Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2
Autor Wiadomość
Starchris
Post : 13 sie 2021 16:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1976
  • Dołączył: 25.06.2010


Szaruga pisze:
Dla Waszmościa może to być zbędne, ale według mnie, wiele osób bardzo lubi tego typu rzeczy, jak wybór wyglądu, czy nawet kolorowanie ubrań.

Ja również dostrzegam, że w coraz większej ilości gier, także mobilnych, kreator postaci staje się wręcz standardem. W 1.13 też jest kreator, w którym Twórcy wykorzystali wszystko co było do wykorzystania i w kodzie i plikach graficznych. Gyby można było więcej, na pewno by to dodali.

W zasadzie zdecydowana większość kreatorów ma jedną wspólną cechę, przykładowa postać kobiety i mężczyzny jest jak najbardziej uniwersalna i powiedzmy taka normalna (choć dzisiaj normalność, to już bardzo ciężko zdefiniować), żeby osoby, które nie chcą z kreatora skorzystać, po prostu kliknęły dalej.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Szaruga
Post : 13 sie 2021 18:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Starchris pisze:
..................................żeby osoby, które nie chcą z kreatora skorzystać, po prostu kliknęły dalej.


Jeśli to gra singleplayerowa i/lub gracz wie że tą postacią będzie grał relatywnie krótko, to wtedy tak. Ale wydaje mi się że w grach MMO i/lub takich gdzie gra się daną postacią długo (w grach MMO to się liczy w latach) to większość graczy jednak poświęca jakiś czas na to aby ich avatar fajnie wyglądał. Zresztą, sporo gier zarabia na przedmiotach kosmetycznych - które na różne sposoby zmieniają wygląd postaci, więc to jest istotne.

Wszystkich się nie zadowoli, ale myślę że lepiej jak coś jest i można z tego zrezygnować, niż jak czegoś nie ma i się tego chce.

Podsumowując:
Zrobiłem ten kreator także dla własnej przyjemności, samo jego tworzenie, było fajną zabawą - zresztą, tworzenie gry jest bardzo podobne do grania w grę, więc dlaczego miałbym sobie odmawiać tej przyjemności? :)

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Szaruga
Post : 24 sie 2021 20:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Tymczasem...
Do creatora postaci, opcji i lokalizacji, dołączyły nowe funkcje:
- wejście do gry (mapa świata)
- upływ czasu (tak jak w JA, gdy się poruszamy po mapie) i pory dnia (w nocy jest ciemno)
- poruszanie się po mapie świata, zarówno o jedno pole (klikając sąsiedni hex) jak też dalej i według wyznaczonej trasy.
- trzy tryby podróżowania: szybki, normalny i ostrożny, które będą modyfikowały eventy, oraz wpływały na parę innych spraw, jak np. zmęczenie.
- podstawowy mechanizm eventów (np podczas automatycznego podążania trasą (podobnie jak w JA) na każdym polu coś może się wydarzyć i wtedy podróż zostanie przerwana
- system inventory (na razie przedmioty nie mają jeszcze parametrów wpływających na walkę czy inne czynności, ale sam system inventory już sprawnie działa.

W najbliższych dniach dodam event spotkania "bandytów" i podłączę moduł walki taktycznej w wersji *ALPHA*

Skrin z inventory --->

Obrazek

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Szaruga
Post : 08 wrz 2021 14:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 31.01.2021


Tymczasem...
W końcu "podłączyłem" walkę taktyczną do gry.
Prawie gotowe są:
- interfejs (do poprawy głównie wyświetlanie informacji o jednostkach, szansach na trafienie itp)
- mechanika prawie gotowa (brakuje paru drobiazgów, takich jak dodanie kosztów akcji zmiany broni w trakcie walki)
natomiast:
- podstawowe AI działa, ale jest jeszcze dość głupie (będzie poprawiane i rozbudowywane w swoim własnym niezależnym trybie)
- brakuje jeszcze takich rzeczy jak umiejętności i parametry przedmiotów

Wczoraj rozegrałem sobie testową walkę:
Po rozpoczęciu, wycofałem się i schowałem między drzewa, jednak jeden z przeciwników był w trybie "watch" i wciąż mnie widział, oddałem w jego kierunku mierzony (snajperski) strzał przerywając mu tryb "watch" - spowodowało to że stracił mnie z oczu. W następnym ruchu ponownie wszedł w tryb "watch" ale w związku z tym że ja już byłem ukryty, to już z tej odległości nie mógł mnie zauważyć.
Następnie odszedłem w bok, poczekałem aż się odsłonią, przycelowałem i...
Jest to prosta i dość logiczna mechanika, np. kiedy jesteśmy w lesie i obserwujemy małe zwierzę, to nawet jeśli oddala się i jest już daleko, to wciąż je widzimy, ponieważ cały czas śledzimy je wzrokiem. Ale jeśli odwrócimy na chwile wzrok, albo co gorsza - wcześniej w ogóle go nie widzieliśmy, to wtedy nawet jeśli jest bliżej - jest trudniejsze do wypatrzenia.
Stare indiańskie przysłowie mówi: "trudniej coś znaleźć - nawet jeśli jest bliżej, niż zgubić - nawet jeśli jest dalej"

film pokazujący poruszanie się po mapie głównej, napotkanie bandyty i walkę (chociaż w tym przypadku, to raczej egzekucja) --->
https://www.youtube.com/watch?v=60NyBQM71OY

_________________
“Kiedy widzisz że zwycięża prawda, zapytaj jakie potężne kłamstwo za nią walczyło.”


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2