Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Ripper
Post : 09 lut 2011 15:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Witam, ostatnio zainteresowało mnie stworzenie niewielkiej modyfikacji, na zwykłego JA2 1.05 PL

Chodzi mi o to czy jest jakiś programik/edytor który pozwala na dodanie do gry w danych sektorach wrogów, bądź broni
I zwiększenie ilości wrogów którzy atakują miasta/rakiety itp ?, w wielu modach jest to zwiększone, ale jak to zrobić samemu ?


*
 
micand1989
Post : 09 lut 2011 15:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Kolego,
założyłeś temat, a czytałeś inne tematy w tym dziale?

Są edytory, odsyłam do innych tematów w tym dziale.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Ripper
Post : 09 lut 2011 15:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Tak czytałem inne, nie znalazłem.


*
 
micand1989
Post : 09 lut 2011 15:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe



_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Ripper
Post : 09 lut 2011 16:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Mam wrażenie że w ogóle nie przeczytałeś 1 postu, i dla twojej wiadomości te tematy tez przejrzałem i niema w nich nic o dodawaniu wrogów do poszczególnych sektorów/bądź broni.

Dlatego się pytam czy istnieje taka możliwość.


Pozdrawiam i życzę szczęścia w czytaniu ze zrozumieniem.


*
 
micand1989
Post : 09 lut 2011 16:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Najlepiej napisz na PW komuś kto już modyfikacje miał przyjemność zrobić. Wtedy będziesz miał informacje z pierwszej ręki. (polecam Starchris-a i innych)

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Ripper
Post : 09 lut 2011 16:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Mhm, no widzisz dzięki :)


*
 
lukasamd
Post : 09 lut 2011 16:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


@micand1989:
A pomyślisz o tym, że autorzy może sobie nie życzą takiego "napastowania"? Najlepiej jest założyć temat i liczyć na pomoc innych, co właśnie Ripper uczynił.
Każdy przypadek jest inny, więc nawet jak się przeszuka cały serwis, może się okazać, że szuka się czegoś innego.


*
  WWW
Ripper
Post : 09 lut 2011 23:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Przeszukałem trochę internet, i chyba sam se odpowiem na te pytanie, bo nic nie znalazłem czyli nie istnieje nic takiego :((


*
 
lukasamd
Post : 10 lut 2011 00:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Ogólnie to jest to sprawa "problemowa", bo JA2 nie było przez twórców przygotowane do prostego modyfikowania.
Najlepiej gdybyś zainteresował się JA2 UB (zwanym też JA2,5 UB), który posiada integralny edytor, dzięki któremu możemy tworzyć własne kampanie.


*
  WWW
Ripper
Post : 10 lut 2011 11:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Masz racje zainteresowałem się :P, ale w trochę inny sposób
Czy jest prosta możliwość przeniesienia nowych broni z JA2,5 do JA2 ?, tak by czasem ktoś z przeciwników dropił takową, no może poza Barretem, bo to przesada lekko :>

No i czy dało by rade jakoś dźwięk wystrzałów przenieść z JA 2,5 do JA2, np: dźwięk strzelania FN FAL'a jest o wiele lepszy w JA2,5.

Posiadam na szczęście JA2,5 więc jeśli wystarczy tylko coś przekopiować to niema problemu :)


*
 
beblogz
Post : 12 lut 2011 10:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 22
  • Dołączył: 02.02.2011


Ja wersję JA 2,5 UB nazywam zgodnie z numerem - to tylko mała rozbudowa, bo kampania jest zbyt krótka. Całą grę po raz pierwszy przeszedłem w kilka realnych godzin. Na szczęście jest edytor ;) Wprowadzono do niej jednak parę zmian, przez co zwiększona została trochę ilość przedmiotów użytych w grze.
Ogólnie rzecz biorąc w grze występuje 351 przedmiotów i to nie uległo zmianie. Teoretycznie można przekopiować wszystkie przedmioty z wersji 2,5 do 2 za wyjątkiem Calico, Hartforda, parasola i nowego noża - JA2 raczej tego nie zauważy. Podobnie rzecz wygląda z amunicją - "poza zakresem" JA2 jest kula moździerzowa, magazynek .50, magazynki Calico i ciężki magazynek 9mm.
Nigdy mi się nie chciało porównywać, czy są jakieś zmiany w parametrach broni obu gier, a dawno też już nie grałem, więc jakoś nie kojarzę sobie np. dźwięków (a szczerze mówiąc można to zrobić bez większego wysiłku - zrobi to np. Excel; może się za to dziś wezmę, jak nie zapomnę).
Warto jest posiadać krótki i prosty programik pod nazwą "ja2edit.exe" (obsługa z wiersza poleceń, choć istnieją na niego graficzne nakładki - waży niecałe 100KB). Tam dokonujemy poprawek czy modyfikacji i zapisujemy bezpośrednio do gry. Co można zmienić? Właściwie wszystko, co dotyczy dowolnego przedmiotu, np. wagę, cenę, zasięg broni, pojemność magazynka...
Tylko jakoś nie zauważyłem takowej nazwy w downloadzie serwisu, a szkoda. Sam go jednak wykopałem już parę lat temu z sieci, więc warto jest poszperać. Na własne potrzeby musiałem nawet wprowadzić do niego parę zmian - drobne, ale zawsze.
Ale do rzeczy.
Ripper pisze:
tak by czasem ktoś z przeciwników dropił takową

Może zajść konieczność "przekopania" wszystkich map, żeby gubiony przedmiot miał sens. Przykład: SKS z zamontowanym tłumikiem. Byłoby fajnie, ale ustawienia w grze takiego połączenia nie przewidują. To już jest błąd mapy.
Ripper pisze:
np: dźwięk strzelania FN FAL'a jest o wiele lepszy w JA2,5.

Dzięki programowi ja2wedit i jakiemuś ekstraktorowi plików SLF taka zmiana może zająć raptem kilka minut. Wystarczy choć trochę logicznego myślenia i/lub drobna pomoc z zewnątrz.

Temat uważam za dość obszerny, więc na pewno niektóre kwestie pominąłem, a inne spłyciłem. Starałem się w miarę możliwości wyjaśnić najważniejsze rzeczy w miarę krótko i treściwie. Ale zawsze mogę opis poszerzyć w miarę swoich możliwości i konkretnych pytań.


Ostatnio zmieniony 12 lut 2011 10:33 przez beblogz, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Ripper
Post : 12 lut 2011 15:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Hej, beblogz było by super !! :)
( chyba nie istnieje taki mały modzik do ja2 który tylko by dodawał broń i zmienił dzwięk wystrzałów z JA 2.5 )

Więc jeśli był byś tak dobry opisał byś trochę bardziej jak to wykonać a dał bym se jakoś rade :)
Odświeżyło by to klasycznego JA2 bo prawdę mówiąc nie przepadam za 1.13 :/


*
 
Fisher
Post : 12 lut 2011 17:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 188
  • Dołączył: 13.09.2009
  • Skąd: Polska,Poznań


Ripper pisze:
Odświeżyło by to klasycznego JA2 bo prawdę mówiąc nie przepadam za 1.13 :/


Skoro nie przepadasz za 1.13 moze zainteresuj się night ops

_________________
Podpis w budowie


*
 
beblogz
Post : 12 lut 2011 22:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 22
  • Dołączył: 02.02.2011


Cieszę się, że ktoś docenia moje wypociny.
Jeśli zależy ci tylko na zmianie dźwięków, to sprawa jest bardzo prosta: wystarczy znać nazwy plików odpowiedzialnych za dźwięk dla każdej broni i wrzucić odpowiednie dane do katalogu DATA\SOUNDS\WEAPONS. Przykładowo za pojedynczy strzał odpowiada plik o nazwie 7,62 NATO SINGLE SHOT.WAV, a za serię plik BURSTTYPE1.WAV (dane pochodzą z wersji JA2). W wersji JA2,5 UB nazwy są takie same, ale widać dźwięk jest inny (dawno nie uruchamiałem UB, więc tego nie pamiętam). Wystarczy więc pod takimi nazwami zapisać nowe dźwięki i gotowe. Gra korzysta z plików dźwiękowych zapisanych w SOUNDS.SLF, ale najpierw sprawdza, czy na dysku są odpowiednie pliki luzem. To właśnie dzięki temu różne drobne modyfikacje są tak proste do wykonania. Aby zmienić tylko wygląd broni też trzeba znać różne odpowiednie nazwy plików i zapisać je w odpowiednim miejscu na dysku. Jednak jeśli chcemy zmienić parametry broni, nie obejdzie się bez ingerencji w zawartość pliku JA2.exe lub JA2UB.exe. A do tego przyda się nam już narzędzie ja2edit.exe.
Warto tu jeszcze zaznaczyć, że w zależności od wersji JA2 podlegamy różnym ograniczeniom, np. ilość użytej broni, możliwość podpinania różnych dodatków do broni itp.
Temat na pewno jest jeszcze do rozszerzenia, ale starałem się pisać w miarę krótko a treściwie.

Póki co rozgryzam wersję Urban Chaos i jednocześnie - w miarę posiadanego czasu - poprawiam swój produkt do zmian treści plików EDT (ten dostępny w Download to dla mnie niewypał). A praktyki w modyfikacjach trochę mam - już parę lat temu dla własnych potrzeb poprawiałem znaną chyba wszystkim modyfikację JA2DL - miała dość dużo błędów na mapach, ale nie tylko...


Ostatnio zmieniony 12 lut 2011 22:23 przez beblogz, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron