Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Starchris
Post : 15 lip 2011 18:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Czy ktoś kiedyś spotkał się z błędem, który jest pokazany na zdjęciu poniżej. Ten błąd jest bardzo uciążliwy ponieważ nie pozwala na zapisanie pliku w żadnej ze standardowych rozdzielczości czyli 640x480, 800x600, 1024x768.

Wszelkie inne rozdzielczości zapisuje bez problemu. Jedynym rozwiązaniem jakie udało mi się znaleźć to zwiększenie o jeden piksel konkretnej grafiki np. 1025x768 ale z całą grafiką w grze to nie działa ponieważ są takie, które muszą być dokładnie w jednej ze standardowych rozdzielczości.


Załączniki:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 191.08 KiB | Przeglądany 3360 razy ]

_________________
Obrazek
Poradniki Modera
*
 
Bartek0511
Post : 15 lip 2011 19:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Porucznik
Porucznik
  • Posty: 1043
  • Dołączył: 11.07.2006


Ja zapisywalem ucinajac po 1 pixelu z kazdej strony 640x480 = 639x479. Dziwna masz palete tego obrazka.


*
 
Starchris
Post : 15 lip 2011 19:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Bartek0511 pisze:
Ja zapisywalem ucinajac po 1 pixelu z kazdej strony 640x480 = 639x479.

To też jak najbardziej działa. Ale np obrazy w z folderu LoadScreens, które są używane podczas ładowania sektora muszą być w dokładnie w jednej ze standardowych rozdzielczości i tutaj ani zwiększanie ani zmniejszanie pikseli nie pomoże. Przecież w JA2 1.13 jest tyle loadscrrens'ów i to dla trzech rozdzielczości każdy i one są w jednym ze standardowych rozdzielczości i wszystko tam działa więc musi być jakieś rozwiązanie.

Bartek0511 pisze:
Dziwna masz palete tego obrazka.

W jakim sensie dziwna. Obrazkowi przed wdrożeniem do programu STI-edit została zmniejszona głębia koloru do 256 czyli 8 bitów. Gdy tworzyłem paletę z tego obrazka to taka wyszła. Jak zwiększyłem o jeden piksel rozdzielczość to wszystko się ładnie zapisało.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 19:17 przez Starchris, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Bartek0511
Post : 15 lip 2011 19:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Porucznik
Porucznik
  • Posty: 1043
  • Dołączył: 11.07.2006


A mozesz podeslac ten obrazek ?


*
 
Starchris
Post : 15 lip 2011 19:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Poniżej jest oryginał w rozdzielczości 4992x3328

Obrazek

Oczywiście ten błąd nie dotyczy tylko tego obrazka. Dotyczy on wszystkich, które chcę zapisać w jednej ze standardowych rozdzielczości.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 19:25 przez Starchris, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Bartek0511
Post : 15 lip 2011 19:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Porucznik
Porucznik
  • Posty: 1043
  • Dołączył: 11.07.2006


Ok, otworzylem dowolny oryginalny loadscreen, wgralem swoja palete kolorow i dogralem obrazek, u mnie wszystko smiga, sprawdz u siebie.

Co do palety, cos mi jednak nie pasowala, popatrz na moja.
Obrazek

i pliczek z loadscreenem:

http://www.sendspace.com/file/9dj256


*
 
Starchris
Post : 15 lip 2011 19:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


A w jaki sposób Ty wykonałeś swoją paletę bo jest rzeczywiście całkowicie inna. Bo ja ją wykonałem poprzez program STI-Edit.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 19:50 przez Starchris, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Bartek0511
Post : 15 lip 2011 19:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Porucznik
Porucznik
  • Posty: 1043
  • Dołączył: 11.07.2006




*
 
Starchris
Post : 15 lip 2011 20:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Po przeanalizowaniu poradnika z podanego linka wszystko działa bez problemu.

Bardzo dziękuje za udzieloną pomoc.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 18 lis 2013 19:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Rozpakowałem Loadscreen.slf aby zmienić ekrany na nowe ale są tylko w 640x480 - które to nie działają w najnowszych wersjach 1.13 (ze względu na `NAS`).

Folder 1.13 zawiera pliki z większymi rozdzielczościami np:
LS_Basement_800x600.sti
ale ten plik otwiera się w STIedit jako 640x480 i na dodatek jest rozmazany całkowicie i nic na nim nie widać.

I tu moje pytanie...jak zmienić w STIedit rozdzielczość?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 18 lis 2013 20:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Prześlij mi jakiś jeden obrazek, który chcesz wdrożyć, zobaczę jak to teraz wygląda, bo już dawno tego nie robiłem, a wszystkie problemy, które tu wypisałeś sam miałem kiedyś i je rozwiązałem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 18 lis 2013 21:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe



_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 18 lis 2013 23:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Żeby otworzyć te pliki bez problemu, to musisz użyć programu STIView. Co do rozdzielczości to tak tego nie zrobisz, musisz stworzyć nowy plik z nową paletą, i tam wdrożyć obrazek w nowej rozdziałce. Zobacz na problem Nr 03, a w problemie Nr 01 jest na szybko opisane jak to się robi.

https://jagged-alliance.pl/artykul378/po ... ikami-sti/

Ewentualnie do części pierwszej poniżej.

https://jagged-alliance.pl/artykul350/po ... nej-broni/

Niestety raczej bez Photoshopa się nie obejdzie, nowych grafik jako loadscreeny raczej nie wdrożysz używając do pomocy innego programu, przynajmniej mi się nie udało.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
R0TTEN
Post : 19 lis 2013 00:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 05.11.2013


micand1989 pisze:
Rozpakowałem Loadscreen.slf aby zmienić ekrany na nowe ale są tylko w 640x480 - które to nie działają w najnowszych wersjach 1.13 (ze względu na `NAS`).

Folder 1.13 zawiera pliki z większymi rozdzielczościami np:
LS_Basement_800x600.sti
ale ten plik otwiera się w STIedit jako 640x480 i na dodatek jest rozmazany całkowicie i nic na nim nie widać.

I tu moje pytanie...jak zmienić w STIedit rozdzielczość?


WRONG! Nie wiem jak starej wersji 1.13 używasz, ale jedna uwaga: zapomnij o formacie STI. 1.13 obsługuje format PNG - i tak np. tilesty obsługuje tylko jako PNG z paletą 256 kolorów, ale np. już Loadscreeny to zwykłe PNG 24bit. I też nie trzeba już do każdej rozdzielczości osobnego pliku PNG - obecnie dla wszystkich rozdziałek wczytywany jest oryginalny Loadscreen (640x480).

Ot mały dowód: http://picsee.net/upload/2013-11-19/322a68b4ae9e.jpg (otwarte w Photoshopie, pomalowane pędzlem i zapisane beż żadnych zmian w opcjach zapisu PNG). Aha, Loadscreenów nie trzeba pakować 7-Zipem, wystarczy wrzucić plik PNG z nazwą odpowiadającą plikowi STI (czyli np. LS_HELI.sti -> LS_HELI.png).


*
 
micand1989
Post : 19 lis 2013 10:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


@Starchris
Najlepsze jest to że już Intro, Logo i Credits już przerobiłem na 800x600 i nie było żadnych problemów. Tylko te pliki od sektorów są jakieś dziwne. Metodą podmianki stare na nowe.

@Rotten
Używam starej v4870.
R0TTEN pisze:
I też nie trzeba już do każdej rozdzielczości osobnego pliku PNG - obecnie dla wszystkich rozdziałek wczytywany jest oryginalny Loadscreen (640x480).

Loadscreenów nie trzeba pakować 7-Zipem, wystarczy wrzucić plik PNG z nazwą odpowiadającą plikowi STI (czyli np. LS_HELI.sti -> LS_HELI.png).

Ja gram na 800x600 i zawsze były wczytywane 800x600 (bo nie były zmiejszane podczas gry na te mniejsze 640x480 i nie było czarnej ramki wkoło zdjęcia).
A co do PNG to ich wcale nie widzi i wczytuje te standartowe z "czystego JA2" (z pliku Laodscreens.slf w katalogu Data). Poszedłem krok dalej i usunąłem ten plik od "czystej" , to mi błąd wywala przy uruchamianiu że nie ma pliku biblioteki i gra wywala.

"obecnie dla wszystkich rozdziałek wczytywany jest oryginalny Loadscreen (640x480)" -
czyli dla 1024x768 jest okienko na trochę ponad połowę ekranu a wkoło jest czarna ramka?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron