Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2
Autor Wiadomość
R0TTEN
Post : 19 lis 2013 15:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
@Starchris
Najlepsze jest to że już Intro, Logo i Credits już przerobiłem na 800x600 i nie było żadnych problemów. Tylko te pliki od sektorów są jakieś dziwne. Metodą podmianki stare na nowe.

@Rotten
Używam starej v4870.
R0TTEN pisze:
I też nie trzeba już do każdej rozdzielczości osobnego pliku PNG - obecnie dla wszystkich rozdziałek wczytywany jest oryginalny Loadscreen (640x480).

Loadscreenów nie trzeba pakować 7-Zipem, wystarczy wrzucić plik PNG z nazwą odpowiadającą plikowi STI (czyli np. LS_HELI.sti -> LS_HELI.png).

Ja gram na 800x600 i zawsze były wczytywane 800x600 (bo nie były zmiejszane podczas gry na te mniejsze 640x480 i nie było czarnej ramki wkoło zdjęcia).
A co do PNG to ich wcale nie widzi i wczytuje te standartowe z "czystego JA2" (z pliku Laodscreens.slf w katalogu Data). Poszedłem krok dalej i usunąłem ten plik od "czystej" , to mi błąd wywala przy uruchamianiu że nie ma pliku biblioteki i gra wywala.

"obecnie dla wszystkich rozdziałek wczytywany jest oryginalny Loadscreen (640x480)" -
czyli dla 1024x768 jest okienko na trochę ponad połowę ekranu a wkoło jest czarna ramka?


4870 to jednak straszne starocie. To co napisałem testowałem na 6554. Niemniej obsługa PNG powinna z tego co pamiętam być i w 4870.


*
 
micand1989
Post : 19 lis 2013 16:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


R0TTEN pisze:
Niemniej obsługa PNG powinna z tego co pamiętam być i w 4870.

Tym już chyba kieruje kod źródłowy z aplikacji?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
R0TTEN
Post : 19 lis 2013 18:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
R0TTEN pisze:
Niemniej obsługa PNG powinna z tego co pamiętam być i w 4870.

Tym już chyba kieruje kod źródłowy z aplikacji?


Nie bardzo rozumiem to pytanie - a czym nie kieruje "kod aplikacji"? Przecież cała gra się na nim opiera.



Specjalnie dla ciebie ściągnąłem to starocie i sprawdziłem jak Loadscreeny były zorganizowane w wersji 4850.

4850 obsługuje PNG, a dla każdej z 3 dostępnych rozdzielczości jest osobny plik z Loadscreenem. A więc do katalogu Data-1.13/Loadscreens wrzucasz 3 pliki PNG:
LS_HELI.png (dla 640x480)
LS_HELI_800x600.png
LS_HELI_1024x768.png

I gotowe - http://oi39.tinypic.com/301j22f.jpg

Ale naprawdę - porzuć tą naprawdę staaaaarą wersje (co z tego, że to oficjalny release) i przesiądź się na coś nowszego. Wersja 6554 w porównaniu do 4850 ma masę nowości i usprawnień.

W każdym razie od momentu obsługiwania przez 1.13 innych rozdzielczości niż 640x480, 800x600 i 1024x768, Loadscreeny są wczytywane z jednego pliku (640x480) i skalowane do odpowiedniej rozdzielczości.


*
 
micand1989
Post : 19 lis 2013 21:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Dziękuje za przetestowanie.

Czyli przyczyna tkwi w moim kompie. Albo za daleko poszedłem z modyfikowaniem albo wywaliłem jakiś potrzbny plik z ustawieniami.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
R0TTEN
Post : 19 lis 2013 22:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
Dziękuje za przetestowanie.

Czyli przyczyna tkwi w moim kompie. Albo za daleko poszedłem z modyfikowaniem albo wywaliłem jakiś potrzbny plik z ustawieniami.


Przyczyną na pewno nie jest twój komputer ;) Gdyby całe 1.13 nie chciało się uruchomić, wywalało błędy - to owszem, wtedy można domniemywać, że wina leży po stronie twojego sprzętu. Ale nie działający Loadscreen? Na pewno nie.

Na pewno wszystko robisz dobrze? W ustawieniach nic nie trzeba zmieniać (ja ściągnąłem, wypakowałem i od razu testowałem, bez zmieniania żadnych opcji) i wszystko działało poprawnie.

Spróbuj w Photoshopie - czy jakimś innym programie do edycji grafiki - utwórz obraz 640x480 i zapisz go jako plik PNG w folderze "Data-1.13/Loadscreens" jako LS_HELI.png. Potem uruchom nową grę w rozdzielczości 640x480 i sprawdź czy nowy Loadscreen działa ( LS_HELI to Loadscreen z pierwszego sektora, z "lądowania" najemników). Możesz też spróbować użyć moich Loadscreenów, na których testowałem ich działanie w wersji 4850 - http://www66.zippyshare.com/v/20286285/file.html .


*
 
micand1989
Post : 19 lis 2013 23:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Zrobiłem re-instalke i nagle wszystko zaczęło działać poprawnie. Załamka...jeśli po każdym kroku modyfikowaniu musze robić re-instalke to mnie szlag trafi...

Jeszcze został mi obrazek podczas ładowania gry (ten po kliknięciu aplikacji a menu głównym) i też mam z nim problem. Jest niby plik SPLASH.STI , dodałem analogicznie SPLASH_800x600.png - ale nie działa. Są oba zrobione na nowo a i tak wczytuje się ten z katalogu Data/Loadscreens.slf

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
R0TTEN
Post : 19 lis 2013 23:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
Zrobiłem re-instalke i nagle wszystko zaczęło działać poprawnie. Załamka...jeśli po każdym kroku modyfikowaniu musze robić re-instalke to mnie szlag trafi...

Jeszcze został mi obrazek podczas ładowania gry (ten po kliknięciu aplikacji a menu głównym) i też mam z nim problem. Jest niby plik SPLASH.STI , dodałem analogicznie SPLASH_800x600.png - ale nie działa. Są oba zrobione na nowo a i tak wczytuje się ten z katalogu Data/Loadscreens.slf


Jeżeli po reinstalacji wszystko działa, to musiałeś mieć coś namieszane w systemie plików VFS - może wczytywało pliki z innego katalogu niż ten do którego kopiowałeś nowe loadscreeny?

Jeżeli chodzi o SPLASH.STI - kolejny powód do przesiadki na nowszą wersję. W 4850 z tego co patrzyłem to nie idzie w żaden sposób zmienić tego obrazka - testowałem i SPLASH.STI w katalogu "Loadscreens" jak i SIRTECHSPLASH.STI w katalogu "Interface". Testowałem zarówno podmianę plików STI, jak i PNG i w żaden sposób nie zmieniło to obrazka startowego gry.

Niemniej w 6554 sprawa jest banalnie prosta - trzeba podmienić plik SIRTECHSPLASH.STI w katalogu "Interface" - http://oi41.tinypic.com/2py156q.jpg - obrazek może mieć inny rozmiar niż oryginał - tutaj testowałem 500x400.


EDIT:

Zagłębiając się dalej w kwestię "SPLASH.STI" przypomniałem sobie, że w polskiej wersji językowej jest inny Splash Screen niż w wersji angielskiej. I tak w polskiej wersji jest pokazywany tylko ten obrazek: http://picsee.net/upload/2013-11-20/65fd9ee9ac20.jpg . Natomiast w wersji angielskiej, najpierw jest wyświetlany film (INTRO\SplashScreen.smk, przykładowe klatki: http://picsee.net/upload/2013-11-20/d722a4881285.jpg , http://picsee.net/upload/2013-11-20/b8c0c4259824.jpg), a następnie pojawia się ten obrazek: http://picsee.net/upload/2013-11-20/9c45bf44770e.jpg . Tak więc podsumowując: w wersji angielskiej wystarczy podmienić plik "Interface/SIRTECHSPLASH.STI", natomiast w wersji polskiej sprawa jest dziwna, bo żadna zamiana plików nie działa.


EDIT 2:

Pukając w trzecie dno: sprawa się wyjaśniła. Po spojrzeniu w kod źródłowy wszystko okazało się jasne - otóż dla polskiej wersji językowej niektóre grafiki znajdują się w katalogu "Data\polish" (analogicznie np. dla wersji niemieckiej niektóre grafiki są w katalogu "Data/german"). Jest tam i plik "SPLASH_POLISH.PNG", który to odpowiada za Splash Screen w polskiej wersji - ot tajemnica rozwiązana ;) And proof, as always: http://picsee.net/upload/2013-11-20/daef535e0c95.jpg


*
 
micand1989
Post : 20 lis 2013 12:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Działa wszystko prawidłowo. Zastanawia mnie tylko dlaczego gra bierze pliki z wszystkich wersji. Trochę z DATA-AR, kilka z DATA-1.13 a logo i loadscreeny z DATA.

Dzięki za pomoc.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
R0TTEN
Post : 20 lis 2013 22:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
Działa wszystko prawidłowo. Zastanawia mnie tylko dlaczego gra bierze pliki z wszystkich wersji. Trochę z DATA-AR, kilka z DATA-1.13 a logo i loadscreeny z DATA.

Dzięki za pomoc.


Przecież to normalne zachowanie gry. Gra najpierw szuka pliku w "Data-AR", jeżeli go tam nie znajdzie to szuka dalej w "Data-1.13", następnie w "Data", a na końcu w plikach SLF. VFS się kłania jak nic ;)


*
 
micand1989
Post : 21 lis 2013 13:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


R0TTEN pisze:
Przecież to normalne zachowanie gry. Gra najpierw szuka pliku w "Data-AR", jeżeli go tam nie znajdzie to szuka dalej w "Data-1.13", następnie w "Data", a na końcu w plikach SLF. VFS się kłania jak nic ;)

Zabawne, bo u mnie to całkiem na odwrót działa :-D hahaha Musiałem usunąć wszystko z Data-1.13 i pozamieniać wszystko w Data żeby brało wszystkie nowe z Data-AR :-D Dziwne, co nie? :wall:

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
R0TTEN
Post : 21 lis 2013 13:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
R0TTEN pisze:
Przecież to normalne zachowanie gry. Gra najpierw szuka pliku w "Data-AR", jeżeli go tam nie znajdzie to szuka dalej w "Data-1.13", następnie w "Data", a na końcu w plikach SLF. VFS się kłania jak nic ;)

Zabawne, bo u mnie to całkiem na odwrót działa :-D hahaha Musiałem usunąć wszystko z Data-1.13 i pozamieniać wszystko w Data żeby brało wszystkie nowe z Data-AR :-D Dziwne, co nie? :wall:


To coś musiałeś namieszać - jakie masz wpisy w VFS_*.ini?

Kod:
[vfs_config]
PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, NewData, UserProf


Patrząc na ten wpis gra najpierw wczyta pliki z profilu usera, potem z NewData, 1.13, Data i na końcu z SLF.


*
 
micand1989
Post : 21 lis 2013 16:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


[vfs_config]
PROFILES = SlfLibs, Vanilla, v113, AR, UserProf

No to chyba odwrotnie wczytuje. Od Data (SLF LIBS) > Vanilla > 1.13 (Data-1.13) > AR (Data-AR)
--------------
VFS.log

*** Wed Nov 20 15:29:48 2013 ***

[3.28993] : Processing VFS configuration
[3.51205] : Initializing Virtual File System
[3.51228] : Reading profile : SLF Libs
[3.5124] : library : "Data\Ambient.slf"
[3.76364] : library : "Data\Anims.slf"
[3.92617] : library : "Data\BattleSNDS.slf"
[4.57492] : library : "Data\BigItems.slf"
[4.72705] : library : "Data\Binarydata.slf"
[4.82873] : library : "Data\Cursors.slf"
[4.91631] : library : "Data\Data.slf"
[4.94695] : library : "Data\Faces.slf"
[5.09154] : library : "Data\Fonts.slf"
[5.14756] : library : "Data\German.slf"
[5.14969] : [Data\German.slf] - Error when opening file : 2
[5.34356] : Could not open file : Data\German.slf
[5.54043] :
[5.55435] : ========== Wed Nov 20 15:28:10 2013 ==========
File : ..\src\Core\vfs_file_raii.cpp
Line : 54
Location : vfs::COpenReadFile::COpenReadFile


========== Wed Nov 20 15:28:10 2013 ==========
File : ..\src\Core\vfs_file_raii.cpp
Line : 50
Location : vfs::COpenReadFile::COpenReadFile

Could not open file : Data\German.slf

[5.55887] : library : "Data\Interface.slf"
[5.66488] : library : "Data\Intro.slf"
[5.74761] : library : "Data\Laptop.slf"
[5.8935] : library : "Data\Loadscreens.slf"
[6.01647] : library : "Data\Maps.slf"
[6.23832] : library : "Data\Mercedt.slf"
[6.363] : library : "Data\Music.slf"
[6.47547] : Another location is already mapped to '' [keeping old location]
[6.47617] : library : "Data\Npc_speech.slf"
[8.00653] : library : "Data\Npcdata.slf"
[8.33754] : library : "Data\Radarmaps.slf"
[8.76309] : library : "Data\Sounds.slf"
[9.05815] : library : "Data\Speech.slf"
[10.7735] : library : "Data\Tilesets.slf"
[13.3216] : Reading profile : Vanilla Dirs
[13.3219] : directory : "Data"
[47.608] : Reading profile : v1.13
[47.6083] : directory : "Data-1.13"
[54.7462] : Reading profile : Arulco Revisited
[54.7465] : directory : "Data-AR"
[58.6811] : Reading profile : Player Profile
[58.6814] : directory : "Profiles\UserProfile_JA2AR"

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
R0TTEN
Post : 21 lis 2013 17:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


Możliwe, w każdym razie chodziło mi o to, że jeżeli mamy plik z taką samą nazwą w "Data" i "Data-1.13", to zostanie w grze użyty ten z "Data-1.13".


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2


cron