Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2
Autor Wiadomość
Ripper
Post : 27 lut 2021 13:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 320
  • Dołączył: 24.09.2010


Dziwne ja zawsze modyfikowałem przez XML na najnowszej stabilnej i nigdy problemu z tym nie było.


*
 
Szaruga
Post : 27 lut 2021 20:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 43
  • Dołączył: 31.01.2021


Ripper pisze:
Dziwne ja zawsze modyfikowałem przez XML na najnowszej stabilnej i nigdy problemu z tym nie było.

- O jakich wersjach edytora i plików XML piszesz? I z jakich źródeł?
- Pisząc że nie było problemu, masz na myśli że edytor nie zmieniał nic niepotrzebnego w plikach?
- Czy może zmieniał, ale nie zauważyłeś tego, a/lub w grze nie pojawiły się w związku z tym żadne błędy?
Bo te zmiany które wprowadza edytor przy sejwowaniu, np zmiany wartości parametru <ubClassIndex> możliwe że nie mają większego znaczenia i może nawet nie powodują błędów w działaniu gry, ale fakt że zmieniają się "same", zarówno w wersji 8943, jak i w wersji 7609 - jest w najlepszym razie przykładem bałaganu.
A ja nie potrafię zaufać narzędziu, które coś tam zmienia, a ja nie wiem dlaczego, po co, i co z tego wynika.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Jazz
Post : 27 lut 2021 20:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 321
  • Dołączył: 09.12.2006


Szaruga pisze:
Bo te zmiany które wprowadza edytor przy sejwowaniu, np zmiany wartości parametru <ubClassIndex> możliwe że nie mają większego znaczenia i może nawet nie powodują błędów w działaniu gry, ale fakt że zmieniają się "same", zarówno w wersji 8943, jak i w wersji 7609 - .


Z tego co pamiętam, to ten parametr odwołuje się do uiIndex z pliku weapons.xml. Czyli np "Thompson M1A1" z items.xml przypisany jest do uiIndex = 11 w weapons.xml.

_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Szaruga
Post : 27 lut 2021 20:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 43
  • Dołączył: 31.01.2021


Jazz pisze:
...................Z tego co pamiętam, to ten parametr odwołuje się do uiIndex z pliku weapons.xml.....................

Na misiowym forum dostałem taką informację:
"ubClassIndex is a reference to id in another table which is determined by usItemClass and possibly other tags, for example for explosives (usItemClass = 512, 256) ubClassIndex points to uiIndex in Explosives.xml, for guns in Weapons.xml etc."
To jest jakiś trop...

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Jazz
Post : 27 lut 2021 21:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 321
  • Dołączył: 09.12.2006


Dodam jeszcze tylko że wszystkie klasy przedmiotów znajdziesz w kodzie źródłowym gry w pliku "Tactical\Item Types.h"

_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Ripper
Post : 28 lut 2021 19:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 320
  • Dołączył: 24.09.2010


Szaruga pisze:
Ripper pisze:
Dziwne ja zawsze modyfikowałem przez XML na najnowszej stabilnej i nigdy problemu z tym nie było.

- O jakich wersjach edytora i plików XML piszesz? I z jakich źródeł?
- Pisząc że nie było problemu, masz na myśli że edytor nie zmieniał nic niepotrzebnego w plikach?
- Czy może zmieniał, ale nie zauważyłeś tego, a/lub w grze nie pojawiły się w związku z tym żadne błędy?
Bo te zmiany które wprowadza edytor przy sejwowaniu, np zmiany wartości parametru <ubClassIndex> możliwe że nie mają większego znaczenia i może nawet nie powodują błędów w działaniu gry, ale fakt że zmieniają się "same", zarówno w wersji 8943, jak i w wersji 7609 - jest w najlepszym razie przykładem bałaganu.
A ja nie potrafię zaufać narzędziu, które coś tam zmienia, a ja nie wiem dlaczego, po co, i co z tego wynika.


Nie wiem jakie wersje edytora, ale piszę to byłą ta najnowsza wersja 1.13 stabilna żadna beta tylko najnowsza stabilna 1.13 stąd, i nie miałem nigdy żadnych błędów.


*
 
Szaruga
Post : 17 mar 2021 12:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 43
  • Dołączył: 31.01.2021


Jeśli mój kumpel znajdzie czas na naprawdę Edytora XML - to wrócę do modowania, w innym wypadku nie mam ochoty zajmować się dodatkowo tworzeniem narzędzi do tworzenia modów, za dużo tego.

A żebyście nie myśleli że się obijam, to od dwóch tygodni powróciłem do intensywnej pracy nad calkowicie własną grą w Unity.
Główne cechy:
1) Single player
2) Gra turowa
3) Cel gry - odnalezienie miejsca zaznaczonego na mapie znalezionej na strychu...
4) Świat gry to hexagonalna mapa o nieograniczonej wielkości, dzięki podziałowi na sekcje które płynnie się streamują i nie mają limitu (świat gry mogę powiększać teoretycznie do woli)
5) Po mapie świata wędrujemy różnymi środkami lokomocji, explorujemy i szukamy rozwiązania fabuły.
6) Walka, polowania, eksploracja ruin/jaskiń, a nawet dyplomacja - odbywają się na dodatkowej, taktycznej mapie w trybie turowym, ale z nowatorskim systemem opartym o jednostki czasu, zamiast punktów ruchu. Polega to na tym że każda akcja ma swój koszt w jednostkach czasu i po jej wykonaniu - ten czas jest doliczany, każdy ma swój licznik - który jest synchronizowany z ogólnym licznikiem czasu i pierwszeństwo ruchu ma jednostka której indywidualny licznik czasu zbiegł się z czasem ogólnym - jeśli więcej niż jedna jednostka w tym samym czasie tak ma - to o pierwszeństwie ruchu decydują inne rzeczy, takie jak inicjatywa.
graficznie wygląda to podobnie do walki w grach takich jak "Hirołsi" ale to złudzenie, ponieważ w mojej grze, podczas konfrontacji taktycznych - można robić takie rzeczy jak ukrywanie się i skradanie. (ogólnie to jak skrzyżowanie JA2 z grami takimi jak "Hirołsi")

Parę skrinów:
Różne gestości lasu (testy) --->
Obrazek
Mapa świata gry (wersja wstępna z zeszłego roku) --->
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mapa konfrontacji taktycznej (wczesna wersja, aktualnie nad tym pracuję --->
Obrazek
Obrazek



Jeśli ktoś jest zainteresowany tym tematem, a może nawet testowaniem wersji Alpha, to proszę dać znać.

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2


cron