np. Mike, nie testowałem ze Slayem.

EDIT: A, nie wiem czy ty grasz w 1.13. Jeżeli to "zwykłe" JA2 to pozostaje ten drugi sposób. Edytujesz profil najemnika programem Proedit w katalogu BinaryData. No i musisz mieć edytor map.


*
 
Ruttwen
Post : 09 cze 2013 14:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Dzięki za odzew. Szczerze mówiąc, niewiele z tego zrozumiałem, ale nie wiem, czy powinno mnie to interesować, bo i tak gram w wersję bodajże 1.05 - taka była dodana do CD-Action, zatem odnośnie drugiego sposobu...

Mam program ProEdit (wgrałem go do utworzonego folderu "binarydata"). Po otwarciu od razu po lewej widoczna jest lista postaci i faktycznie u Terry'ego jest możliwość wpisania sektora występowania.
Domyślnie jest wpisany "@ 0". Czy jeśli zmienię sektor na jeden z tych, w których on występuje (pierwotnie) losowo, to czy konieczne będzie ingerowanie w sektor edytorem map? Pytam, bo edytor map mi się nie chce otworzyć ("nie znaleziono pliku .dll")

Chodzi mi o to, że Slay występuje losowo w jednym z sektorów: F9, G1, G2, G8, I14, a ja chciałbym mieć pewność, że po rozpoczęciu gry on będzie w konkretnym z nich np. Alma I14. Domyślnie ma tam przypisany przecież już swój domek itp. Muszę wtedy ingerować w sektor?

Pytanie 2: Czym jest wartość "Town Attch"?

Pozdrawiam!

Edit. ProEditem zmieniłem parametry i wygląd najemników, więc program działa, ale nie da się zmienić sektorów. Do rekrutacji Slaya potrzebuję dyskietkę, więc ustawiłem Carmena na C13 Drassen i go w barze nie zastałem.
Jakieś inne pomysły?


*
 
mac402
Post : 09 cze 2013 19:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 15
  • Dołączył: 29.12.2012


Teoretycznie robisz dobrze. Jak zmienisz Slayowi sektor na i14 i jest on tam naniesiony na mapę to powinien się pojawić. Jest jednak problem z co niektórymi NPCami, że nie chcą się pojawiać. Dobrze by było gdybyś uruchomił edytor map i spróbował z jakimś "zwykłym" NPC np. Fatimą, żeby dodać na mapę i zmienić miejsce sektora. Jak zadziała to znaczy, że Slay jest jednym tych "nietypowych" NPC. Nie wiem skąd pobrać działający edytor do JA2 1.05. Chyba Sir-Tech wypuściło tylko edytor do Unfinished Bussiness, a ten do JA2 został stworzony podczas pracy nad 1.13, ale głowy nie dam.


*
 
Ruttwen
Post : 09 cze 2013 22:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Ok, dopiero jak drugi raz zacząłem grę od nowa, to zaczęło działać. Dla pewności zacząłem jeszcze trzeci raz i Carmen i Slay są w sektorach, w których ich posadziłem. Dziękuję za pomoc.


Edit:
Sprawdziłem. Edytowanie ProEditem działa na postaciach, które mają przydzielony dany sektor na każdą grę. Nie działa na "ruchomych" postaciach, takich jak Mike, Carmen, Hamous etc. które podczas jednej rozgrywki się przemieszczają - zmieniają sektory.


*
 
Ruttwen
Post : 17 lis 2013 12:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


A czy da się to samo zrobić w Wildfire? Czy edytory istnieją tylko dla JA2 i UB?


*
 
micand1989
Post : 17 lis 2013 15:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1578
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Ruttwen pisze:
A czy da się to samo zrobić w Wildfire? Czy edytory istnieją tylko dla JA2 i UB?

ProEdit powinien działać na WF.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Ruttwen
Post : 17 lis 2013 18:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Sprawdziłem i ProEdit faktycznie edytuje również WF, ale dzieją się dziwne rzeczy.
Imiona i statystyki postaci są pozamieniane np. Henning, przy zachowaniu swojego wyglądu, głosu i opisu, nazywa się "Len Anderson", ma wszystkie jego statystyki, broń i cenę. To samo się dzieje z innymi nowymi postaciami w WF. Poza tym wśród najemników nie znajdziemy nowych broni tylko stare z JA2. Statystyki broni pozostają niezmienione.
Wygląda na to, że wraz z ProEditem przenosi się część różnic z JA2 do WF.

Będzie z tym trochę więcej zabawy...


*
 
Starchris
Post : 17 lis 2013 21:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1899
  • Dołączył: 25.06.2010



_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Ruttwen
Post : 17 lis 2013 22:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Działa. Wszystko wygląda w porządku. Dziękuję!

Tak BTW. Jaka jest różnica między tą wersją modów do JA2 a poprzednią? Bo w WF i UB rozumiem: trzeba dodać nowe postacie itp.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie