Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Starchris
Post : 13 gru 2011 20:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Modyfikacja Jagged Alliance 2 1.14 miała być w zamierzeniu alternatywą dla wersji JA2 1.13, która jest świetną modyfikacją ale z racji ogromu funkcji i opcji oraz radykalnego realizmu nie każdemu przypadła do gustu. Dlatego właśnie postanowiłem stworzyć coś bardzo podobnego do 1.13 ale z tym wyjątkiem, że cała modyfikacja będzie się opierać o całkowicie klasyczny silnik gry Jagged Alliance 2. Wszystko szło dobrze aż do momentu próby wdrożenia klasycznej wersji New Attachment System oraz powiększonego inwentarza.

To właśnie na tych dwóch aspektach utknąłem na dobre i pomimo wszelkich moich wysiłków nie udało mi się doprowadzić do rozwiązania tych problemów. Jest tutaj potrzebna dość zaawansowana wiedza programistyczna, której na chwilę obecna nie posiadam. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Jeśli ktoś z Was dysponował by czasem, dobrymi chęciami oraz odpowiednią wiedzą to byłbym niezmiernie wdzięczny za wszelkiego rodzaju pomoc.

O wszystkich problemach i zmianach napisałem w pliku MUSTREADME.PDF łącznie z dokładnymi namiarami do konkretnych miejsc we wszystkich plikach kodu źródłowego. W zestawie plików znajdziemy również oryginalny kod źródłowy do JA2, kod źródłowy do modyfikacji JA2 005, na którym się wzorowałem ponieważ ma takie same nowości techniczne wdrożone, które ja chciałem mieć oraz kod źródłowy do najnowszej wersji JA2 1.13, którym też trochę się posiłkowałem. Do kompletu wrzuciłem także trzy programy (wszystkie są freeware): WinMerge do porównywania dwóch podobnych plików, Notepad++ do edycji plików kodu źródłowego oraz LookDisk do wyszukiwania słów lub części słów w wielu plikach i folderach.

Link usunięty

Uważam, że idea tej modyfikacji znalazła by bardzo szerokie grono odbiorców dlatego szkoda by było aby ta modyfikacja nie została ukończona.

Poniższy gameplay udało się wykonać po wcześniejszym usunięciu wszystkich wrogów i cywilów z mapy. W przeciwnym wypadku gra tuż przed końcem ładowania się mapy zawsze wywali się do Windowsa. Niestety klasyczny NAS i powiększony inwentarz nie jest akceptowany przez jednostki w grze i to jest jeden z głównych problemów tej modyfikacji.

Video usunięte


Najważniejsze zmiany

Tutaj wymienię tylko najważniejsze zmiany ponieważ jest ich tyle, że i tak raczej nikt nie będzie ich wszystkich czytał, również z tego powodu, że niestety na chwilę obecną modyfikacja nie działa.

1. Wiele rozdzielczości do wyboru,
2. Klasyczna wersja New Attachment System,
3. Powiększony inwentarz najemnika,
4. Powiększony do maksimum inwentarz sektora w zależności od rozdzielczości,
5. Zwiększona ilość slotów na zapis gry w zależności od rozdzielczości,
6. Opcja drop all items,
7. Bronie i przedmioty z wszystkich części JA2. Zostały one wykonane według wzoru z poniższych tabel (oczywiście z nastawieniem na rozrywkę, a nie na realizm):

Broń biała
Pistolety
Karabinki szturmowe
Karabiny bojowe
Karabiny snajperskie
LKM
Strzelby
Broń ogniowa
Broń usypiająca
Broń ciężka
Materiały wybuchowe

8. Najemnicy z wszystkich części Jagged Alliance 2,
9. Wszyscy z MERC od samego początku gry,
10. Powiększony skład najemników również w zależności od rozdzielczości,
11. Każda broń może mieć wszyskie dodatki i wszystkie są wyjmowalne,
12. Przeciwnicy i samoobrona moga używać wszystkich broni i przedmiotów oraz wszystkich dodatków do broni,
13. Tylko kilkanaście nowych broni i przedmiotów aby nie obciązać zbytnio wersji klasycznej modyfikacji m. in. M134D Minigun, Milkor M32 MGL, bronie usypiające, trzy miotacze ognia, dwa nowe shotguny w tym jeden mieszczący się w małym slocie i jeszcze kilka innych,
14. Messy death i inne podobne zgony można wykonać z każdej odległości,
15. IMP'a można sobie wykonać w podobnym stylu co w 1.13 ale tylko dwóch kobietę i mężczyznę,
16. Nowy interface,
17. Różne przedmioty można dołączać do apteczek, narzędzi czy plecaków,
18. Skasowano wszelkie blokady niekompatybilności różnych dodatków do broni,
19. Skasowano wszelkie blokady niekompatybilności różnych dodatków na głowę najemnika,
20. Przedmioty takie jak manierki słoiki z wartością, zastrzyki i inne tego typu rzeczy są już połączalne,
21. U Bobbiego Raya można kupić wszystkie przedmioty bez wyjątku w zależności jedynie od danego etapu gry,
22. Pozostali handlarze zostali podzieleni na różne grupy sprzedawanych przedmiotów, które lącznie dają wszystkie bronie i przedmitoy jakie występuja w grze,
23. Umiejętności specjalne zostały wzmocnione o kilkadziesiąt procent,
24. Mapy z Wildfire lub klasyczne razem z workami z piaskiem na dachach,
25. Dodano kilkaset czołgów, królowych crepitusów, tygrysów i również robotów Madlaba jako wrogów,
26. Wszyscy terroryści plus dodano im porządna obstawę,
27. Zabójcy kingpina są wysyłani również z kilkudziesięciową obstawą,
28. Wszyscy źli cywile również posiadają porządną obstawę ochroniarzy,
29. Rzucanie, z strzelanie z LAW'a i inne tego typu rzeczy z pozycji leżącej i kucącej,
30. Serie z broni będzie można wypuszczać do 30 kul w zalezności od rodzaju broni,
31. Nowy poziom trudności Insane
32. Szkolenie samoobrony w innych ważnych sektorach takich jak Orta, Tixa, Estoni, rozdroża dróg i inne ważne sektory na mapie,

I mnóstwo innych zmian, którymi już nie będę zawracał wam głowy. Oczywiście najważniejszą zmianą jest tak naprawdę brak zmiany czyli cały silnik gry będzie czysto klasyczny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 14 gru 2011 08:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


No wspaniale to brzmi wszystko, mnie zastanawia tylko, czy zniknąłby ten manualny tryb walki z jakim mamy do czynienia w 1.13.. Jeśli tak, to jest to gra stworzona dla mnie..
Natomiast jeśli chodzi o pomoc przy tworzeniu moda oczywiście jak najbardziej chciałbym pomóc, lecz niestety moja wiedza programistyczna jest na niższym poziomie niż Twoja - @Starchris..

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
micand1989
Post : 14 gru 2011 09:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Perry pisze:
Natomiast jeśli chodzi o pomoc przy tworzeniu moda oczywiście jak najbardziej chciałbym pomóc, lecz niestety moja wiedza programistyczna jest na niższym poziomie niż Twoja - @Starchris..

Moja też, ale chęci są ;-) Jakieś drobne rzeczy mogę zrobić, ale kod źródłowy zostawiam tobie.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 14 gru 2011 14:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Perry pisze:
mnie zastanawia tylko, czy zniknąłby ten manualny tryb walki z jakim mamy do czynienia w 1.13.

Jeśli w oryginalnym Jagged Alliance 2 Gold 1.12 tego trybu nie ma to również i tutaj też go nie będzie.


Perry pisze:
Natomiast jeśli chodzi o pomoc przy tworzeniu moda oczywiście jak najbardziej chciałbym pomóc, lecz niestety moja wiedza programistyczna jest na niższym poziomie niż Twoja - @Starchris..

micand1989 pisze:
Moja też, ale chęci są Jakieś drobne rzeczy mogę zrobić, ale kod źródłowy zostawiam tobie.

Dziękuje za wsparcie chłopaki no ale właśnie chodzi o pomoc przy rozwiązaniu problemów w kodzie źródłowym.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 15 gru 2011 00:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Starchris pisze:
Jeśli w oryginalnym Jagged Alliance 2 Gold 1.12 tego trybu nie ma to również i tutaj też go nie będzie.


No to już mi sie podoba..

Fajnie by było gdybyś dorzucił to samo, co było w tym pliku .exe, który dla mnie zrobiłeś, czyli:
- zwiększenie slotów na małe przedmioty z 2 do 4
- zwiększenie slotów na duże przedmioty z 1 do 2
- zwiększenie obrażeń broni białej do maximum
- możliwość noszenia okularów/noktowizora/gogli UV z maską przeciwgazową..
- zwiększenie postępu w nauce najemników
- możliwość dołączania tłumika do snajperek i karabinów bojowych
- zwiększenie wyciszania tłumika
- zwiększenie liczby punktów bonusu w atrybutach IMP, oraz wyboru poszczególnych umiejetności w skali od 1 do 100 punktów
- wdrożenie pliku faces.slf camouflaged, z 1.13 Wildfire AIMNAS.. jako interfejs na ekranie taktycznym...
- dodanie slotów w kamizelkach i spodniach na pierdoły typu: race, manierki, noże bojowe , zestawy kamuflażu, regeny, energetyki, itd...

I nie trzeba mi już JAO.. :P

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Starchris
Post : 15 gru 2011 00:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Perry pisze:
- zwiększenie postępu w nauce najemników
- wdrożenie pliku faces.slf camouflaged, z 1.13 Wildfire AIMNAS.. jako interfejs na ekranie taktycznym...
- dodanie slotów w kamizelkach i spodniach na pierdoły typu: race, manierki, noże bojowe , zestawy kamuflażu, regeny, energetyki, itd...


Tego nie będzie. Cała reszta jest już wdrożona.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 15 gru 2011 01:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Starchris pisze:
Tego nie będzie. Cała reszta jest już wdrożona.


Rozumiem, a szkoda.. :/

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
micand1989
Post : 26 gru 2011 10:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


A mnie zainteresowało strzelanie z MGL-140. Jaka jest kolejność wystrzeliwywanych granatów? Trzeba je ustawiać w specjalnej kolejności, czy są wyrzucane losowo?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 26 gru 2011 14:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


micand1989 pisze:
A mnie zainteresowało strzelanie z MGL-140. Jaka jest kolejność wystrzeliwywanych granatów? Trzeba je ustawiać w specjalnej kolejności, czy są wyrzucane losowo?

Na chwilę obecną granaty ładujemy w takiej kolejności jakiej chcemy i jakie chcemy, nie muszą być różne, może być osiem takich samych granatów. Wystrzeliwane są w takiej kolejności jak sobie je ustawisz w dodatkach do broni zaczynając od slotu, który jest najbliżej pierwszego slotu. Pierwszy slot to ten, w którym są tłumiki oraz kaczy dziób na zdjęciach z pierwszego postu. Układ jest zgodny z ruchem wskazówek zegara.

Nie udało mi się jeszcze wykasować pętlowania dodatków zawsze do pierwszego wolnego slotu najbliżej pierwszego podczas ich wkładania do broni, natomiast gdy wyjmujemy dodatek z broni to już pozostałe zostają na swoich miejscach.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
h3d
Post : 26 gru 2011 16:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 14.01.2011


Heh to i ja czekam na tego moda z niecierpliwością :ok:


*
 
Stridingshadow
Post : 27 gru 2011 00:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Ja tu tylko wrzucę swoje 3 grosze.
Mianowicie chodzi o to, że nie istnieje coś takiego jak "H&K MP53".
Jest za to H&K 53, a zatem jedna z broni została zdublowana.

Gwoli ścisłości:
Najpierw było G3 (właściwie to jeszcze przedtem był kb. CETME Modelo B, potem Niemcy wykupili nań licencję i tak powstał G3), potem powstały jego rozmaite warianty kalibrowe:
-H&K MP5 w 9x19mm
-H&K 33 w 5.56x45mm
-H&K 32 w 7.62x39mm

H&K 53 jest wersją H&K 33 o wymiarach pm. MP5, ale w oznaczeniu nie ma żadnego 'MP'.
Dwie różne grafiki wzięły się stąd, że w oryginalnym JA2 był błąd w nazewnictwie (drużyna z Sir-Tech zrobiła mnóstwo baboli zw. z bronią), a Joey Whelan robił grafikę ręcznie.
Tymczasem w Wildfire nazwę poprawiono, a użyta grafika jest zapewne obrobioną cyfrowo fotografią.

Pmy MP5 produkowano wyłącznie w 3 wersjach kalibrowych (standardowo 9x19mm, ale także .40 S&W w MP5/40 i 10mm Auto w MP5/10), produkowany był także podobny(ale nieco różny konstrukcyjnie) do MP5 kbk. GSG-5, zasilany amunicją .22LR.
Poza MP5 jedyna produkowana przez H&K broń z 'MP' w oznaczeniu to MP7 kal. 4.6x30mm.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 gru 2011 00:18 przez Stridingshadow, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Starchris
Post : 27 gru 2011 15:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Sprawdzałem pod tym kątem kilka razy wszystkie bronie ale jak widać nie dokładnie. Musiało to uciec mojej uwadze choć jak się dobrze przyjrzeć to jest to dokładnie ta sama budowa tylko kolor inny.

Podczas tworzenia tabel, kilka innych broni też usunąłem ponieważ z pozyskanych przeze mnie informacji uznałem, że są to praktycznie te same bronie.

JA2 - JA2 Wildfire

Colt Commando - M4
Colt .45 - Colt 1911A1
Barracuda - Colt Python

Nie rozróżniłem również C7 w stosunku do M16 uznając je za niemal identyczne bronie, dlatego wdrożyłem tylko jeden egzemplarz.

Co do H&K 33A2, H&K G3A3 oraz H&K G41 to z informacji pozyskanych z internetu uznałem, że są to trzy na tyle różniące się bronie, że mogą występować odrębnie.

Dziękuje za celne spostrzeżenia. Poprawiłem zdublowane bronie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Stridingshadow
Post : 27 gru 2011 16:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Starchris pisze:
Colt Commando - M4

Subtelna różnica długości lufy, Colt Commando (czyli kolejne wersje XM-177) mają lufy o długości 10 cali.
M4 ma lufę długości 14.5 cala, podczas gdy M4 Commando posiada lufę długości 11.5 cala.
Istnieją jeszcze krótsze wersje M16, ale to już inna bajka.

Starchris pisze:
Colt .45 - Colt 1911A1

Podobnie jak w przypadku H&K 53 wystąpił tu błąd językowy.
Colt .45 to popularna nazwa rewolweru Single Action Army w wersji na nabój .45 Long Colt, czyli starego dobrego Rozjemcy (peacemaker).
M1911A1 to oficjalna nazwa pistoletu samopowtarzalnego konstrukcji Johna Mosesa Browninga, czyli broni, która wystąpiła w JA2.
Colt nie ma prawa patentowego do wzoru ani nazwy M1911A1, więc termin 'Colt' oznacza że dany egzemplarz broni został wykonany właśnie przez tego producenta (poza tym jest produkowany przez dziesiątki firm).

Starchris pisze:
Barracuda - Colt Python

Tutaj mamy do czynienia z dwoma bardzo podobnymi modelami broni.
Python był kiedyś okrętem flagowym Colta, najlepiej wykonanym i wykończonym rewolwerem tej firmy.
FN Barracuda to jedyne podejście belgijskiej firmy do tematu rewolweru.
Oba modele broni działały na tej samej zasadzie, miały tę samą pojemność bębna i podobne długości luf (Python miał lufy o długości 2.5, 4, 6 i 8 cali, podczas gdy Barracuda tylko 3 cali), oba były dobrze wykonane, choć Barracuda cechowała się dość znaczną masą.

Praktycznie rzecz biorąc zarówno Python (w wersji bojowej) i Barracuda prezentują podobną klasę i parametry użytkowe (choć Python jest bez wątpienia dużo ładniej wykończony).

Starchris pisze:
Nie rozróżniłem również C7 w stosunku do M16

C7 to ogólnie rzecz biorąc M16A2, z tym że produkowany w Kanadzie dla tamtejszej armii.
C7A1 to wersja z kolbą stałą, a C7A2 to wersja z kolbą teleskopową a la Colt Commando.
Zasadniczą różnicą jest kolor, oraz fakt, że M16A2 posiada tryby prowadzenia ognia pojedynczy i serię, podczas gdy C7 pojedynczy i ciągły (M16A2 i M16A4 mają ogranicznik serii, który przerywa ogień po 3 strzałach).

Starchris pisze:
Co do H&K 33A2, H&K G3A3 oraz H&K G41 to z informacji pozyskanych z internetu uznałem, że są to trzy na tyle różniące się bronie, że mogą występować odrębnie.

H&K 33A2 i H&K G41 różnią się przede wszystkim samym magazynkiem (czyli czymś, co w JA2 nie robi różnicy), ponieważ H&K 33 ma magazynek oryginalnej konstrukcji, podczas gdy G41 ma NATOwski magazynek kompatybilny z M16.
Inna różnica to obecność uchwytu do przenoszenia broni oraz dosyłacza w G41, co także ciężko zauważyć w grze.
Poza tym oba karabinki są identyczne.

G3 strzela dużo silniejszą amunicją, to daje mu większe możliwości przebijania pancerzy, i lepszą celność na duże odległości, ale skutkuje marną celnością ognia ciągłego.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 27 gru 2011 20:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Stridingshadow pisze:
Starchris pisze:
Colt .45 - Colt 1911A1

Podobnie jak w przypadku H&K 53 wystąpił tu błąd językowy.
Colt .45 to popularna nazwa rewolweru Single Action Army w wersji na nabój .45 Long Colt, czyli starego dobrego Rozjemcy (peacemaker).
M1911A1 to oficjalna nazwa pistoletu samopowtarzalnego konstrukcji Johna Mosesa Browninga, czyli broni, która wystąpiła w JA2.
Colt nie ma prawa patentowego do wzoru ani nazwy M1911A1, więc termin 'Colt' oznacza że dany egzemplarz broni został wykonany właśnie przez tego producenta (poza tym jest produkowany przez dziesiątki firm).

USA Single Action Pistol Colt 1911
J.M. Browning w 1900 roku go zaprojektował, a od 1911 roku Colt Manufacturing Company jest czołowym producentem tego modelu.

W JA2 był właśnie 'Peacemaker' , dopiero w 1.13 został zamieniony na Colt-a 1911 (7x .45ACP) i Colt-a 1911 Hi-cap (14x .45ACP)

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 27 gru 2011 21:01
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


micand1989 pisze:
J.M. Browning w 1900 roku go zaprojektował, a od 1911 roku Colt Manufacturing Company jest czołowym producentem tego modelu.

Do czasu kiedy rząd USA nie wykupił praw patentowych.
Obecnie Colt odpowiada za wyjątkowo mały procent amerykańskiej i światowej produkcji M1911A1.

micand1989 pisze:
W JA2 był właśnie 'Peacemaker' , dopiero w 1.13 został zamieniony na Colt-a 1911 (7x .45ACP) i Colt-a 1911 Hi-cap (14x .45ACP)

W JA2 był M1911A1 a nie Peacemaker, ale jego oznaczenie w grze "Colt .45" znaczy tyle co 'SAA .45LC/Peacemaker'.
Na obrazku wykorzystanym jako grafika w JA2 figuruje Colt Commander/M15 czyli M1911A1 w wersji oficerskiej z krótszą lufą (4.25 zamiast 5 cali).

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron