|
Pułkownik |
|
-
Posty:
2054
-
Dołączył:
25.06.2010
|
Modyfikacja Jagged Alliance 2 1.14 miała być w zamierzeniu alternatywą dla wersji JA2 1.13, która jest świetną modyfikacją ale z racji ogromu funkcji i opcji oraz radykalnego realizmu nie każdemu przypadła do gustu. Dlatego właśnie postanowiłem stworzyć coś bardzo podobnego do 1.13 ale z tym wyjątkiem, że cała modyfikacja będzie się opierać o całkowicie klasyczny silnik gry Jagged Alliance 2. Wszystko szło dobrze aż do momentu próby wdrożenia klasycznej wersji New Attachment System oraz powiększonego inwentarza.
To właśnie na tych dwóch aspektach utknąłem na dobre i pomimo wszelkich moich wysiłków nie udało mi się doprowadzić do rozwiązania tych problemów. Jest tutaj potrzebna dość zaawansowana wiedza programistyczna, której na chwilę obecna nie posiadam. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Jeśli ktoś z Was dysponował by czasem, dobrymi chęciami oraz odpowiednią wiedzą to byłbym niezmiernie wdzięczny za wszelkiego rodzaju pomoc.
O wszystkich problemach i zmianach napisałem w pliku MUSTREADME.PDF łącznie z dokładnymi namiarami do konkretnych miejsc we wszystkich plikach kodu źródłowego. W zestawie plików znajdziemy również oryginalny kod źródłowy do JA2, kod źródłowy do modyfikacji JA2 005, na którym się wzorowałem ponieważ ma takie same nowości techniczne wdrożone, które ja chciałem mieć oraz kod źródłowy do najnowszej wersji JA2 1.13, którym też trochę się posiłkowałem. Do kompletu wrzuciłem także trzy programy (wszystkie są freeware): WinMerge do porównywania dwóch podobnych plików, Notepad++ do edycji plików kodu źródłowego oraz LookDisk do wyszukiwania słów lub części słów w wielu plikach i folderach.
Link usunięty
Uważam, że idea tej modyfikacji znalazła by bardzo szerokie grono odbiorców dlatego szkoda by było aby ta modyfikacja nie została ukończona.
Poniższy gameplay udało się wykonać po wcześniejszym usunięciu wszystkich wrogów i cywilów z mapy. W przeciwnym wypadku gra tuż przed końcem ładowania się mapy zawsze wywali się do Windowsa. Niestety klasyczny NAS i powiększony inwentarz nie jest akceptowany przez jednostki w grze i to jest jeden z głównych problemów tej modyfikacji.
Video usunięte
Najważniejsze zmiany
Tutaj wymienię tylko najważniejsze zmiany ponieważ jest ich tyle, że i tak raczej nikt nie będzie ich wszystkich czytał, również z tego powodu, że niestety na chwilę obecną modyfikacja nie działa.
1. Wiele rozdzielczości do wyboru, 2. Klasyczna wersja New Attachment System, 3. Powiększony inwentarz najemnika, 4. Powiększony do maksimum inwentarz sektora w zależności od rozdzielczości, 5. Zwiększona ilość slotów na zapis gry w zależności od rozdzielczości, 6. Opcja drop all items, 7. Bronie i przedmioty z wszystkich części JA2. Zostały one wykonane według wzoru z poniższych tabel (oczywiście z nastawieniem na rozrywkę, a nie na realizm):
Broń biała Pistolety Karabinki szturmowe Karabiny bojowe Karabiny snajperskie LKM Strzelby Broń ogniowa Broń usypiająca Broń ciężka Materiały wybuchowe
8. Najemnicy z wszystkich części Jagged Alliance 2, 9. Wszyscy z MERC od samego początku gry, 10. Powiększony skład najemników również w zależności od rozdzielczości, 11. Każda broń może mieć wszyskie dodatki i wszystkie są wyjmowalne, 12. Przeciwnicy i samoobrona moga używać wszystkich broni i przedmiotów oraz wszystkich dodatków do broni, 13. Tylko kilkanaście nowych broni i przedmiotów aby nie obciązać zbytnio wersji klasycznej modyfikacji m. in. M134D Minigun, Milkor M32 MGL, bronie usypiające, trzy miotacze ognia, dwa nowe shotguny w tym jeden mieszczący się w małym slocie i jeszcze kilka innych, 14. Messy death i inne podobne zgony można wykonać z każdej odległości, 15. IMP'a można sobie wykonać w podobnym stylu co w 1.13 ale tylko dwóch kobietę i mężczyznę, 16. Nowy interface, 17. Różne przedmioty można dołączać do apteczek, narzędzi czy plecaków, 18. Skasowano wszelkie blokady niekompatybilności różnych dodatków do broni, 19. Skasowano wszelkie blokady niekompatybilności różnych dodatków na głowę najemnika, 20. Przedmioty takie jak manierki słoiki z wartością, zastrzyki i inne tego typu rzeczy są już połączalne, 21. U Bobbiego Raya można kupić wszystkie przedmioty bez wyjątku w zależności jedynie od danego etapu gry, 22. Pozostali handlarze zostali podzieleni na różne grupy sprzedawanych przedmiotów, które lącznie dają wszystkie bronie i przedmitoy jakie występuja w grze, 23. Umiejętności specjalne zostały wzmocnione o kilkadziesiąt procent, 24. Mapy z Wildfire lub klasyczne razem z workami z piaskiem na dachach, 25. Dodano kilkaset czołgów, królowych crepitusów, tygrysów i również robotów Madlaba jako wrogów, 26. Wszyscy terroryści plus dodano im porządna obstawę, 27. Zabójcy kingpina są wysyłani również z kilkudziesięciową obstawą, 28. Wszyscy źli cywile również posiadają porządną obstawę ochroniarzy, 29. Rzucanie, z strzelanie z LAW'a i inne tego typu rzeczy z pozycji leżącej i kucącej, 30. Serie z broni będzie można wypuszczać do 30 kul w zalezności od rodzaju broni, 31. Nowy poziom trudności Insane 32. Szkolenie samoobrony w innych ważnych sektorach takich jak Orta, Tixa, Estoni, rozdroża dróg i inne ważne sektory na mapie,
I mnóstwo innych zmian, którymi już nie będę zawracał wam głowy. Oczywiście najważniejszą zmianą jest tak naprawdę brak zmiany czyli cały silnik gry będzie czysto klasyczny.
_________________
Poradniki Modera
|
|