Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
Stridingshadow
Post : 22 lis 2011 21:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


fallout152 pisze:
Ale NPC to nie jest postać grywalna, nie każdy musi się umieć ubrać we wszystko

Ale RPC są towarzyszami, i fajnie byłoby, gdyby mogli ubrać się we wszystko.
Tworzenie modelu postaci (to dużo więcej roboty niż korekta tekstur) dla kilku strojów na krzyż mija się z celem.

Przykładem gry, gdzie każdy model miał kilka własnych strojów na krzyż jest Wiedźmin.
Wiedźmina zjechano za całkowitą powtarzalność postaci, nie dlatego, że było mało modeli, ale dlatego, że każdy model miał za mało strojów.

fallout152 pisze:
zresztą już w Oblivionie(podobny silnik) postacie miały różny wzrost i to od razu fajniej wyglądało.

W F3/NV też mają różny wzrost np. Decanus Severus jest jedną z najwyższych postaci w grze.

fallout152 pisze:
2 była robiona trochę bardziej na długość ale żeby zaraz miała klimat gorszy od trójki to spora przesada.

W większości osad zapominało się że to Fallout, i w ogóle była jakakolwiek wojna.

fallout152 pisze:
Nie wiem co w 3 było takiego ciężkiego

Np. supermutanty trzymające ludzkie szczątki w workach jako zapas prowiantu, tudzież budynek Dunwich czy miasteczko Andale :)

fallout152 pisze:
Supermutanty też jakoś tak dziwnie chodziły

Bo w jedynce supermutanty poruszały się głownie po Katedrze i bazie wojskowej Mariposa.
Jeżeli supermutant ma 3m a strop 2.5, to supermutant porusza się zgarbiony.
W trójce i NV nadal mają lekko ugięte nogi, kiedy stoją, ale w walce tego nie widać, ponieważ dominują nad graczem wzrostem.

fallout152 pisze:
No i twarze mutantów i ghuli dużo lepsze w pierwszych częściach.

Wszystkie 3: Harry, Lou i Marcus.
Zgadzam się, że może grafika 3 i NV nie jest doskonała, ale gra ma swoje inne plusy.
Dużo łatwiej zrobić 3 dwuwymiarowe twarze, z których każda może być neutralna miła i niemiła, niż dziesiątki twarzy z których każda ma jakaś mimikę.

_________________
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 23 lis 2011 01:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Cytuj:
Ale RPC są towarzyszami, i fajnie byłoby, gdyby mogli ubrać się we wszystko.


Całego miasta ze sobą nie zabieramy.

Cytuj:
Wiedźmina zjechano


Eeee, gdzieś czytałem że po F3 Betheście grożono śmiercią.

Cytuj:
W F3/NV też mają różny wzrost np. Decanus Severus jest jedną z najwyższych postaci w grze.


Jakoś to się mi nie rzucało w oczy tak w Oblivionie, przy czym nie żebym chciał by było po równo karłów. W F3 skalowałem swoją postać kodem i podczas pływania wynurzała popiersie z wody, a w Oblivionie tak nie było(po kodach też), silnik F3 jest jakby mniej przygotowany na takie rzeczy.

Cytuj:
W większości osad zapominało się że to Fallout, i w ogóle była jakakolwiek wojna.
Np. supermutanty trzymające ludzkie szczątki w workach jako zapas prowiantu, tudzież budynek Dunwich czy miasteczko Andale


To wszystko to kwestia gustu, mnie te szczątki w ogóle nie ruszały. Coś musiało być nie tak skoro większość dodatków szło już w innym kierunku.

Kod:
Wszystkie 3: Harry, Lou i Marcus.


Więcej było, choć w Nekropolis kilka NPC się nie zjawiało jak się przybyło za późno. I jeszcze te dialogi mówione, choćby Master i to jego "Join or die". Zastanawiam się czy nie zrzucić części win na polskich lektorów.

I ta detekcja strzałów, nie chodzi mi tylko o okaleczanie kończyn. Nie raz jak się wychylałem zza rogu to strzały uderzały w ścianę, mimo iż miałem daleko celownik.

Mnie już chyba w ogóle zmęczyło gadanie o smaczkach i gustach, wolałbym dużo większy świat(coś jak GTA SA) i możliwość poruszania się motorkiem, coś jak w Mad Maxie. Może dużo wymagam: świat, animacje, NPC, etc ale 3d daje duże możliwości i to mogła być dużo lepsza gra.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 23 lis 2011 01:14 przez fallout152, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Stridingshadow
Post : 23 lis 2011 12:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


fallout152 pisze:
Może dużo wymagam: świat, animacje, NPC, etc ale 3d daje duże możliwości i to mogła być dużo lepsza gra.

Dużo wymagasz.

Nie grałem w San Andreas, ale mam to subtelne wrażenie, że liczba obiektów/obszar gry jest mniejsza.
Dodatkowo w F3 i NV wprowadzono całkiem przyjemną zaawansowaną fizykę (w NV jest jeszcze lepsza niż w F3).
Wprowadzenie pojazdów (poza wprowadzeniem nowych obiektów) zwiększyłoby wymagania sprzętowe gry, ponieważ wymagałoby znacznie szybszego ładowania świata gry podczas podróży w czasie rzeczywistym.

Dodatkowo NV posiada bardziej zaawansowane niż dotychczas elementy skradanki, oraz tryb hardcore, który zwiększa realizm rozrywki i jest znacznie bardziej uciążliwy niż wymagania dotyczące snu i jedzenia obecne w S.T.A.L.K.E.R.ze.

Podchodząc do trójki spodziewałem się komercyjnej klapy nastawionej na grafikę i dojenie znanego tytułu, a zaskoczyłem się wielce odwrotnym wrażeniem z gry.
Dodatkowo w NV znacznie usprawniono bojową część gry, w zw. z czym od początku do końca walczy się przyjemnie, i nie ma przegięć zw. z jakimś absurdalnym systemem walki

Wiadomo, że każdy spodziewa się po grze czegoś nieco innego, a różne gusta nierzadko się nawzajem wykluczają.
Albo gra Ci się podoba na tyle, że grasz, albo grasz w coś dla Ciebie lepszego ;)

_________________
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 24 lis 2011 00:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


SA może nie najszczęśliwsze porównanie ale GTA IV ma nowoczesną grafikę i fizykę i do tego masę terenu zdolnego się szybko wczytywać.

_________________
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 24 lis 2011 13:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


fallout152 pisze:
SA może nie najszczęśliwsze porównanie ale GTA IV ma nowoczesną grafikę i fizykę i do tego masę terenu zdolnego się szybko wczytywać.

Porównujesz zręcznościówkę do gry fabularnej z elementami zręcznościówki.
Zrozum, że to nie ma sensu.
Gry robi się pod konkretną generację konsol/komputerów.
Jeżeli gra ma prostszą mechanikę, to można się pokusić o np. bardziej wymagającą sprzętowo grafikę.

NV jest mocno oskryptowane.
Wielu 'aktorów' czyli postaci (ludzi i zwierząt) należy do którejś z fakcji.
Aktorzy są generowani w promieniu 200m od gracza.
W promieniu tych 200m karawana kupiecka może walczyć z bandytami, bandyci ze skorpionami, NCR z Legionem itd... itp...
Każda z postaci ma w jakimś stopniu zindywidualizowane parametry (umiejętności, punkty akcji, atrybuty fizyczne itd...) oraz inwentarz.
W dodatku każda z tych frakcji inaczej traktuje gracza, część go zaatakuje, część zostawi w spokoju, część wspomoże w walce (zależnie od reputacji ogólnej, szczególnej czy konkretnych umiejętności).
Gry zręcznościowe są pod tym względem dużo mniej złożone, i utrzymywanie w.wym funkcji w mniejszym stopniu obciąża w nich pamięć.

To jakbyś narzekał, że scyzoryk wielofunkcyjny ma krótszy oraz mniej ostry i wytrzymały brzeszczot niż pokaźny nóż Bowie.
Tia, da się zrobić scyzoryk z brzeszczotem od Bowie, ale będzie wielki, ciężki, drogi, i nie zmieści się w kieszeni :P

_________________
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 24 lis 2011 18:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Nie porównuję gier tylko świat w grze.

_________________
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 24 lis 2011 18:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


fallout152 pisze:
Nie porównuję gier tylko świat w grze.

Co to za różnica?
Świat w grze jest zasadniczym elementem gry.

_________________
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 24 lis 2011 19:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Im większy tym lepszy.

_________________
Obrazek


*
 
aszek
Post : 23 sie 2012 23:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 260
  • Dołączył: 13.11.2009


Przypominam sobie że jak skończyłem 3kę (wtedy bez dodatków), a Bethesda zaczęła wypuszczać kolejne DLC to mi ręce opadły (nie lubię robić 2x tej samej roboty) i dałem sobie z tym tematem spokój. Międzyczasie coś tam słyszałem o New Vegas ale sądziłem że to kolejny bzdurny DLC. Jednak ostatnio naszła mnie chęć na te klimaty. I miałem jakoś takie dziwne wrażenie, że mnie coś ominęło w kwestii Falloutów, bo tyle czasu minęło że chyba powinna być już 4ka, nie ? ;p Bethesda powinna lepiej numerować te Fallouty bo przez rok nawet się nie zorientowałem że ta 4ka formalnie to New Veagas jest... omg, omg :)

Ale nie ma tego złego, bo międzyczasie połatali bugi i do NV wyszło kilka DLC w pakiecie Ultimate Edition. Gierka przez rok staniała, cena nawet przystępna więc się nie zastanawiałem.

No i odwiedziłem każdą zakazaną dziurę w tej gierce i muszę przyznać, że było co zwiedzać, choć rejon gry jest niewielki (jak na moje oczekiwania), a spacerek po nim z EDE i Boone był niemal bezstresowy. Jednak po skończeniu NV (zabrało mi to ~150 godz.) mam mieszane uczucia. Miałem nadzieje że moje moralne wybory będą miały większy wpływ na finał tej historii. Skończyłem to po stronie NCR bo Legion mi totalnie nie leżał, a wątek House'a zanadto śmierdział stylem Enklawy. Przejmować Vegas również nie zamierzałem. Co prawda mogłem jeszcze tu i ówdzie coś dokończyć przed finałem, ale zaczęło mnie to już nużyć (np. kampienie Szponów jednym strzałem) więc postanowiłem skrócić swe męki i zobaczyć finał tej historii. Spodziewając się finałowej walki al'a z F3, wielkiego oporu ze strony Legionu i tych przepastnych armii za płotem o których tak głośno na pustkowiach Mojave było, ze zbrojowni pobrałem wyposażenie którym dało by się w pojedynkę z tysiąc behemotów załatwić... a finałowy spacerek odbyłem z granatnikiem 25mm (Litość), ech.

_________________
Obrazek kogo by tu jeszcze sprać, no kogo... ? - Wojmił (brat księcia Mirmiła)


*
 
Stridingshadow
Post : 24 sie 2012 05:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


aszek pisze:
wielkiego oporu ze strony Legionu i tych przepastnych armii za płotem o których tak głośno na pustkowiach Mojave było

To jeno wraża propaganda (mniej więcej jak 'armia' Mistrza w F1)

_________________
Obrazek


*
 
Bastula
Post : 10 kwie 2013 22:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 23
  • Dołączył: 16.03.2012
  • Skąd: Łodygowice


Fallout 3 szybko przeszedłem a New Vegas dopiero zaczynam grać więc na temat gry wypowiedzieć się za bardzo nie mogę.


*
 
Winter
Post : 24 lip 2013 14:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 29
  • Dołączył: 15.12.2012


Z 2 dni temu pojawiła się nowa wersja dosyć sporego moda od moddera Killap'a do Fallout 2 "Restoration Project v2.2". Czekać na niego trzeba było co prawda długo, często premiera była przesuwana.. Domyślnie miał być gotowy w grudniu zeszłego roku, ale Ci którzy czekali na niego, nie mają się już o co martwić. Mam wrażenie, że RP do F2 jest niczym v1.13 do JA2...

W zawartości dostajemy wiele ulepszeń, miast, postaci, przedmiotów, które miały się pojawić w oryginalnej grze, ale z różnych powodów twórcy zaniechali prac nad nimi, jak i wiele innych nowości powstałych z inicjatywy modderów czy multum bugfix'ów. Spokojnie można grać w systemie Win8 dzięki bibliotece usprawniającej silnik gry "sfall" od Timeslip (dodatkowo: zniesiono limit 13 lat, istnieje mżliwość modyfikowamoa wielu parametrów gry, itd.) i dodatku, który pozwala grać w dowolnej rozdzielczości czy skalować obraz.

Komuś mogą nieodpowiadać nowości, więc ma możliwość zainstalowania łatki która poprawia tylko błędy z oryginalnej gry i rozwiązuje problemy z kompatybilnością.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany, linki do pobrania jak i więcej informacji znajdziecie w pierwszym poście tego tematu:
http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... sc&start=0


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 7, 8, 9, 10, 11


cron