Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
fallout152
Post : 16 mar 2012 10:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Tracę motywacje do gry, przeszedłem pod rząd UB, 1.13 a teraz prawie całe New Classic. Z jednej strony gra jest super i chciałbym dalej grać w JA ale jakoś już tracę zapał. Miewacie tak czasem że nie chce wam się grać?

_________________
Obrazek


*
 
Marius123404
Post : 16 mar 2012 11:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 36
  • Dołączył: 30.12.2011
  • Skąd: Koło


Gram jak mam chęci nie gram na gwałt :kosci:


*
  WWW
Starchris
Post : 16 mar 2012 13:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Ja też to nieraz mam. To już jest jakiś syndrom zmęczenia. Pod koniec gry np. przy Medunie już się nie chce odbijać tylu sektorów raz za razem. Trzeba też przyznać rację Marius123404, że lepiej grać gdy ma się chęci aniżeli z przymusu.

Na Bear's Pit forum też został założony dokładnie taki sam temat, gdzie użytkownicy próbowali wyjaśnić dlaczego pod koniec gry brakuje motywacji do jej ukończenia.

Motivation to finish the game?

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Stridingshadow
Post : 16 mar 2012 14:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Ja to widzę tak, że gra przestaje być grywalna, kiedy fabuła staje się oklepana (co ma miejsce, kiedy przechodzi się grę po raz enty), a poziom trudności znacznie wykracza poza jakieś optymalne ramy.
W przypadku JA2 mamy tak, że na początku nie mamy sprzętu ani pieniędzy, potem jakoś stajemy na nogi, wreszcie zaczynamy przewyższać wyszkoleniem i sprzętem wroga, a ostatecznie ścieramy się z elitarnymi jednostkami, które stawiają nieco większe wyzwanie.
Osobiście najbardziej odrzuca mnie od gry w trzecim z wymienionych tu stadiów, bo w tym momencie gry wyzwanie jest najmniejsze (żeby nie powiedzieć 'żadne').

Inne gry nie motywują do ich ukończenia, bo są zwyczajnie nudne (np. Drakensang), co też może tyczyć się JA2, kiedy po raz 1647 słyszymy "Elliott, you idiot!" ;)

_________________
Obrazek


*
 
M'cin
Post : 16 mar 2012 18:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Niee, Elliot nigdy nie znudzi, jest jak Marsz imperialny :)


*
 
void
Post : 16 mar 2012 18:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 24.02.2012
  • Skąd: Wrocław


Dla mnie wadą późniejszego etapu gry w JA2 jest zbyt wiele walk z patrolami w stosunku do walk w miastach i SAMach. Patrole te zazwyczaj spotykam na pustych i dość nudnych mapach.


*
 
Ronnie
Post : 17 mar 2012 00:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 05.03.2012
  • Skąd: Radom


Dla mnie to raczej kwestia wyposażenia. O wiele przyjemniej odpierać szturm z dwoma magazynkami do Glocka niż likwidować wrogów z drugiego końca mapy za pomocą Baretta :) Po prostu mniej istotna staje się taktyka a zaczyna się rzeźnia. No i już nie ma radości ze znalezienia u zabitych jakichś fajnych zabawek kiedy wszystko się ma :-)

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 17 mar 2012 08:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Ronnie pisze:
Dla mnie to raczej kwestia wyposażenia. O wiele przyjemniej odpierać szturm z dwoma magazynkami do Glocka niż likwidować wrogów z drugiego końca mapy za pomocą Baretta :) Po prostu mniej istotna staje się taktyka a zaczyna się rzeźnia. No i już nie ma radości ze znalezienia u zabitych jakichś fajnych zabawek kiedy wszystko się ma :-)

Po części zgadam się z Tobą ;-) Chociaż Barrett-a zawsze mam przy sobie :D

Co do fajnych zabawek, to i tak nie podnoszę w trakcie walki żadnego sprzętu (z wyjątkiem gazów i apteczek w wyjątkowych sytuacjach).

Jeśli można mieć wszystkie zabawki to trzeba ich używać z finezją, a nie cały czas rutynowe strzały z podstawowej broni (snajperką - nawet z bliska, bo już wycelowana to po co tracić PA; czy bardzo daleka dla szturmowych które nie dają pewności). Pisząc o finezji mam na myśli: ładunki wybuchowe, noże, skradanie za plecy przeciwnika, użycie tłumików i granatników.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 17 mar 2012 13:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Ja myślę również, że dużym powodem braku motywacji do ukończenia gry są sami żołnierze Deidranny, no bo ileż w końcu tych żołnierzy można zabijać. Tu nie ma możliwości żeby ciągłe zabijanie tych samych osób nie znudziło nam się. Trzy rodzaje żołnierzy plus czołgi to naprawdę uważam za mało (wiele osób nawet nie patrzy na SF, a dzikie koty traktuje z obrzydzeniem). Gdyby np. było wprowadzone zróżnicowanie żołnierzy w takiej ilości ile było broni (albo chociażby w połowie) to gra była by jeszcze bardziej interesująca.

Upatruje też znudzenie w postaci tylko trzech zestawów kolorów dla żołnierzy Deidranny. Mogliby dać np po trzy zestawy kolorów dla jednego rodzaju żołnierza (ale żeby były całkowicie inne). Wtedy ta odmiana spowodowała by jeszcze większe zainteresowanie grą.

No i oczywiście żeby wszystkie wyżej wymienione hipotetyczne przykłady były stopniowalne. Żeby nie było tak, że wszyscy rodzaje żołnierzy i ich kolory byli dostępni do zabijania od samego początku gry bo to by się mijało z celem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Gryf
Post : 17 mar 2012 14:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 138
  • Dołączył: 18.05.2008
  • Skąd: Warszawa


Nie pamietam ile razy nie chcialo mi sie zdobywac Meduny bo wiedzialem ze to tylko formalnosc i zaczynalem gre od nowa.. :D

_________________
I was born, like a twister, to walk alone.


*
 
JancioThor
Post : 17 mar 2012 16:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 12.12.2009


zgadzam się z Ronie
mnie w połowie rozgrywki (mapy) nudzi uzbrojenie
jestem na full uposażony,(na opcjach gry - minimum sprzętu i max opóźnienie) a walki to strzelanie do kaczek, nuda
fajnie by było wejść do meduny z bronią krótką i shodgunami


*
 
Starchris
Post : 18 mar 2012 15:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Faktycznie z tym uzbrojeniem to niestety nie do końca jest to dobrze zrobione bo wcale nie trzeba podejść aż pod Medunę, żeby strzelać z FN FAL czy H&K 21. Wystarczy zdobyć np. Cambrię lub pobliski Sam Site i bronić się przez jakiś czas i bez względu na to, że mamy dopiero 10 % postępu w grze to nieraz zjawi się elita z najlepszymi broniami, które upuszczą.

Lepiej by było gdyby wszyscy rodzaje żołnierzy używali tylko i wyłącznie broni, które są zastrzeżone dla tego konkretnego postępu w grze. Wtedy to FN FAL i inne podobne bronie wpadły by w nasze ręce dopiero pod Meduną i dało by to dobrego kopa do dalszego grania.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
fallout152
Post : 19 mar 2012 03:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 121
  • Dołączył: 15.11.2011


Tak sobie myślę że:

Przydaliby się jacyś NPC w Medunie(oprócz królowej i jej świty), bo tam jest pusto i nudno. W takim np Falloucie 2 można było sobie pogadać z kilkoma wariatami na platformie wiertniczej i na koniec był jeszcze bos.

Tury skutecznie obniżają napięcie w finałowej fazie gry, chyba nawet największy fan nie jest na tyle podniecony by na nich nie zasnąć.

_________________
Obrazek


*
 
hasan_talib
Post : 19 mar 2012 10:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Bez przesady z tymi turami. Taka jest specyfika Jagged Alliance, nigdy się na turach nie nudziłem - z wyjątkiem walk wspólnie z samoobroną ;-)

Meduna faktycznie jest trochę za mało urozmaicona. Idziesz i napierdzielasz. Ale za to dużo tego napierdzielania.


*
 
Ronnie
Post : 19 mar 2012 12:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 05.03.2012
  • Skąd: Radom


Mi się podoba pomysł z night ops: wsparcie pojazdów. gdyby tak w 1.13 ludzie królowej atakowali ze wsparciem BMP i Hummerów byłoby ciekawiej :ok:

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna