Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
SHAGGED
Post : 24 kwie 2020 11:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Witam wszystkich,

po długich latach rozbratu chciałbym wrócić do jednej z najlepiej grywalnych gier JA2 (grałem tylko w zwykłą wersję). Poniżej kilka tematów.

1.
Mam w planach zakupić grę na portalu GOG (na Steamie raczej nie chce kupować). Obecnie mają w ofercie:
JA2
JA2 Wildfire
Nie ma informacji o tym, która to jest wersja.

I teraz pytanie do Was, którą wersję bardziej polecacie jeśli chodzi o możliwości wgrywania modyfikacji i ich stabilnego działania?

2.
Czy jeśli dostępne na GOG obie wersje są w j.ENG, to czy wgrywane różne Mody mają szansę być w języku PL (w sensie same napisy PL, a teksty mówione w oryg. języku)? Czy aby napisy były PL to trzeba posiadać podstawową oryginalną wersję w języku polskim??

3.
W ostatnim czasie zagrałem jedynie w Demo, a dokładnie JA2 1.13(4462) DEMO PL (przynajmniej tak katalog jest zapisany :).
i przyznaję, że na początku wkurzało mnie kombinowanie z ekwipunkiem, kto co może, a czego nie... ale w końcu polubiłem takie rozwiązanie. Nowy system celownika akurat średnio przypadł do gustu, ale to akurat łatwo zmienić opcjach ustawień. Jeszcze zdziwienie było w przypadku, że Shadow bez kamuflażu.

Czy wybór wersji gry między Realistic a S-F różni się jedynie występowaniem tych robali czy jest więcej różnic?
Na portalu ktoś pisał o dostępności jeszcze sterowania małym robotem (właśnie w trybie S-F), ale nie pamiętam w której wersji Moda.

4.
W jakiej kolejności polecacie wgrywać poszczególne Mody, na którą wersję?


Pewnie jeszcze kilka dodatkowych zapytań się pojawi, ale to później, w zależności od odp na obecne :).

Pozdrawiam.


*
 
Starchris
Post : 24 kwie 2020 21:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


SHAGGED pisze:
I teraz pytanie do Was, którą wersję bardziej polecacie jeśli chodzi o możliwości wgrywania modyfikacji i ich stabilnego działania?
Bez dwóch zdań JA2. Będziesz miał pewność, że każdy mod zadziała.

SHAGGED pisze:
Czy jeśli dostępne na GOG obie wersje są w j.ENG, to czy wgrywane różne Mody mają szansę być w języku PL (w sensie same napisy PL, a teksty mówione w oryg. języku)? Czy aby napisy były PL to trzeba posiadać podstawową oryginalną wersję w języku polskim??

Wersja językowa JA2 nie ma znaczenia. Liczy się to w jakiej wersji językowej jest modyfikacja. Jak jest wersja PL, to będzie PL, pomimo, że podstawka była ENG.

SHAGGED pisze:
Czy wybór wersji gry między Realistic a S-F różni się jedynie występowaniem tych robali czy jest więcej różnic?
Na portalu ktoś pisał o dostępności jeszcze sterowania małym robotem (właśnie w trybie S-F), ale nie pamiętam w której wersji Moda.

Tego nie wiem, gdyż 1.13 to już jest jakiś kosmos, jeśli chodzi o ustawienia. Może ktoś inny wiedział.

SHAGGED pisze:
W jakiej kolejności polecacie wgrywać poszczególne Mody, na którą wersję?

W dziale download masz gotowe mody, które tylko kopiujesz wklejasz na podstawkę i gotowe i grasz. No chba żebyś chciał pokombinować połączyć kilka modów razem, co niektórym się udawało, ale to zależy już co dokładnie byś chciał połączyć.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
SHAGGED
Post : 25 kwie 2020 11:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Starchris pisze:
Bez dwóch zdań JA2. Będziesz miał pewność, że każdy mod zadziała.
Czyli po zakupie JA2 mogę wgrać na to czystą wersję "Wildfire"?
Przeglądam od dłuższego czasu portal i staram się czytać różne tematy. Z tego co widzę, to są różne nakładki typu 1.13 na Wildfire. Ale czy sama wersja Wildfire jest również dostępna?

Wersja Wildfire ma własne osobne mapy oraz fabułę, zgadza się?

SHAGGED pisze:
Wersja językowa JA2 nie ma znaczenia. Liczy się to w jakiej wersji językowej jest modyfikacja. Jak jest wersja PL, to będzie PL, pomimo, że podstawka była ENG.
Ok, super. Po prostu na portalu również znalazłem wpisy, że aby mod działał w wersji PL to podstawa również musi być w j.polskim.

SHAGGED pisze:
Tego nie wiem, gdyż 1.13 to już jest jakiś kosmos, jeśli chodzi o ustawienia. Może ktoś inny wiedział.
A czy warto stopniowo instalować i grać wersje 1.13 (stabilne) czyli np:
JA2 1.13(2085) > JA2 1.13(4870) PL > JA2 1.13(7609) PL ... czy szkoda czasu i od razu najświeższą wersję?


SHAGGED pisze:
W dziale download masz gotowe mody, które tylko kopiujesz wklejasz na podstawkę i gotowe i grasz. No chba żebyś chciał pokombinować połączyć kilka modów razem, co niektórym się udawało, ale to zależy już co dokładnie byś chciał połączyć.
Przeglądam od jakiegoś czasu dział Download i jestem pod wrażeniem, można się pogubić :).

Czyli najlepiej jest wgrać dany Mod na czystą podstawę i pograć... następnie inny Mod ponownie na czystą podstawę?


Które hybrydy Modów da się łączyć, czy może są jakieś sprawdzone połączenia Mod"ów ze sobą?

Czy np Legion v1.5 PL, Legion 2, Vietnam SOG '69 PL, Urban Chaos PL, Night Ops, JA2'005 PL, New Classic JA2 v1.46 (wiem czy tylko wersja jez. ENG) itd (spooooro tego jest) da się połączyć w taki sposób ze sobą, żeby raz odpalając grę te fabuły były dostępne ze sobą, czy to raczej (tak obstawiam) jest abstrakcja i jednak każdą fabułę lepiej i bezpiecznej dla stabilności gry wgrać osobno na czystą podstawę i osobno przechodzić?


To w sumie akurat da się łatwo zrobić... natomiast ważniejsze czy da się przenosić swoją postać albo cały zespół z jednej wersji Moda do drugiego (np z tych wyżej wymienionych) czy za każdym razem trzeba zaczynać grę od samego początku czyli od kreacji swojej postaci i wszystkie wskaźniki nabywać od "zera" ?


*
 
M'cin
Post : 25 kwie 2020 14:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


SHAGGED pisze:
, żeby raz odpalając grę te fabuły były dostępne ze sobą,


eee co? :D

Rożne modyfikacje fabularne nie będą ze sobą kompatybilne. Inne bronie, inne mapy, inne postaci, inne wydarzenia. Można próbować je łączyć, ale to wyższa szkoła jazdy.
Pewnie mógłbyś edytować pliki samej gry, żeby drużynę z moda x mieć na starcie w modzie y, ale balans poziomu trudności może być przez to trochę wykrzywiony.

Są jeszcze małe mody, dodatki do 1.13 wprowadzające dalsze modyfikacje do mechaniki, ale a) większość z nich i tak już jest zintegrowana z 1.13 na dzień obecny b) i tak na starcie będziesz przytłoczony ilością opcji.


*
 
Starchris
Post : 25 kwie 2020 20:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


SHAGGED pisze:
Czyli po zakupie JA2 mogę wgrać na to czystą wersję "Wildfire"?

Tak, np. tę wersję https://jagged-alliance.pl/plik567/

SHAGGED pisze:
Wersja Wildfire ma własne osobne mapy oraz fabułę, zgadza się?

Tylko mapy, które jednak robią ogromną różnicę, reszta jest taka sama.

SHAGGED pisze:
A czy warto stopniowo instalować i grać wersje 1.13 (stabilne) czyli np:
JA2 1.13(2085) > JA2 1.13(4870) PL > JA2 1.13(7609) PL ... czy szkoda czasu i od razu najświeższą wersję?

Warto tylko w stabilną 7609 lub najnowszą rozwojową.

SHAGGED pisze:
Czyli najlepiej jest wgrać dany Mod na czystą podstawę i pograć... następnie inny Mod ponownie na czystą podstawę?

Dokładnie tak.

SHAGGED pisze:
Które hybrydy Modów da się łączyć, czy może są jakieś sprawdzone połączenia Mod"ów ze sobą?

W zasadzie tylko te, które są wymienione w tym newsie i komentarzach https://jagged-alliance.pl/news832/prze ... dyfikacji/
Ewentualnie jakbyś chciał coś połączyć, to daj znać, które mody, to od razu ktoś Ci powie, czy to jest możliwe.

SHAGGED pisze:
Czy np Legion v1.5 PL, Legion 2, Vietnam SOG '69 PL, Urban Chaos PL, Night Ops, JA2'005 PL, New Classic JA2 v1.46 (wiem czy tylko wersja jez. ENG) itd (spooooro tego jest) da się połączyć w taki sposób ze sobą, żeby raz odpalając grę te fabuły były dostępne ze sobą, czy to raczej (tak obstawiam) jest abstrakcja i jednak każdą fabułę lepiej i bezpiecznej dla stabilności gry wgrać osobno na czystą podstawę i osobno przechodzić?

Jest to absolutnie niemożliwe, ponieważ wszystkie te modyfikacje mają swój własny plik EXE, który steruje danym modem.

SHAGGED pisze:
To w sumie akurat da się łatwo zrobić... natomiast ważniejsze czy da się przenosić swoją postać albo cały zespół z jednej wersji Moda do drugiego (np z tych wyżej wymienionych) czy za każdym razem trzeba zaczynać grę od samego początku czyli od kreacji swojej postaci i wszystkie wskaźniki nabywać od "zera" ?

W normalnym trybie nie da się przenosić swojego bohatera do innych modów, tylko trzeba zaczynać od nowa. Natomiast można w każdym modzie użyć edytora, który dostosuje nową postać do uzyskanych już statystyk w poprzednich grach.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
SHAGGED
Post : 26 kwie 2020 11:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


M'cin pisze:
eee co? :D
....
Eee takie małe bujanie w obłokach :).
Druga opcja ewentualnie, że ładujesz ileś Mod'ów do jednego katalogu i np po odpaleniu gry
po wyborze "Nowa gra" masz dodatkowy wybór np. , Urban Chaos PL, Night Ops, New Classic JA2 itd.
i wtedy grasz w jeden konkretny Mod, ale wszystkie masz "pod ręką".

Natomiast rozumiem, że Twoje i Starchris'a argumenty powodują, to czysta abstrakcja :D.

M'cin pisze:
Pewnie mógłbyś edytować pliki samej gry, żeby drużynę z moda x mieć na starcie w modzie y, ale balans poziomu trudności może być przez to trochę wykrzywiony.
No może faktycznie przenoszenie całej ekipy byłoby przegięciem, ale może pojedyncza, własna, postać miałoby sens.

Gdzieś na portalu czytałem, że chyba do JA2 UB można przenieść postacie z klasycznego JA2.

M'cin pisze:
Są jeszcze małe mody, dodatki do 1.13 wprowadzające dalsze modyfikacje do mechaniki, ale a) większość z nich i tak już jest zintegrowana z 1.13 na dzień obecny b) i tak na starcie będziesz przytłoczony ilością opcji.
Taaa jest takie, duuuuże, prawdopodobieństwo :).

Starchris pisze:
Tylko mapy, które jednak robią ogromną różnicę, reszta jest taka sama.
Z całą pewnością chce to przetestować.
Starchris pisze:
Warto tylko w stabilną 7609 lub najnowszą rozwojową.
Ok.
Starchris pisze:
W zasadzie tylko te, które są wymienione w tym newsie i komentarzach https://jagged-alliance.pl/news832/prze ... dyfikacji/
Ewentualnie jakbyś chciał coś połączyć, to daj znać, które mody, to od razu ktoś Ci powie, czy to jest możliwe.
Ok jasne.

Starchris pisze:
W normalnym trybie nie da się przenosić swojego bohatera do innych modów, tylko trzeba zaczynać od nowa. Natomiast można w każdym modzie użyć edytora, który dostosuje nową postać do uzyskanych już statystyk w poprzednich grach.
Ok, czyli pewnie będzie kreacja od początku.

W każdym razie dziękuję Panowie za szybkie pełne odpowiedzi.


Pozostaje teraz zakupić JA2 na GOG, poczekam do jutra, może będzie jakaś przecena i odpalamy.
Chyba nawet nie mam jeszcze pojęcia w co się wpakowałem z serią JA2 z Modami :D


*
 
M'cin
Post : 26 kwie 2020 12:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Starchris pisze:
Tylko mapy, które jednak robią ogromną różnicę, reszta jest taka sama.



No jeszcze chyba podbite obrażenia broni, gra się robi o wiele bardziej "skradana" dzięki temu.


*
 
Starchris
Post : 26 kwie 2020 15:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


M'cin pisze:
No jeszcze chyba podbite obrażenia broni, gra się robi o wiele bardziej "skradana" dzięki temu.

A właśnie, dzięki za przypomnienie. Zgadza się, obrażenia broni oraz materiałów wybuchowych poszły znacznie do góry, dzięki czemu gra jest bardziej realna i zdecydowanie trochę trudniejsza, bo spokojnie można znaleźć wiele broni, gdzie jeden strzał to jeden kill, a nie wspominając już o serii. W JA2 w dalszych etapach gry, czasami kilka serii nie wystarczało, aby ubić oponenta, ale to też miało swój urok.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
DanielS
Post : 27 kwie 2020 00:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 07.09.2014


SHAGGED pisze:
M'cin pisze:
eee co? :D
....
Eee takie małe bujanie w obłokach :).
Druga opcja ewentualnie, że ładujesz ileś Mod'ów do jednego katalogu i np po odpaleniu gry
po wyborze "Nowa gra" masz dodatkowy wybór np. , Urban Chaos PL, Night Ops, New Classic JA2 itd.
i wtedy grasz w jeden konkretny Mod, ale wszystkie masz "pod ręką".



Jest coś takiego - MODPACK zrobiony przez Sevenfm.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... SWZ1u5lp7H

Konkretny mod wybierasz poprzez INI Editor.

Lista :
1. Jagged Alliance 2 1.13
2. Arulco Revisited 1.4 + Strohmann's update + fixes
2. Arulco Revisited + Lev Progression
3. Arulco Revisited + SDO mod
4. NightOps Maps + SF
5. NightOps Maps + SF + SDO
6. Wildfire 6.07
7. Wildfire 6.07 + Lev Progression
8. Wildfire 6.07 + SDO
9. TypeP (JA2 Reloaded)
10. TypeP (JA2 Reloaded) + SDO
11. Arulco vacations 1.10 + update 3
12. Arulco Folding Stock 4.5
13. Urban Chaos 4.5
14. Deidranna Lives 4.5
15. NightOps maps + Arulco Folding Stock 4.5
16. TypeP (Ja2 Reloaded) + Arulco Folding Stock 4.5
17. IoV 929 Revised
18. NightOps maps + IoV929 Revised
19. TypeP (Ja2 Reloaded) + IoV929 Revised
20. Aimnas (old items mod + actual bigmaps)

Bazuje na stabilnej wersji 7609, ale wprowadza parę nowości jak nowe AI czy dźwięki otoczenia.
Miłej zabawy.


*
 
SHAGGED
Post : 28 kwie 2020 19:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Witam ponownie,

JA2 klasyczna zakupiona. Zgodnie z sugestią Starchris'a zakupiona wersja klasyczna, do tego zainstalowany patch dotyczący Win10 wg instrukcji. Chodzi super, bez zawieszania, bez zamulania.
Do tego zainstalowany https://jagged-alliance.pl/plik567/ czyli te nowe rozwiązania. I na razie wszystko działa. Co prawda do tej pory było to tylko szybkie krótkie przetestowanie, ale jest. Nie wiem jak to będzie w przypadku większych miast, większej ilości postaci.

Pierwsze wrażenia, super wrócić do JA2. Pierwszy sektor poszedł w miarę gładko, jakieś drobne otarcie kulką od rywala...po czym niezły szok, jak w ciągu dwóch sekund dwóch moich IMP wyleciało w powietrze przez miny przy budynku (jak grałem kiedyś w zwykłego JA2 daawno temu, to chyba nie było takiej niespodzianki, żeby od razu w pierwszym sektorze miny :).

Poziom testowania gry był: Doświadczony (finalnie chcę zagrać na tym poziomie albo na kolejnym w górę, czyli chyba Expert?).

Teraz kilka pytań:

1. po rozpakowaniu https://jagged-alliance.pl/plik567/ w głównym katalogu są podkatalogi:
Data
Data 1.13
Data-UB
Data WildFire6.06

czy w tych katalogach jest jakieś kombo poszczególnych Mod'ów i to się składa na tą wersję JA2 1.13(7609) Wildfire PL ?

2. Czy w tej wersji Moda nadal działają Wasze patenty na podbijanie np siły, zręczności, celowania itp??
Nie wiem jeszcze czy będę z tego korzystał, ale przy konkretnej informacji można trochę lepiej przemyśleć kreację IMP'a.
Swoją drogą zastanawiam się nad stworzeniem 4-ech IMP tak aby później podzielić ich na 2-ie równoległe ekipy operacyjne, do których dołączą inni wynajęci i darmowi.

Czy Ktoś z Was testował większą ilość IMP czy to jest zbytnie uproszczenie i ułatwienie gry?

3. Gdzie jest w opcjach ustawień wybór co do ilości Terrorystów dostępnych w grze? Nie mogę tego znaleźć.

4. Czy z Waszego doświadczenia warto, trzeba jeszcze zainstalować jakiś patch do tej wersji Moda, żeby wszystko poprawnie działało do końca gry? Albo jakiś inny patch oferujący warte uwagi dodatki?

5. Czy jest na Forum dostępna taka wersja mapy, ale dla wersji WildFire?
https://arulco.jagged-alliance.pl/

Swoją drogą super robota i gratulacje dla Autora.


6. Na coś jeszcze należy zwrócić uwagę? Wcześniej grałem tylko w klasyczną wersję więc nie wiem do jakiego stopnia są zmiany charakterystyki broni, łączenia dodatków itd.
Staram się na bieżąco czytać kolejne tematy Forum.

7. W jaki sposób wykrywać miny przy budynkach, drzwiach itp? Szukałem w Klawiszologii i chyba nie było takiej opcji. Czy to się odbywa automatycznie w momencie kiedy dana postać ma odpowiednie umiejętności?

8. Jak można usunąć AutoSave z pamięci gry? W trakcie testowania gry zrobiły mi się 4x Autosave i jak będę chciał już odpalić grę na poważnie, to wolałbym, żeby nie walało mi się to w "skrzynce".
I czy jest opcja wyłączenia tego przybydku? Bo w takim tempie to zrobi się tylko bałagan z tymi save'ami :(.

9. Starchris czy Twój plik/patch/mod jak zwał https://forum.jagged-alliance.pl/viewto ... 562#p58562 działa również do tego Moda https://jagged-alliance.pl/plik567/ ? Czy jeśli tak, to należy klasycznie: rozpakować i wrzucić do głównego katalogu gry?

10. Czy nakładka Starchris'a https://jagged-alliance.pl/plik438/ (na fotach wygląda extra, dużo lepiej i czytelniej niż oryg.) z nowym wyglądem pasuje do tej wersji, którą mam zainstalowaną tj. https://jagged-alliance.pl/plik567/ czy jest kompatybilna tylko z wcześniejszymi Modami?


11. Do klasycznej starszej wersji JA2 stworzono taki poradnik, tworzenie postaci IMP
https://jagged-alliance.pl/artykul159/t ... aci-w-imp/

czy jest coś podobnego dla JA2 1.13(7609) Wildfire PL. Oprócz umiejętności Głównych i dodatkowej (łącznie jest ich chyba więcej niż w klasycznmy JA2) jest jeszcze opcja I.M.P Backgrund gdzie tych "historii" jest od groma i każda również ma "+ i -" .
Czy w przypadku wybrania jakiejś dysfunkcji są dodatkowe ptk. do przydziału? Czy wybranie/ nie wybranie uprzedzeń swoich IMP wpływa na grę, na inne opcje czy to tylko taka "zabawka"?
Dlatego takie pytanie czy jest gdzieś na Forum taki poradnik to tej wersji? :)


12. Mam problem z "Alt + Tab" z gry bez problemu wychodzi mi do Win10... ale nie jestem w stanie wejść z powrotem do gry, tzn niby wchodzę, ale dalej obraz pulpitu itp, niby jest muzyczka, jestem w grze bo mogę zrobić np. Quick save.. ale brak jakiegokolwiek obrazu gry..



Teraz jestem w trakcie czytania pełno tematów co do tworzenia IMP o tych wszystkich statystykach specyfikacjach (szczerze chciałem w ciemno brać "Snajpera" w jednym miejscu info, że to tyczy jedynie strzałów z dachu.... uff, że to przeczytałem. Korzystać z dachów uwielbiałem w JA2 podstaw wersji, ale szkoda na to takiej umiejętności).
EDIT: Chociaż teraz patrzę i zamiast snajper jest jednak opcja "strzelec wyborowy" i chyba ma inne właściwości.





Stąd powyższe zapytanie na co jeszcze zwracać uwagę przy Tworzeniu postaci, przy wyborze opcji?
Bo już nosi człowieka, żeby w końcu stworzyć Team i odpalić po całości :).

Pozdrawiam.


*
 
Starchris
Post : 29 kwie 2020 18:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


SHAGGED pisze:
Data
Data 1.13
Data-UB
Data WildFire6.06

czy w tych katalogach jest jakieś kombo poszczególnych Mod'ów i to się składa na tą wersję JA2 1.13(7609) Wildfire PL ?

Nie, to są odrębne mody, które również można osobno włączać.

SHAGGED pisze:
2. Czy w tej wersji Moda nadal działają Wasze patenty na podbijanie np siły, zręczności, celowania itp??

W 1.13 zostało wszystko przearanżowane i te możliwości z klasycznego JA2, wydaje mi się, że tu nie działają.

SHAGGED pisze:
Swoją drogą zastanawiam się nad stworzeniem 4-ech IMP tak aby później podzielić ich na 2-ie równoległe ekipy operacyjne, do których dołączą inni wynajęci i darmowi.

Swoja ekipa, to zawsze swoja. Aczkolwiek na początek jakaś pomoc doświadczonego najemnika zawsze jest wskazana. Nie ma znaczenia, czy masz 10 impów, czy innych najemników. Liczy się to jakie mają statystyki i jak sam nimi grasz.

SHAGGED pisze:
3. Gdzie jest w opcjach ustawień wybór co do ilości Terrorystów dostępnych w grze? Nie mogę tego znaleźć.

Strategic_Gameplay_Settings / Enable_All_Terrorists Jak będziesz szukał jakieś opcji, to naciśnij ctrl+F i wpisz szukane słowo i od razu wyskoczą Ci opcje zawierające dane słowo.

SHAGGED pisze:
4. Czy z Waszego doświadczenia warto, trzeba jeszcze zainstalować jakiś patch do tej wersji Moda, żeby wszystko poprawnie działało do końca gry? Albo jakiś inny patch oferujący warte uwagi dodatki?

Z Wildfire będzie ciężko. Możesz ewentualnie użyć innej podstawy 1.13
https://jagged-alliance.pl/plik622/
https://jagged-alliance.pl/plik623/

SHAGGED pisze:
5. Czy jest na Forum dostępna taka wersja mapy, ale dla wersji WildFire?
https://arulco.jagged-alliance.pl/

Nie spotkałem się z takową.

SHAGGED pisze:
6. Na coś jeszcze należy zwrócić uwagę? Wcześniej grałem tylko w klasyczną wersję więc nie wiem do jakiego stopnia są zmiany charakterystyki broni, łączenia dodatków itd.
Staram się na bieżąco czytać kolejne tematy Forum.

Chyba tylko sami Twórcy wiedzą dokładnie, co i jak się robi. z wszystkim Wiele rzeczy trzeba niestety samemu znaleźć lub odkryć, chyba że ktoś zna jakiś spis tego wszystkiego.

SHAGGED pisze:
9. Starchris czy Twój plik/patch/mod jak zwał https://forum.jagged-alliance.pl/viewto ... 562#p58562 działa również do tego Moda https://jagged-alliance.pl/plik567/ ? Czy jeśli tak, to należy klasycznie: rozpakować i wrzucić do głównego katalogu gry?

Nie, to jest do klasycznej wersji JA2. Wersja 1.13 to zupełnie coś innego. Nie będzie działać.

SHAGGED pisze:
10. Czy nakładka Starchris'a https://jagged-alliance.pl/plik438/ (na fotach wygląda extra, dużo lepiej i czytelniej niż oryg.) z nowym wyglądem pasuje do tej wersji, którą mam zainstalowaną tj. https://jagged-alliance.pl/plik567/ czy jest kompatybilna tylko z wcześniejszymi Modami?

Nie działa.

SHAGGED pisze:
11. Do klasycznej starszej wersji JA2 stworzono taki poradnik, tworzenie postaci IMP
https://jagged-alliance.pl/artykul159/t ... aci-w-imp/

czy jest coś podobnego dla JA2 1.13(7609) Wildfire PL. Oprócz umiejętności Głównych i dodatkowej (łącznie jest ich chyba więcej niż w klasycznmy JA2) jest jeszcze opcja I.M.P Backgrund gdzie tych "historii" jest od groma i każda również ma "+ i -" .
Czy w przypadku wybrania jakiejś dysfunkcji są dodatkowe ptk. do przydziału? Czy wybranie/ nie wybranie uprzedzeń swoich IMP wpływa na grę, na inne opcje czy to tylko taka "zabawka"?
Dlatego takie pytanie czy jest gdzieś na Forum taki poradnik to tej wersji?

Chyba nie ma. Kiedyś wykonałem opisy najemników i tam możesz sobie sprawdzić wszystko razem. Chyba są opisy wszystkich umiejętności i co dają.
https://jagged-alliance.pl/artykul495/p ... -13-a-i-m/
https://jagged-alliance.pl/artykul478/p ... 3-m-e-r-c/

SHAGGED pisze:
12. Mam problem z "Alt + Tab" z gry bez problemu wychodzi mi do Win10... ale nie jestem w stanie wejść z powrotem do gry, tzn niby wchodzę, ale dalej obraz pulpitu itp, niby jest muzyczka, jestem w grze bo mogę zrobić np. Quick save.. ale brak jakiegokolwiek obrazu gry..

Nie zawsze to działa. Czasem zależy od systemu, którego używasz. Ja na Windows 7 nie miałem z tym problemu, a na WIN 10 miałem to samo co Ty.

Na resztę nie znam odpowiedzi, może ktoś inny będzie wiedział. Ja bym po prostu zaczął grać i ewentualnie testował wszystko po kolei co się da.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
SHAGGED
Post : 29 kwie 2020 22:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Starchris pisze:
Nie, to są odrębne mody, które również można osobno włączać.
Czyli mogę odpalić np wersję UB?

Starchris pisze:
SHAGGED pisze:
2. Czy w tej wersji Moda nadal działają Wasze patenty na podbijanie np siły, zręczności, celowania itp??
1.13 zostało wszystko przearanżowane i te możliwości z klasycznego JA2, wydaje mi się, że tu nie działają.
Trzeba będzie przetestować przed ruszeniem na poważnie kampanii.

Starchris pisze:
Swoja ekipa, to zawsze swoja. Aczkolwiek na początek jakaś pomoc doświadczonego najemnika zawsze jest wskazana. Nie ma znaczenia, czy masz 10 impów, czy innych najemników. Liczy się to jakie mają statystyki i jak sam nimi grasz.
To oczywiste, że korzystałbym z najemników A.I.M do operacji i M.E.R.C.A do tragarzy :). Nie chce robić całej pełnej ekipy 10 IMP bo to byłoby już przegięcie... ale myślałem o tym czy by nie stworzyć takich 3,4,5 żeby po jakimś czasie ich rozdzielić na 2 ekipy..

Swoją drogą tak w ramach testów tworzyłem kilka razy IMP i mimo, że wybrałem te same opcje, broń maszynowa, strzel. wyborow, zwiad to kilka razy dostałem gościa z karabinkiem, ale zdarzało się również dostać gościa tylko z pistoletem : nie bardzo wiem od czego to zależy.

Szkoda, że po wybraniu już danej koszulki dla IMP'a kolejnego musisz ubrać w inną koszulkę, spodnie mogą być takie same, ale góra nie... szkoda, że bo tak łatwiej miałbym szybki podział :).

Ciekawa obserwacja co do A.I.M. - nie wiem czy zauważyliście, ale Ci sami goście potrafią różnie kosztować na starcie gry. Np Ice waha się między 7 a 11 tyś/tydzień a Raven między 9-13tyś/tydzień... mając na starcie 35tyś (poziom Doświadczony) robi różnicę te kilka tysięcy, zwłaszcza na samym początku gry :).

Więc warto zanim stworzymy swojego IMP'a zajrzeć na stronę i sprawdzić kto ile kosztuje z tych co nas interesują.

Starchris pisze:
Strategic_Gameplay_Settings / Enable_All_Terrorists Jak będziesz szukał jakieś opcji, to naciśnij ctrl+F i wpisz szukane słowo i od razu wyskoczą Ci opcje zawierające dane słowo.
Chyba nie bardzo wiem gdzie tego szukać...

Starchris pisze:
Z Wildfire będzie ciężko. Możesz ewentualnie użyć innej podstawy 1.13
https://jagged-alliance.pl/plik622/
https://jagged-alliance.pl/plik623/
Ok czyli najpierw skończyć WF...a później na czystą wersję nałożyć po prostu inne Mody.

Starchris pisze:
SHAGGED pisze:
10. Czy nakładka Starchris'a https://jagged-alliance.pl/plik438/ (na fotach wygląda extra, dużo lepiej i czytelniej niż oryg.) z nowym wyglądem pasuje do tej wersji, którą mam zainstalowaną tj. https://jagged-alliance.pl/plik567/ czy jest kompatybilna tylko z wcześniejszymi Modami?

Nie działa.
Nie wiem czy się zmartwisz, czy to dobrze czy nie, ale Twój patch nowej "skórki" na tej wersji Moda JA2 1.13(7609) Wildfire PL działa :one:
Przetestowałem dzisiaj i gra odpala ze zmianą interface'u :)
Mogę screeny wrzucić
Patrząc na ten temat
https://forum.jagged-alliance.pl/viewto ... 378&start= to widoki mam:
- wygląd lapka - takie jak ostatnie zdjęcie w pierwszym poście
- mapa strategiczna - foto drugie od góry
- inwentarz - 5fot od góry - czyli z podziałem na sekcje.

Do tego wszystko jest nadal w j. polskim :).

Chyba, że to tylko tak na pierwszych sektorach działa, a później gra się posypie na tym modzie?

BTW.
Więc skoro ten Twój patch "skórki" działa tutaj, to może i ten Mod, o którym wyżej pisałem również będzie działał? Jesteś pewny, że nie, testowałeś?

Starchris pisze:
Chyba nie ma. Kiedyś wykonałem opisy najemników i tam możesz sobie sprawdzić wszystko razem. Chyba są opisy wszystkich umiejętności i co dają.
https://jagged-alliance.pl/artykul495/p ... -13-a-i-m/
https://jagged-alliance.pl/artykul478/p ... 3-m-e-r-c/
Z obu linków wyświetla mi się strona z merc, ale przeglądałem (na razie na szybko) już coś takiego, kojarzę.

Edit:
już jest ok.


Starchris pisze:
Nie zawsze to działa. Czasem zależy od systemu, którego używasz. Ja na Windows 7 nie miałem z tym problemu, a na WIN 10 miałem to samo co Ty..
Ok, jak się wkurzę, to najwyżej przerzucę całość na Win XP i tam odpalę, mam jeszcze takie coś :)

Starchris pisze:
Na resztę nie znam odpowiedzi, może ktoś inny będzie wiedział. Ja bym po prostu zaczął grać i ewentualnie testował wszystko po kolei co się da.
I tak wielkie dzięki za obszerne odpowiedzi i podpowiedzi.
Wiesz jak to działa, jak miałem kiedyś zwykłego JA2 to nie było wtedy takiego Forum i rozbudowanej bazy danych w necie więc po prostu się odpalało i do przodu... a teraz człowiek czyta ileś tematów więc włącza się od razu rozkminka i dochodzi wtedy trylion dodatkowych zapytań :).

Po prostu wolę już posprawdzać, dowiedzieć się co mogę z obszaru, którego nie znam, żeby jak już odpalę pełną kampanię, to żeby jechać do końca, a nie będąc w 1/3 albo 1/2 drogi nagle wkurzyć się, że czegoś tam nie zainstalowałem albo nie włączyłem i zaczynać wszystko od początku :evil: .


*
 
DanielS
Post : 30 kwie 2020 01:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 07.09.2014


Cytuj:
Czyli mogę odpalić np wersję UB

Spróbuj odpalić grę przez Ini editor, tam powinny być do wyboru dostępne konfiguracje

Cytuj:
Nie chce robić całej pełnej ekipy 10 IMP bo to byłoby już przegięcie... ale myślałem o tym czy by nie stworzyć takich 3,4,5 żeby po jakimś czasie ich rozdzielić na 2 ekipy..

Swoją drogą tak w ramach testów tworzyłem kilka razy IMP i mimo, że wybrałem te same opcje, broń maszynowa, strzel. wyborow, zwiad to kilka razy dostałem gościa z karabinkiem, ale zdarzało się również dostać gościa tylko z pistoletem : nie bardzo wiem od czego to zależy.


Wybór sprzętu dla IMP swego czasu był w wersjach niestabilnych.
Jeśli szukasz ciekawych zastawów startowych to polecam Arulco Vacations. Tam na starcie dostajesz dobry sprzęt (spokojnie, przeciwnik też) dobrany do Twoich umiejętności i żeby mieć wieksze szanse to musisz stworzyć kilku IMP.

Cytuj:
Ciekawa obserwacja co do A.I.M. - nie wiem czy zauważyliście, ale Ci sami goście potrafią różnie kosztować na starcie gry. Np Ice waha się między 7 a 11 tyś/tydzień a Raven między 9-13tyś/tydzień... mając na starcie 35tyś (poziom Doświadczony) robi różnicę te kilka tysięcy, zwłaszcza na samym początku gry :).

Różne zestawy startowe
Cytuj:
Chyba nie bardzo wiem gdzie tego szukać...

Ini editor


*
 
SHAGGED
Post : 30 kwie 2020 07:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


DanielS pisze:
Spróbuj odpalić grę przez Ini editor, tam powinny być do wyboru dostępne konfiguracje
Ok, dzięki za info. Na chwilę obecną nie mogę tego zrobić z innych przyczyn.

DanielS pisze:
Wybór sprzętu dla IMP swego czasu był w wersjach niestabilnych.
Tak czytałem, tylko po co grać w wersję niestabilną jeśli z dużym prawdopodobieństwem nie ukończy się gry bo zawsze gdzieś wywali przez bug'i? Chyba, że testowaliście już tą wersję od A do Z i wszystko jest ok?

DanielS pisze:
Jeśli szukasz ciekawych zastawów startowych to polecam Arulco Vacations. Tam na starcie dostajesz dobry sprzęt (spokojnie, przeciwnik też) dobrany do Twoich umiejętności i żeby mieć wieksze szanse to musisz stworzyć kilku IMP.
Na razie raczej będę chciał przejść przez WF w tej wersji, którą mam stabilną...a później pewnie inny Mod pójdzie. Może najpierw UC, o wakacjach również myślałem, dobre opinie pisaliście :).

DanielS pisze:
SHAGGED pisze:
Ciekawa obserwacja co do A.I.M. - nie wiem czy zauważyliście, ale Ci sami goście potrafią różnie kosztować na starcie gry. Np Ice waha się między 7 a 11 tyś/tydzień a Raven między 9-13tyś/tydzień... mając na starcie 35tyś (poziom Doświadczony) robi różnicę te kilka tysięcy, zwłaszcza na samym początku gry :).
Różne zestawy startowe
Spokojnie, aż tak nieogarnięty to nie jestem, żeby nie zauważyć :).
Miałem na myśli, że biorę Nowa Gra, następnie odpalam stronę A.I.M, segreguj po cenie i zdarza się, że Raven raz ląduje po środku pierwszej strony, a raz w dolnej połówce, Ice raz w ostatniej linijce pierwszej strony, a raz dwie linijki wyżej, czyli już droższy. Wiem, że jest kilku Najemników, którzy mają bardzo podobne ceny albo i takie same... więc po wejściu w profil danego Najemnika widzę różne ceny (za każdym razem na pierwszym planie jest raczej zestaw startowy?).
Dlatego odpalając nową grę i stronę A.I.M z pakietem startowym Raven raz kosztuje 13tys/tydz a raz 11tys/tydz... W tym sensie Ice chodzi między 7-11tys/tydz a Raven między 9-13tys/tydz :). Z dużym prawdopodobieństwem inni Najemnicy również w różnych cenach chodzą.


EDIT z 30.04 - skasowana.


*
 
SHAGGED
Post : 04 maja 2020 23:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Dodatkowe pytanie:

Na Forum są informacje, że Blood i Stephen w wersji WildFire z A.I.M. przeszli do M.E.R.C..
U mnie są oni dostępni cały czas w sekcji A.I.M.. Czy tak ma być czy jakiś błąd?

I drugie, w "Klawiszologii" na Ekranie taktycznym podane jest, że pod klawiszem "G" następuje aktywacja/dezaktywacja podświetlenia pod danym najemnikiem w nocy....u mnie pod "G" on/off ale dotyczące przemieszczenia się w formacji lub nie..

Mam jakąś złą wersję, pozmienianą, z błędem??


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron